برگزیده های پرشین تولز

معرفي برنامه‌هاي شركت SuperSpeed، براي افزايش سرعت هارد و كل سيستم (حتمن بخوانيد!)

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
به نام خدا

همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده است!


سلام
1.gif



(توجه: ليست كامل و به روزشده راهنماهاي نوشته شده توسط IgImAx در اين آدرس قرار دارد)



همواره پست‌هاي اول تاپيك‌هاي من را كامل مطالعه نماييد. چون همواره آنها را به روز مي‌كنم.

106.gif
ممكنه براي مشاهده تصاوير موجود در پست‌هاي من نياز به اجراي يك هيتلر شكن داشته باشيد!!!
45.gif




**********************
(نكته به روز شده 90/05/05): خوشبختانه تمامي برنامه‌هاي اين كمپاني تا امروز براي تمامي نسخه‌هاي ويندوز XP/Vista/7 نوشته شده‌اند و همه ويندوزها را هم پشتيباني مي‌كنند. آدرس پست آخرين نسخه‌هاي معرفي شده:
معرفي نسخه Superspeed RamDisk 11 در اين پست
معرفي نسخه Superspeed SuperCache 5 در اين پست
معرفي نسخه Raxco PerfectCache 5 در اين پست



پيش مقدمه:
. اگر حوصله خواندن مقدمه و توضيحات و .... را نداريد صاف برويد و برنامه Super Cache را نصب و روش استفاده از آن را مطالعه نماييد، چون اين برنامه بسيار زياد كارايي و سرعت اجراي برنامه‌ها و خواندن فايل‌ها و ... از روي هاردديسك را بالا مي‌برد. فقط به افرادي كه 1GB يا بيشتر حافظه دارند توصيه مي‌شود. يك تست عملي هم در همين پست قرار داده شده تا عملن متوجه حداقل فوايد اين برنامه شويد. و اكنون مشروح اخبار....:


مقدمه:
. شايد تا كنون با برنامه‌هايي كه ادعاي اين را دارند كه مي‌توانند سرعت كل سيستم شما را يا بعضي از قطعات را تا 300% يا بيشتر بالا ببرند!!! مواجه شديد. اكثرن هم توان چنين كاري را كه ندارند هيچ، تازه با دستكاري كه در رجيستري و فايل‌هاي ويندوز انجام مي‌دهند باعث بروز اشكالاتي در سيستم عامل هم مي‌شوند. يكي از علايق و كارهاي من (شايد هم بشه گفت، يكي از تخصص‌هاي من :blush:) تست برنامه‌هاي مختلف هست و به خصوص تست برنامه‌هاي هم خانواده براي يافتن بهترين آنها. به همين دليل با چنين برنامه‌هايي زياد برخورد كرده بودم و در تست‌هايم مشخص شد كه ضرر اكثر آنها بيشتر از نفعشان هست!

. اما 4ماه پيش در تحقيقاتي كه در مورد انواع برنامه‌هاي RamDisk داشتم انجام مي‌دادم با مجموعه برنامه‌هايي از شركت Super Speed آشنا شدم. اين شركت 3 برنامه دارد كه هر 3 برنامه به شكل مستقيم و يا غير مستقيم در افزايش سرعت و كارايي كل سيستم و هاردديسك تاثير بسزايي دارند. در اين مدت اين برنامه‌ها را برروي هر دو سيستم خود نصب و تست‌هاي زيادي نمودم. همچنين اين برنامه را به اكثر دوستان و آشنايان نيز دادم. نتيجه تست‌ها، فوق‌العاده غير منتظره بود!! پس از استفاده از اين برنامه‌ها فهميديم كه تا امروز داشتيم به هاردديسك‌مان ظلم مي‌كرديم و در كل به سرعت سيستم! همچنين در اين مدت مشخص شد كه كساني كه حافظه بيش از 512MB داشته‌اند نيز از حافظه اضافي سيستم خود آنچنان كه بايد استفاده مفيد نكرده‌اند. تا الانه هيچ گزارشي ازايجاد مشكل توسط اين برنامه به من داده نشده است و از كساني كه بازي كن حرفه‌اي هستند تا گرافيست‌ها و ... از كارايي اين برنامه بسيار راضي بوده‌اند. بد نيست كه شما هم آن را تست نماييد شايد به نتيجه ما برسيد!

=================================================

برنامه‌هاي شركت Super Spped:
. اين شركت 3 برنامه به نام‌هاي:
1) ه SuperCache ه
2) ه RamDisk ه
3) ه SuperVolume ه
. برنامه SuperCache باعث افزايش كارايي هاردديسك و به طبع آن افزايش سرعت سيستم مي‌شود. برنامه RamDisk يك ديسك به ظرفيتي كه كاربر تعيين مي‌نمايد را در Physical Memory سيستم ايجاد مي‌كند كه سرعت آن ديسك معادل خود حافظه است!!!! برنامه SuperVolume هم كارش كش كردن كل يك پارتيشن از هاردديسك در حافظه‌اي به اندازه ظرفيت همان پارتيشن هست!! در ادامه توضيح برنامه‌ها را بخوانيد. كليه برنامه‌هاي فوق در دو نسخه موجود هستند، براي كامپيوتر‌هاي Desktop و Server. مقايسه همه محصولات در اين صفحه موجود است.

=================================================

معرفي برنامه SuperCache:
. همانطور كه از اسم اين برنامه مشخص هست، كار اين برنامه Cache كردن است. اما Cache كردن چي؟ Cache كردن داده‌هاي هاردديسك.قبل از هر چيز براي دوستاني كه با مفهوم Cache آگاهي ندارند، عرض كنم كه عمل Cache كردن به مفهوم، ذخيره موقت داده‌ها در مكاني است كه به شكل تكراري به آنها را مورد استفاده و دسترسي قرار مي‌دهيم. معمولن مكاني كه براي كش انتخاب مي‌شود حافظه هاي پرسرعت همانند RAM سيستم مي‌باشد. عمل Cache متد و انواع مختلفي دارد و براي وسايل مختلف مدل‌هاي مختلفي موجود هست. اما آنچه كه تمامي انواع متدهاي Cache در آن مشترك هستند، افزايش كارايي سيستم هست.در عمل Cache كردن، چون داده‌هايي كه زياد از آنها استفاده مي‌شود را در يك جا و براي دسترسي‌هاي بعدي به شكل موقت ذخيره مي‌نمايد، اين عمل باعث افزايش كارايي آن وسيله و در نتيجه كل سيستم مي‌شود. توضيح كامل‌تر را در اينجا بخوانيد.
. برنامه‌هاي زيادي براي Cache كردن داده‌هاي هاردديسك در سيستم عامل نوشته شده است و من تاحدودي بعضي از آنها را تست كرده‌ام. اما آنچه كه اين برنامه را از بقيه متمايز مي‌كند و تاثير اين برنامه را در بالابردن سرعت سيستم بيشتر مي‌كند نحوه Cache كردن و سرويس دهي آن هست. اكثر برنامه‌ها به موازات سيستم عامل و برنامه دروني كش فايل سيستم عامل مايكروسافت عمل مي‌كنند، اما اين برنامه كار جالبي كه مي‌كند، اين است كه، بين سيستم عامل/برنامه‌ها و هاردديسك قرار مي‌گيرد و به اينطريق I/O هاردديسك را به كنترل خود در مي‌آورد.همچنين بر اساس تنظيم كاربر، مقداري از حافظه فيزيكي سيستم را به عنوان Cache تخصيص مي‌دهد. به شكل زير توجه فرماييد:


. همانطور كه در شكل مشاهده مي‌نماييد، هرگاه كه سيستم عامل يا برنامه‌اي براي اولين بار نياز به دسترسي به داده‌اي برروي هاردديسك داشته‌باشند، برنامه SuperCache به شكل مستقيم آن را در اختيار سفارش دهنده قرار مي‌دهد و يك كپي از آن داده را در Cacheي كه در حافظه فيزيكي ايجاد شده است، قرار مي‌دهد. اگر در آينده دوباره نياز به آن داده‌شود، اينبار برنامه SuperCache به جاي خواندن دوباره آن داده از هاردديسك، آن را مستقيمن از Cache خود به سفارشدهنده مي‌دهد.
. توانايي برنامه فوق به همينجا ختم نمي‌شود، بلكه در هنگامي كه داده موجود در Cache توسط سفارشدهنده دچار تغييري مي‌شود، آن را مستقيمن برروي داده‌ اصلي برروي هاردديسك نمي‌نويسد و بر اساس تنظيمات كاربر اين عمل را با تاخير انجام مي‌دهد. با اينكار هر برنامه‌اي كه نياز به آن داده داشته باشند، برنامه SuperCache آن داده جديد و تغيير يافته موجود در Cache را كه در حافظه فيزيكي سيستم هست را با سرعتي به مراتب بيشتر از هاردديسك در اختيار آن برنامه قرار مي‌دهد. به اين شكل سرعت كل سيستم افزايش مي‌يابد، افزايش يافتني!
38.gif

. تفاوت ديگر اين برنامه با بقيه برنامه‌هاي مشابه در تنظيماتش است. برنامه‌هاي ديگر كش ساز معمولن برروي كل هاردديسك عمل كش كردن را انجام مي‌دهند. اما اين برنامه پس از نصب هيچ كاري نمي‌كند تا اينكه كاربر مشخص نمايد كدام پارتيشن نياز به كش كردن دارد و به چه صورت و نه كل پارتيشن‌ها!. توضيحات كامل‌تر اين برنامه را در اينجا SuperCache on Desktop Systems بخوانيد.

=================================================

روش استفاده و تنظيمات برنامه SuperCache:
. نمونه Trial اين برنامه را مي‌توانيد از لينك انتهاي اين مقاله دونلود نماييد. اين برنامه تا پايان زمان Trial با تمامي امكاناتش كار مي‌كند. پس از نصب اين برنامه و ريست سيستم، به ظاهر هيچ اتفاقي نيفتاده است و در حقيقت برنامه هنوز فعال نشده‌است و شما بايد آن را فعال نماييد. پس از نصب برنامه، در منوي Start ويندوز، منوي برنامه با لينك دو راهنما در آن ساخته مي‌شود كه يكي از آنها با نام "User Guide for SuperCache II and SuperVolume" راهنماي كامل نصب، تنظيمات و ... برنامه مي‌باشد. به شكل خلاصه طريقه تنظيم برنامه فوق براي پارتيشن ويندوز را برايتان توضيح مي‌دهم.
. پس از نصب و ريست سيستم، به My Computer برويد و برروي پارتيشن ويندوز راست كليك نماييد(يا هر پارتيشني كه دوست داريد براي آن يك كش درست نماييد. تعداد پارتيشن‌ها محدوديتي ندارد و فقط با توجه به اندازه حافظه سيستم‌تان تعداد پارتيشن‌ها محدود مي‌شود. به اين لينك "How to Calculate Maximum Available Physical Memory" نگاهي بيندازيد.) و گزينه Properties را انتخاب نماييد. تا اينجا همه‌چيز عادي هست. اما پس از باز شدن پنجره Properties متوجه يك TAB جديد مي‌شويد با نام Performance. برروي آن كليك نماييد:


. برروي كليد "SuperCache II" كليك كنيد تا پنجره جديدي باز شود. در اين پنجره برروي دكمه "...Start" كليك نماييد تا پنجره زير ظاهر شود:

. فريم‌هاي مختلف در اين پنجره عبارتند از:
1) Cache Page Size: اين پارامتر به KB هست. اين پارامتر "Cache Size" را به بلوك‌هاي كوچك تقسيم مي‌كند. هر چه اين اندازه بزرگتر باشد باعث افزايش fragmentation كش مي‌شود. و هر چه كوچكتر باشد باعث overhead مي‌شود. اما نظر شخصي من اينه كه چون كش در حافظه سيستم هست و سرعت آن هم بسيار بالاست اين پارامتر چندان اثري ندارد.
2) Cache Size: اين پارامتر به MB هست و حداقل آن 128MB هست. اين پارامتر ميزان ظرفيتي را كه بايد از حافظه فيزيكي سيستم به كش تخصيص داده شود را تعيين مي‌نمايد. يعني اگر سيستم شما 512MB حافظه دارد و كش را به اندازه 128MB تعيين نماييد، از 512MB حافظه سيستم شما 128MB براي كش كسر مي‌گردد و 384MB براي سيستم عامل و برنامه‌ها باقي مي‌ماند. به همين دليل اين برنامه براي كساني كه حافظه 1GB به بالا دارند بيشتر به دردشان مي‌خورد.
3) Sort Algorithm: اين پارامتر 2 گزينه دارد كه بر اساس آنها كش را مرتب ميكند. MRU=داده‌اي كه جديدن از آن استفاده شده است بالاي كش قرار مي‌گيرد. MFU=داده‌‌اي كه بيشتر استفاده شده باشد در بالاي كش قرار مي‌گيرد. من معمولن اين گزينه را برروي MFU مي‌گذارم اما باز به دليل سرعت بالاي حافظه فكر نكنم اين گزينه هم آنچنان تاثير گذار باشد.
4) Read-Ahead: اين پارامتر تعداد بلوك‌هايي كه زمان تقاضاي دسترسي به هاردديسك بايد خوانده ‌شوند را مشخص مي‌كند. حقيقتش! من خودم هم نمي‌دانم دقيقن اين پارامتر چه فايده‌اي دارد.
5) Deferred-write mode: اين پارامتر زمان به تعويق افتادن نوشته شدن داده‌هاي تغيير كرده در كش را برروي داده‌هاي اصلي درون هاردديسك را تعيين مي‌نمايد. من زماني كه اين برنامه را برروي PCيي كه حاوي كارت كپچر و DVB بود و حجم فايل‌ها براي نوشتن برروي هارد زياد بود، اين پارامتر را روي 7 يا كمي بيشتر قرار مي‌دادم. و برروي سيستم ديگر كه كمتر از هارد كار مي‌كشم و گاهي بازي مي كنم اين پارامتر را همينطور خاموش مي‌گذاشتم.

