برگزیده های پرشین تولز

مصرف قهوه می تواند عمر شما را طولانی تر کند

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
مصرف قهوه می تواند عمر شما را طولانی تر کند


coffee-study-death-1.jpg



ما انسان ها یک فنجان قهوه خوب را دوست داریم زیرا قهوه به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان بحساب میاید.


و مطالعه جدیدی که بر روی داده های بیش از نیم میلیون اروپایی صورت گرفته نشان می دهد که این نوشیدنی می تواند منافع وسیعی برای سلامتی ما داشته باشد.

این تحقیق توسط دانشمندان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) و کالج امپریال لندن انجام شده است که داده های سرطان و تغذیه را از بیش از 500،000 اروپایی بالاتر از 35 سال بررسی کرده اند. این افراد از 10 کشور اروپایی مختلف، هر کدام با سبک های مختلف قهوه مصرف میکنند مانند اسپرسو در ایتالیا و کاپوچینو در انگلستان.

این به خودی خود چندین دیدگاه جالب را نشان داد. مردم دانمارک بالاترین میزان مصرف قهوه را با حجم 900 میلی لیتر (30 اونس) به ازای هر فرد در روز داشتند، در حالی که ایتالیایی ها در حدود 92 میلی لیتر (3.04 اونس) مصرف میکردند.


دکتر Marc Gunter از IARC گفت: "ما دریافتیم که مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به هر گونه بیماری و به ویژه بیماری های گردش خون و بیماری های گوارشی همراه است. "مهم است که این نتایج در سراسر کشورهای 10 کشور اروپایی با عادات و آداب و رسوم نوشیدن قهوه متفاوت است. مطالعه ما همچنین دیدگاه های مهمی را در مورد مکانیزم های ممکن برای اثرات مفید سلامتی قهوه ارائه می دهد."



محققان با تجزیه و تحلیل در یک زیرمجموعه 14000 نفری دریافتند که شواهدی وجود دارد که مصرف کنندگان قهوه ممکن است دارای کبد سالمتر و کنترلی بهتر بروی قند داشته باشند، محققان می گویند در حالی که قهوه حاوی ترکیباتی است که با بدن تعامل دارند مانند کافئین، دیترپن ها و آنتی اکسیدان ها، تحقیقات بیشتری لازم است که کدام یک از این مزایای سلامتی بهتری را به همراه دارد و مقدار مناسب آن برای بدن چقدر است.
 
بالا