برگزیده های پرشین تولز

مشکل سخت افزاری کامپیوتر بالا نمی آید

sepand_2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 فوریه 2009
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سلام

من تازه در این سایت عضو شدم و یک سوال دارم .

دو روزه که کامپیوتر من که مدت 2 سالی است سالم کار میکرد دچار مشکلی شده :

وقتی دگمه پاور را میزنم کامپیوتر روشن میشود و چراغ پاور و هارد روشن میشود اما صدای بیپ تکی که اول کار باید می آمد نمی آید . در مانیتور هم هیچ چیز نشان داده نمی شود و مانیتور از حالت standby خارج نمی شود .

برای امتحان اینکه مانیتور سالم است یا خیر در این گونه مواقع کابل مانیتور را از پشت کارت گرافیک جدا کردم و مانیتور در این موقع روشن میشد و دنبال سیگنال میگشت . پس قاعدتا مانیتور باید سالم باشد .


در این مواقع اگر دو سه بار برق ورودی کامپیوتر را قطع و وصل کنم ( از طریق دگمه آن و آف سه راه برق ) معمولا بعد از آن سیستم راه می افتد و صدای بیپ هم بدون مشکل می آید و مانیتور هم روشن میشود و بدون هیچ مشکلی تا زمانی که خودم سیستم را خاموش کنم کار میکند و هیچ عیبی ندارد .

فقط گیر همانطوری که گفتم اول کار است که اصلا بیپ نمی کند و تصویر نمی دهد و اگر هم داد دیگر بدون مشکل کار میکند .


راستی case را هم باز کردم و کارت گرافیک را در آوردم و خاکش را پاک کردم و دوباره سالم و محکم در جای خود قرار دادم و رم ها را هم از گرد و خاک پاک کردم و محکم در جایش گذاشتم . اما باز هم این مشکل بعدش تکرار شد .


بنظر شما مشکل از چیست ؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام sepand_2 جان
1538.gif


. ورود شما را به فروم دوست داشتني PT تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم كه مشكل سيستمتان هر چه زود تر حل شود و از شما پست‌هاي بيشتري در اين تاپيك مشاهده نماييم.

. با توجه به توضيحاتي كه داديد، خيلي سخته كه بدون ديدن سيستم مشكل آن را بتوان حدس زد! اما اگر اين سيستم زير دست من مي‌آمد و با توجه به همين توضيحات به ترتيب:
1) اول يك پاور ديگه‌اي را روي سيستم تست مي‌كردم. اگر مشكل پس از چند بار تست روشن و خاموش كردن .... مشكل حل مي‌شد پس مشكل از پاور بوده (2 سال زمان خوبي براي خرابي يك پاور!!! به خصوص كه اگر برق منزل شما هم پارازيتي باشه!! = كم و زياد بشه)

2) اگر تعويض پاور مشكلي را حل نمي‌كرد همه (همه) قطعات را از درون كيس بيرون مي‌ريختم و به غير از تميز كردن همه آنها در همان خارج كيس تك تك قطعات را پس از بازرسي ظاهريشان به هم وصل مي‌كردم و دوباره يكبار با پاور خودش تست مي‌كردم و يكبار با پاور تعويضي.

. اگر امكان بيرون آوردن تك تك قطعات برايتان نيست يا اگر مي‌توانيد كه اينكار را نماييد بايد به روش ريزشي تست نماييد. يعني اول همه قطعات (تا آنجا كه امكان دارد) و كابل‌هاي ديتا و حتا برق را جدا نماييد، پس از تميز كردنشان، اول قطعاتي كه فقط براي روشن نمودن يك سيستم كافي هستند را وصل نماييد. مانند مادربورد + Processor(CPU)o + حافظه + كارت گرافيك + كيبورد همين! اگر تصوير نيامد آن وقت كارت گرافيك را خارج نماييد و ببينيد صداي خطاي نبودن آن از بلنگوي مادر بورد مي‌آيد يا نه! اگر آمد كه مشكلي در كارتتان هست در غير ايصورت حافظه را خارج نماييد و باز همانند كارت گرافيك.

. اگر موارد فوق مشكلي نداشتند تك تك قطعات را اضافه و تست نماييد و .... ولي معمولن با باز كرده همه قطعات و بستن قطعاتي كه فقط براي روشن نمودن سيستم كافي هستند در خارج سيستم هم بهتر مي‌توان به نتيجه رسيد و هم اكثر اوقات مشكل حل شده!!! چرا؟!! گاهي معلوم ميشه ولي اكثر اوقات نه ولي مهم نيست!

. منتظر نتيجه خبر شما در همين تاپيك هستيم.....

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/11/14
209266.gif
26650.gif
 
Last edited:
بالا