. پس از تنظيم مقادير فوق OK را كليك نماييد. كش شروع به فعاليت مي‌كند. در اين مرحله ديگر نيازي به ريست كردن نيست. هر زمان كه خواستيد كش را خاموش كنيد كافيه كه بعد از ورود به Properties پارتيشن مربوطه و انتخاب TABه، Performance و كليك برروي كليد SuperCache آن را Stop نماييد.

=================================================

معرفي برنامه RAMDisk:
. اين برنامه يكي ديگر از برنامه‌هاي خوب اين شركت است. به كمك اين برنامه مي‌توانيد ديسكي را در درون حافظه فيزيكي سيستم ايجاد نماييد. از آنجا كه سرعت دسترسي به حافظه سيستم بسيار بالاتر از يك هاردديسك است، تصور نماييد كه ديسك درون حافظه چه سرعت وحشتناكي خواهد داشت!؟ كساني كه با Amiga كار كرده‌اند قدر و فايده اين نوع RAMDiskها را به خوبي مي‌دانند و به ياد دارند. (مثل من
301.gif
) در ادامه فوايد و كاربردهاي اين نوع ديسك را ذكر كرده‌ام:

1) همانند يك ديسك فرمت مي‌شود و امكان كپي،ساخت، انتقال و ... انواع فايل‌ها و فولدر‌ها به آن هست.
2) RAMDisk ميتواند داراي فايل سيستم FAT يا NTFS به شكل عادي يا فشرده باشد.
3) هر زمان كه نياز بود مي‌توانيد آن رادر ايكي(EEKI) ثانيه! درست يا حذف نماييد.
4) اندازه RAMDisk بستگي به انتخاب شما دارد. حداكثر ظرفيتي كه مي‌شود براي آن انتخاب نمود80% ميزان حافظه خالي سيستم هست.(البته به عوامل ديگري هم بستگي دارد كه در زير توضيح داده‌ام)
5) چون RAMDisk درون حافظه فيزيكي ساخته مي‌شود بنابراين با ريست يا خاموش شدن سيستم داده‌هاي درونش پاك مي‌شود. بسيار مناسب براي داده‌هاي موقت. (توضيح بيشتر در ادامه)
6) اين برنامه گزينه‌اي دارد كه به كاربر اين امكان را مي‌دهد كه در هنگام Shutdown يا Rest ويندوز ابتدا محتويات درون RAMDisk را به هاردديسك منتقل نمايد، سپس سيستم را خاموش يا ريست نمايد. در ابتداي جلسه كاري بعدي، محتويات ذخيره شده در هاردديسك به شكل خودكار دوباره به درون RAMDisk بار گذاري مي‌شود.
7) اين ديسك براي فولدرهاي Temprory ويندوز و برنامه‌ها بسيار مناسب است. از آنجا كه اين فايل‌ها هيچ ارزشي ندارند، مي‌توانيد آدرس فولدرهاي Temp ويندوز يا برنامه‌ها را به RAMDisk دهيد. اين كار 2 حسن دارد: اول، با خاموش يا ريست كردن سيستم اين ديسك به شكل اتوماتيك پاك مي‌شود پس از شر اين نوع فايلها خلاص مي‌شويد. دوم، سيستم عامل يا برنامه‌هايي كه نياز به ساختن چنين فايل‌هايي دارند با سرعت بسيار بيشتري آنها را ايجاد كرده يا مي‌خوانند.
8) كساني كه حافظه 1GB يا بيشتر دارند، مي‌توانند در اين نوع حافظه‌ها به ساخت Image سي‌دي و كار برروي آنها يا ساخت WinZIP/WinRAR و غيره اقدام نمايند.
9) Security بالا. چون اين ديسك درون حافظه فيزيكي هست و با خاموش شدن يا ريست سيستم اطلاعت آن پاك مي‌شود و ديگر امكان بازيافت داده‌ها از آن نيست، بنابر اين بسيار مناسب براي ذخيره داده‌هاي مهم ولي موقتي است كه نمي‌خواهيد كسي به آنها دسترسي يابد. همانند صفحات اينترنتي و جستجو‌ها و History و...
10) بابا!! خستم شد ديگه! اِه‌ه‌ه‌!! برنامه‌ي خوبيه ديگه... قبول كنيد بابا...
167.gif
38.gif
46.gif


. اما اين برنامه در دو نسخه RAMDisk و RAMDisk Plus م.جود است كه درجدول زير تفاوت آنها را مي‌توانيد مشاهده نماييد:

. در مورد حداكثر اندازه‌اي كه مي‌شود براي RAMDisk انتخاب نمود، مي‌توان اين موضوع را از دو ديدگاه بيان كرد. ديدگاه اول اينكه اين برنامه تا چه ميزان توان آدرس دهي حافظه براي ساختن RAMDisk را دارد. از اين ديدگاه تا حدود زيادي اين محدوديت مربوط به محدوديت سيستم عامل مي‌شود. در جدول زير اين موضوع بيشتر روشن مي‌شود:

o* Limit that the operating system supports.
** Possible when unmanaged memory is enabled in RamDisk Plus 10

. ديدگاه دوم، شما n-MB حافظه داريد، خوب مقداري از آن توسط سيستم عامل و برنامه‌ها اشغال شده است مثلن x-MB از آن، حالا چه ميزان از اين حافظه خالي قابل استفاده براي RAMDisk است؟ قبلن گفته شد كه 80% تا 85% فضاي خالي قابل استفاده است. يعني اگر شما 1GB(يعني 1024MB) حافظه داريد و 380MB آن پر است، پس شما 644MB فضاي خالي داريد. ( 644=380-1024 ) حداكثر فضاي ديسك RAMDisk مي‌توانيد ~530MB باشد.

. توضيحات بيشتر در مورد اين برنامه در اين لينك "RamDisk on Desktop Systems" موجود است و اگر به طور كلي مي‌خواهيد اطلاعاتي در مورد RAMDisk به دست آوريد سري به اين لينك بزنيد.

. براي آنكه بدانيد چه ميزان از حافظه فيزيكي سيستم‌تان توسط سيستم‌عامل و برنامه‌ها اشغال شده است، مي‌توانيد از برنامه TaskManager ويندوز استفاده نماييد. اما چون اين برنامه كمي براي اين كار ساده شلوغ است! برنامه كوچكي را كه در اين زمينه نوشته‌ام و لحظه به لحظه ميزان پر و خالي شدن حافظه فيزيكي را نمايش مي‌دهد، را براي شما Upload و لينك دونلود آن را در انتهاي اين مقاله قرار داده‌ام. اما حتمن برنامه Microsoft Framework .NET v2.x را برروي سيستم خود نصب كنيد تا بتوانيد برنامه من را اجرا نماييد.

