برگزیده های پرشین تولز

مطالبی مفید برای مهاجرت و اخذ ویزا

pvsh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
26
مدارک لازم برای دریافت وقت تجاری و شینگن سفارت فرانسه

· اسناد مالکیت منزل یا زمین

· نامه های کاری فرد که نشان از اشتغال به کار وی در موقعیت خاص شغلی را دارد

· نامه اشتغال متقاضی به تحصیل در دانشگاه های ایران شانس خود را جهت اخذ ویزای تجاری فرانسه، افزایش دهند

· مدارک شناسایی مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت فرانسه

· شناسنامه و ترجمه های آن ها

· نامه های بانکی


مدارک لازم برای اقامت هلند:



· سایر شواهد تمکن مالی قابل استفاده در طول سفر ( کارت اعتباری بین المللی، چک مسافرتی، و غیره)

ج: مدارک نشان دهنده ثبات اجتماعی و اقتصادی (که امکان ارزیابی قصد متقاضی برای ترک قلمرو کشور عضو شنگن قبل از انقضای ویزای درخواست شده را ممکن سازد):

· تمامی متقاضیان پرینت سه ماه آخر حساب بانکی و سند ملکی در ایران، در صورت لزوم.

· شناسنامه (سند هویت نشان دهنده سوابق خانوادگی از دفاتر ثبت رسمی)

· مقامات: برگه ماموریت یا گواهی تصدی پست و آخرین فیش حقوقی.

· کارمندان: گواهی اشتغال به کار و یا قرارداد کار اخیر + فیش های حقوقی سه ماه آخر، لیست واریز حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا معادل آن، و یا نامه از کارفرما با توضیح اینکه چرا این لیست در دسترس نیست.

· تجاری: اثبات ثبت در سیستم تجاری (به عنوان مثال جواز کسب یا نامه از سازمان تجارت رسمی/اتحادیه) و لیست واریز حق بیمه به سازمان تامیت اجتماعی، خدمات درمانی ی معادل آن، در صورت لزوم؛

· مدیران و یا سهامداران شرکتهای ایرانی: معرفی نامه امضا شده توسط نماینده قانونی شرکت در تایید شرکت یا سمت متقاضی؛ اثبات وجود این شرکت در ایران (به عنوان مثال روزنامه رسمی منتشر شد)؛ اثبات سمت متقاضی چنانچه در روزنامه رسمی ذکر نشده باشد؛

· هنرمندان: اثبات عضویت در یکی از انجمن های حرفه ای رسمی هنرمندان (به عنوان مثال خانه سینما، خانه عکاسی، وغیره؛) و لیست واریز حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا معادل آن، در صورت لزوم؛

· بازنشستگان: اثبات دریافت حقوق بازنشستگی.

· دانش آموزان و یا افراد زیر سن قانونی: مدارک مربوط به وضعیت اجتماعی یا اشتغال پدر و مادر و در صورت لزوم، گواهی اشتغال به تحصیل و یا کارت دانشجویی.

· افراد غیر شاغل: مدرک کافی نشان دهنده وضعیت اجتماعی و اقتصادی (به عنوان مثال: گواهی ازدواج، مدارک ثبت خانواده، اسناد و مدارک در تایید مالکیت ملکی.

· مدارک و شواهد نشاندهنده منظور از سفر

الف- کسب و کار

· دعوت نامه ای از یک شرکت در اولین کشور عضو شینگن مقصد،مشخص کردن دلیل سفر و تاریخ(ها)، همراه با شواهد مستند از رابطه تجاری (قرراردادها، فاکتورها، مکاتبات، مدارک واردات و غیره…)(برخی کشورها ممکن است از یک فرم مخصوص برای دعوت نامه بعلاوه کپی کارت شناسایی مدعو استفاده نمایید و به سایت سفارت کشور مربوطه مراجعه شود.)

ب- ماموریت رسمی

· یادداشت رسمی یا نامه از محل ماموریت: شامل نام و نام خانوادگی مامور، عنوان شغل رسمی، هدف از این سفر، تاریخ شروع ماموریت، تعهد نامه اعزام کننده برای پوشش هزینه های سفر و دعوت نامه از نمایندگی رسمی مستقر در مقصد.

ج- خانواده / سفر شخصی

· دعوت نامه از خانواده میزبان، در صورت لزوم، (برخی کشورها ممکن است از یک فرم مخصوص برا ی دعوت نامه بعلاوه کپی کارت شناسایی مدعو استفاده نمایند، به وب سایت سفارت کشور مربوطه مراجعه شود.)

