برگزیده های پرشین تولز

معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و حل مشكلات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
به نام خدا

همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده است!



سلام
animsmilysmile.gif



(توجه: ليست كامل و به روزشده راهنماهاي نوشته شده توسط IgImAx در اين آدرس قرار دارد)

104.gif
همواره پست‌هاي اوليه تاپيك‌هاي من را كامل مطالعه نماييد. چون همواره آنها را به روز مي‌كنم.
104.gif


106.gif
ممكنه براي مشاهده تصاوير موجود در پست‌هاي من نياز به اجراي يك هيتلر شكن داشته باشيد!!!
45.gif




دوستان عزيز، براي آگاهي از معرفي برنامه‌هاي جديد در اين تاپيك لطفن از منوي بالاي اين پست،
گزينه "امكانات بيشتر" و سپس Subscribe to this thread را انتخاب نماييد.




***************************
مقدمه:
. توجه توجه: قبل از پست دادن دراين تاپيك بخش "طريقه مشاركت در اين تاپيك:" را مطالعه نماييد. و سوالات و ... خود را در اين تاپيك قرار دهيد "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)".
. توجه توجه: اگر حوصله مطالعه مقدمه و بقيه قسمت‌ها را نداريد! صاف بريد سراغ جداول موجود در پست دوم، چيزي را از دست نخواهيد داد!!
. توجه توجه: اگر فقط پست اول اين تاپيك باز شده است به دليل آن است كه در تمامي پست‌ها تصاوير زيادي موجود است كه باعث افزايش زمان بار شدن اين تاپيك مي‌شود و به همين دليل من لينك پست اول را در امضاي خود قرار داده‌ام. از جدول انتهاي اين پست مي‌توانيد به ديگر پست‌هاي اين تاپيك دسترسي يابيد. (لينك صفحه كامل اين تاپيك در اينجا است)

. شايد تا به حال با مشكلات زير مواجه شده باشيد: ريست شدن ناگهاني يك كامپيوتر در حال كار كردن با آن؛ يا مشاهده مكرر پيامهاي Error از طرف يك برنامه يا ويندوز؛ پيام خطاي Generic Host Error، هنگ سيستم بدون دليل يا هنگ كردن در زمان اجراي بعضي از برنامه‌هاي خاص؛ از دست دادن فايلها و نياز به بازيافت آنها؛ نياز به تست حافظه و ا طمينان از سالم بودن آن؛ مشكلات هاردديسك و ... بسياري موارد ديگر. افراد حرفه‌اي زماني كه با چنين مشكلاتي مواجه مي‌شوند، بغيير از استفاده از تجربه خود معمولا از برنامه‌هايي براي تشخيص و يافتن مشكل استفاده مي‌نمايند. چنين افرادي گاهي از اوقات بدون نياز به تغييرات سخت‌افزاري و به كمك بعضي از برنامه‌ها، مي‌توانند مشكلات سيستم را حل نمايند. افراد حرفه‌اي به دليل تنوع مشكلات، معمولا مجموعه‌اي از برنامه‌هاي مختلف را به همراه خود دارند. امروزه برنامه‌هاي كاربردي زيادي وجود دارند كه مي‌توان، در بين آنها برنامه‌هايي را براي حل مشكلات نرم‌افزاري و سخت افزاري يافت. در اين تاپيك شايد نشود تجربه عملي براي حل مشكلات كامپيوتري را انتقال داد و يا تك تك برنامه‌هاي مفيد براي حل چنين مسائلي را به تفسير و با جزئيات كامل شرح و آموزش داد. اما مي‌شود براي شروع، چنين برنامه‌هايي را در اين تاپيك معرفي نمود و توضيح مختصري در مورد آنها داد.


هدف اين تاپيك:
. همانطور كه در بالا توضيح دادم، در اين تاپيك فقط به معرفي برنامه‌ها و مشكلاتي كه مي‌توانند حل نمايند، خواهم پرداخت.(انشاالله) توضيح و آموزش كامل برنامه‌ها هدف اصلي من در اين تاپيك نمي‌باشد ولي ممكن است براي بعضي از برنامه‌ها تا حدودي توضيحاتي بدهم. البته برنامه‌هايي هم هستند كه به نوعي براي حل مشكلات طراحي نشده اند اما كار آنها كمك به دريافت اطلاعات بيشتر در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار سيستم مي‌باشد. سعي مي‌كنم كه برنامه‌هاي مفيد را به شما معرفي نمايم.(از ديد خود) البته براي پربارتر شدن اين تاپيك به معرفي بهترين برنامه‌ها در زمينه‌هاي ديگر هم خواهم پرداخت و در انتهاي همين پست در دو جدول مجزا برنامه‌ها را بر اساس كاربردشان طبقه بندي مي‌نمايم. به اين شكل كاربران تازه كار تا حرفه‌اي مي توانند با مراجعه به جداول فوق با نام و توضيحات برنامه مورد نيازشان آشنا شوند.


چگونگي تست برنامه‌ها (يا چگونگي آشنايي من با آنها):
. خوب! در يك صبح دل انگيز بهاري در حالي كه پرنده‌هاي زيبا، سرشار از زندگي و شادي و در حال سر دادن آوازهاي زيباي بهاري بودند و نسيم خوش بهاري در حال نوازش برگ‌هاي تازه به دنيا آمده درختات بود، من با چنين برنامه‌هايي آشنا شدم!!! البته در روايتي ديگر كه به حقيقت بيشتر نزديكتر است اينچنين آمده است!: آشنايي من با اين برنامه‌ها به اين شريني نبوده، بلكه به بدبختي!! و با مرارت و شقاقت!! بسيار (نپرسيد شقاقت يعني چه كه خودم هم دقيقا نمي‌دانم. اما يه چيزايي تو مايه‌هاي دو نيم شدن است! و يا بيشتر!!) و خوردن دود مونيتور در طول سالها تجربه و بر اساس علاقه شخصي كه همانا تست (تقريبا) انواع برنامه‌ها مي‌باشد با چنين برنامه‌هايي آشنا شدم و متاسفانه همچنان ادامه دارد!! از زمان داس به تست برنامه‌ها علاقه مند شدم تا در بين برنامه‌هاي هم خانواده بهترينشان را بيابم. همچنين با مواجه شدن با مشكلي سعي مي‌كردم كه برنامه‌اي را براي حل آن بيابم و بعد از يافتن آن دوباره براي يافتن بهترين برنامه از آن نوع شروع به جستجو و تست مي‌كردم.
. البته (مشخصا) هنوز خيلي از برنامه ها را نمي‌شناسم و قرار هم نيست كه برنامه‌هايي را كه تست كرده‌ام و به نام بهترين در گروه خود در اين تاپيك معرفي مي‌كنم واقعا بهترين در دنيا باشند. اما حداقل نتيجه كارهايم را در خدمت ديگران مي‌گذارم و به دوستان اطمينان مي‌دهم كه اگر با طناب پوسيده و چركالوي من بخواهند به ته دره‌‌اي يا چاهي بروند! سالم به ته آن خواهند رسيد. (البته ممكنه! )


طبقه بندي برنامه‌ها:
. به مرور زمان برنامه‌ها را به 7 گروه زير طبقه بندي كردم:
. 1) Utility ه
. 2) Security ه
. 3) Internet ه
. 4) Compiler ه
. 5) Graphic ه
. 6) Sound ه
. 7) Multimedia ه
. هر گروه را نيز بر اساس نوع و عملكرد برنامه‌هاي موجود در هر گروه، به گروهاي كوچكتر ديگري تقسيم بندي كردم. در بين گرو‌هاي فوق Utility بيشترين زير گروه را دارد زيرا تنوع چنين برنامه‌هاي بسيار زياد است.
. در گروه Utility برنامه‌هاي كاربردي كه براي انجام كارهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري همانند برنامه‌هاي رايت سي‌دي، چك قطعات سخت افزاري، برنامه‌هاي فشرده ساز ، مديريت فايل و ... قرار مي‌گيرند.
. در گروه Security برنامه‌هاي ضد ويروس، فايروال و ... قرار مي‌گيرند.
. در گروه Internet برنامه‌هاي Browser و FTP و Messenger و Connection Monitoring و ... قرار مي‌گيرند.
. در گروه Compiler كليه برنامه‌هاي برنامه نويسي و ساخت Installer (يا Package Builder) و ... قرار مي‌گيرند.
. در گروه Graphic برنامه‌هاي طراحي و ويرايش فايلهاي گرافيكي مانند Photoshop و Corel و Premiere و ... قرار مي‌گيرند.
. در گروه Sound برنامه‌هايي براي ويرايش و ساخت فايلهاي صوتي مانند Sound Forge و Audio Pro و ... قرار مي‌گيرند.
. در گروه Multimedia برنامه‌هاي نمايش دهنده فايلهاي گرافيكي و پخش موسيقي مانند IrfanView و ACDSee و Winamp و GOM Player و Codecs و ... قرار مي‌گيرند.


چه تعداد از برنامه‌هاي مشابه در اين تاپيك معرفي مي‌شوند:
. در اكثر موارد براي انجام يك عمل در كامپيوتر برنامه‌هاي مختلفي را ميتوان يافت. اما در مواردي فقط يك برنامه از خيل برنامه‌هاي مشابه از بقيه برنامه‌ها كاملتر و جامعتر است. گاهي اوقات هم براي انجام يك عمل در كامپيوتر 2 برنامه از شركت‌هاي مختلف مكمل يكديگر مي‌شوند. در اين تاپيك حداكثر 3 برنامه كه كاري مشابه را انجام مي‌دهند معرفي مي‌نمايم. اولين برنامه، برنامه‌اي است كه به پيشنهاد من بهترين برنامه از نوع خود مي‌باشد. دومين و سومين برنامه (البته اگر برنامه دومي را معرفي كنم) برنامه‌اي است كه يا در تست‌هاي جديد من از برنامه قبلي بهتر بوده يا دوستان بيشترين پيشنهاد را در مورد آن به من داده باشند. چگونگي معرفي برنامه به من در قسمت " طريقه مشاركت در اين تاپيك:" توضيح داده‌ام. لطفا و حتما طبق آن پيروي نماييد!!! متشكرم.


چگونگي معرفي برنامه‌ها در اين تاپيك:
. براي معرفي همه برنامه‌ها از اصول زير پيروي ميكنم:
. 1) شناسنامه برنامه:
. A) نام برنامه:
. B) سازنده:
. C) وب سايت:
. D) گروه:
. E) هLicenceه:
. 2) كاربرد برنامه:
. 3) برنامه‌هاي هم خانواده:
. 4) معايب و مزاياي:
. مزايا)
. معايب)
. 5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. 6) راهنماي كامل برنامه:
. 7) توضيح برنامه:
. 8) توضيح برنامه توسط سازنده:
. 9) معرف برنامه:
. 10) لينكهاي سوالات كاربران و جوابها مرتبط با برنامه فوق:


جداول طبقه بندي برنامه‌ها:
. همانطور كه عرض كردم در انتهاي اين پست 2 جدول وجود دارند كه به مرور زمان و اضافه شدن برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك، جداول نيز Update شده و نام و آدرس پست هر برنامه براي راحتي كاربران قرار داده مي‌شود. به اين شكل جستجو و يافتن برنامه‌ها بسيار راحت تر و كارآمدتر مي‌شود. اما جداول شامل چه Itemهاي هستند؟
. جدول "مشكلات كامپيوتري و برنامه‌هاي مرتبط" داراي 3 ستون مي باشد:
. در ستون اول "نوع مشكل و يا نياز" كامپيوتري نوشته شده است.
. در ستون دوم نام برنامه‌ها.
. در ستون سوم لينك و شماره پست و صفحه توضيحات آن برنامه در اين تاپيك.
. جدول دوم "ليست برنامه‌ها براساس گروه بندي آنها". در اين جدول نام گروه در رديف اول ذكر شده است. (مثلا Multimedia) و در زير آن دو ستون وجود دارد كه ستون اول نام برنامه‌ها براساس حروف الفبا مرتب شده است و ستون دوم لينك و شماره پست و صفحه توضيحات آن برنامه در اين تاپيك.


