برگزیده های پرشین تولز

مصاحبه مطبوعاتی وزرای خارجه ایران و بحرین

bahrain

Pocket PC کاربر فعال موبایل و
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 آپریل 2005
نوشته‌ها
3,371
لایک‌ها
15
سن
37
محل سکونت
Kindoom Of BAHRAIN Mobile Pho
مصاحبه مطبوعاتی وزرای خارجه ایران و بحرین

176220_orig.jpg


شیخ خالد بن احمد بن خلیفه وزیر خارجه بحرین درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ما این تکنولوژی را حق ایران می دانیم و اگر نگرانی و ترسی در مورد سلامتی و ایمنی تاسیسات هسته ای ایران مخصوصا بوشهر در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد، مشروع است.

به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در کنفرانس خبری مشترک با شیخ خالد بن احمد بن خلیفه وزیر امور خارجه بحرین با اشاره به سفر چندی پیش خود به این کشور گفت: در آن سفر توافق کرده بودیم که ایران و بحرین در فرصت های مختلف گفت وگوها و رایزنی هایی داشته باشند که در گفت وگوی رئیس جمهور ایران با پادشاه بحرین نیز بر ضرورت این مسئله تاکید شده بود.

وی افزود: در سفر وزیر امور خارجه بحرین به ایران بر موافقتنامه ها، یادداشت های تفاهم امضا شده بین دو کشور، ترغیب سرمایه گذاری، اجتناب از دریافت مالیات مضاعف، تسهیل رفت وآمد لنج ها، تاسیس شعب بانک مشترک المستقبل، همکاری های امنیتی دو کشور، پیگیری جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و شیلات و سایر حوزه های همکاری دو کشور مروری داشتیم.

متکی تصریح کرد: در زمینه گفت وگو و همکاری های ایران و اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز با وزیر امور خارجه بحرین گفت وگوهایی داشتیم تا زمینه همکاری های 1+6 با هدف گسترش همکاری منطقه ای و جمعی را ساماندهی کنیم.

شیخ خالد بن احمد بن خلیفه وزیر امور خارجه بحرین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ایران را کشور دوست و برادر و دارای رابطه تاریخی با بحرین دانست که علائق برای گسترش روابط فیمابین این دو کشور بسیار فراوان است و در ادامه خاطرنشان کرد: در گفت وگو با وزیر خارجه ایران در زمینه های اقتصادی و برخی موافقتنامه های مشترک گفت وگوهایی داشتیم که کار برخی از آنها به پایان رسیده و برخی نیز در حال اجرا است.

وی افزود: درباره همکاری های مشترک سیاسی بین ایران و شورای همکاری خلیج فارس نیز مذاکراتی داشتیم که من این موضوع را با سایر اعضای این شورا مطرح خواهم کرد که امیدوارم این همکاری ها منجر به هماهنگی بیشتر گردد.

وزیر امور خارجه بحرین دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم ایران دانست و تصریح کرد: آن گونه که مسئولان ایرانی همواره تاکید کرده اند دستیابی به سلاح هسته ای حتی در ذهن ایران نیست چرا که همه ادیان آسمانی با این سلاح ها مخالفند .

شیخ خالد بن احمد بن خلیفه ضرورت ثبات در عراق و پیگیری مسائل این کشور را از جمله موضوعات مورد مذاکره دو کشور عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم طی امروز و روزهای آینده دیدارهایی با رییس جمهور ، معاون اول رییس جمهور و رییس مجمع تشخیص مصلحت **** داشته باشم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مبارزه با تروریسم گفت: ما با کشور برادر یعنی ایران در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم برنامه های بزرگی داریم و در همین راستا، با توجه به گذرگاه آبی بین دو کشور پروژه همکاری در زمینه گارد ساحلی و موافقتنامه های امنیتی را دنبال می کنیم که نسخه های این موافقتنامه ها مبادله خواهند شد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگری درباره موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در باره برنامه هسته ای ایران افزود: ما این تکنولوژی را حق ایران می دانیم و اگر نگرانی و ترسی در مورد سلامتی و ایمنی تاسیسات هسته ای ایران مخصوصا بوشهر در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد، مشروع است؛ اما بیانیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ابوظبی بر ضرورت جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای در کل خاورمیانه تاکید داشت نه جلوگیری از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای.

منوچهر متکی نیز تاکید کرد: در پروژه های هسته ای، ما ازجمله بوشهر و تامین 20 هزار مگاوات انرژی که بعدها قرار است توسط نیروگاه های هسته ای تامین شود، استاندار بالا برای ما خیلی مهم است. چرا که قبل از اینکه این نیروگاهها به کشورهای خلیج فارس نزدیک باشد به مردم خودمان نزدیک است و از این جهت نیز نیروگاه بوشهر در بالاترین استاندارد ساخته شده و تحت نظارت مستمر فنی آژانس است.

وزیر امورخارجه ایران در پایان تصریح کرد: اگر نخواهیم نیروگاه هسته ای بسازیم به این دلیل که ممکن است این نیروگاهها مشکل پیدا کنند، مانند این است که بگوییم نباید ماشین سوار شویم چون ممکن است تصادف کنیم.​

176223_orig.jpg


176226_orig.jpg


176228_orig.jpg


176244_orig.jpg


176245_orig.jpg
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
ما نخواییم یه روز راجع اعراب چیزی بشنویم چیکار باید بکنیم؟
مرگ بر هر چی عرب و هوادار عربه .
 
بالا