منتخب بازارچه

مشکل (قطع شدن اینترنت هر 10-20 دقیقه)

Mohawk

کاربر تازه وارد
با سلام من یه مشکل داشتم اونم اینه که اینترنت هر 15 دقیقه یه بار برای 7-8 ثانیه قطع میشه و خب توی وبگردی زیاد تاثیر نداره اما

برای بازی های انلاین فاجعه هست من موقع قطع شدن مودمو چک کردم چراغ لینک (dsl) در طول اون مدت روشن و بدون چشمک باقی میمونه
حتی چراغ اینترنت هم چشمک میزنه اما اینترنت قطع هست
با دو تا مودم هم تست کردم هر دو تایم اوت میداد
ممنون میشم گه راهنمایی کنید

isp : Asai tech
Modem : Netis DL43 11
 

helijoop

Registered User
داخل تنظیمات مودم (اگر از وای فای استفاده میکنید) کانال وای فای تغییر بدید ، گاهی اوقات این شماره کانال وای فای باعث این مورد میشه .
اگر مستقیم با کابل از مودم به کامپیوتر وصل هستید، وجود نویز بروی خط تلفن بررسی کنید، سلامت و مرغوبیت اسپلیتر که قرار دادید بررسی کنید . در این جالت برخی اوقات وجود یک تلفن به هردلیلی سبب نویز میشه اگر تلفن جدید به این خط اضافه کردید بررسی کنید. طریقه صحیح قرار دادن اسپلیتر در مسیر مودم/خط تلفن بررسی بفرمایید.

موفق باشید
 

Mohawk

کاربر تازه وارد
من از کابل لن استفاده میکنم و قبل لز اینکه مودم جدید بگیرم با یک مودم از خود شرکت امتحان کردم 1 بار هم قطع نشد بجز ساعت 00:00 هر شب ساعت 00:00 کامپیوتر قطع میشد اما توی طول روز مشکل نداشتم
اما با مودمی که خریدم باز هم مشکل دارم

حتی 1 بار همه تلفن ها رو از برق کشیدم و فقط مودم رو وصل کردم باز هم قطع شد

تحقیقی هم که کردم یکی میگه پورت بسته شده یکی میگه از سیم کشی داخل خونس یکی میگه ویروس روی کامپیوتر هست خود isp جوابی نمیده فقط میگه تا قطع شد زنگ بزن

من هم نمیتونم توی 8 ثانیه زنگ بزنم و اون چک کنه
 

helijoop

Registered User
اگر مودم قبلی هیچ مشکلی نداشته و با مودم جدید مشکل دارید پس بنابراین سه دلیل درنهایت میتونه باشه:
1- مودم جدید با سرویس اینترنت شرکت ارائه کننده سازگار نیست. مثلا بعضی مودمها با داتک/پار آنلاین/ شاتل و ... مشکل دارند حالا به هر دلیلی ....
2- درایور مودم جدید با ویندوز شما سازگار نیست . این مورد میتونید به سایت سازنده مودم مراجعه کنید و آخرین درایور مربوط به ویندوزتون دانلود و نصب کنید.
3- به هر دلیلی بروی خط تلفن شما نویز افتاده. چون تلفنها را از مدار خارج کردید و مشکل پابرجا بوده، میتونه از اسپلیتر باشه. حتما از اسپلیتر استفاده میکنید؟ اگر اسپلیتر میتونید جایگزین کنید یک اسپلیتر معتبر!!! مثل دی-لینک یا تی پی لینک و ... جایگزین و تست کنید. اگر هم بدشانس باشید شاید در بیرون منزل تازگیها خط تلفن به یکی از ساختمانها داده اند و مامور مخابرات دستکاری کرده بدون اینکه متوجه بشه و مشکلاتی از این قبیل.
الف- ویروس باعث قطع شدن بشه؟ کمی سخته که این حالت بشه قبول کرد و یک جورایی فرار از آزمایش مراحل بالا هست !
ب- پورت بسته شده! منظور دقیقا کدوم پورت هست؟ داخل کامپیوتر و ویندوز یا پورت مخابرات یا ... ؟ این عبارت هم نامفهوم و کلی هست و نمیشه پیرامونش وارد جزئیات شد.
 

helijoop

Registered User
ببشخید مودم ADSL درایور نمیخواد. بلکه فریم ور میخواد. من با دانگل وای فای اشتباه گرفته بودم. شما به درایور برای مودم ADSL اصلا به درایور نیاز ندارید فقط میمونه فریم ور که باید دقیقا برای مودم شما باشه . مودم شما علاوه بر مدل یک Rev هم احتمالا خواهد داشت که فریم ور مربوط به اون Rev باید دانلود کنید.
این حالت بزارید برای آخرین مرحله ، اول اسپلیتر تست کنید و اینکه زنگ بزنید پشتیبانی و خودتون داخل تنظیمات مودم باشید و ازشون بخواهید پارامترهای ADSL داخل مودم با تنظیمات خودشون چک کنند که صحیح باشه.
 

helijoop

Registered User
در واقع شما فریم ور مودم میتونید آپدیت کنید که این آپدیت داخل مودم میشینه و ارتباطی به ویندوز شما ندارد.
 

Mohawk

کاربر تازه وارد
من با 3 تا اسپیلتر تست کردم این مشکل باز هم وجود داشت

به خود پشتیبانی زنگ زدم میگه اون مودمی که باهاش تست کردید net gear بوده و توی ایران نیست و خلاصه اون سخت افزارش خیلی قویه
 
بالا