طريقه مشاركت در اين تاپيك:
. در اكثر موارد براي درست انجام دادن هر كاري (هر چقدر كه كوچك هم باشد) اگر انسان از نظر و كمك ديگران استفاده نكند نمي‌تواند 100% به نتيجه دلخواه خود برسد. براي پيشبرد هر چه بهتر اين تاپيك و معرفي برنامه‌هاي مفيدتر به كمك شما دوستان نيازمندم.
. توجه توجه: اما در ابتدا و جسارتا!! اين نكته را متذكر شوم. بر اساس هدف اين تاپيك كه معرفي (فارسي) برنامه‌ها و تشكيل يك تاپيك مرجع براي آشناي كاربران با برنامه‌هاي مختلف و كاربرد آنها است. براي اينكه تمامي پستهاي بعدي فقط حاوي معرفي برنامه‌ها باشند، بهتر ديدم كه يك تاپيك موازي با اين تاپيك باز كنم و به سوالات دوستان در آنجا جواب گويم. نام و لينك آن تاپيك "سوال و جوابهاي تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي حل و ...)" مي‌باشد. همچنين دوستان نظرات و پيشنهادات خود را به جاي اينكه در اين تاپيك پست نمايند در آنجا مطرح نمايند. لينك سوالات مفيد و جواب آنها در همين تاپيك براي استفاده ديگران قرار داده مي‌شود. به اين شكل هدف تاپيك حفظ مي‌شود و كاربران زماني كه صفحات اين تاپيك را مرور مي‌كنند فقط با معرفي برنامه‌ها مواجه مي‌شوند.
.و اما براي انجام بهتر و كاملتر اينكار به سه نوع!! كمك از طرف شما عزيزان نياز است:
. اولا: من در اين تاپيك فقط به معرفي برنامه‌ها و توضيحات مختصري در مورد آنها مي‌پردازم اما هستند بسيار كساني كه با كار كردن با ساده‌ترين برنامه‌ها هم مشكل دارند. متاسفانه اكثر چنين افرادي يا با زبان انگليسي آشنايي ندارند و يا وقت مطالعه و ترجمه راهنماي كامل برنامه‌ها را ندارند. در حالي كه مي‌شود به زبان ساده و به همراه تصاوير برنامه،راهنماي فارسي آنها را نوشت. اما اين كار از توان يك نفر براي اين همه برنامه خارج است. من به زور!!! توانستم براي 2 برنامه راهنماي فارسي بنويسم. (كه در امضاي من مشاهده مي‌نماييد) بنابراين از دوستان حرفه‌اي تقاضا دارم براي برنامه‌هايي كه در اين تاپيك معرفي مي‌شوند، راهنماي استفاده از آنها را در تاپيك هاي مجزا نوشته و لينك آن را ازطريق ايميل (كه در انتهاي پست ذكر شده است) يا در تاپيك موازي اين تاپيك "سوال و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" به اطلاع من برسانند. و اگر هم براي برنامه‌اي قبلا راهنما تهيه كرده‌اند لينك آن را برايم ارسال نمايند تا در آينده آن برنامه را نيز معرفي نمايم. فقط سعي نماييد در راهنماي خود به اين نكته توجه فرماييد كه ممكن است يك كاربر مبتدي راهنماي شما را مطالعه نمايد!
. دوما: به راهنمايي شما دوستان و انتقادها و پيشنهادهاي شما نيازمندم. همچنين به معرفي برنامه‌هايي كه مي‌شناسيد. لطفا موارد فوق را از طريق ايميل يا تاپيك موازي اين تاپيك "سوال و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" براي من ارسال نماييد. همچنين اگر برنامه‌اي را معرفي نموديد نام كامل برنامه و آدرس وب سايت آن و حتما توضيح مختصري در مورد مزايا و معايب آن نسبت به برنامه‌هاي مشابه خودش بدهيد.
. سوما: دوستان حرفه‌اي من را در جواب دادن به سوالات دروتان در تاپيك "سوال و جوابهاي تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي حل و ...)" تنها نگذارند. من كه به تنهايي نميتونم همه كارها را اانجام بدم!!
. دوباره جسارتا خواهش ميكنم كه نكات فوق را مورد نظرتان قرار دهيد و در اين تاپيك پستي قرار ندهيد.



سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...




*** Copyright ***
در صورت استفاده نمودن اين پست‌ يا پست‌هاي ديگر اين تاپيك در سايت يا ...، لطفن:
1) حتمن به نويسنده اطلاع داده شود.
ايميل
2) متن بدون دستكاري شده مقاله را استفاده نماييد. (مگر با اطلاع و تاييد نويسنده)
3) در انتهاي مقاله: نام نويسنده(IgImAx)
و لينكي به اين تاپيك و آدرس ساير مقالات نويسنده
http://igimax.googlepages.com ذكر شود.
>>> با تشكر از همكاري شما <<<


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/04
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
برنامه‌هاي جديد از زمان معرفي به مدت يك ماه در ليست NEW قرار مي‌گيرند.

******************
animated-gold-star.gif
*****************
Comodo Firewall
تاريخ معرفي 91/07/15
******************
forum_new.gif
******************








فهرست و آدرس پست برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك
***************************************​
جدول شماره 1: مشكلات كامپيوتري و برنامه‌هاي مرتبط
آخرين آپديت: 1391/07/15
تعداد برنامه‌هاي معرفي شده: 0019

Hardware Problems/Tools
مشكل / نيازمندي
نام برنامه
لينك
تست حافظه و مطمئن شدن از سالم بودن آن
MEM Test
Link
يافتن قطعه مشكل دار و تست تمامي قطعات و زير فشار قرار دادن سيستم
PassMark BurnInTest Professional
Link
o
Link
Internet Problems/Tools
مشكل / نيازمندي
نام برنامه
لينك
من نياز به تبديل IP Dynamic(آدرس متغيير) خود به IP Static( آدرس ثابت) دارم
DynDNS Updater
Link
كانكشن ADSL يا Dialup من قطع مي‌شود و نياز به اتصال مجدد، سريع و اتوماتيك دارم
ReConnect
Link
نياز هست كامپيوتري را از راه دور كنترل يا برنامه‌هايي را در آن نصب و اجرا نمايم
Radmin
Link
نياز هست كامپيوتري را از راه دور كنترل يا برنامه‌هايي را در آن نصب و اجرا نمايم
Teamviewer
Link
o
Link
File-Folder Problems/Tools
مشكل / نيازمندي
نام برنامه
لينك
بازيافت فايلهاي پاك شده در اثر فرمت ، پارتيشن بندي و ...
R-Studio
Link
نياز هست فايل‌ها را طوري پاك كنم كه ديگر امكان بازيافت آنها نباشد.
R-Wipe & Clean
Link
فولدر‌ها و فايل‌هايم به دليل حمله ويروس به شكل مخفي در آمده‌اند و نمي‌توانم آنها را به دليل صفت Systemي كه ويروس به آنها داده‌است از حالت مخفي خارج كنم.
Attribute Changer
Link
o
Link
Windows Problems/Tools
مشكل / نيازمندي
نام برنامه
لينك
صحيح حروف جابه‌جاشده كيبورد مانندجابجايي كاراكتر‌هاي "پ" با "÷" يا نيم فاصله يا
كاراكترهاي Left-to-Right يا Right-to-Left
Keyboard Layout Manager
Link
حذف/مشاهده/اضافه نمودن برنامه‌ها به Startup و Serviceهاي ويندوز
StartUp Organizer
Link
uninstall كردن برنامه‌هايي كه Add/Remove ويندوز آنها را نشان نمي‌دهد و همچنين
حذف ايمن داده‌هاي برنامه از رجيستري ويندوز پس از Uninstall كردن
Uninstall Plus
Link
حذف فايلهايي كه Access Denied هستند و با فشار كليد Delete پيام فوق ظاهر مي‌‌شود. مخصوصن پاك نشدن ويروس‌هاي فعال در حافظه
Unlocker
Link
روي هر درايوي كه كليك مي‌كنم نمي‌توانم آن را باز نمايم يا با پيام خطا مواجه مي‌شوم يا Autorun باز مي‌شود. فولدرهايم مخفي شده‌اند! يك جانشين‌خوب به جاي Windows Explorer مي‌خواهم كه عمليات روي فايل‌ها را سريعتر انجام دهد و ويروس‌ها روي نحوه نمايش آن تاثيري نداشته باشند.
WinNC
Link
o
Link
Security Problems/Tools
مشكل / نيازمندي
نام برنامه
لينك
بهترين برنامه ضد ويروس كه از بقيه برنامه‌هاي مشابه ويروس‌هاي بيشتري را شناسايي نمايد و سيستم را كند نكرده و قبل از فعال شدن ويروس آن را حذف نمايد
Avira Antivir Free
Link
برنامه فايروال/ضد حك به همراه توانايي شناسايي و كسب تكليف كردن اجرا شدن هر نوع برنامه‌اي (Program Gaurd)
Online Armor
Link
برنامه فايروال/ضد حك به همراه Anti-Spyware و Web Gaurd و مخصوص ادمين‌هاي و كاربراني كه نمي‌خواهند هركسي امكان دستكاري تنظيمات برنامه آنها را داشته باشد ويندوز من خطاي Generic Host Process مي دهد
Outpost Firewall
Link
فايل‌هاي شخصي يا سيستم عامل خودم را چگونه كد كنم كه كاملن ايمن باشد و هيچ كسي بدون داشتن كلمه عبور به هيچ روشي نتواند به آنها دسترسي يابد!؟
TrueCrypt
Link
برنامه فايروال/ضد حك به همراه توانايي Defense+‎ (تكنولوژي HIPS) و Sandbox
Comodo Firewall
Link
o
Link





**************************************
جدول شماره 2: ليست برنامه‌ها براساس گروه بندي آنها
آخرين آپديت: 1391/07/15
تعداد برنامه‌هاي معرفي شده: 0025

Internet
نام برنامه
لينك
DynDNS Updater
Link
ReConnect
Link
Radmin
Link
TeamViewer
Link
Utility
نام برنامه
لينك
Attribute Changer
Link
Hash Tab
Link
Keyboard Layout Manager
Link
MEM TEST
Link
PassMark BurnInTest Professional
Link
R-Studio
Link
R-Wipe & Clean
Link
RAMDisk
Link
SuperCache
Link
StartUp Organizer
Link
Uninstall Plus
Link
Unlocker
Link
WinNC
Link
Security
نام برنامه
لينك
Avira AntiVir Free
Link
Comodo Firewall Free
Link
Online Armor
Link
Outpost Firewall
Link
TrueCrypt
Link
Graphic
نام برنامه
لينك
K-Lite Codec Pack
Link
Snagit
Link
WinSnap
Link
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
R-Studio
سلام
animsmilysmile.gif


1) شناسنامه برنامه:

نام برنامه:
R-Studio
سازنده: R-Tools Technology

وب سايت:
http://www.data-recovery-software.netياhttp://www.r-tt.com
گروه:
Utility\Recovery Tools
Licenceه: با دونلود Demo اين برنامه از سايت فوق، تمامي گزينه‌هاي برنامه كار خواهند كرد ولي امكان بازيافت فايلهاي بزرگتر از 64KB را به شما نمي‌دهد.



2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه براي بازيافت انواع فايلهاي حذف شده بر اثر Format يا پارتيشن بندي يا Fdisk يا Virus يا Bad Sector يا ... مورد استفاده قرار مي‌گيرد.



3)
برنامه هاي هم خانواده:
. GetDataBack for FAT/NTFS و Ontrack EasyRecovery Professional و O&O DiskRecovery و
Active@ File Recovery و PCTools FileRecover و ...



4)
معايب و مزايا:
. مزايا:
باز يافت فايلهاي بزرگ در اين برنامه امكان پذير است. پشتيباني از انواع پارتيشنهاي FAT و NTFS و ExtFS2/3 و UFS1/2 در يك برنامه. الگوريتم قوي براي يافتن فايلها و با سرعت نسبتا خوب.در تستي كه برروي هاردديسك كاربري كه يك پارتيشن داشت و برروي آن فايلهاي حجيم AVI با ظرفيت 1GB تا 30GB را نيز با اين برنامه بازيافت كرده‌ام. مناسب براي پارتيشنهايي كه به شدت آسيب ديده اند.
. معايب: Optionهاي كم در بعضي از دستورات. حالات بازيافت مختلف همانند برنامه Ontrack. بهتر بود همانند برنامه شركت Ontrack گزينه هايي سريع براي بازيافت فايلهاي Delete شده، قرار مي‌داد تا كاربران سريعتر و راحتتر به جستجوي فايلهاي حذف شده خود مي‌پرداختند.




5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. در بين برنامه هاي زير:
R-Studio
GetDataBack for NTFS
Ontrack EasyRecovery Professional
O&O DiskRecovery

. كه براي بازيافت فايلهاي حذف شده AVI با حجمهاي 1GB تا30GB برروي يك هاردديسك استفاده نمودم، برنامه R-Studio بهترين بازدهي را داشت. در واقع فقط برنامه R-Studio و O&O Disk Recovery توانستند فايلها را به درستي باز يافت نمايند. اما زمان جستجوي هارد ديسك 300GB فوق در برنامه R-Studio فقط 2:30 ساعت طول كشيد ولي در برنامه O&O DiskRecovery در حدود 7 ساعت طول كشيد و تقريبا هر دو برنامه يك نتيجه در بازيافت فايلها داشتند. (برنامه O&O يك فايل 27GB را بازيافت نمود كه برنامه R-Studio آن را نيافت) اما برنامه‌هاي GetDataBack و Ontrack با اينكه گزينه‌هاي آنها را در بهترين حالت و عميقترين حالت جستجو قرار دادم اما نتوانستند حتي يك فايل هم بازيافت نمايند.
. البته چون عمل بازيافت فايلهاي حذف شده يك عمل بسيار پيچده مي‌باشد و هر شركتي از يك الگوريتم متفاوت براي بازيافت فايلها استفاده مي‌نمايد به همين دليل نمي‌شود با قاطعيت گفت كه كدام برنامه بهترين است. اما تا كنون كه تست كرده‌ام برنامه‌هايActive و EasyUS و R-Studio و Ontrack به ترتيب براي كارهاي مختلف مناسبند. برنامه‌هاي ديگر را در پستهاي ديگر معرفي مي نمايم.



6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!



7) توضيح برنامه:
. پس از اجراي برنامه فوق پنجره زير ظاهر مي‌شود:



. كار با اين برنامه بسيار راحت است و اكثر Optionها را از ديد كاربران مبتدي مخفي يا حذف نموده.(آنهايي كه حذف شدن براي كاربران حرفه‌اي نكته خوبي نيست!) براي يافتن فايلهاي حذف شده نام پارتيشن يا شماره پارتيشن مورد نظر خود را انتخاب نماييد و برروي آيكن كليك نماييد.:





. پس از اتمام جستجو با رنگهاي مختلف نتايج موفقيت آميز يافتن فايلها را در زير نام پارتيشن ليست ميكند. (رنگ سبز فايلهايي هستند كه با كمترين مشكل بازيافت مي‌شوند. فايلهاي قرمز احتمال بازيافت صحيح آنها بسيار پاتيين است) در همين مرحله مي‌شود نتايج جستجو را در هارد يا هر جاي ديگري ذخيره نمود تا در صورت نياز براي دفعات بعدي آن را Load كرد و ديگر نياز نباشد دوباره ساعتها براي جستجوي دوباره وقت خود را تلف نماييد. برروي يكي از آيتم‌هاي ليست زير پارتيشن، دوبار كليك نماييد تا ليست فايلهاي پيدا شده نمايش داده شود.