· برای دیدار با خانواده اش: اثبات روابط خانوادگی ( به عنوان مثال شناسنامه (مدارک هویت دال بر روابط خانوادگی از ثبت احوال)

د- مسابقات ورزشی

· دعوتنامه از سازماندهنده مسابقات در یک کشور عضو شنگن (برخی از کشورهای عضو ممکن است به تاییدیه کمیته ملی المپیک خود و یا سازمانهای مشابه نیاز داشته باشند).

· ارائه نامه از فدراسیون رسمی ورزش مربوطه در ایران.

ن- نمایشگاه تجاری

· رزرو هتل و یا به جای آن مدرک تایید کننده محل اقامت برای کل مدت اقامت.

3- غیر ایرانیان ساکن ایران

· اجازه اقامت در ایران که مدت اعتبار آن حداقل سه ماه پس از انقضا مدت ویزای درخواستی باشد.

4- افراد زیر سن قانونی

· چنانچه فرد مورد نظر تنها و یا با یکی از والدین مسافرت می کند، رضایت نامه ولی یا قیم قانونی لازم است. در صورتی که والد همراه فرد زیر سن قانونی به تنهایی دارای حق حضانت باشد از شرط مستثنی خواهند بود.

5- مدارکی که توسط افراد خاص باید ارائه شود:

· اعضا دولت، مجلس یا نهادهای قانون گذار: یادداشت رسمی، حکم ماموریت یا مدرک رسمی دیگر.

· کارمندان سایر سفارتها، کنسولگری ها، نمایندگی های سازمان ملل یا سایر نهادهای قانونی وابسته به یکی از کشورهای عضو شنگن: حکم ماموریت از سفارت، کنسولگری یا نمایندگی های مربوطه.

· دفتر داران: حکم انتصاب

· شاغلین حرفه های منتصب به نهادهای تخصصی (پزشکان، جراحان، دندانپزشکان، داروسازان، وکلا، معماران و اعضای خانواده ایشان): گواهی از نهاد صنفی تخصصی

· قضات: حکم انتصاب از قوه قضاییه

· مقامات عالی رتبه: یادداشت رسمی نامه ماموریت از نهاد مربوطه.

· دانشگاهیان (استادیار، دانشیار، استاد، رئیس، رییس دانشکده، رئیس دانشگاه): حکم انتصاب از موسسه آموزشی عالی مربوطه.

· خبرنگاران: کارت خبرنگاری،حکم استخدامی نشریه یا خبرگزاری مربوطه.

· ورزشکاران: حکم فدراسیون رسمی ایرانی ورزش مربوطه شامل تاریخ عضویت و نوع آن (آماتور/ مبتدی یا حرفه ای) و یا مدارک نشاندهنده شرکت در رقابتهای ملی یا بین المللی.



مدارک لازم برای گرفتن ویزا و اقامت توریستی مجارستان



· تكمیل فرم مشخصات فردی (به طور كامل.)

· هر فرد 2 قطعه عكس 4×3 رنگی، زمینه سفید و كاملاً از رو به رو.

· ترجمه انگلیسی شناسنامه و فتوكپی فارسی مسافر تا تائید دادگستری و وزرات امور خارجه.

· ترجمه انگلیسی گواهی اشتغال به كاریا روزنامه رسمی ، یا پروانه كسب اتحادیه و گواهی اشتغال به تحصیل با مهر و تائید دادگستری و وزارت امور خارجه.

· پرینت انگلیسی حساب جاری 3 ماه گذشته با مهر و امضاء (توسط بانك.)

· ترجمه انگلیسی سند مالكیت به نام مسافر تا تائید دادگستری و وزرات امور خارجه.

· با توجه به شرایط اخذ ویزای هر كشور ، سفارتخانه مربوطه این حق را برای خود محفوظ می دارد كه از شما مدارك دیگری نیز درخواست نماید.

· ارائه ضمانت بازگشت الزامی است..

· اصل گذرنامه معتبر با 6 ماه اعتبار از تاریخ حركت تور (امضاء شده).

· اصل گذرنامه باطل شده (در صورت وجود).

· فتوكپی از صفحات مشخصات گذرنامه و ویزاهای قبلی شنگن و مجارستان.

·

مدارک مورد نياز برای گرفتن ویزا و اقامت توریستی لهستان :


· فتوکپي از رواديد های قبلی که از سایر کشورها در طول سه سال گذشته چه در گذرنامه قدیم و چه در گذرنامه جدید ابتیاع شده ، مخصوصا اگر روادید شنگن باشد.