. برنامه‌هاي رم ديسك ديگري نيز وجود دارند كه يكي از اين برنامه‌ها را كه خودم آن را تست نموده‌ام مربوط به شركت QSoft مي‌باشد. اين برنامه محدوديت‌هاي آدرس دهي RAMDisk شركت SuperSpeed راكه در هر دو ديدگاه ذكر نموده‌ام را ندارد اما به راحتي برنامه شركت SuperSpeed نيز نيست. خواستم آدرس سايتش را براي اطلاع بيشتر شما دوستان و كامل كردن اطلاع دهي خود بگذارم كه نمي‌دانم چرا هنوز اين سايت هيتلره!! به همين خاطر دو صفحه معرفي و نمونه برنامه را در اين لينك برايتان Upload كرده‌ام. (255KB)
. برنامه‌هاي ديگر (كه من آنها را تست نكرده‌ام و از نحوه كارشان خبر ندارم!) يكي مربوط به برنامه Cenatek مي‌شود كه در اين آدرس هست. شركت مايكروسافت هم يك برنامه كوچك و خيلي ساده به همراه Source Code در اين مكان "Ramdisk.sys sample driver for Windows 2000" دارد.

=================================================

روش استفاده و تنظيمات برنامه RAMDisk:
. پس از نصب اين برنامه همچون برنامه SuperCache يك منو به منوي Start ويندوز اضافه مي‌كند كه فقط شامل معرفي و راهنماي استفاده از برنامه است. براي فعال و غير فعال كردن برنامه RAMDisk چندين راه وجود دارد. من معمولن از آيكن آن، كه در Control Panel موجود هست يك Shortcut در دسكتاپ مي‌سازم. راه‌هاي ديگري براي دسترسي به برنامه در راهنما هست. (راهنما را در پايان اين مقاله قرار داده‌ام) پس از اجراي آن پنجره زير ظاهر مي‌شود:

. براي ساختن رم ديسك برروي كليد ADD كليك نماييد. براي حذف آن برروي Remove و تغيير بعضي از پارامترهاي رم ديسك درست شده از قبل برروي Properties كليك نماييد. اگر قبلن Imageي از رم ديسك برروي هارد كپي نموديد ميتوانيد آن را با كليد Load آن را و با Save رم ديسك فعلي را ذخيره نماييد. خوب براي ساخت رم ديسك برروي كليد ADD كليك نماييد، پنجره زير ظاهر مي‌شود:

. قسمت‌هاي مختلف اين پنجره:
1) Size: اندازه ديسك را در اينجا تنظيم نماييد.
2) Drive Letter: حرف مرتبط با ديسك.
3) Type: نوع فايل سيستم را مشخص مي‌كند. FAT يا NTFS يا RAW.ه
4) Enable file compression : اگر Type را NTFS تعيين نموده باشيد، اين گزينه روشن مي‌شود و يك ديسك فشرده را براي شما درست مي‌كند.
5) Create Temp Folde: يك شاخه با نام temp در ريشه رم ديسك مي‌سازد.
6) Image file drive root: درايوي كه Image (يك كپي از رم ديسك) در آن بايد كپي شود را مشخص مي‌كند. اگر گزينه "Save at system Shutdown" تيك خورده باشد آنوقت Image در آن درايو كپي مي‌شود.
7) Reserve Space for full disk: فضايي به اندلزه رم ديسك در هاردديسك رزرو و ايجاد مي‌كند.

=================================================

معرفي برنامه SuperVolume:
. اين برنامه را مي‌توان تركيبي از هر دو برنامه SuperCache و RAMDisk دانست. اين برنامه مي‌تواند كل يك پارتيشن را درون حافظه فيزيكي سيستم كپي نمايد و پس از آن تمامي دسترسي‌هاي سيستم عامل و برنامه‌ها به جاي آن پارتيشن به اين ديك موجود در حافظه خواهد بود و در صورت تغييري در داده‌هاي موجود در اين ديسك اطلاعات با تاخيير برروي هاردديسك نوشته مي‌شوند. بديهي است كه ظرفيت پارتيشن بايد آنقدر كوچك باشد كه در حافظه فيزيكي سيستم قرار گيرد. اين برنامه بيشتر بدرد Server داران مي‌خورد. محاسبه كوچكي پارتيشن و ميزان حافظه را در اين لينك مطالعه "available physical memory" فرماييد. روش كار اين برنامه را مي‌توانيد در زير مشاهده نماييد:

. من تجربه كاري با اين برنامه را ندارم، به همين خاطر توضيحات بيشتر را در اينجا "SuperVolume on Desktop Systems" مطالعه فرماييد.

=================================================

تست عملي تغير سرعت با و بدون محصولات SuperSpeed:
. تست زير برروي سيستم خودم انجام داده‌ام همچنين توانايي اين برنامه را با كشينگ ويندوز 7 هم مقايسه نموده‌ام:

1) مشخصات سيستم:
Processor = ..................ه. Intel 3GHz HT - 1MB Cache - Socket 478 ه
Phy. Memory = ..............ه. 512MB * 2) 1024MB) ه
VGA = .........................ه. NVidia Gforce 5600 * 256MB ه
ُSC on Partition 1 = ..........ه. Partiotion C with 128MBه(Windows & Application Partition)ه


2) مدت زمان Boot شدن ويندوز‌ها:
ويندوز XP SP3: .........ه زمان 35.25
ويندوز W7: .............ه زمان 40.04 (با Disable نمودن شبكه شد 38.31 و خاموش نمودن Aero شد 37.63)



3) مدت زمان لود شدن Office Word 2003 و Adobe Photoshop CS2:ه
Office Word 2007ه@ XP SP3 : ........................ه زمان اولين اجرا 6.80 ......... دومين اجرا 1.86
Office Word 2007ه@ Super Cache + XP SP3 : .... زمان اولين اجرا 4.35 ......... دومين اجرا 1.92
Office Word 2007ه@ W7beta : .................... .ه زمان اولين اجرا 6.08 ......... دومين اجرا 1.09

Adobe Photoshop cs2ه@ XP SP3 : ......................ه زمان اولين اجرا 16.60 ......... دومين اجرا 6.39
Adobe Photoshop cs2ه@ Super Cache + XP SP3: ... زمان اولين اجرا 13.12 ......... دومين اجرا 5.99
Adobe Photoshop cs2ه@ W7beta : .....................ه زمان اولين اجرا 16.64 ......... دومين اجرا 10.43
(علت بيشتر شدن زمان اجراي Adobe در ويندوز 7 به دليل كم بودن حافظه 1GB من هست!)