8) توضيح سازنده برنامه:
R-Studio is a family of powerful and cost-effective undelete and data recovery software. Empowered by the new unique data recovery technologies, it is the most comprehensive data recovery solution for recovery files from FAT12/16/32, NTFS, NTFS5 (created or updated by Windows 2000/XP/2003/Vista), Ext2FS/Ext3FS (LINUX file systems) and UFS1/UFS2 (FreeBSD/OpenBSD/NetBSD file systems) partitions. It functions on local and network disks, even if such partitions are formatted, damaged or deleted. Flexible parameter settings give you absolute control over data recovery.​



9)
معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
. هنوز هيچي!

سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...




موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/13
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Uninstall Plus
سلام
animsmilysmile.gif



1)
شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
Uninstall Plus
سازنده: BiTQueue

وب سايت:
http://www.bitqueue.com
گروه:
Utility\Uninstaller
Licenceه: با دونلود Demo اين برنامه از سايت فوق، تمامي گزينه‌هاي برنامه به مدت 30 روز كار خواهند كرد.


2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه همانند Add/Remove ويندوز براي Uninstall كردن برنامه هاي نصب شده در ويندوز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما با اين تفاوت كه اين برنامه بغيير از امكانات ديگر آن، توان نمايش و Uninstall كردن برنامه‌هايي را دارد كه برنامه Add/Remove ويندوز نمي‌تواند آنها را نمايش دهد.


3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
Your Unistaller Pro و Uninstall Manager و Advanced Uninstaller و Add Remove Pro و ...


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
سادگي برنامه. نمايش و حذف برنامه‌هايي كه Add/Remove ويندوز اصلا آنها را نشان نمي‌دهد. حذف "بي خطر" فايلها و داده‌هاي Registery باقي مانده از برنامه حذف شده. امكانات اضافي همچون Backup گيري و Edit و Repair و ... براي محيط Uninstall و امكانات ديگري چون Clean Computer و Startup Manager و Wipe Files/Foders.
. معايب:
در اجراهاي بعدي برنامه، نام برنامه‌هايي كه از آخرين اجراي برنامه در ويندوز نصب شده‌اند را به شكل مجزا و يا Highlight شده نمايش نمي‌دهد. حذف داده‌هاي باقي مانده برنامه در registry مي‌توانست كمي قويتر باشد. اگر چه تا زماني كه به شكل بي خطر داده‌هايي كه 100% مربوط به برنامه حذف شده مي‌باشند را پاك ميكند، اين ضعف چندان مهم نيست!


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
.
معمولا توقع ما از برنامه‌هاي ... انجام سه كار زير مي‌باشد:
.__ 1) نمايش و حذف برنامه‌هايي كه برنامه Add/Remove ويندوز در نمايش آنها ناتوان است.
.___2) يافتن و حذف ايمن و بي خطر حداكثر داده هاي باقي مانده از برنامه حذف شده.
.___3) مشخص كردن جديدترين برنامه‌هاي نصب شده از آخرين اجراي برنامه Uninstaller.
. تقريبا برنامه‌هاي Uninstaller امكان شماره يك را دارند. اما در مورد شماره دو، در بعضي از برنامه‌ها يا اين امكان اصلا وجود ندارد و يا ديتاهاي بي ربط را هم اشتباهي حذف مي‌كنند. در مورد برنامه Uninstall Plus داده‌هايي را حذف مي نمايد كه 100 از مرتبط بودن آنها با برنامه حذف شده اطمينان دارد. در بعضي از تستها وقتي برروي كامپيوتر هر دو برنامه Adobe Acrobat و Adobe Reader بود و يكي از آنها را توسط بعضي از برنامه‌هاي فوق Uninstall مي نمودم، در حذف داده‌هاي باقي مانده به اشتباه سراغ داده‌هاي برنامه ديگر هم مي‌رفتند! اما برنامه Unistall Plus اين اشتباه را انجام نمي‌داد. وجود شماره سه را هم مي‌توان يك نكته مثبت براي يك برنامه Uninstaller دانست.


6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!


7) توضيح برنامه:
. در شكل زير ميتوانيد محيط و امكانات مختلف برنامه را مشاهده نماييد:



8) توضيح سازنده برنامه:

What can uninstall plus help you with?

Remove unwanted programs and all information associated with them.
Secure erase/wipe sensitive information of your computer's hard disk.
Clean your computer of temporary files that pile up on your hard drive
Repair registry uninstall information for installed programs
Uninstall Programs and information associated with them.

"Uninstall Plus" makes removing stubborn programs an easy task.Remove programs by right clicking their shortcut on the desktop. Uninstall Plus! computer cleaning feature allows you to clean your computer of unwanted files, secure erase files and/or folders so your privacy stays private. More Information...


9)
معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/14
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Avira AntiVir PersonalEdition Classic


سلام
animsmilysmile.gif


جديدن در پست 4 اين تاپيك جديدترين ويروسياب پيشنهادي خود را مي‌نويسم.

(ابن پست در تاريخ 1391/07/23 به روز شد)
1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
...... Avira Free Antivirus
سازنده:
......... Avira
وب سايت:
...... http://www.free-av.com
گروه:
Security\AntiVirus ............
Licence:........ مجاني، تا زماني كه آن را Update نماييد!!
نسخه كنوني:. 13.00.2693
حجم:............ ‎97.7 MB
محل دونلود برنامه ويروسياب:.................... Download Link From Developer Site
محل دونلود آپديت دستي(توضيح در ادامه):... Avira Definition File (Manual Update)


2) كاربرد برنامه:
. قتل عام تمامي ويروسها!!



3) برنامه هاي هم خانواده:
. Norton AntiVirus و AVG Anti-Virus و Avast! Professional Edition و BullGourd و BitDefender Professional Plus و F-Secure و Kaspersky و McAfee Anti-Virus و NOD32 و WinAntiVirus و ZoneAlarm AntiVirus و ...



4) معايب و مزايا:
. مزايا: شناسايي اكثر ويروسها. سادگي برنامه. سرعت بالا حجم كم و كند نكردن ويندوز.
. معايب:
در اين نسخه مجاني چك POP3 و Antispyware وجود ندارد.



5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. در تست‌هايم اكثر برنامه‌هاي ويروسياب مشهور و غير مشهور! را از اينترنت دونلود و آپديت مي‌نمودم. سپس برروي تك تك آنها ديتابيس ويروسي خود را كه متشكل از تعدادي فايل ويروسي بود را به روش اتوماتيك و سپس دستي تست مي‌كردم. هر برنامه‌اي كه مي‌توانست تمامي فايل‌هاي ويروسي را در مرحله اول تشخيص دهد بهترين و كاملترين برنامه لقب مي‌گرفت و در مقام بعدي هر برنامه اي كه تمامي فايل‌هاي باقي مانده از مرحله اول را در مرحله دوم آلوده به ويروس تشخيص ميداد قرار مي‌گرفت و باز هم نمره قبولي مي‌گرفت ولي توان و قدرت آن نسبت به برنامه‌هاي گروه اول كمتر بود. اما برنامه‌اي كه حتا يك فايل ويروسي از زير دست آن خارج مي‌شد به طور كامل مردود محسوب مي‌شد.

.
اين تست در زمان نسخه 9.0.0.386 گرفته شده است. مراحل تست به اين شكل بود كه:
. قبل از شروع تست ابتدا يكي از ويروسياب‌ها را نصب و آپديت و فعال مي‌كردم. سپس فايل ديتابيس ويروسي خود را Extract مي‌نمودم. در هنگام Extract شدن فايل‌ها، Guard برنامه ويروسياب به شكل اتوماتيك شروع به شناسايي و حذف ويروس‌ها مي‌نمود. اگر پس از اتمام عمل Extract فايلي باقي مي‌ماند، نشانه آن بود كه Guard برنامه نتوانسته است ويروسي بودن آن فايل را تشخيص دهد و اين يك نكته منفي براي آن برنامه محسوب مي‌شد. در مرحله بعدي فايل‌هاي باقي مانده را به شكل دستي Scan مي‌نمودم. در اين مرحله بايد تمامي فايل‌ها ويروسي تشخيص داده‌ مي‌شدند.
. اكثر برنامه‌هاي ويروسيابي را كه تست نمودم در هر دو مرحله فايل‌هايي را از خود به جاي مي‌گذاشتند. تنها برنامه‌اي كه همه فايل‌هاي ويروسي را آلوده تشخيص داد و آن هم در مرحله اول يعني Guard برنامه، برنامه ويروسياب Avira بود. امروزه شايد بتوان به جرات گفت كه بهترين برنامه پس از Avira كه توان تشخيص اكثر ويروس‌ها را دارد (البته نه همانند Avira) برنامه Nod32 هست.
. در ادامه نتيجه اسكن تك تك فايل‌هاي ويروسي موجود در ديتابيس توسط 33 برنامه ويروسياب سايت Virustotal هست كه در تاريخ 87/04/01 تك‌تك فايل‌ها را به آن سايت آپلود نموده‌ام و ليست آمار در هر لينك موجود است. همچنين اين سايت اگر فايلي كه اكنون به آن آپلود نموده‌ايم را قبلن هم شخص ديگري آپلود نموده‌باشد آمار اسكن قديمي آن فايل را نيز در سايت خود نگاه مي‌دارد. مقايسه آمار جديد با آمار قديمي و مشاهده تغيير در تشخيص بعضي از برنامه‌ةاي ويروسياب به ما كمك مي‌كند كه برنامه‌هاي ويروسياب ضعيف را راحتتر بيابيم. متاسفانه به دليل گرفتاري شخصي مدتي هست كه ديتابيس ويروسي خود را با فايل‌هاي ويروسي جديد آپديت ننموده‌ام و اكنون اكثر فايل‌هاي ويروسي ديتابيس من توسط برنامه‌ها شناخته مي‌شوند :
Kasprsky = kspr ه
Symantec = sytc ه
McAfee = mcaf ه
Nod32 = Nod ه
BitDefender = bitd ه
ه

جدول شناسايي هر ويروس توسط برنامه‌هاي مختلف ويروسياب در لينك‌ها موجود هست





1) فايل k2-Tv.exe :
نتيجه تست در تاريخ 02.14.2008 تشخيص 12 از 32 برنامه **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 13 از 33 برنامه **** Kspr و sytc و mcaf و nod و bitd تشخيص نميدادند و هنوز نميدهند!


2) فايل keygen.exe :
نتيجه تست در تاريخ-------------------------------------------- **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 21 از 33 برنامه **** Kspr تشخيص نميدهد!


3) فايل Patch [ Sony Sound Forge 9.0a Build 297 ].exe :
نتيجه تست در تاريخ ------------------------------------------- **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 20 از 33 برنامه **** Kspr تشخيص نميدهد!


4) فايل remove_Nero_Scout.exe :
نتيجه تست در تاريخ
08.25.2007 تشخيص 15 از 32 برنامه **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 24 از 33 برنامه **** Kspr و nod و mcaf و sytc نمي‌شناختند اما اكنون sytc و mcaf مي‌شناسند!


5) فايل winsrv.exe (جديدن كشفش كرده‌ام!):
نتيجه تست در تاريخ
05.18.2008 تشخيص 12 از 32 برنامه **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 14 از 33 برنامه **** Kspr و mcaf تشخيص نميدادند اما اكنون mcaf تشخيص ميدهد!


6) فايل popup_1_.htm :
نتيجه تست در تاريخ
------------------------------------------ **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 11 از 33 برنامه **** sytc و mcaf تشخيص نميدهند!


7) فايل popup_1_.php :
نتيجه تست در تاريخ ----------------------------------------- **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 10 از 33 برنامه **** sytc و mcaf و nod تشخيص نميدهند!



8) فايل gdb.exe :
نتيجه تست در تاريخ ----------------------------------------- **** در تاريخ 06.21.2008 تشخيص 20 از 33 برنامه **** kspr و mcaf تشخيص نميدهند!


. چند نكته:
1) براي تست، همه ويروسيابها را كرك كرده و تا آخرين قطره! Update مي كردم. (87/01/01 البته امروزه ديگر از سايت virustotal استفاده مي‌كنم و ديگر نيازي به دونلود انواع برنامه‌ةاي ويروسياب نيست. توضيح در ادامه)
2) آخرين version هر ويروس ياب را براي تست، دونلود مي كردم.
3) kaspersky
و Node32 (و برخي ديگر از برنامه‌هاي ويروسياب) بعضي از فايلهاي ويروسي موجود در ديتابيس من را كه قبلا تشخيص نمي‌داند، پس از گذشت چند ماه به عنوان فايل ويروسي شناسايي مي‌كردند!!!
4) در سايتهاي زير انواع برنامه‌هاي ويروسياب را با هم مقايسه كرده‌اند. لطفا يك نگاهي بيندازيد:
http://www.av-comparatives.org ه
http://www.virus.gr
ه
http://winnow.oitc.com ه

5) اگر ويروسي را يافتيد كه توسط برنامه Avira تشخيص داده نمي‌شد، لطفا آن را RAR يا ZIP نماييد(پسورد هم برايش قرار دهيد) و به آدرس igimax [at] gmail [dot] com ايميل نماييد. متشكرم. تعيين پسورد براي فايل Zip يا Rar باعث مي‌شود كه آن فايل توسط ويروسيابهاي سايت‌هاي ارائه دهنده سرويس ايميل قابل اسكن نباشد، پس يك پسورد هم براي آن تعيين نماييد. (مثلا سايت ياهو يكي از سايت‌هاي داراي ويروسياب هست)
6) لينك دونلود ديتابيس ويروسهاي جمع آوري شده توسط اينجانب!. جهت تست برنامه‌هاي ويروسياب‌تان‌‌:
لينك جديد DataBaseه
(به روز شد در 87/10/09 به حجم 1.8MB~)
پسورد فايل Zipه(:
ILovePT


چگونه از ديتابس فوق استفاده نماييم:
. در ابتدا از اينكه فايلهاي ويروسي را برروي كامپيوتر خود كپي مي‌كند نترسيد! چون تا آنها را اجرا نكنيد خطري ندارند. ( اجرا كردن = Double Click كردن برروي آنها( مگر آنكه Single Click شما روشن باشد)، Right Click و انتخاب Open يا Run يا Run Asه) البته مشكلات احتمالي به عهده خودتان!!