· فتوکپی کارت شناسایی ( شناسنامه) (کلیه صفحات آن)

· مدارک جهت اثبات روابط متقاضیان روادید :

· شناسنامه(کارت شناسایی خانوادگی)

· گواهی تولد

· گواهی ازدواج

· کارت تحصیلی

· بلیط برگشت :

· کپی رزرو بلیط با شماره ثبت رزرویشون مسافر( ویا شماره رزرویشون) برای مسیر ایران-لهستان-ایران

در زمانی که صدور روادید قطعی میشود، اصل بلیط باید ارائه گردد- بلیط مسافرتی نباید برای بیشتر از مدت 90 روز اقامت در محدوده کشورهای شنگن باشد.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تجاری پرتغال کدام است؟



· گواهی تمکن مالی صادره از امور بین الملل بانک به همراه ریز پرینت سه ماه آخر برای دارندگان حساب های جاری.

· کپی از قراردادهای سپرده های کوتاه مدت یا بلند مدت برای دارندگان حساب های سپرده.

· حداقل مانده موجودی حساب حداقل 50000000 میلیون تومان می باشد. (بابت هر نفر)

· مدارک شغلی: برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ه ا: کارت بین المللی دانشجویی یا کپی از حکم استخدامی عضو هیات علمی

· برای صاحبان شرکت های خصوصی( مدیر عامل،عضو هیات مدیره …)کپی از روزنامه رسمی تاسیس شرکت و کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت

· برای کارمندان بخش دولتی: کپی از آخرین حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی

· برای کارمندان بخش خصوصی: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی همراه با گواهی سابقه بیمه 1 سال قبل از سفر از تامین اجتماعی

· برای کسبه: کپی از جواز کسب/ کارت بازرگانی

· کپی از گذرنامه فعلی و ویزاهای قبلی(آمریکا – کانادا – شنگن – سوییس – انگلیس – استرالیا)

· ضمانت نامه بانکی حداقل 25 میلیون تومان (بابت هر نفر)

· تمامی مدارک می بایست به انگیسی ترجمه شود. (با مهر و امضا رسمی دارالترجمه)

· اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه دو سری کپی از صفحه اول گذرنامه.

· 4 قطعه عکس 3 * 4(جدید،رنگی،تمام رخ، با زمینه روشن).

· کپی از تمام صفحات شناسنامه.

· کپی از تمام صفحات سند مالکیت به نام فرد متقاضی.


مدارک لازم جهت اخذ وقت و زمان سفارت تحصیلی بلژیک


1. عدد فرم درخواست ويزا که با حروف بزرگ پر شده باشد، دارای تاريخ و امضا

2. 2 قطعه عکس شناسايی جديد

3. گذرنامه ايرانی معتبر، حداقل برای مدت 1 سال (کپی از صفحات 2،3 و 4).

4. اصل تائيديه ثبت نام در يکی از مراکز اموزش عالی متعلق، وابسته و يا مورد قبول دولت بلژيک. (در صورتيکه دانشجو مايل به ادامه تحصيل در يکی از مراکز اموزش عالی وابسته به جامعه فرانسوی بلژيک است، بايد علاوه بر اين ها، مدرکی دال بر ارائه ديپلم پايان تحصيلات متوسطه ايرانی، قبل از 24 مرداد سال تحصیلی مورد نطر به کميسيون تصديق، برای تعيين معادل ارائه نمايند).

5. مدارک دال بر داشتن منابع مالی کافی جهت تامين هزينه های تحصيل و اقامت در بلژيک. به همين خاطر، مدارک زير (بر حسب مورد) مورد نياز می باشند:

· نام و نام خانوادگی بايد در کليه اسناد و مدارک به صورت يکسان درج شده باشند.

· مدارک صادر شده توسط سازمان های ايرانی به همراه ترجمه، بايد توسط وزارت دادگستری، سپس وزارت امور خارجه و در نهايت توسط سفارت بلژيک تائيد گردند.


6. گواهی پزشکی که بايستی بصورت رسمی توسط پزشک معتمد سفارت تکميل و نائيد گردد. (دکتر هوشنگ نوشاد – تقاطع خ آزادی و خ توحید –روبروی ایستگاه مترو توحید- شماره 2 – ساختمان پزشکان توحید – تلفن : 66929520 (

7. در صورتيکه دانشجو بالاتر از 18 سال سن داشته باشد، گواهی عدم سوء پيشينه مورد نياز می باشد.