4) فشرده نمودن فايل Text 108MB (نسخه برنامه WinRAR من v3.80 هست):
ويندوز XP SP3: ..........................ه زمان 1:07.07
ويندوز Super Cache + XP SP3: .....ه زمان 1:06.31
ويندوز W7: ..............................ه زمان 1:19.54



. در تست بعدي كه توسط دوست خوبمان Drag از كاربران و مديران فروم ايران ويچ در اين پست انجام شده، توانايي و تاثير بسيار مثبت برنامه SuperCache را برروي برنامه‌هاي مختلف در اجراهاي اوليه و اجراهايي بعديشان را مشاهده مي‌نماييد(با تشكر فراوان از زحمات ايشان). در اين تست‌ها، يكبار بارنامه‌ها بدون فعال بودن SC اجرا شده‌هان و در دفعه بعد با فعال بودن SC دوباره تست شده‌اند تا تفاوت و تاثير اين برنامه در دسترسي دوباره سيستم عامل و برنامه‌ها به هاردديسك و بازدهي كلي آن در سيستم كاملن ديده شود:

1) مشخصات سيستم:
Processor = ..................ه. AMD PhenomII X4 810 - 2.6GHz ه
Phy. Memory = ..............ه. Dual Channel & DDR3 1333) 4GB) ه
VGA = .........................ه. Radeon HD 4670 *512 MB ه
ُSC on Partition 1 = ..........ه. Partiotion C with 512MBه(Windows Partition)ه
ُSC on Partition 2 = ..........ه. Partiotion D with 512MBه(Some installed Applications)ه


2) مدت زمان لود شدن اوليه و ثانويه برنامه‌هاي مختلف با و بدون Super Cache:ه
Adobe Photoshop CS2 : .................. زمان اولين اجرا 8.05 ......... دومين اجرا 4.90
Adobe Photoshop CS2ه+ SC : ........... زمان اولين اجرا 4.99 ......... دومين اجرا 1.60

CorelDraw X3 : ............................ زمان اولين اجرا 6.60 ......... دومين اجرا 3.60
CorelDraw X3ه+ SC : ..................... زمان اولين اجرا 4.80 ......... دومين اجرا 0.77

MSWord 2007 SP2 : ...................... زمان اولين اجرا 4.20 ......... دومين اجرا 2.30
MSWord 2007 SP2ه+ SC : ............... زمان اولين اجرا 4.05 ......... دومين اجرا 0.78

PhotoImpact X3 : ......................... زمان اولين اجرا 7.30 ......... دومين اجرا 5.10
PhotoImpact X3ه+ SC : .................. زمان اولين اجرا 6.00 ......... دومين اجرا 2.80

فشرده سازی با WinRar3.62 در بهترین حالت فشرده سازی حجم 120 مگابایت شامل 3600 فایل متنی:
Compress Time : .......................... زمان اولين اجرا 13.0 ......... دومين اجرا 14.0
Compress Timeه+ SC : ................... زمان اولين اجرا 11.0 ......... دومين اجرا 6.00



=================================================

محل دونلود محصولات SuperSpeed:
. شما مي‌توانيد هر يك از اين محصولات Trial را از خود سايت SuperSpeed دريافت نماييد.




محل دونلود راهنماي SuperSpeed:
. همچنين راهنماي انگليسي كه همراه هر 3 برنامه‌ هست را و كوچك و ساده بوده و به همراه عكس مي‌باشند را در لينك زير قرار داده‌ام:

Original Guide of SuperSpeed Guides
هSize=1.02MBه
هMD5 Hash Code= E7CD01A19A6F7C11183A50520383B8CAه



محل دونلود برنامه Meminfo v1.5.0.0 نوشته IgImAx:
. با اين برنامه مي‌توانيد اطلاعاتي در مورد Physical Memory و Page File به دست آوريد. اين برنامه بسيار كوچك و ساده است (البته ~20MB از حافظه سيستم را اشغال مي‌كند!
39.gif
) اما حتمن برنامه Microsoft Framework .NET v2.x را برروي سيستم خود نصب كنيد تا بتوانيد برنامه من را اجرا نماييد. برنامه Microsoft Framework .NET v2.x را مي‌توانيد از اينجا دريافت نماييد. نمونه‌اي از تصاوير برنامه:
ه

MemInfo v1.6.0.0
هSize=15KBه
هMD5 Hash Code= 9F5A386495B4530CCE427029851C6F00ه



نكته1:
. در لينك MD5 Hash Code توضيح كامل و برنامه كوچكي براي توليد و چك كدهاي HASH در آن وجود دارد.
. اما Hash كد چي هست؟ به طور خلاصه، الگوريتمهايي هستند كه با محاسباتي كه بر روي هر فايل انجام مي‌دهند براي آنها يك كد خاص (Unique) توليد ميكنند. اين كد در صورتي كه حتا يك bit از آن فايل عوض شود، تغيير مي‌كند. به طور كلي به اين كدها Hash Code مي‌گويند و چون هيچ دو فايلي، Hash كدي همانند هم ندارند (مگر آنكه هردو يك فايل باشند ولي با نامهاي متفاوت و يا مكان‌هاي متفاوتي) بنابر اين، مي‌توان Hash كدها را همانند اثر انگشت ما انسانها دانست.
. Hash Code چه فايده‌اي دارد؟ خوب چندين استفاده دارد، يكي از مهمترين فوايد آن، اطمينان از كامل و سالم بودن فايل دونلود شده مي‌باشد. اگر فايلي ناقص دونلود شده باشد و يا حتا از لحاظ ظرفيت يكي باشند ولي كد Hash آنها با هم متفاوت باشد، نشان از درست نبودن عمل دونلود مي‌باشد. و يا حتا در حالاتي خواص هم ويروسي شدن فايل، چه در كامپيوتر شما و ... هم مي‌تواند باعث تغيير Hash Code شود. مشهورترين الگوريتم محاسبه چنين كدهايي، MD5 است. بنابراين پس از دونلود يكي از لينك‌هاي فوق و برنامه HashTab از لينك MD5 Hash Code، سپس كد الگوريتم MD5 فايل دونلود شده را با آنچه در سايت هست، مقايسه نماييد. اگر كد فايل دونلود شده با آنچه در سايت نوشته‌ام يكي نبود، پس دونلود شما اشكال داشته و بايد دوباره دونلود نماييد.

نكته2:
. در صورت هر نوع تغييري همواره پست يك را به روز مي‌نمايم و خبر آن را در پستي مجزا در همين تاپيك به اطلاع دوستاني كه Subscribe شده‌اند مي‌رسانم.


*** Copyright ***
در صورت كپي نمودن اين مقاله در سايت خود، لطفن: 1) حتمن به نويسنده اطلاع داده شود. ايميل 2) متن كامل مقاله را كپي نماييد. 3) در انتهاي مقاله: نام نويسنده(IgImAx) و لينكي به اين تاپيك و آدرس ساير مقالات نويسنده به اين آدرس ذكر شود.
>>> با تشكر از همكاري شما <<<


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/11/11
26.gif
103.gif
 
Last edited:

decilion69

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 آپریل 2006
نوشته‌ها
262
لایک‌ها
4
محل سکونت
Iran
سلام.

من اين برنامه را تست كردم. خيلي عالي هست.
مخصوصا براي رم هاي بالا جواب ميده و برنامه هايي مثل فتوشاپ سي اس 3 و ...


شديدا پيشنهاد ميشه كه نصب كنيد....

با تشكر از دوست عزيز كه اين برنامه را كامل معرفي كردند .