1) ابتدا برنامه ويروسياب خود را آپديت نماييد.
2) پس از دونلود، آن را به كمك برنامه ‌Zip برروي يكي از پارتيشنهاي خود Extract
نماييد.
3) از هنگام Extract شدن فايلها تست برنامه ويروسياب شما شروع مي‌شود. در اين مرحله Guard برنامه شما شروع به اسكن و تشخيص فايلهاي ويروسي مي‌كند. هر چه را كه تشخيص داد گزينه Delete را انتخاب نماييد. اگر در اين مرحله تمامي ويروسها توسط برنامه ويروس ياب شما تشخيص داده شد، برنامه شما به خوبي برنامه Avira است. چون در آين مرحله Avira همه را تشخيص مي‌دهد و به مرحله بعدي نمي‌رسد.
4) وارد شاخه‌اي كه فايلها را در آن Extract كرديد شويد و ببينيد آيا فايلي باقي مانده است؟ اگر باقي مانده نتيجه اين است كه Guard ويروسياب شما به قدرت Guard برنامه Avira نيست. اما تست هنوز ادامه دارد. برروي شاخه‌ فايلهاي Extract شده Right Click كرده و گزينه Scan with anti-virus را انتخاب نماييد.
5) بعد از اتمام اسكن دستي بايد برنامه ويروسياب شما همه فايلها را ويروسي تشخيص داده باشد. در غير اينصورت آن را Uninstall كرده و Avira را نصب نماييد!!!

چگونه از ويروس بودن فايلهايي كه برنامه ويروسياب ما آنها را ويروس تشخيص نداده‌ است اطمينان حاصل نماييم؟
. در سايت زير مي‌توانيد هر فايلي را كه دوست داريد به آن Upload نماييد و آن سايت فايل شما را با بيش از 30 نوع برنامه ويروسياب اسكن ميكند. كليه ويروسيابها آپديت شده مي‌باشند. سپس نتيجه را در يك جدول به شما نشان مي‌دهد:




چند سايت ديگر:
http://scanner.virus.org
http://virusscan.jotti.org




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. در اين تاپيك كه توسط rezadignity مديريت مي‌شود در مورد اين برنامه گفتگوهاي زيادي شده. (با تشكر از ايشان كه اين برنامه را معرفي نمودند)
. همچنين به شكل تخصصي در اين تاپيك: http://forum.persiantools.com/t172763.html هم در مورد اين نوع برنامه‌ بحث مي‌كنيم.




7) توضيح برنامه:
. بسيار برنامه ساده‌ايست. در زمان نصب گزينه Custom را انتخاب نماييد و به غير از افزايش Level گزينه
Heuristic به High و انتخاب گزينه Sellect ALL در صفحه Thread Catagories حتمن گزينه نصب Toolbar ASK.com را برداريد كه نصب نشود!!! پس از اينكارها برنامه آماده است و فقط آن را Update كنيد و ديگر خيالتان راحت باشد!

. همچنين، براي راحتي و ساده‌تر بودن نصب براي شما عزيزان در فيلم كوتاه زير نحوه مرحله به مرحله نصب اين برنامه را نمايش داده‌ام:

Avira Free Antivirus Installition Guid Tutorial
Size: 1.62 MB (1,703,418 bytes)‎
MD5: 4642110DE04BF6D4DD41C0CE8B1DF9FD

. اگر هم كه در زمان نصب تنظيمات توضيح داده شده در زمان نصب را انجام نداده‌ايد، كافيه اول از درون Control Panel ويندوز و بخش uninstall كردن برنامه‌ها Ask Toolbar يا ممكنه به نام Avira Toolbar يا Avira SearchFree را پاك نماييد و سپس تنظيمات درون فيلم كوتاه زير را در درون Avira خود اعمال نماييد:

What's best config for Avira Free Antivirus - Guid Tutorial
Size: 1.09 MB (1,144,701 bytes)‎
MD5: 3E69C5EE9467D7AF56B99BFBA31D936E

. تصوير زير از پنجره اصلي اين برنامه از نسخه 13.00.2693 است:


وقتي فايلي ويروسي توسط اين برنامه گزارش مي‌شود:
. توضيح كامل اين قسمت را در درون فيلمي درون پست آموزشي شماره دو Avira در اين تاپيك نوشته‌ام:
http://forum.persiantools.com/t172763.html به درون جدول درون پست 3 نگاه بفرماييد.

آموزش تصويري اعمال تنظيمات براي افزياش قدرت Avira:
. به هر دليل اگر موفق به مشاهده فيلم‌هاي فوق نشديد در ادامه روش‌هاي نصب و تنظيم Avira را به همراه تصاويري توضيح داده‌ام. پس اگر موفق به مشاهده فيلم و اعمال تنظيمات نشده‌ايد، بهتر است تنظيم زير را نيز براي بالا بردن قدرت برنامه انجام دهيد. از منوي Extras برنامه گزينه Configuration را انتخاب نماييد. در پنجره‌اي كه باز مي‌شود تيك Expert Mode را بزنيد.

exclamationcircleframe1.png
خيلي مهم: از منوي درختي (Tree) پنل سمت چپ هر دو گزينه Heuristic از بخش‌هايScanner و Guard را در حالت High...o قرار دهيد. اين عمل سرعت سيستم را كند نمي‌كند ولي در چنين حالتي تعداد ويروس بيشتري را تشخيص مي‌دهد. البته احتمال رخ دادن خطاي False Positive را بالا مي‌برد. (يعني تشخيص فايل‌هاي غير ويروسي به عنوان ويروس كه همواره اين مشكل در آپديت‌هاي مختلف برنامه در حال رفع شدن هست)


لينك تصوير
پنجره تنظيمات نسخه 12 و انجام مهمترين تنظيم در برنامه

appaviraantivirpersonal.th.gif

لينك تصوير
پنجره تنظيم نسخه‌هاي 10 به پايين مشابه اين پنجره هستند


. البته در هنگام نصب اين برنامه اگر گزينه Custom را انتخاب نموده باشيد، تنظيمات فوق را در مراحل نصب نيز مشاهده خواهيد نمود و از آنجا مي‌توانيد تنظيمات دلخواه را اعمال نماييد:

appaviraantivirpersonal.gif

لينك تصوير
تنظميم شماره 1 و خيلي مهم در زمان نصب برنامه


لينك تصوير
تنظميم شماره 2 و خيلي مهم در زمان نصب برنامه




exclamationcircleframe1.png
خيلي مهم: همچنين بايد در زمان نصب يا پس از نصب به Configuration برنامه رفته و از General\Thread Categories گزينه Select ALL را انتخاب نماييد.

. جديدن (در نسخه 9.0.386 به بعد در تاريخ 1388/01/11) گزينه جديدي به اين برنامه اضافه شده است كه قدرت اسكن اين برنامه را در زمان شروع به كار ويندوز را افزايش داده‌است. اين گزينه به نام Safe Start هست. اين گزينه سرعت شروع به كار ويندوز را كمي طولاني مي‌كند ولي كليه فايل‌ها را قبل از startup شدنشان چك مي‌كند:



** روش به روز نمودن ديتابيس فايل ويروسي به شكل دستي:
. با تشكر از خانم Amadea كه توانايي Update دستي برنامه فوق را كشف كردند. شما مي‌توانيد با دونلود جداگانه Definition، ديتابيس ويروس‌هاي برنامه را Update نماييد. (با تشكر مجدد از ايشان) براي دونلود Definition آن از لينك‌هاي زير استفاده نماييد:
1) ابتدا از اين لينك
http://www.avira.com/en/support-vdf-update-info جديدترين نسخه Definition جديد را دونلود نماييد.:
2) پس از دونلود نيازي به Extract كردن فايل Zip نيست.
3) گزينه Update/Manual Update را از منوي برنامه انتخاب نماييد.
4) در پنجره جديد فايل دونلود شده را انتخاب و باز نماييد.

. منبع خبر و راهنماي بيشتر در اينجاست: More information about IVDF and VDF update ه.


. يك راه ديگه هم اينه كه كليه فايل‌هاي موجود در فولدر Avira را از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگري كپي نماييد. البته قبلش بايد برنامه Avira و Serviceهاي آن را متوقف نموده باشيد. براي متوقف نمودن Serviceها و خارج نمودن Avira از حافظه مي‌توانيد از برنامه Startup Organizer كه در همين تاپيك معرفي شده است استفاده نماييد.


8) توضيح سازنده برنامه:



9) معرف برنامه:

rezadignity



10) لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:

. كليه گفتگو در مورد اين برنامه را مي‌توانيد در اين تاپيك ادامه دهيد: http://forum.persiantools.com/t172763.html
. پستهاي(قديمي) 4 و 5 و 10 و گفتگوي دوستانه براي يافتن دلايل خوب بودن هر ويروسياب از پست 147 تا 154 و نتيجه جالب اين گفتگو(تغيير از BitDiffender به Avira) و تغيير از McaFee به Avira در پست و



سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...









موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/16
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
K-Lite Mega Codec Pack
سلام
animsmilysmile.gif



1)
شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
K-Lite Mega Codec Pack
سازنده: Codec Guide

وب سايت:
[url]http://www.codecguide.com[/URL]
گروه:
Graphic\Codecs
Licenceه: مجاني. از سايت فوق مي‌توانيد ورژن‌هاي مختلف آن را دونلود نماييد.


2)
كاربرد برنامه:
. تقريبا مجموعه كاملي از انواع Codecهاي فايلهاي گرافيكي و صوتي و تصويري. به همراه يك Player بسيار سريع و كوچك.


3)
برنامه هاي هم خانواده:
.



4) معايب و مزايا:
. مزايا:
اضافه كردن انواع مختلف Codecها به ويندوز. با اضافه كردن آنها به غير از Player همراه برنامه فوق برنامه‌هاي ديگر هم همچون PowerDVD و Windows Media Player و ... هم مي‌توانند از Codecها استفاده كنند.
. معايب:
ممكنه با Codecهاي بعضي از برنامه‌هاي Player قاطي كند! اما اين نكته در اين برنامه به جز قاطي كردن با ProgDVB با برنامه ديگري ديده نشده است. كه با Uninstall و install كردن برنامه ProgDVB مشكل حل شد.


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. Player همراه اين برنامه بسيار سريع تر از برنامه‌هاي مشابه است.



6)
لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!


7) توضيح برنامه:
. بعد از نصب اين برنامه ديگر نيازي به نصب برنامه‌هاي QuickTime و Real و Divex و ... نيست! چون اين برنامه Codec اكثر آنها را همراه خود دارد. ليست Codec هاي همراه اين برنامه را مي‌توانيد در قسمت "توضيح سازنده" مشاهده نماييد.

appklitemegacodecpack02.gif





8) توضيح سازنده برنامه:
کد:
[B]Contents of version 5.5.0:[/B]

Player:

[LIST]
[*]Media Player Classic Homecinema [version 1.3.1405.0] 
[*]Media Player Classic Homecinema [version 1.2.1008.0] 
[*]Media Player Classic [version 6.4.9.1 rev. 106] 
[/LIST]
ffdshow:

[LIST]
[*]ffdshow [revision 3158] 
[*]ffdshow VFW interface 
[/LIST]
DirectShow video decoding filters:

[LIST]
[*]XviD [version 1.2.2] 
[*]DivX [version 6.8.5] 
[*]DivX H.264 [version 8.2.0.26] 
[*]On2 VP7 [version 7.0.10.0] 
[*]MPEG-2 (Cyberlink) [version 8.4.0.923] 
[*]MPEG-2 (Gabest) [version 1.0.0.4] 
[/LIST]
DirectShow audio decoding filters:

[LIST]
[*]AC3/DTS/LPCM (AC3Filter) [version 1.63b] 
[*]Vorbis (CoreVorbis) [version 1.1.0.79] 
[*]AAC (MONOGRAM) [version 0.9.6.0] 
[/LIST]
DirectShow audio parsers:

[LIST]
[*]FLAC (madFLAC) [version 1.8] 
[*]WavPack (CoreWavPack) [version 1.1.1] 
[*]MusePack (MONOGRAM) [version 0.9.2.0 | 0.4.0.0] 
[*]Monkey's Audio (DCoder) [version 1.0] 
[*]OptimFROG (RadLight) [version 1.0.0.1] 
[*]AMR (MONOGRAM) [version 1.0.1.0] 
[*]DC-Bass Source [version 1.2.0] 
[*]AC3/DTS Source (AC3File) [version 0.7b] 
[/LIST]
DirectShow source filters:

[LIST]
[*]Haali Media Splitter [version 1.9.42.1] 
[*]AVI splitter (Gabest) [version 1.0.0.9] 
[*]MP4 splitter (Gabest) [version 1.3.1405.0] 
[*]Matroska splitter (Gabest) [version 1.3.1405.0] 
[*]Ogg splitter (Gabest) [version 1.3.1405.0] 
[*]MPEG PS/TS splitter (Gabest) [version 1.3.1405.0] 
[*]FLV splitter (Gabest) [version 1.3.1405.0] 
[*]CDXA Reader (Gabest) [version 1.0.0.2] 
[/LIST]
DirectShow subtitle filter:

[LIST]
[*]DirectVobSub (a.k.a. VSFilter) [version 2.39.5.3] 
[*]DirectVobSub (a.k.a. VSFilter) [version 2.33] 
[/LIST]
Other filters:

[LIST]
[*]Haali Video Renderer [version 1.9.42.1] 
[/LIST]
VFW video codecs:

[LIST]
[*]XviD [version 1.2.2] 
[*]DivX [version 6.8.5] 
[*]x264 [revision 1195] 
[*]On2 VP6 [version 6.4.2.0] 
[*]On2 VP7 [version 7.0.10.0] 
[*]Intel Indeo 4 [version 4.51.16.2] 
[*]Intel Indeo 5 [version 5.2562.15.54] 
[*]Intel I.263 [version 2.55.1.16] 
[*]huffyuv [version 2.1.1 CCE Patch 0.2.5] 
[*]DivX [version 3.11] 
[*]YV12 (Helix) [version 1.2] 
[/LIST]
ACM audio codecs:

[LIST]
[*]MP3 (Fraunhofer) [version 3.4.0.0] 
[*]MP3 (LAME) [version 3.98.2] 
[*]AC3ACM [version 1.4] 
[*]Vorbis [version 0.0.3.6] 
[*]DivX WMA [version 4.2.0.0] 
[/LIST]
Real Alternative:

[LIST]
[*]RealMedia codecs [version 12.0.0.343] 
[*]RealMedia plugin for Internet Explorer 
[*]RealMedia plugin for Firefox/Mozilla/Netscape/Opera/Chrome 
[*]RealMedia DirectShow splitter [version 1.3.1405.0] 
[/LIST]
Tools:

[LIST]
[*]Codec Tweak Tool [version 4.0.6] 
[*]Win7DSFilterTweaker [version 2.2] 
[*]MediaInfo Lite [version 0.7.25] 
[*]GSpot Codec Information Appliance [version 2.70a] 
[*]VobSubStrip [version 0.11] 
[*]GraphStudio [version 0.3.2.0] 
[*]Haali Muxer 
[*]FourCC Changer 
[*]Bitrate Calculator 
[/LIST]
9) معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/17
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Unlocker

سلام
animsmilysmile.gif





1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
...... Unlocker
سازنده:
......... Cedrick Collomb
وب سايت:
...... http://ccollomb.free.fr/unlocker
گروه:
............. Utility \ Windows Tools
Licence:........ مجاني. از سايت فوق مي‌توانيد آن را دونلود نماييد
نسخه كنوني:. v1.8.7
حجم:............ 237.5KB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site




2)
كاربرد برنامه:
. خذف، كپي يا بستن فايهايي كه ويندوز پيام: "دسترسي به فايل غير مجاز است" را مي‌دهد. بسيار مناسب براي متوقف نمودن فعاليت فايل ويروس در حافظه و حذف آن يا اعمال تغيير در فايلي كه توسط برنامه‌هاي ديگر دسترسي ما را محدود نموده‌اند و ...




3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
اصل كار اين برنامه Unlock كردن يك فايل براي حذف آن است و توان Kill Process هم به نوعي از امكاناتش است. ولي چون كار اصلي آن Kill process نيست بس با برنامه‌هاي مشابه مقايسه نمي كنم. اما خود برنامه در جدولي كه در سايتش موجودست انواع برنامه‌هاي مشابه را با هم مقايسه كرده است.




4) معايب و مزايا:
. مزايا:
حذف فايل به زور!! در هنگام صادر كردن فرمان يا در ريست بعدي ويندوز.
. معايب:
چيزي ديده نشده!!!




5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. كارش عاليه و برنامه ديگري از اين نوع را نديدم براي تست.




6)
لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!





7) توضيح برنامه:
. در هنگام نصب بهتر است تيك نصب Assistant آن را حذف كنيد، چون اصل برنامه به رايت كليك ويندوز اضافه مي‌شود و نيازي نيست كه الكي در System Tray سيستم شما هم بنشيند. اما اگر نيازش داشتيد! ميتوانيد از Shortcut-اش آن را اجرا نماييد.
. اما توضيح برنامه: آيا تا به حال برايتان پيش آمده است كه قصد پاك كردن، تغيير نام يا جابجايي فايل و يا فلدري را داشته باشيد و با پيام زير مواجه شده باشيد؟:




. اگر بله! برنامه فوق يك راه حل مناسب براي رفع چنين مشكلاتيست. برنامه‌اي با حجم بيسيار كم و كارايي جالب. كافيست برروي آن فايل يا فلدر راست كليك كرده و از منو گزينه Unlocker را انتخاب نماييد. اگر فايل يا فولدر در دسترس يك يا چند فايل ديگر باشد، پنجره‌اي مشابه زير را خواهيد ديد:



. در مثال فوق ما قصد حذف فايل Perflib_Perfdata_aec.dat را از فولدر C:\WINDOWS\Temp را داشتيم كه با پيام "دسترسي به اين فايل مقدور نمي‌باشد" مواجه شديم. به همين خاطر روي آن راست كليك كرده و Unlocker را انتخاب كرديم. در اين پنجره ليست برنامه‌هاي مزاحم در بالا نوشته مي‌شود. (در اين مثال فقط يك برنامه مزاحم هست) در منوي Drop Down List پايين سمت چپ فرمان‌هايي Delete و ... موجودند. در اين مثال ما فرمان Delete را انتخاب مي‌كنيم. حالا براي اجراي فرمان بايد روي يكي از 3 كليد سمت راست پايين كليك كنيم:

1) Unlock All و Unlock باعث قطع دسترسي برنامه‌ها ‌ يا برنامه موجود در ليست به فايل يا فولدر انتخاب شده، مي‌شوند ولي برنامه‌هاي موجود در ليست را از حافظه خارج نمي‌كنند. اگر مي‌خواهيد كليد Unlock را انتخاب كنيد بايد ابتدا از ليست فوق يك يا تعدادي از برنامه‌ها را انتخاب كنيد و بعد روي اين كليد كليك كنيد.
2) Kill Process اين كليد باعث بسته شدن و خارج شدن تمامي برنامه‌هاي موجود در ليست مي‌شوند و سپس فرمان Delete اجرا مي‌شود.

. گاهي اوقات پس از انتخاب يكي از 3 كليد فوق ممكنه كه پنجره‌اي با اين مضمون ببينيد "اعمال تغييرات در اين لحظه امكان پذير نيست! آيا مي‌خوايد در ريستارت بعدي فرمان شما اعمال شود؟" كه بايد روي كليد Yes كليك كنيد.

. همانطور كه قبلن هم اشاره شد اين برنامه بسيار برنامه‌ي مناسبي هست براي حذف دستي ويروس‌هايي كه برنامه ويروسياب آنها را تشخيص نداده است.






8) توضيح سازنده برنامه:
. http://ccollomb.free.fr/unlocker





9)
معرف برنامه:
IgImAx





10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:

سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...


(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)




موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/18
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
HashTab


106.gif
ممكنه براي مشاهده تصاوير موجود در پست‌هاي من نياز به اجراي يك هيتلر شكن داشته باشيد!!!
45.gif


سلام
1.gif




1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
HashTab Shell Extension
سازنده: Cody Batt

وب سايت:
http://implbits.com
گروه: Utility \ Windows Tools
Licenceه: مجاني. از سايت فوق مي‌توانيد آن را دونلود نماييد.




2)
كاربرد برنامه:
. يك برنامه بسيار كوچك براي بدست آورد يا مقايسه كدهاي MD5 يا CRC32 يا SHA1 HASH فايل.




3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
فعلا هيچي!!!




4) معايب و مزايا:
. مزايا:
حجم بسيار كم برنامه، سرعت و راحتي نمايش و مقايسه كدها.
. معايب:
چيز خاصي ديده نشده!!!




5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. فعلا هيچي.





6)
لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!




7) توضيح برنامه:
. Hash Code چيست؟ به طور خلاصه، الگوريتمهايي هستند كه با محاسباتي كه بر روي هر فايل انجام مي‌دهند براي آنها يك كد خاص (Unique) توليد ميكنند. اين كد در صورتي كه حتا يك bit از آن فايل عوض شود، تغيير مي‌كند. به طور كلي به اين كدها Hash Code مي‌گويند و چون هيچ دو فايلي، Hash كدي همانند هم ندارند (مگر آنكه هردو يك فايل باشند ولي با نام‌هاي متفاوت و يا مكان‌هاي متفاوتي از ديسك) بنابر اين، مي‌توان Hash كدها را همانند اثر انگشت ما انسان‌ها دانست.

. Hash Code چه فايده‌اي دارد؟ خوب چندين استفاده دارد، يكي از مهمترين فوايد آن، اطمينان از كامل و سالم بودن فايل دونلود شده مي‌باشد. اگر فايلي ناقص دونلود شده باشد و يا حتا پس از دونلود از لحاظ ظرفيت به اندازه فايل اصلي باشد ولي كد Hash آنها با هم متفاوت باشد، نشان از درست نبودن عمل دونلود مي‌باشد. حتا در حالاتي خواص هم ويروسي شدن فايل، چه در كامپيوتر شما و ... هم مي‌تواند باعث تغيير Hash Code شود. بنابر اين با مقايسه Hash Code فايل مقصد با فايل مبدا (فايل اصلي) مي‌توان از يكي بودن و سالم بودن فايل مقصد مطمئن شد.

. Hash Codeها الگوريتم‌هاي متفاوتي دارند و مشهورترين اين الگوريتم‌ها، MD5 و SHA-1 و CRC32 است. براي بدست آوردن چنين كدي در كامپيوتر خود، مي‌توانيد از برنامه فوق استفاده نماييد.

روش استفاده از Hash Code به كمك برنامه Hash Tab؟ پس از نصب برنامه، اگر برروي يك فايل راست كليك نماييد و گزينه Properties را انتخاب كنيد. تب جديدي به ديالوگ Properties اضافه شده است با نام File Hashes در اين تب چندين نوع الگوريتم متفاوت وجود دارد كه يكي از آها MD5 است.

. در اين برنامه به دو روش مي‌توانيد كد Hash فايل مبدا را با فايل كنوني در اين پنجره مقايسه نماييد:
1) كپي Hash Code فايل مبدا در كادر Hash Comparision.
2) فايل مبدا را به شكل Drag and Drop به دورن پنجره Properties و تب File Hashes فايل مقصد بيندازيد.

. در صورتي كه هر دو فايل دقيقن يكي باشند علامت تيك سبز را مشاهده خواهيد نمود.



. از برنامه‌هايي كه از اين نوع كدها براي اطمينان از درست دونلود شدن فايلها استفاده مي‌برند، برنامه GetRight است.




8) توضيح سازنده برنامه:
HashTab is a Windows shell extension which adds a tab called "File Hashes" to the Windows Explorer file properties. The tab contains the MD5, SHA1 and CRC-32 file hashes. These are common hashes that are used to verify the integrity and authenticity of files. Many download sites list the MD5 hash along with the download link. The HashTab makes it very simple for Windows users to check these hashes on any file on the system without using external tools.​

9)
معرف برنامه:
IgImAx




10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...


(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)




موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/18
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
MEM Test
سلام
animsmilysmile.gif




1)
شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
MEM Test
سازنده: chief editor of www.x86-secret.com) Samuel DEMEULEMEESTER)

وب سايت:
[url]www.memtest.org[/URL]
گروه:
Utility \ Hardware Tools
Licenceه: مجاني. از سايت فوق مي‌توانيد آن را دونلود نماييد.


2)
كاربرد برنامه:
. يك برنامه بسيار كوچك براي تست و اطمينان از سالم بودن حافظه.


3) برنامه هاي هم خانواده:
.
[url]www.memtest86.com[/URL]


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
تست حافظه به روشهاي گوناگون. اجرا از داس و اطمينان از تداخل نكردن ويندوز و ديگر برنامه‌ها با آن.
. معايب:
چيز خاصي ديده نشده! (اما اين نكته را فراموش نكنيد كه در تست كامپيوتر آن هم در بحث سخت افزار و فقط يك روش هرگز 100% نتيجه را مشخص نمي‌كند!)


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. برنامه موجود در اين سايت هم براي تست حافظه
[url]www.memtest86.com[/URL] پيشنهاد مي ‌شود.


6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!


7) توضيح برنامه:
.
اين برنامه توسط كمپاني‌هاي بزرگ توليد كننده حافظه، همچون Corsair (كه بهترين حافظه‌ها را مي‌سازد) براي تست حافظه پيشنهاد شده است. پس از ساخت فلاپي يا CD بوت ايبل، با بوت كردن سيستم از روي آن برنامه به طور اتوماتيك شروع به كار مي‌كند. در صورت نياز مي‌توانيد در گزينه‌هاي آن تغييراتي دهيد تا به شكل عميقتري حافظه را تست نمايد:


. با فشار كليد C ميتوانيد روشهاي تست آن را از حالت Std به شكل Advanced تغيير دهيد. اگر برنامه مشكلي را در حافظه بيابد در زير ستون Errors يا ECC Errors تعداد خطاها را مي‌نويسد. در قسمت ستون PASS هم تعداد لوپ كليه تستها را مي‌نويسد. در Forum سايت Corsair، ادمين آنجا توصيه كرده‌است كه براي اطمينان از سالم بودن حافظه آن را به روش Advanced و با حداقل 3بار Pass تست نماييد.



8) توضيح سازنده برنامه:
Based on the well-known original memtest86 written by Chris Brady, memtest86+ is a port by some members of the x86-secret team. Our goal is to provide an up-to-date and completly reliable version of this software tool aimed at memory failures detection.

Memtest86+ is, like the original, released under the terms of the Gnu Public License (GPL). No restrictions for use, private or commercial exist other than the ones mentioned in the Gnu Public License (GPL). Texts about the original version was taken from the original website and written by Chris Brady.
.


The first version of Memtest86+ was released on early 2004, based on memtest86 v3.0 that was not updated since mid-2002. Our main challenge was to provide an up-to-date version of this useful tool, as reliable than the original. Our work started when we got the first AMD64 system. Unfortunatly, the original memtest v3.0 didn't run at all. After looking at the source code, we fixed the bug.After some days, I saw lot of other things like chipsets or CPU that were not correctly detected or not detected at all. As I'm the chief-editor of a french hardware website (http://www.x86-secret.com/), I have access to lot of recent hardware and I can test and debug on quite all available motherboards on the market. After adding detection for all current CPUs, I've added detection for all current chipsets (SiS, VIA, nVidia, Intel) and ECC Polling for AMD64, i875P and E7205. Then, I decided to display some useful settings for the most popular chipsets. For exemple, on i865PE/i875P series, memtest86+ will now display FSB & Memory frequency, PAT status, memory timings, ECC status and the number of memory channels. Next version will perhaps contain several enhancements and bug-fixes.