8. خلاصه ای در خصوص رشته تحصيلی مورد نظر، امکانات کار و نيز تعهد اکيد برای بازگشت به ايران پس از اتمام تحصيلات و يا عدم ادامه تحصيلات.

9. يک عدد پاکت نامه تمبر دار به، آدرس و مشخصات فرد متقاضی.

10. پرداخت هزينه های کنسولی (هزينه پرونده). هزينه های کنسولی شامل هزينه تائيد مدارک و کپی برابر اصل برخی مدارک پرونده می باشند.

11. شناسنامه که باید به زبان مورد استفاده در دانشگاه مورد نظر ترجمه شده باشد (فرانسه، هلندی یا آلمانی)

51 یورو بابت تائيد هر مدرک و مبلغ 180 یورو برای ويزا (از تاریخ11/08/1391) که فقط بصورت نقد دریافت می شوند.

مدارکی که به زبان فارسی می باشند بايد به فرانسه، هلندی و يا آلمانی ترجمه شوند.

· نام و نام خانوادگی بايد در کليه اسناد و مدارک به صورت يکسان درج شده باشند.

· مدارک صادر شده توسط سازمان های ايرانی به همراه ترجمه، بايد توسط وزارت دادگستری، سپس وزارت امور خارجه و در نهايت توسط سفارت بلژيک تائيد گردند.


گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران



مسافرین محترم می توانند برای اخذ وقت سفارت آلمان ، از خدمات مجموعه ویزا پارت استفاده کرده و از جدیدترین روش برای تعیین وقت سفارت استفاده کنید زیرا امروزه برای دریافت وقت سفارت ، دیگر احتیاجی به مراجعه حضوری و قرار گرفتن در صف های طولانی نیست.


بخش های مختلف سفارت کشور آلمان در تهران



بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان

بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان در تهران به اتباع آلمانی ساکن ایران و نیز به اتباع ایرانی که دارای ارتباط حقوقی با آلمان هستند، خدمات کنسولی گسترده ای ارائه می نماید. این خدمات شامل صدور گذرنامة آلمانی، تایید امضاء و تایید مدارک ایرانی، صدور انواع گواهی، امور تابعیت و احوال شخصیه و نیز ابلاغ حقوقی مراسلات بین ادارت دولتی و دادگاه های آلمان می باشد. علاوه بر آن بخش حقوق و کنسولی سفارت، پاسخگوی تمامی سئوالات اتباع آلمانی در ایران است که به نوعی دچار مشکل شده اند. این بخش آمادگی ارایه هرگونه کمک های انسان دوستانه را نیز دارد.



بخش سیاسی سفارت آلمان

وظیفه بخش سیاسی سفارت آلمان در تهران از سویی اطلاع رسانی به دولت ایران در خصوص دیدگاه سیاسی جمهوری فدرال آلمان نسبت به مسائل روز و بین المللی و از سوی دیگر تجزیه و تحلیل تحولات سیاسی ایران برای دولت فدرال آلمان می باشد. این بخش همچنین به ارتباطات ایران و آلمان و نقش تاثیرگذار آلمان در اتحادیه اروپا توجه ویژه ای دارد.

بخش سیاسی سفارت آلمان


انواع ویزای اوکراین



1. روادید های ترانزیتی (تیپ В با مدت اقامت مجاز 5 روزه)؛

2. روادیدهای کوتاه مدت (تیپ С، مدت زمان اقامت مجاز حداکثر 90 در طی 180 روز از تاریخ اولین ورود)؛

3. روادیدهای بلند مدت( تیپ A، که برای ورود به خاک اوکراین با هدف ثبت مدارکی صادر می شود که اجازه اقامت یا سکونت در اوکراین برای مدت زمان بیش از 90 روز را می دهد).

صدور روادید برای بیگانگان و افراد فاقد تابعیت با توجه به مدت زمان در نظر گرفته شده برای اقامت ایشان و در صورت موجود بودن مدارک لازمه انجام می پذیرد.

افراد بیگانه و اشخاص فاقد تابعیتی، که درخواست صدور روادیدشان رد شده است، از حق اعتراض به تصمیم صادره برخوردارند و می توانند ضمن همراه داشتن برگه استینافی که ادله خود را در آن قید کرده اند با مراجعه به رئیس نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی ای که درخواست صدور روادیدشان را بررسی می کرد، تقاضای بررسی مجدد درخواست شان مبنی بر صدور روادید نمایند. برگه استیناف باید طی دو ماه از تاریخ وصول جوابیه رد درخواست به افراد بیگانه یا اشخاص فاقد تابعیت ارائه شود.

