برگزیده های پرشین تولز

معبد وات فرایایی جذا در پاتایا

arin1365

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2015
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
3
سن
38
معبد دیدنی وات فریایی در پاتایا

معبد وات فرایایی در ساحل سفید رنگ بنگ راک پاتایا رو به دریا بر روی تپه ای قرار گرفته است. ساخت این معبد به سال ۱۹۷۲ بر می گردد. این معبد به عنوان یک جاذبه مهم گردشگری پاتایا می باشد. از ساحل تا معبد مسیری زیبا و جذاب طراحی کرده اند که بازدید کنندگان می توانند علاوه بر فضای عرفانی از زیباییهای مسیر لذت ببرند و از قدم زدن در محوطه معبد احساس خوبی را تجربه کنند.


مجسمه بودا به ارتفاع ۱۸ متر در معبد وات فرایایی

معبد وات فرایایی یکی از نمادهای مهم شهر پاتایا می باشد. این معبد دارای محوطه بزرگی می باشد که مجسمه‌ای طلایی از بودا در مرکز آن قرار دارد که حدود ۱۸ متر ارتفاع دارد و در کنار این معبد بتکده‌های کوچکی وجود دارد که مساحت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. با شرکت در تور تایلند می توانید از معابد مکان های جذاب تایلند دیدن کنید.


مجسمه های در حال نشسته در معبد وات فرایایی

برای رسیدن به مجسمه بودای بزرگ پله‌هایی را مشاهده می‌کنید که در کنار آن یک مجسمه‌ی مار بزرگ وجود دارد و از ابتدای پله‌ها تا کنار مجسمه کشیده شده است. این مار همان مار نگا (naga) است که در افسانه‌ها و تاریخ اساطیری تایلند از آن نام برده شده که از طلا ساخته‌ شده است و طول بسیار زیادی دارد.


مار از طلا ساخته شده در روی پله های معبد

بعد از طی کردن پله ها به معبدبزرگ می رسید در بالای راه‌پله ها مجسمه‌های بودا که در حالت‌های مختلف (نشسته، خوابیده و ایستاده) قرار دارند. حالت‌های مختلف این مجسمه‌ها نشان‌دهنده‌ی روزهای مختلف هفته است. بسیاری از افراد در جهان نمی‌دانند که متولد چه روزی هستند، ولی در تایلند دانستن روز تولد اهمیت بسیاری دارد. در تایلند ارتباط خاصی بین روز تولد و حالت مجسمه‌های بودا وجود دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.


مجسمه های از طلا ساخته شده در معبد وات فرایایی

مردم تایلند به معبد وات فرا یایی برای عبادت می‌آیند و با خود گل و میوه می‌آورند تا به بودای بزرگ تقدیم کنند و از او خوشبختی، خوش شانسی و سلامتی می‌خواهند. گردشگران تور پاتایا می توانند با سفر به تایلند به دیدن معابد تایلند بروند و با فرهنگ، دین، سنت و رسوم مردم این سرزمین آشنا شوند. همه روزه معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai از صبح تا عصر باز می باشد، البته باید بگوییم روزهای شنبه معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai شلوغ است، اگر به دنبال سکوت و آرامش هستید بهتر است غیر از روز شنبه و صبح ها به این معبد بزرگ بیایید.


نمایی دیگر از معبد وات فرایایی
 
بالا