9)
معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
86/03/20
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
StartUp Organizer
سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
StartUp Organizer
سازنده:
MetaProducts ® Corporation
وب سايت: http://www.metaproducts.com

گروه:
Utility \ Windows Tools
Licenceه: Shareware. مهلت تست 30 روزه با تمامي امكانات برنامه.


2)
كاربرد برنامه:
. بهترين برنامه براي مشاهده برنامه‌هاي موجود در Startup ويندوز و Serviceهاي فعال/غيرفعال/اتوماتيك كه در Startup قرار گرفته‌اند. اين برنامه نه تنها ليست فايل‌هاي موجود در Startup ويندوز را نمايش مي‌دهد بلكه مشخصات آنها و امكان حذف و متوقف كردن (Kill Process) فايل‌هاي موجود در Startup و Service را نيز دارد.


3) برنامه هاي هم خانواده:
.
Tuneup Startup Managerه ...


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
نمايش برنامه‌هاي Startup كليه Userها به شكل جداگانه يا يكجا. امكان مشاهده كليه Service هاي فعال/غير فعال ويندوز . امكان متوقف نمودن يا اجراي فايل‌هاي Startup يا Service در هر زمان!!!.حذف نمودن/تغيير پارامترها/اضافه نمودن و ...
فايل‌هاي Startup يا Service .قرار دادن فايل‌هاي Startup در پوشه Controled Startup و اجراي به ترتيب آنها لا فاصله زماني در شروع به كار ويندوز و جلو گيري از فشار اوليه استارت ويندوز، گرفتن كليد Ctrl در زان بوت شدن ويندوز و تاييد كردن اجراشدن تك تك برنامه‌هاي موجود در استارتاپ، نمايش فايل‌هاي جديد اضافه شده به فايل‌هاي Startup يا Service پس از اجراي بعدي برنامه يا در هنگام فعال بودن برنامه در يك پنجره و امكان حذف يا بازيافت آنها. همچنين رنگي كردن فايل‌هاي اضافه شده به فايل‌هاي Startup يا Service . امكان Backup و Restore نمودن از Startup ويندوز. نمايش مسير فايل‌ها برروي هاردديسك.
. معايب:
چيز خاصي ديده نشده!


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. اين برنامه كامل‌ترين و ساده‌ترين برنامه براي مديريت برنامه‌هاي
Startup و Service ويندوز است.


6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!


7) توضيح برنامه:
.
پس از اجراي اين برنامه محيط ساده، كامل و زيباي آن نمايان مي‌شود:

. در شكل فوق كليه فايل‌هاي فعال در Startup ويندوز را مشاهده مي‌نماييد. نه تنها امكان مشاهده كاربران به شكل مجزا را داريد بلكه رجيستري Run...x ها را نيز به شكل مجزا براي همه كاربران نمايش داده مي‌شود. اگر برروي "Services" كليك نماييد، سرويس‌هاي فعال و غير فعال و اتوماتيك ويندوز را نمايش مي‌دهد. لطفن به شكل زير توجه نماييد(براي نمونه من دومين و سومين سرويس را Disable و Manual نمودم):


. از امكانات خيلي خوب اين برنامه نمايش فايل‌هاي جديد اضافه شده يا حتا حذف شده از Startup و Serviceهاي ويندوز پس از آخرين اجراي برنامه است. ليست كامل آنها را در جدولي به ما نشان مي‌دهد و امكان حذف يا بازيافت آنها را خواهيم داشت. به شكل زير توجه فرماييد:


. از امكانات ديگر اين برنامه، اگر تيك فايلي را در
Startup ياService براي اجرا نشدن هنگام بالا آمدن ويندوز برداشتيد، اين برنامه آن را از ليست خود حذف نمي‌كند. با اين كار شما امكان اضافه نمودن مجدد آن را خواهيد داشت. مي‌توانيد در شكل اول فايل‌هايي كه تيك ندارند و در ابتداي شروع ويندوز اجرا نمي‌شوند ولي در ليست موجودند را مشاهده نماييد.

. همچنين از ديگر امكانات بسيار عالي اين برنامه پوشه Controlled Startup آن هست. كافيه فايل‌هاي مورد نظر خود را از Startup به شكل Drag & Drop به اين فولدر بياندازيد تا به ترتيب شماره آنها و تنظيم فاصله زماني، در ابتداي ويندوز اجرا شوند و فشاري به سيستم وارد نشود:



. پس از فعال نمودن Controlled Startup مي‌توانيد به Option برنامه رفته و اين تنظيمات قرمز رنگ را به دلخواه انجام دهيد: (تنظيمات سياه هم مفيد هستند)



. در زير تصوير Tool برنامه را آورده‌ام كه ديگر امكانات اين برنامه در آن است:



8) توضيح سازنده برنامه:
Startup Organizer was developed to provide quick access to all of the programs that are automatically started when you turn on or logon to your computer. Using Startup Organizer, you can inspect, edit, and/or temporary disable such programs, make backup configurations, work with other users startup configurations and so on.

Startup Organizer displays a list of all automatically started program categories, including the Registry, Programs menu and the Win.ini file.

This is the release version of Startup Organizer 2.8. Future releases may be found on our web site at:
http://www.metaproducts.com.

Please report any bugs or suggestions for improvement to:
[email protected].

Current Version - 2.8.275
Required operating system:
Windows 95/98/ME or Windows NT 4.0/2000/XP/2003
.


9)
معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/15
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Online Armor
سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
Online Armor
سازنده:
tallemu
وب سايت: http://www.tallemu.com

گروه:
Security\Firewall
Licenceه: Free.نسخه‌هاي پولي اين برنامه حاوي ويروس‌ياب و Anti-Spyware مي‌باشند.


2)
كاربرد برنامه:
. در حال حاضر يكي از بهترين برنامه‌هاي فايروال مي‌باشد، با امكانات عالي و بدون كاهش سرعت سيستم. بهترين سازگاري با برنامه‌هاي P2P و شبكه LAN.ه


3)
برنامه‌هاي هم خانواده:
.
Comodo Firewall ه Outpost Firewall ه ZoneAlarm ه Norton Internet Security ه Kaspersky و ....


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
كم
نكردن سرعت سيستم. حداقل سوال و جواب از كاربر. دارا بودن Program guard بدون كم كردن سرعت سيستم با امكان خاموش نمودن آن. نمايش برنامه‌هاي فعال در اينترنت و نمايش سرعت DL/UL و ظرفيت كلي DL/UL و نمايش جداگانه Portهاي باز با نام كشور. تنظيمات راحت Rules و ...
. معايب:
چيز خاصي ديده نشده!


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. همانند برنامه‌هاي ويروسياب، من برنامه‌هاي فايروال زيادي را تست كردده‌ام و مي‌كنم! امروزه راه‌هاي هك و نفوذ زيادي براي عبور از فايروال‌ها به وجود آمده‌اند. در قديم مراقبت و اجازه دادن ارتباط با اينترنت به يك برنامه اجرايي كافي بود، اما امروزه هزاران راه نفوذ بوجود آمده است! اين راه‌ها توسط سايت matousec
معرفي شده است و آنها را رويانواع فايروال‌ها چك مي‌كند و در نهايت نتيجه تست را در جدولي نمايش مي‌دهد. در تست‌هاي من برنامه‌ Symantec نه تنها ديگر قدرت قديم را ندارد بلكه سيستم را خيلي كند مي‌كنند. برنامه‌ ZoneAlarm سيستم را كند نمي‌كند (البته بسيار جزئي كند مي‌كند) اما قدرت آن به اندازه برنامه‌هاي جديد نيست از امكانات خيلي خوب اين برنامه نمايش برنامه‌هاي فعال در اينترنت بود كه با ظهور Online Armor اين انحصار شكسته شد. برنامه Outpost داراي قدرت و امكانات بسيار خوبيست كه آن را نيز در اين پست معرفي نموده‌ام، اما همانند اين برنامه مجاني نيست! يكي از امكانات خيلي عالي اين برنامه Ad Block آن است(Web Gaurd) كه حتا Flash تبليغي زير Yahoo Messenger را نيز حذف مي‌كند!! Comodo برنامه خيلي خوبي بود تا اينكه نسخه 3 آن آمد و Program Guard به آن اضافه شد. متاسفانه اين توانايي بسيار سيستم را كند مي‌كرد، به طوري كه در روز دوم، تمام وقت چراغ هارد روشن مي‌ماند! البته در نسخه‌هاي بعدي فكر كنم اين مشكل را حل نموده باشد. مي‌توان اين توانايي را خاموش نمود ولي وقتي به فايده آن پي ببريد نمي‌توانيد از آن دست بكشيد. اين برنامه در نسخه 2 مشكلاتي براي تنظيم برنامه‌هاي P2P و شبكه‌هاي LAN داشت. البته اين مشكل در حقيقت انجام يكسري تنظيمات دستي بود كه بايد انجام مي‌شد. در نسخه 3 تا حدود زيادي اين مشك حل شد. برنامه Online Armor فعلن در تست‌هاي من و در سايتي كه در بالا معرفي نموده‌ام، شماره يك است. (البته به همراه Comodo) اين برنامه مجاني است و 10MB ظرفيت آن است و داراي امكانات بسيار خوبي است:
A)
نمايش گرافيكي Inbound/OutBound Data در جدولي مجزا.
B)
نمايش برنامه‌هاي فعال در اينترنت و سرعت DL/UL آنها و ظرفيت كلي DL/UL آنها به همرا PID آنها در ليستي مجزا. (اين توانايي به شكل ساده‌تر اولين بار توسط ZoneAlarm معرفي شد، اين توانايي براي يافتن برنامه‌اي كه در حال ارتباط با اينترنت هست بسيار خوب است)
C) نمايش Portهاي باز Local/Remote و ...
D) سازگاري با شبكه‌هاي P2P و LAN،
تنظيم آنها به راحتي.
E) توانايي Program Guard اين توانايي برنامه‌ Exe اي كه قصد اجرا شدن را دارد چك مي‌كند و اجازه اجرا شدن آن را از كاربر مي‌پرسد. اگر كاربر اجازه داد آنوقت فايل اجرا مي‌شود.(بسيار عالي براي مقابله با فايل‌هاي ويروسي و ...) البته اين اتوانايي پا را از اين هم فراتر مي‌گذارد و DLL و OCX و ... به طور كلي Componentهايي كه برنامه Exe آنها را اجرا مي‌كند را نيز چك مي‌كند و اجازه استفاده از آنها را از كاربر مي‌خواهد. شما هنگام نصب برنامه‌ايي كه به آن اطمينان داريد مي‌توانيد اين توانايي را خاموش نماييد ولي پس از استفاده آن را روشن نماييد. (مانند نصب Nero و ...)

. سايت
matousec يك سايت تست كننده برنامه‌هاي فايروال براي شناختن و بستن راه نفوذ مي‌باشد. در ابتدا، اين سايت تعداد بسيار زيادي از فايروال‌ها را تست مي‌نمود. جالبي كار اين سايت اين است كه نحوه و نوع تست‌هاي خود را نيز معرفي مي‌نمايد و در لينكي فايل‌هاي تست كننده را براي دونلود قرار داده است تا خود كاربران نيز در صورت دلخواه فايروال خود را تست نمايند. در جدولي قبولي يا رد شدن فايروال‌ها را توسط اين برنامه‌هاي تست كننده و روش‌هاي هك را نمايش مي‌دهد. در جدولي ديگر رتبه فايروال‌ها را نشان مي‌دهد. سپس نتيجه تست را براي شركت‌هاي سازنده فايروال ارسال مي‌كند و جواب آنها را در زير جداول قرار مي‌دهد. در روزهاي اول اكثر شركت‌هايي كه برنامه‌هاي معروفي همچون Norton و Outpost و Kaspersky و ... داشتند و برنامه آنها رتبه خوبي نياورده بودند!! يا به نتيجه تست اين سايت جواب سردي مي‌دادند يا تست‌ها اين سايت را اصلن قبول نمي‌كردند. اما به مرور بعضي از شركت‌‌ها با اين سايت همكاري نمودند و راهاي معرفي شده اين سايت را در برنامه‌هاي خود اعمال نمودند. (اولين شركت Kaspersky بود و بعد از آن Agnitum Outpost بود! )

. تا مدتها برنامه Comodo در اين سايت شماره يك بود،(فكر كنم يك سالي شماره يك بود) اما 100% تمامي تست‌ها را پشت سر نگذاشته بود، تا اينكه برنامه Online Armor سرو كله‌اش پيدا شد و تمامي تست‌ها را با موفقيت پشت سر گذاشت. در زير من جدول قديمي اين سايت كه در اين آدرس قرار دارد را آورده‌ام. به عكس‌العمل شركت‌هاي مختلف به تست‌هاي اين سايت در زير جداول در لينك فوق توجه نماييد!!

. جدول قديمي اين سايت را در زير مشاهده نماييد و مكان بعضي از برنامه‌هاي مشهور را در وسط يا پايين جدول ببينيد!!

apponlinearmor01.gif



. اما جدول جديد اين سايت كه در اين آدرس قرار دارد، تعداد تست‌هاي خود را بيشتر و حرفه‌اي تر نموده و امروزه اكثر كمپاني‌ها از اين تست‌ها براي آزمايش محصولات خود استفاده مي‌نمايند و به همين دليل بعضي از كمپاني‌ها كه در جدول قديمي مكان مناسبي در جدول نداشته‌اند! به كمك تست‌هاي اين سايت بسياري از حفره‌هاي موجود در برنامه‌هاي خود را پوشش داده‌اند و به مكان‌ها بالاي جدول آمده‌اند:


جدول فوق مربوط به تاريخ 2009/12/20 مي‌باشد


6)
لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. فعلا هيچي!!!