:cool:
 

PROGRESSIVE

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2005
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
3
ممنون
مثل هميشه عالي بود
83.gif


راستي فكر كنم امضاتون را هم بايد up date كنيد
285.gif
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام
1538.gif


. نسخه جديد RAMDisk با شمار 9.0 آمد. اين نسخه با ويندوز ويستا كاملن سازگار است:
Ramdisk9-desktop.PNG


. توضيحات بيشتر در اين لينك: NEW RELEASE: RamDisk 9 for Windows Vista and XP.o


موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/17
27653.gif
26650.gif
 

امیـن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آگوست 2007
نوشته‌ها
206
لایک‌ها
0
سن
34
محل سکونت
with my partner :O :-j
واو دمت جیز خیلی خوب بود
بیاید نسخه کامل با کرک اینا:
183.gif

RamDiskPlus9.jpg


Both use our patent-pending memory management (up to 512 GB) to create a virtual disk out of RAM. The RAM disk appears like a physical hard disk to the operating system and programs. You choose its size (depending on the amount of RAM in your system), drive letter, and file system. You can copy, move and delete files on it. Like a physical disk, a RAM disk can also be shared so as to be accessed by other computers on a network.

The most important difference between a RAM disk and a hard disk is access speed. The time taken for a hard disk to move its magnetic heads over the spinning disks (much like the arm moving over old vinyl record player) is typically measured in milliseconds (thousandths of a second). Whereas a RAM disk does not have mechanical parts and its access speed is typically measured in nanoseconds (billionths of a second). Access to a RAM disk may be 50 times faster or more than to a hard drive.

کد:
Download:
http://rapidshare.com/files/100355132/RamDisk_Plus_9.rar

Mirror:
http://w16.easy-share.com/1699914016.html

http://************/files/ql0opi2f4ozezeg2stow.gifبوس
 

Stay alive

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
162
لایک‌ها
0
لطفا در اخر بگید کدامشون از همه بهتره برای افزایش سرعت سیستم.;)

ممنونم
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام Stay Alive عزيز
1538.gif


. اما قبلش، با تشكر از امين، اما لوكيشنت مثل من همانجاست كه گفتي! شما برنامه ك*ر*ك شده به همه مي‌دي! و من برنامه ك*ر*ك شده هي چپ و راست براي خودم مي‌گيرم! ولي به كسي نمي‌دهم! اونجا ميبينمت!! (البته كه انشاالله شما لوكيشنت تا آن موقع عوض بشه)

. اما Stay Alive عزيز، بر اساس توضيحات تقريبن كاملي كه در پس اول داده‌ام! در وهله اول اگر شما 1GB يا بيشتر حافظه داريد مي‌توانيد از برنامه Super Cache استفاده نماييد و پارتيشن‌هايي را كه با آنها بيشتر كار مي‌كنيد را به كمك اين برنامه، سرعت انتقال داده‌هاي آنها را بسيار بالا ببريد. (پارتيشن سيستم عامل هميشه در اولويت انتخاب هست!)

. در قدم دوم، مي‌توانيد از برنامه RAMDisk و توانايي آن براي كارهايي كه در پست اول توضيح داده‌ام (و كارهاي ديگري كه نگفته‌ام يا نمي‌دانم!!) استفاده نماييد. البته اگر بيش از 1GB رم داشته باشيد خيلي بهتر مي‌توانيد از اين برنامه بهره‌مند شويد به خصوص در كنار برنامه اول.(چون برنامه SuperCache براي يك پارتيشن حداقل 128MB از رم‌تان را مي‌خورد) اگرچه من با داشتن 1GB در جاهايي از RAMDisk به راحتي استفاده مي‌كنم اما براي كار‌هايي كه به فضاي رم ديسك ~700MB نياز پيدا مي‌كنم آن وقت كمي با دردسر مجبور مي‌شوم برنامه‌هاي كم نيازتر را از حافظه خارج نمايم تا فضاي مورد نيازم حاصل شود. (البته ساختن رم ديسك NTFS با حالت فشرده خيلي به من در اين كمبود رم كمك مي‌كند) براي تشخيص RealTime ميزان رم مورد استفاده در ويندوز، برنامه ساده من مي‌تواند به شما كمك خوبي نمايد. به زودي نسخه 1.6.0.0 آن را كه امكان نمايش صحيح Swap فايل در حال استفاده را دارد را آپلود خواهم نمود. (خيلي وقته نوشتمش، اما يادم رفته بود آپ كنم!)

. قدم پاياني، اگر شما يك كاربر Gamer حرفه‌اي با رم 4GB به بالا هستيد (كه در ايران تعدادشان متاسفانه!! خيلي كم) يا يك مدير سرور هستيد مي‌توانيد از توانايي برنامه SuperVolume حداكثر استفاده را ببريد. توضيحات بيشتر در مورد اين برنامه در خود سايت هست. اما اگر مي‌خواهيد بدانيد يك كاربر حرفه‌اي گيم بايد چه سيستمي و با چه مشخصاتي را داشته باشد مي‌توانيد سري به سايت Tomshardware بزنيد!!!

. اگر مشكلي و كاري پيش نيايد، انشاالله تست عملي تغيير سرعت بارشدن اوليه و مجدد برنامه‌ها قبل و پس از اجراي برنامه SuperCache را در جدولي اينجا خواهم گذاشت. همچنين افزايش سرعت بعضي از كارها در صورت استفاده از RAMDisk.

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/02/18
27653.gif
26650.gif
 

Stay alive

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
162
لایک‌ها
0

. اما Stay Alive عزيز، بر اساس توضيحات تقريبن كاملي كه در پس اول داده‌ام! در وهله اول اگر شما 1GB يا بيشتر حافظه داريد مي‌توانيد از برنامه Super Cache استفاده نماييد و پارتيشن‌هايي را كه با آنها بيشتر كار مي‌كنيد را به كمك اين برنامه، سرعت انتقال داده‌هاي آنها را بسيار بالا ببريد. (پارتيشن سيستم عامل هميشه در اولويت انتخاب هست!)


اینو استفاده کنم بهتره چون ویندوزم ویستا هستش مترسم سرعت رو بیاره پایین از راهنمایی ممنونم.;)


خداحافظ
IgImAx
87/02/18
27653.gif
26650.gif
[/QUOTE]
 

atropat

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2005
نوشته‌ها
283
لایک‌ها
2
محل سکونت
Iran - Tabriz
igimax عزیز برنامه هایی که معرفی کردین واقعا عالی هستن من سال 82 با Ramdisk آشنا شدم و یه مدتی هم واسه temp فتوشاپ استفاده میکردم، واقعا خوب عمل میکرد اما به دلیل مشکل کبود حافظه (آنزمان 256) مجبور به Uninstall اون شدم و با ارتقا سیستم فراموشش کرده بودم که تاپیک با ارزش شما واقعا برام مفید واقع شد.
ضمنا تاپیک های امضای شما رو که خوندم یه لحظه برگشتم به قضایتکنیکی دو سه سال پیش پی تی، یادش بخیر و دست مریزاد:specool:
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام
36.gif