در صورت اخذ تصمیم مبنی بر اجتناب از صدور روادید برای افراد بیگانه و اشخاص فاقد تابعیت، دلایل اجتناب از صدور روادید به صورت کتبی به اطلاع داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارهای تجاری – توریستی سوئد


1. یک قطعه عکس جدید رنگی 4X3، تمام رخ و با زمینه سفید.

2. گذرنامه معتبر و امضا شده توسط صاحب گذرنامه و فتوکپی ( اعتبار گذرنامه باید بیشتر از سه ماه از تاریخ پایان روادید باشد).

3. تکمیل فرم درخواست روادید بطور کامل

الف) فتوکپی از کلیه روادیدهای دریافت شده قبلی، از سایر کشورها در طول سه سال گذشته ( درپاسپورت جدید و قدیم ).

ب) کلیه روادیدهای دریافت شده ازکشورهای عضو شنگن (در پاسپورت جدید و قدیم).

· فتوکپی شناسنامه (کلیه صفحات).

· همراه داشتن پاسپورتهای قبلی که تاریخ اعتبار آنها تمام شده ویا به هر دلیل تعویض شده است.

· معرفی نامه از محل کار. (به زبان انگلیسی و یا ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)

مدارک مورد برای جهت اخذ ویزا سفارت سوئد

· اصل و فتوکپی روزنامه رسمی با درج اگهی ثبت شرکت (ترجمه شده رسمی به زبان انگلیسی).

· کپی از هر گونه تغییرات شرکت (ترجمه شده رسمی به زبان انگلیسی).

· اصل کارت بازرگانی صادر شده توسط وزارت بازرگانی و فتوکپی از ان.

· چنانچه هزینه های طول اقامت در خارج توسط شرکت شما پرداخت شود باید در نامه قید گردد.

· اثبات بر فعال بودن شرکت.

· برگه رسمی حقوق دریافتی (اولین و اخرین ماههای دریافت حقوق مورد نیاز می باشد) و همچنین برگه پرداختی به سازمان تامین اجتماعی (لیست بیمه).

· نامه بانکی با اظهار مانده موجودی حساب و همچنین ریز صورت حساب بانکی در سه ماه اخیر. (تمکن مالی + لیست گردش سه ماهه)

· دعوتنامه های امضا شده باید با جزییات ، نام درخواست دهنده ، علت مسافرت، مدت اقامت و یا اینکه در طول اقامت شرکت دعوت کننده هزینه های مربوطه را بعهده خواهد گرفت یا خیر ، قید گردد. همچنین کپی از کارت اقامت و یا پاسپورت پرتغالی و همچنین پرینت حساب بانکی دعوت کننده.

· در صورتیکه شما نماینده شرکت دعوت کننده هستید : اصل قرارداد نمایندگی و کپی از ان.

· اثبات همکاریهای گذشته با شرکت دعوت کننده یا سایر همکاریهای بین المللی مانند: بارنامه ، اثبات پرداختی ها و یا هر نوع قراردادهای امضا شده فی مابین.

· در صورت همراه بودن فرزندان با یکی از والدین اجازه رسمی پدر و مادر ترجمه شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری

· رزرو هتل و تاییدیه آن.

· بیمه پزشکی مسافرت معتبر جهت کشورهای عضور شنگن و فتوکپی آن. (حداقل پوشش بیمه مذکور می بایست مبلغ 30،000 یورو یا 50،000 دلار امریکا باشد. پوشش بیمه جهت بازگشت به وطن در موارد نیاز پزشکی و شامل پوشش جهت کمکهای فوریت پزشکی و معالجه فوری در بیمارستان باشد).

· رزرو بلیط برای سفر به پرتغال و برگشت به ایران.

متقاضیان روادید باید هر کدام مستقلا با تکمیل فرم درخواست روادید همراه با کلیه مدارک درخواست شده ، اقدام به تعیین وقت قبلی جهت ارایه مدارک بنمایند.

** توجه منظور از ترجمه رسمی ،ترجمه توسط مترجم رسمی و همچنین کلیه مدارک میبایست ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری باشند. ** همچنین همراه داشتن یک سری کپی از کلیه مدارک ترجمه شده و دعوتنامه و بدون منگنه و پانچ الزامی میباشد.
 
بالا