7) توضيح برنامه:
.
پس از نصب برنامه، برنامه كليه فايل‌هاي موجود در Start Menu ويندوز را چك مي‌كند اگر به آنها اطمينان داريد در پايان همه را Allow نماييد تا براي اجراي آنها از شما ديگر سوال نشود. (البته اگر قصد ارتباط با اينترنت داشتند از شما سوال خواهد شد) همچنين اين برنامه به دنبال كليه فايل‌هاي اجرايي ديگر گشته و در پايان سيستم ريستارت مي‌شود. محيط برنامه نسبتن خوب و ساده هست (من محيط Norton و ZoneAlarm را ترجيه مي‌دهم):




. اين هم پنجره Firewall Status كه اينقدر تعريفش كردم. نمايش برنامه‌هاي فعال/Portها/گراف‌ها:





8) توضيح سازنده برنامه:
Online Armor Concepts

Online Armor works a bit differently to other security programs. A few minutes reading this section will help you understand the most important differences.
This isn't the antivirus you're used to...
An Antivirus essentially has one status of program "Bad because it's in our database". The problem with this approach is that the Antivirus can't possibly detect all new types of bad program. So, if the program is not in the database - the antivirus allows it to run (it considers it "safe").
The problem with this approach is simple: Just because you don't recognise a bad program, it does not mean it is safe.
In Online Armor, we classify programs into three categories:
  • Trusted - The Online Armor team believes this program to be safe.
  • Not Trusted - The Online Armor team believes this program to be dangerous, or undesirable.
  • Unknown - We don't know (the program has not been classified yet)
Trusted programs are allowed to run without any interaction from you. Aside from accessing the internet, Online Armor does not place any additional restrictions on what they can do.
Online Armor will alert you (just like an antivirus) if it detects an Untrusted program trying to run.
However, the difference is - Online Armor will also alert you if an UNKNOWN program tries to start on your computer. This gives you the opportunity to decide - do I want to allow this, or not?
An unknown program that you allow to run is categorised as "Allowed". Programs that are "Allowed" are monitored more closely by Online Armor to see what they do, and you may receive more alerts - for example, if it wants to start automatically with your computer - Online Armor will ask you if you want this to happen or not. Similarly, if it starts perform actions that require high priviliges, or modify other programs (which could be symptoms of maliciousness) then you will be asked.
An unknown program that you stop from running is Blocked. It will not be allowed to run.
Note: If you prefer, you can change how Online Armor reacts to Unknown programs by turning off "Prompt when running unknown programs" on the "Options - General" screen in Online Armor configuration. This will make Online Armor behave more like an antivirus.
Online Armor's Firewall
Online Armor's firewall is designed to be as easy to use as possible. If you are used to firewalls that ask lots of complicated questions and give you alerts of "invaders" or "attacks" all the time, then you will be pleasantly suprised by the Online Armor firewall.
By default, Online Armor's firewall operates in Standard Mode. In standard mode, any program which is TRUSTED will automatically be allowed to access the internet. Any Not Trusted programs will be prevented from accessing the internet. Allowed/Unknown programs will ask your permission first.
This way, for most users - Online Armor will quickly and automatically allow all your safe programs to access the internet without complex prompts yet still protect you from malicious programs accessing the internet.
On the Firewall Rules page in Online Armor you can change the permissions of programs to access the internet - (either allow or block). So, if you prefer to not let certain safe programs access the internet - you can block it.
Note: If you prefer, you can change how Online Armor grants access to the internet for safe programs - on the "Options - Firewall" screen in Online Armor, you can turn off: "Automatically allow Trusted Programs to access the Internet" - this will cause Online Armor to ask you before allowing programs to access the internet - even trusted programs.

Show me how:
.


9)
معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/15
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Keyboard Layout Manager


سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
Keyboard Layout Manager
سازنده:
This program is made by M. Vidakovic and I. Milijasevic
وب سايت: http://www.klm32.com/Keyboard Layout Manager

گروه:
Utility \ Windows Tools
Licenceه: Shareware. مهلت تست 30 روزه با تمامي امكانات برنامه.


2)
كاربرد برنامه:
. تغيير/تصحيح حروف نسبت داده شده به كليدهاي كيبورد. بعضي از اوقات جاي حروف فارسي در كيبورد جابه‌جا مي‌شود. همانند حرف "پ" و ... به كمك اين برنامه مي‌توانيد حروف كيبورد را دوباره به سر جاي خود برگردانيد.


3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
؟؟؟...


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
..1) قابل تعريف انواع حروف به تمامي كليدها. تعريف انواع حروف زبان‌هاي زنده و مرده دنيا!
..2) قابل اجرا در ويندوز 7. (شخصن تست كرده‌ام و به خوبي كار كرده)
..3) تغيير كاراكترهاي كليد خراب شده كيبورد به كليدي ديگر

. معايب:
كمي GUI و تعريف كليدها را مي‌شد ساده‌تر نوشت.


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. برنامه ديگري را نمي‌شناسم اما اين برنامه كارش را به خوبي انجام مي‌دهد
.


6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. آموزش برنامه Keyboard Layout Manager يا تصحيح حروف كيبورد


7) توضيح برنامه:
. لطفن براي اطلاع از چگونه تغيير دادن كيبورد فارسي و دنلود فايل آماده آن به لينك موجود در قسمت
(6) مراجعه نماييد. پس از اجراي اين برنامه محيط زير نمايان مي‌شود:

appkeyboardlayoutmanage.gif





. در پنجره برنامه كليه زبان‌هايي كه در ويندوز براي كيبورد معرفي و نصب شده است نمايش داده مي‌شود. براي تغيير حروف فارسي يا هر زبان ديگري، از ليست Language آن را انتخاب نماييد و برروي دكمه Edit كليك كنيد. دو پنجره باز مي‌شود، پنجره فوقاني به نام Character Map"
o" مي‌باشد و كليه كاراكتر‌هاي Font انتخاب شده در پنجره پايين را نمايش مي‌دهد. در پنجره زير كه به نام زبان انتخاب شده از صفحه اول برنامه است، كليه كليدهاي كيبورد را نمايش مي‌دهد.








. كافيست كه كليد مورد نظر را از پنجره پايين انتخاب نماييد و از پنجره بالايي كاركتري را كه مي‌خواهيد به آن كليد نسبت دهيد را انتخاب نماييد. پس از اتمام كار OK كرده و سيستم را ريستارت نماييد.

. در حالت عادي كيبورد ويندوز را كه فارسي نماييد، كاراكتر‌هاي خاص درون آن برروي اين كليد‌ها موجود هستند:

C/C++
/Java
source code
HTML Entity
(decimal)‎
نام ايراني
/كاربرد
نام كامپيوتريزبان صفحه كليد
كه اين ميانبر روي
آن عمل مي‌كند
كليد‌هاي ميانبر
"\u200C"‎‌‎‎نيم فاصلهZERO WIDTH NON-JOINERفارسيCTRL+SHIFT+2
"\u200E"‎‎‎‏‎درست نمودن علايم
انتهاي حروف انگليسي
مثل C:‎
LEFT-TO-RIGHT MARKانگليسيCTRL+SHIFT+3
"\u200F"‏‎‏‎‏درست نمودن علايم
انتهاي حروف فارسي
مثل است!‏
RIGHT-TO-LEFT MARKفارسيCTRL+SHIFT+4

. اما پس از استفاده از برنامه فوق و Import فايل آماده كه در لينك قسمت (6) آمده است، كاراكتر‌هاي خاص فوق به كليد‌هاي زير منتقل مي‌شوند:

كليد‌هاي ميانبرزبان صفحه كليد
كه اين ميانبر روي
آن عمل مي‌كند
كاربرد
Shift+Z
فارسينيم فاصله بين ي و حروف ديگر مثل "مي‌شود"
Shift+]‎
فارسيدرست نمودن علائم انتهاي حروف انگليسي مثل C:‎ يا C#‎
Shift+[‎فارسيدرست نمودن علائم انتهاي حروف فارسي در بعضي سايت‌ها يا ... مثل "راستي!‏"




8) توضيح سازنده برنامه:

This program allows you to create and modify Microsoft keyboard layout files. It works with Windows Vista, Windows 2003, Windows XP, Windows 2000 and Windows NT 4.0 operating systems. Also, it works with Windows 95, Windows 95-OSR/2, Windows 98 and Windows ME operating systems.
Keyboard Layout Manager supports both 32-bit and 64-bit operating systems. There are separate 32-bit and 64-bit versions of this software. 32-bit version works on 32-bit operating systems only. 64-bit version works on 64-bit operating systems only. 64-bit version on 64-bit operating systems creates keyboard layout for both 32-bit and 64-bit applications so you don't need two versions of the same program for 32-bit and 64-bit applications. Keyboard Layout Manager works both as a standalone application and Control Panel item (Keyboard Layout Manager icon - on 32-bit systems only). You can restore your layouts to the Microsoft defaults by uninstalling this software.

Note:This program does not modify Microsoft layout files directly.
[SIZE=+1]NEW[/SIZE]: Added support for 64-bit operating systems. Both 32-bit and 64-bit applications can use keyboard layouts generated by this program.
[SIZE=+1]NEW[/SIZE]: Lite editon of this program is now freeware. You can download adn use this edition without any registration fee.
[SIZE=+1]NEW[/SIZE]: More price cuts for all editions. Check at the Registration page.
[SIZE=+1]NEW[/SIZE]: A new feature is introduced: Lock Subset. Check at the Character Map page.
[SIZE=+1]NEW[/SIZE]: 2000 edition demo version can now save layouts. Some of the keys are disabled and some of the popup menu options are disabled. Check the Registration page.
[SIZE=+1]NEW[/SIZE]: All editions now have the possibility of setting hardware layout appearance. Look at the Options tab of the main application window.





9)
معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.




موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/16
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
SuperCache
سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
SuperCache
سازنده:
SuperSpeed
وب سايت: http://www.superspeed.com

گروه:
Utility \ Windows Tools
Licenceه: Shareware. مهلت تست 30 روزه با تمامي امكانات برنامه.


2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه فايل‌ها را براي خواندن/نوشتن برروي هاردديسك در حافظه فيزيكي سيستم كش مي‌كند. در دفعات بعدي درصورت نياز به خواندن يا نوشتن در آن فايل به جاي مراجعه سيستم عامل به هاردديسك، مستقيمن به كش مراجعه مي‌نمايد. به همين دليل سرعت دسترسي به هاردديسك بسيار بالا مي‌رود و در نتيجه سرعت سيستم افزايش ميابد.


3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
برنامه‌هاي كش كننده مختلفي را مي‌توان نام برد اما روش كار اين برنامه بسيار خاص است و با تمامي برنامه‌هاي كش كننده فرق فوكولد!...


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
افزايش سرعت دسترسي به هاردديسك، نوشتن برروي هاردديسك با تاخير، مرتب سازي كش بر اساس جديدترين فايل‌هاي مورد استفاده (Most Recent Used) يا بيشترين فايل‌ مورد استفاده قرار گرفته (Most Frequently Used)ه.

. معايب:
چيز خاصي ديده نشده! به جز اينكه فقط تا كنون براي XP طراحي شده است! (تا كنون = 2009/12/20)


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. اين برنامه كاملن كارش با برنامه‌هاي ديگر فرق مي‌كند و 100% جواب مي‌دهد
.


6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. معرفي برنامه‌هاي شركت SuperSpeed، براي افزايش سرعت هارد و كل سيستم


7) توضيح برنامه:
. توضيح كامل اين برنامه در لينك قسمت 6 نوشته‌ام، اما پس از نصب براي اجراي برنامه بايد برروي يكي از پارتيشن‌ها راست كليك كرده و Properties را انتخاب نموده و تب جديدي كه پس از نصب اين برنامه به نام Performance به آن اضافه شده است را انتخاب نماييد. در اين تب برروي دكمه SuperCache II كليك نماييد. پنجره زير باز مي‌شود:
appsuperspeedsupercache.gif


. توضيحات بيشتر براي اعمال تنظيمات در اين پنجره در لينكي كه در قسمت 6 معرفي نموده‌ام آمده است.



8) توضيح سازنده برنامه:

SuperCache breaks the disk I/O bottleneck by using the computer's RAM to hold or contain the most frequently used disk data. This 'container' is referred to as a cache. With SuperCache, as a program sends and receives disk data, the most frequently used data is read from and written to RAM – not the hard drive – thus accelerating the program's performance. SuperCache implements our patented block-level cache technology to increase performance above that of the operating system’s file-level cache. SuperCache is an excellent choice for these scenarios:

1.
The data files are larger than available physical memory.
2.
The data files are located on a disk partition or disk volume that is too large to fit into available physical memory, and cannot be moved to one where they will fit. (For example: Dragon Naturally Speaking v7.3 cannot be configured to place its data on a different drive.)
3.
Minimum risk of lost data.

Unlike our RamDisk or SuperVolume products not all the data will be available in RAM all the time. Some will come from the hard drive. Nonetheless, depending upon the size of the cache and the nature of the disk I/O demands, performance accelerations can be significant and often dramatic
9) معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/17
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
RAMDisk
سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
RAMDisk
سازنده:
SuperSpeed
وب سايت: http://www.superspeed.com

گروه:
Utility \ Windows Tools
Licenceه: Shareware. مهلت تست 30 روزه با تمامي امكانات برنامه.


2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه يك ديسك در حافظه فيزيكي سيستم درست مي‌كند. با توجه به سرعت بسيار بالاي رم تصور نماييد سرعت خفن چنين ديسكي؟!؟ كساني كه حافظه 1GB يا بيشتر داشته باشند با اين برنامه بيشتر مي‌توانند حال كنند. پس از ساخت چنين ديسك سريعي در حافظه مي‌توانيد آدرس Temeprory Folder ويندوز و ديگر برنامه‌ها را به اين ديسك دهيد يا Image سي‌دي هايي كه براي ويرايش و رايت مجدد ايجاد مي‌كنيد در اين ديسك تهيه نماييد. (اگر هم كه رم بيشتري داريد DVDها را در آن قرار دهيد!) و ... كلي مصارف عالي كه همه آنها باعث افزايش سرعت كار شما، سيستم و افزايش عمر هارديسك مي‌شود.