. نسخه جديد برنامه‌هاي SuperCache و SuperVulome به شماره نسخه 3.0.2.0 آمد. دو نكته عجيب اينكه شماره نسخه جديد از 1.1.16.0 ناگهان به 3 پريده! و هنوز از پشتيباني Vista در اين دو برنامه برخلاف RAMDisk خبري نيست. مي‌توانيد تفاوت‌ها و امكانات جديد اين نسخه را در اين لينك مطالعه فرماييد اما خلاصه امكانات جديد اين دو برنامه در زير آورده شده است:
3.0.2.0
a) Fixed a bug in initialization code which caused a 0xA bug-check during startup (Windows XP x64 only) 3.0.1.0
a) Improved NUMA support (Windows XP x64 only)
b) Updated licensing to support binding to the system's Computer Name instead of hardware 1.1.16.0
a) SC: Fixed bug causing target volume I/O to block when cache with small page size received a very large transfer request​

و اين:
1.1 SuperCache (v3.0) features:


  • Supports volumes sizes from 16 MB to 1 TB
  • Supports Basic or Dynamic disks
  • Supports caching the operating system�s volume (boot partition)
  • Supports caching volumes containing page files
  • Supports volumes without drive letters
  • Supports volumes with proprietary file systems
  • Dynamic configuration, including start and stop caching (no reboot)
  • Cache page size from 4 KB (8 KB on ia64 processor) to 256 KB
  • Cache size from 16 MB to 3 GB (512 GB on 64-bit processors)
  • Fail-safe cache allocation
  • Most Recently Used (MRU) or Most Frequently Used (MFU) caching algorithm
  • Read-ahead caching from 1 to 15 pages (depending on cache page size)
  • Write-through or write-deferred modes
  • Average dirty page latency setting from 1 to 14400 seconds (4 hours)
  • Deferred writing with option to suspend lazywrite
  • Improved support for NUMA on qualified systems

1.2 SuperVolume (v3.0) features:


  • Supports volumes sizes from 16 MB to 3 GB (512 GB on 64-bit processors)
  • Supports Basic or Dynamic disks
  • Supports caching the operating system�s volume (boot partition)
  • Supports caching volumes containing page files
  • Supports volumes without drive letters
  • Supports volumes with proprietary file systems
  • Dynamic configuration, including start and stop caching (no reboot)
  • Write-through or write-deferred modes
  • Average dirty page latency setting from 1 to 14400 seconds (4 hours)
  • Deferred writing with option to suspend lazywrite
  • Improved support for NUMA on qualified systems


*************************************
atropat عزيز:
. ممنون از لطفت، اميدوارم تنبلي را كنار بزارم و eBookها و راهنما‌هاي ديگه‌اي كه قصد نوشتنشان را دارم را هر چه زودتر بنويسم.

موفق باشيد.
76.gif


خداحافظ
IgImAx
87/04/11
209.gif
60.gif
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام بر همه دوستان جان
1538.gif


. جديدن با آمدن ويندوز 7 تستس سرعتي انجام دادم و در اين تست يك سري برنامه‌ها را هم در XP و هم در W7 اجرا نمودم تا ببينم چه تفاوتي در عملكرد اين سيستم عامل جديد هست. در اين تست‌ها تاثير برنامه Super Cache را نيز جداگانه تست نمودم. همانطور كه انتظار داشتم نتيجه تست بر تاثير مثبت برنامه فوق دلالت داشت: (روش‌هاي تست در اين پست نوشته شده)


**************************

1) مشخصات سيستم:
Processor = ..................ه. Intel 3GHz HT - 1MB Cache - Socket 478 ه
Phy. Memory = ..............ه. 512MB * 2) 1024MB) ه
VGA = .........................ه. NVidia Gforce 5600 * 256MB ه


2) مدت زمان Boot شدن ويندوز‌ها:
ويندوز XP SP3: .........ه زمان 35.25
ويندوز W7: .............ه زمان 40.04 (با Disable نمودن شبكه شد 38.31 و خاموش نمودن Aero شد 37.63)



3) مدت زمان لود شدن Office Word 2003 و Adobe Photoshop CS2:ه
Office Word 2007ه@ XP SP3 : ........................ه زمان اولين اجرا 6.80 ......... دومين اجرا 1.86
Office Word 2007ه@ Super Cache + XP SP3 : .... زمان اولين اجرا 4.35 ......... دومين اجرا 1.92
Office Word 2007ه@ W7beta : .................... .ه زمان اولين اجرا 6.08 ......... دومين اجرا 1.09

Adobe Photoshop cs2ه@ XP SP3 : ......................ه زمان اولين اجرا 16.60 ......... دومين اجرا 6.39
Adobe Photoshop cs2ه@ Super Cache + XP SP3: ... زمان اولين اجرا 13.12 ......... دومين اجرا 5.99
Adobe Photoshop cs2ه@ W7beta : .....................ه زمان اولين اجرا 16.64 ......... دومين اجرا 10.43



4) فشرده نمودن فايل Text 108MB (نسخه برنامه WinRAR من v3.80 هست):
ويندوز XP SP3: ..........................ه زمان 1:07.07
ويندوز Super Cache + XP SP3: .....ه زمان 1:06.31
ويندوز W7: ..............................ه زمان 1:19.54

**************************


موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/11/06
209266.gif
26650.gif
 

mgh2008

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2009
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
با سلام
از معرفی نرم افزار super speed ممنونم
بعد از مدتی از نصب ان ، نرم افزار غیر فعال شده و license میخواد
لطفا راهنمایی کنید؟
اگه زحمت نیست به میلم ارسال کنید
[email protected]
 

Asadi

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,117
لایک‌ها
449
محل سکونت
Vavan
درود بر جناب igimax

دوباره تصمیم گرفتم از یکی از تاپیک های خوب شما استفاده کنم.
در حال دانلود....!
 

Asadi

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,117
لایک‌ها
449
محل سکونت
Vavan
نتیجه تست عملکرد برنامه به وسیله CrystalDiskMark 2.2
لینک در یافت برنامه با حجم 384 کلیو بایت در ضمیمه! ;)

کد:
                          Standard    128M            256 M            512 M           1024
 
   Sequential Read :   62.978 MB/s    969.301 MB/s    940.739 MB/s     974.934 MB/s    1065.697 MB/s
  Sequential Write :   65.516 MB/s     67.077 MB/s     67.519 MB/s      67.066 MB/s      64.657 MB/s
 Random Read 512KB :   32.698 MB/s    945.939 MB/s    917.963 MB/s     933.891 MB/s    1018.477 MB/s
Random Write 512KB :   43.261 MB/s     44.417 MB/s     43.677 MB/s      46.871 MB/s      44.670 MB/s
   Random Read 4KB :    0.493 MB/s    200.203 MB/s    195.002 MB/s     196.750 MB/s     136.866 MB/s
  Random Write 4KB :    1.110 MB/s      1.133 MB/s      1.106 MB/s       1.169 MB/s       1.215 MB/s 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 2.2


