برگزیده های پرشین تولز

مشکل با پایگاه داده در html

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
یک سوالی داشتم.
صفحه وبی طراحی کردم برای یک املاک آنلاین که بخشی از این سایت بدین شکل ِ که مشخصات خانه رو با چک باکسها و دکمه های رادیویی انتخاب میکنی و اون باید به پایگاه داده مون دسترسی پیدا کنه و هر کدوم که با داده انتخاب مشتری برابر بود رو در صفحه جدید نشون بده چطور این کار امکان پذیره ؟
 

alireza sh

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2006
نوشته‌ها
2,775
لایک‌ها
70
سن
40
محل سکونت
نصف جهان
سوال شما خیلی کلی است .

برای این کار به یک زبان برنامه نویسی تحت وب مانند php یا asp یا asp.net نیاز دارید. در همه این زبانها بخشی از کار به کد نویسی برای کار با دیتابیس اختصاص یافته است . مثلا در asp.net و کلا در محیط دات نت از ado.net استفاده میکنیم .
 

pedramr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2003
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
1
سن
48
در يك تعريف تجاري از فن‌آوري اطلاعات ، كامپيوترها ابزارهايي هستند كه مجموعه اي از داده ها را نگهداري كرده ، مورد پردازش و محاسبات قرار داده و نهايتاً اطلاعات و گزارش هاي مختلف از آنها استخراج مي گردند. با اين توصيف بانكهاي اطلاعاتي اساسي ترين مبحث در شاخه هاي كاربردي علوم رايانه اي به شمار مي روند. ميزان اين اهميت در حدي است كه هر فرد تنها با تسلط كامل به يك نرم افزار مديريت بانكهاي اطلاعاتي مانند اكسس مي تواند ادعا نمايد كه برنامه نويس است. در حقيقت نيازها و انتظارت مراكز تجاري و كاري چيزي فراتر از ثبت و ذخيره اطلاعات پرسنلي ،‌ حسابداري ، انبارداري و غيره به همراه دريافت گزارش هاي مختلف آماري نيست.

با توسعه بهره گيري از كامپيوتر به صورت ايستگاههاي متصل كاري و فن آوريهاي مختلف در شبكه ها ميرود تا نرم افزارهاي محلي و تك كاربره جاي خود را به نسخه هاي تحت شبكه بدهند . از طرفي موجي قدرتمند با نام نرم افزارهاي كاربردي تحت وب نيز در حال توسعه هستند كه داراي مزاياي بسياري نسبت به نسخه هاي نيازمند به نصب در سيستم عامل ها مي باشند . برنامه‌هاي تحت‌وب با مزايايي چون پشتيباني آسان ، عدم نياز به نصب براي يكايك كاربران ، امكان ارتقاء سريع و دسترسي به برنامه در هر زمان و در هر نقطه از جهان بسيار مطرح هستند.

صفحات پوياي تحت سرويس دهنده (ASP : Active Server Pages)
فن آوري ASP راه حلي است كه شركت مايكروسافت براي دسترسي به بانكهاي اطلاعاتي در شبكه اينترنت ارائه نموده است. توليد اين صفحات كه توانايي به هنگام شدن خودكار و ارتباط با بانكهاي اطلاعاتي را دارند مبتني بر نوع خاصي از برنامه نويسي تحت وب با عنوان اسكريپت نويسي است كه در آن نگارش تمامي منابع برنامه به صورت دستي و غير خودكار صورت مي گيرد كه در مقايسه با برنامه نويسي هاي ويژوال بسيار وقت گير و مشكل به نظر ميرسد. تا كنون راه حل هاي بسياري با توليد برنامه هايي چون
InterDev و ASP.net
براي اين منظور ارائه شده اما در اين محيط ها نيز همچنان اين برنامه نويسان هستند كه اقدام به توليد برنامه هاي كاربردي مي نمايند.

برنامه ASP Maker
يك برنامه بسيار كاربردي است كه مانند فرانت‌پيج در دسته برنامه هاي سازنده سورس طبقه بندي مي شود . شيوه كار با اين برنامه بسيار ساده است . با آشنايي مختصر به بانكهاي اكسس ، زبان آرايش متون در وب يعني اچ‌تي‌ام‌ال و زبان برنامه نويسي وي‌بي‌اسكريپت سورس هاي ايجاد شده توسط اين برنامه را مي توان براي نيازهاي گوناگون تغيير داد. با اينحال حتي بدون بهره گيري از چنين تخصص هايي نيز مي توان صفحات و فرمهاي ورود و نمايش اطلاعات را توليد كرد. براي دريافت اين برنامه كافيست به نشاني زير برويد :

www.hkvstore.com/aspmaker

پس از نصب و اجراي برنامه كافيه كه يه بانك اكسس يا اس‌كيو‌ال رو كه ساخته‌اين و اطلاعاتي مثل دفترچه تلفن يا ليست كالا يا هر چيز ديگه توشه به اين برنامه بدين و برنامه‌خودش فرم‌هاي نمايش ، ويرايش ، ورود اطلاعات و حذف و با تعيين سطوح دسترسي ميده و صفحه‌هاي وب لازم رو هم براي فرستادن روي اينترنت مي‌سازه. البته اين صفحه‌ها رو ميشه به هر زبوني ترجمه كرد اما با دستكاري تمپليت اين برنامه به راحتي ميشه كاري كرد كه از اول صفحه‌ها رو فارسي بسازه! يك نمونه هم از خروجي برنامه در سايتش هست. كه ميشه آنلاين باهاش كار كرد. اين برنامه تا به حال چندين جايزه رو به خودش اختصاص داده. اين برنامه امكانات زيادي رو براي توليد سايت ميده:

1. تعيين سطوح دسترسي مختلف به اطلاعات
2. امكان آپلود فايل و عكس
3. لينك به جدول ديگر با عنوان شرح هر ركورد
4. توليد گزارش براي چاپ
5. ويزارد سريع توليد نرم‌افزار
6. ايجاد كنترل روي صحت ورود اطلاعات
 

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,128
لایک‌ها
285
این کار رو نمیشه مستقیما با html انجام داد نیاز به اسکریپت نویسی php یا asp.net یا امثالهم دارد.
 

hosin39

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2004
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
0
یک سوالی داشتم.
صفحه وبی طراحی کردم برای یک املاک آنلاین که بخشی از این سایت بدین شکل ِ که مشخصات خانه رو با چک باکسها و دکمه های رادیویی انتخاب میکنی و اون باید به پایگاه داده مون دسترسی پیدا کنه و هر کدوم که با داده انتخاب مشتری برابر بود رو در صفحه جدید نشون بده چطور این کار امکان پذیره ؟

توسط کدهای HTML به صورت مستقیم نمی تونید به دیتابیس متصل بشید.

همونطوری که دوستان گفتند باید از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP یا ASP استفاده کنید که پیشنهاد من استفاده از PHP هستش.

برنامه PHP شما ابتدا به دیتابیس متصل شده و سپس متناسب با آن کدهای HTML مربوط به صفحه را تولید می کند. :)
 
بالا