با سلام
از معرفی نرم افزار super speed ممنونم
بعد از مدتی از نصب ان ، نرم افزار غیر فعال شده و license میخواد
لطفا راهنمایی کنید؟
اگه زحمت نیست به میلم ارسال کنید
[email protected]
سلام و خوش آمدگویی به شما عضو تازه وارد.
خواستم یه نکته ای رو اضافه کنم هیچ وقت آدرس ایمیل خودتون رو به صورت کامل و نوشتاری در فروم ها تایپ نکنید!:blink:
می توانید از خدمات سایت زیر استفاده کنید:
http://services.nexodyne.com/email/
و یا ایمل تان را به صورت های مثل
mohamad_ghasemi62(at)yahoo(dat)com
تایپ کنید (برای مسائل اسپم گفتم)
فایل keygen این برنامه SuperSpeed SuperCache v3.0.2.0 با حجم 36 کیلو بایت ضمیمه شد! :)
 

فایل های ضمیمه

  • keygen.rar
    36.3 KB · نمایش ها: 59
  • CrystalDiskMark22.zip
    384.9 KB · نمایش ها: 42
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام As@di™o عزيز
1538.gif


. ممنونم از تست‌ها و لينك‌ها و نكات آموزنده تان، اميدوارم كه اين برنامه برايتان مفيد واقع شود. يك نكته كوچيك: بهترين برنامه‌هاي Benchmark همون نرم افزارهاي كاربردي روتين هستند كه در عمل كاربران از آنها استفاده مي‌كنند. (منظورم همون Adobe يا 3DMax يا بازيها يا Encoderها همانند Winrar يا LameMP3 و ...) البته برنامه هاي Benchmark محاسباتي هم به نوعي جايگاه خودشون را دارند ولي اعداد واقعي و ملموستر بيشتر مربوط به برنامه‌هاي كاربردي هستند. اينطور كه معلومه سيستم شما بيش از 1GB حافظه داره! پس لطفن نتيجه تست خوب خودتان را در پست پيشين با برنامه‌هاي كاربردي كه داريد كامل نماييد. (براي نمونه روش تست صحيح تاثير يك برنامه در اجراي اول و دوم آن در اين لينك توضيح داده شده است) كارتان درسته....

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
88/01/15
209266.gif
26650.gif
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام دوستان عزيز
1538.gif


. تست جديدي از برنامه SuperCache در ويندوز XP و برروي برنامه‌هاي مختلف توسط دوست خوبمان Drag از مديران و كاربران فروم ايران‌ويچ انجام شده كه نتيجه تست ايشان را در پست اول اضافه نمودم. با تشكر از ايشان و اميد آن كه مفيد واقع شود.

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
88/04/26
26650.gif
209266.gif
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام دوستان عزيز
1538.gif


. متاسفانه به دليل گرفتاري شديد بايد به طور كامل از تمامي فعاليت‌هاي اينترنتيم براي حداقل 1 ماه مرخصي بگيرم..... تا اطلاع ثانوي ---كه فقط خدامي‌داند كي هست--- هيچ يك از تاپيك‌هايم را در فروم‌هاي مختلف، آيدي‌هاي ياهو، ايميل و .... را چك نمي‌توانم بكنم و نخواهم كرد!! از تمامي مديران، ادمين عزيز و همه دوستاني كه به من خيلي لطف و محبت داشتند تشكر مي‌كنم و عذر خواهي بابت اين مرخصي طولاني و ........

. تا ديداري دوباره ياحق...............................

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
88/05/02
26650.gif
209266.gif
 

H@/\/\ID

کاربر فعال اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2009
نوشته‌ها
15,650
لایک‌ها
1,883
محل سکونت
زنــــــجان
IgImAx بهترينه تو پي تي
واقعا دمت گرم خيلي لطف داري
خسته نباشي IgImAxعزيز
 

sinaeslami

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,257
لایک‌ها
5
سن
37
محل سکونت
Iran
سلام
من برای آموزشگاه میخوام ازین نرم افزارها استفاده کنم که سرعت سیستم ها بالا بره
سیستم ها p4 هستند ولی رم و سی پی یو بالا نیستند
ولی هارها بالا هستند و فضای خالی خیلی زیاد دارم
حالا از کدوم یکی از نرم افزارهایی که معرفی شده استفاده کنم تا سرعت سیستم ها بالا برود؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام sinaeslami عزيز
1.gif

من برای آموزشگاه میخوام ازین نرم افزارها استفاده کنم که سرعت سیستم ها بالا بره
سیستم ها p4 هستند ولی رم و سی پی یو بالا نیستند
...
. اگر چه دارم خيلي دير جواب مي‌دهم، ولي از اين تيپ‌ سوالات در مورد محصولات اين شركت زياد از من مي‌شود. جالبه كه در پست اول و پستهاي بعدي به شكل خلاصه هم كاربرد و هم نيازهاي سخت‌افزاري هر 3 برنامه را توضيح داده‌ام!!

. جواب كلي: هر سه برنامه كمپاني فوق، اولين و تنها نياز اوليه آنها داشتن حافظه (RAM - Physical Memory) زياد مي‌باشد. بر اساس تست‌هاي من و ... كه باعث افزايش محسوس كارايي سيستم شود، حداقل نياز به داشتن رم 1GB در ويندوز XP و حداقل 2GB در ويندوز Vista/7 خواهيد داشت. پس اگر شما حداقل 1GB داريد مي‌توانيد از برنامه SuperCache براي كش كردن حداكثر يك پارتيشن به اندازه 128MB استفاده نماييد. چون 1GB براي XP زماني كه Broswer با Multi TAB در آن و داشتن يك Firewall و Antivirus و ... باز هم به نوعي كم مياد!!

. SuperCache كه فقط تا XP را پشتيباني مي‌كند و در 7 قابل نصب نيست. اما برنامه RAM ِDisk را مي‌توان در 7 هم نصب نمود. من شخصن از RAM Disk اين استفاده را نموده‌ام:
1) در XP يك پارتيشن 500MB در رم ساختم و آدرس فولدر‌هاي temp ويندوز را به آن داده‌ام. به اين شكل هر برنامه كه نياز به ساخت فايل temp دارد با سرعت بيشتري مي‌تواند در آن پارتيشن مجازي فايل ايجاد نمايد. دوم هم در زماني كه سيستم را ريستارت يا خاموش مي‌كنم تمامي فايل‌هاي Temp پاك مي‌‌شوند.
2) فايل‌هاي مهم و شخصي را به شكل موقت در اين پارتيشن مجازي كپي مي‌كنم و سپس آنها را در همانجا Extract يا Compress مي‌كنم و فايل فشرده پسورد دار شده را برروي هاردديسك كپي مي‌كنم. به اين شكل فايل اصلي برروي هاردديسك نبوده كه پس از پاك كردنش باز هم قابل بازيافت باشد!!

. اما از محصول سوم كمپاني فوق كه بيشتر به نظر مياد براي Gamerها خوب باشد هرگز استفاده نكرده‌ام. همچنين سومين محصول حافظه‌اي به حجم پارتيشني كه قصد MAP كردنش را دارد، نياز دارد!!! (يا پارتيشني به حجم رم آزادي كه در سيستم داريد!!!)

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
89/07/17
26.gif
103.gif
 
Last edited:
بالا