3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
QSoftRamDisk
ه

4) معايب و مزايا:
. مزايا:
راحتي تنظيم و كار با GUI ساده. به راحتي مي‌توان آن را ايجاد و حذف نمود. ايجاد پارتيشن FAT يا NTFS.

. معايب:
حداكثر از 80% فضاي آزاد رم مي‌شود استفاده نمود. محدوديت آدرس دهي در ويندوز Microsoft Server 2003 براي اين برنامه هم صادق است.


5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. ايجاد و حذف RAMDisk با اين برنامه بسيار سريعتر و راحتتر از QSodftRamDisk است، ولي برنامه QSoftRamDisk محدوديت آدرس دهي حافظه ندارد.



6)
لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. معرفي برنامه‌هاي شركت SuperSpeed، براي افزايش سرعت هارد و كل سيستم


7) توضيح برنامه:
. توضيح كامل اين برنامه در لينك قسمت 6 نوشته‌ام، اما پس از نصب براي اجراي برنامه به چند روش مي‌شود شروع به ساخت RamDisk كرد. يكي از راه‌ها استفاده از Shortcut آن در Control Panel است. با اجراي آن پنجره اصلي برنامه باز مي‌شود در اين پنجره چند دكمه قرار دارد كه دو تا از آنه ADD براي ساخت RamDisk و ديگري Remove كه براي حذف RamDisk مي‌باشد. با انتخاب كليك برروي دكمه ADD پنجره زير باز مي‌شود:

appsuperspeedramdisk04.gif


. توضيحات بيشتر براي اعمال تنظيمات در اين پنجره در لينكي كه در قسمت 6 معرفي نموده‌ام آمده است.


8) توضيح سازنده برنامه:

Superspeed offers two high-performance RAM disk products:
RamDisk and RamDisk Plus. RamDisk and RamDisk Plus®

. Both use our patent-pending memory management (up to 512 GB) to create a virtual disk out of RAM. The RAM disk appears like a physical hard disk to the operating system and programs. You choose its size (depending on the amount of RAM in your system), drive letter, and file system. You can copy, move and delete files on it. Like a physical disk, a RAM disk can also be shared so as to be accessed by other computers on a network.


. The most important difference between a RAM disk and a hard disk is access speed. The time taken for a hard disk to move its magnetic heads over the spinning disks (much like the arm moving over old vinyl record player) is typically measured in milliseconds (thousandths of a second). Whereas a RAM disk does not have mechanical parts and its access speed is typically measured in nanoseconds (billionths of a second). Access to a RAM disk may be 50 times faster or more than to a hard drive
.
i


9) معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/17
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
ReConnect
سلام
animsmilysmile.gif




1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
ReConnect
سازنده:
nToolz
وب سايت: http://ntoolz.com

گروه:
Internet \ Tools
Licenceه: Freeware، مجاني.


2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه سازگار با تمامي ويندوز‌ها هست و توان برقراري دوباره ارتباط با اينترنت را در صورت قطع ارتباط به شكل اتوماتيك و بسيار سريع ا دارا مي‌باشد. اين برنامه انواع كانكشن Dial Up و ADSL وVPN و ... پشتيباني مي‌كند. اين برنامه حجم بسيار كمي دارد و بسيار ساده هست.


3)
برنامه هاي هم خانواده:
.
چيزي يادم نمياد! اما اين برنامه كارش خيلي درسته!
ه


4) معايب و مزايا:
. مزايا:
مجاني هست! حجم بسيار كوچك (220KB~)، بدون نياز به نصب! تشخيص DC و وصل شدن به سرعت. پشتيباني از ADSL و ... . فعال شدن در شروع به كار ويندوز و برقراري ارتباط با اينترنت.

. معايب:

..1) در هنگام Connect شدن دكمه Cancel ندارد!
..2) گاهي در هنگام Connect شدن اگر برنامه را ببنديم، آن كانكشن تا ريست مجدد سيستم قابل استفاده نخواهد بود.
..3) اين برنامه ممكنه گاهي اشتباهي كانكشن ديگري را شماره گيري نمايد!! در كل 100% قابل اطمينان نيست!



5)
نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. برنامه مشابهي نداشتم كه فقط كارش همين باشه، اما در برنامه‌هاي مديريت دونلود (مانند GetRight) چنين امكاني موجود هست، اما خيلي ضعيف هستند!


6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده!


7) توضيح برنامه:
.
اين برنامه بسار ساده و كوچك هست. از سايت معرفي شده آن را دونلود نماييد. اين برنامه احتياجي به نصب ندارد و فقط يك فايل EXE هست. پس از اجرا پنجره ساده آن ظاهر مي‌شود:


. قسمت Setting اين برنامه هم خيلي ساده، تا حدودي كامل و گزينه‌ها گوياي عملكردشان هستند:




8) توضيح سازنده برنامه:
Description:
This application will automatically reconnect an internet connection when it disconnects. It will work on any Windows 'Network and Dial-up' connection - Broadband ADSL, dial-up modem, RAS..
Main features:


  • Connect / disconnect to the internet
  • Automatically reconnect if your connection drops, with settings to retry every user decided milliseconds
  • Saves username + password entered for the connection
  • Amount of retry attemps settings
  • Able to log connection details to a .txt or .log file: Attempts, date and time, etc.
  • Able to start-up when Windows starts
  • Automatically connect to internet on start-up of application
  • Minimize to system tray when connected
  • Timer to set date and time to either: Disconnect at this time, or shutdown PC at this time
  • Saves your settings and screen position for next time you open ReConnect
  • Animated system tray icon when connecting, and visual colour change for when connected
  • Single .exe file is small and fast, and sits discreetly in the system tray, ready to reconnect a disconnected connection




9) معرف برنامه:
IgImAx


10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:


سوالات، نكات و ... خود را در مورد برنامه فوق را در تاپيك "سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)" قرار دهيد.



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/02/02
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
ممكنه براي مشاهده تصاوير موجود در پست‌هاي من نياز به اجراي يك هيتلر شكن داشته باشيد!!!

WinNC


سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
......WinNC
سازنده:
....... Dunes MulitMedia, Inc.o
وب سايت:
..... [url]http://www.winnc.com[/URL]
گروه:
........... Utility \ Windows Tools
Licence:ه....... Shareware، از نسخه 4.60 تا كنون (4.61) در هر بار شروع يك پنجره ورود سريال نامبر نمايش داده مي‌شود اما با Cancel كردن آن به سرعت وارد محيط برنامه مي‌شود و خبري از Expire شدن هم نيست!
نسخه كنوني:. v4.8f 11/07/2010
حجم:............ 4.15MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site (بهتر هست كه نسخه 4.8f را دنلود نماييد، نسخه‌هاي 5 هنوز بتا هستند و خيلي هم الكي GUI برنامه را شلوغ و كندش كردند! نسخه 4.8 را براي راحتي شما در اينجا آپلود نموده‌ام. پس از نصب برنامه و در اولين اجراي آن به نكته‌اي كه در بخش "توضيح برنامه" نوشته شده است توجه نماييد.)




2)
كاربرد برنامه:
. اين برنامه در حقيقت همان Norton Commander هست اما نسخه ويندوزي و بسيار پيشرفته‌تر از آن. مديريت و كار با folderها و فايل‌ها و جايگزيني مناسب براي Windows Explorer و My computer و كار در شبكه و ...



3) برنامه هاي هم خانواده:
.
Total Commander و ...



4) معايب و مزايا:
. مزايا:
با نمايش يك Nag Screen تقريبن مجاني هست! به سرعت مي‌توان به دو مكان مختلف از درايو‌ها دسترسي داشت. نمايش فايل‌هاي مخفي و سيستم و تغيير Attribute شان و انجام اعمالي همانند كپي و نمايش سرعت كپي و چك فايل مقصد با فايل مبدا و اطمينان از درست بودن آن،(بسيار مناسب براي كپي فايل‌هاي MP3 از CD/DVD به هاردديسك) جابجايي فايل‌ها و فولدر‌ها، فشرده كردن و باز كردن فايل‌هاي فشرده، Split، ساخت MP3 و ساختن Shortcut به فولدرهاي لازم در زير هر پنل به سادگي Drag & Drop و نمايش عكس‌ها در يك پنل و كپي/جابجاي آنها به پنل ديگر و ... پرداخت.

. معايب:
گاهي عمل كپي كردن هارد به هارد از ويندوز كندتر مي‌شود. برنامه Total Commander داراي Rename بسيار كامل‌تر و پيشرفته‌تري نسبت به WinNC هست.



5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. برنامه رقيب آن يعني Total Commander هم برنامه خوبي هست ولي كلي از جزيات و امكانات مفيد اين برنامه را ندارد. تنها حسرت من نسبت به برنامه Total Commander داشتن امكان Rename پيشرفته آن هست كه خودم خيلي وقت پيش همچين برنامه‌اي و پيشرفته تر از آن را نوشته‌ام!




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! البته اين برنامه بسيار ساده هست و هيچ نيازي به راهنما ندارد!



7) توضيح برنامه:
exclamationmark02.gif
نكته مهم: پس از نصب و در اولين اجراي برنامه، پنجره‌هاي Wizard برنامه براي تنظيمات اوليه آن ظاهر مي‌شود. در اولين و دومين پنجره از مراحل Wizard به ترتيب گزينه‌هاي WinNC Default Style و Click on the whole line...i را انتخاب كنيد. گزينه اولي، باعث به نمايش در آمدن تمامي فايل‌ها و فولدر‌هاي مخفي يا سيستم مي‌شود حتا اگر سيستم شما ويروسي شده باشد و شما نتوانيد با تنظيمات خود ويندوز چنين فايل‌هايي را مشاهده نماييد، اما با تنظيم آن گزينه در WinNC شما بدون مشكل همه چيز را خواهيد ديد. (مناسب براي يافتن ويروس و حذف آن)

.
اين برنامه بسيار ساده و پر از امكانات مفيد هست و كليدهاي شورتكات NC قديمي، در اين برنامه هم كاربرد دارد. يعني:
F5 = Copy

F6 = Move

F7 = Create Folder
F8 & Delete = Move to Recycle Bin
-------
F9 = Show selected folder size and files total
and .....more & more



براي ديدن تصوير بزرگتر رروي تصوير كليك نماييد.

. همانطور كه در تصوير بالا مشاهده مي‌شود، مي‌توان در زير هر Panel تب‌هايي كه Shortcut به يك فولدر هستند را ايجاد نمود
و با كليك برروي آنها، محتويات آنها را درون پنل فوقانيشان مشاهده نمود. (به شكل drag&Drop فولدر‌ها را به آن ناحيه بكشيد تا تبي برايشان ايجاد شود) منو هاي اين برنامه شامل دستورات زير مي‌باشند:

winncmenus.gif


. از آنجا كه اين برنامه همه فايل‌ها و فولدر‌ها مخفي و سيستم را نمايش مي‌دهد، به راحتي مي‌توانيد همه نوع ويروس‌ از انواع Autorun را با آن يافته و حذف نماييد.(حتا اگر ويروس نمايش فايل‌هاي مخفي را از كار انداخته باشد باز هم اين برنامه آنها را نمايش مي‌دهد.) از نكات خوب ديگر اين برنامه اين هست كه شما مي‌توانيد DOS Prompt را به پايين پنل‌ها اضافه نماييد و هر پنلي را كه انتخاب نماييد مسير Dos Prompt به آدرس فولدر فعال در آن پنل تغيير خواهد كرد. هم چنين با Drag & Drop فايل‌ها يا فولدر‌ها به اين قسمت، نام آنها براي انجام دستورات داس در جلوي Prompt نوشته مي‌شود. براي فعال كردن آن از Config برنامه آن را فعال نماييد:



. نصب اين برنامه را به همه شما دوستان پيشنهاد مي‌كنم.



8) توضيح سازنده برنامه:
Windows Vista Explorer replacement - Filemanager
(review by internet.com)

. File management is always a big issue when it comes to using today's operating systems.(Windows Vista and Windows XP) Most people nowadays use good old Windows Explorer for routine file management. They cut, copy, and paste day in and day out, scrolling from one folder or drive to another the best that they can.

. Maybe you miss the old days of File Manager where you could see dual views of your directories or drives. Or even better, what about Norton Commander, the old DOS trusty file management tool that could do it all with shortcut keys.

. Well, the folks at Dunes Multimedia, a small company based in the Netherlands, specializing in multimedia production, Internet design and software development, have whisked us back to the best of the 80s with their great product called WinNc.

. WinNc is a throwback to the good old days with a product that resembles and works just like its old lookalike but with added functionality and full windows Vista and XP flexibility.

Explorer replacement
. When you first open explorer replacement WinNc it feels like you are riding in a new Porsche, mainly because it loads fast and gives you full control of all of your files, directories and drives. Copying a file or moving directories is so much easier when you can view the process, and using the old F5 or F6 hot key to copy or move files is so much simpler than copy and paste.

. WinNc is loaded with all types of goodies, you can do just about any type of file maintenance you want, from file copy, splitting and deletion, to editing and viewing documents, audio, video and pictures.

. WinNc allows you to handle compressed files as if they were directories and supports all regular compression standards. Just press enter to open a zip file and select the files you want to compress or uncompress. Then use the old F5 or F6 hot keys to copy or move files in to the other panel containing your target directory. For the web WinNc allows you to upload your homepage files to a http/ftp server using the built in FTP function.

. WinNc is so comfortable that replacing Windows Explorer with WinNc was just as natural as getting into a car and driving away.

Freely download our shareware version and give it a try today
!



9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:



سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...

(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/13
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Attribute Changer

سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
.....Attribute Changer................
سازنده:
.........Romain Petges
وب سايت:
..... http://www.petges.lu
گروه:
............ Utility \ Windows Tools
Licence:ه......Freeware، مجاني.
نسخه كنوني:. v5.3
حجم:............ 1084KB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site


2) كاربرد برنامه:
. تغيير صفات (Attribiute) فايل‌ها و فولدرها به شكل گروهي يا تكي در ويندوز، حتي صفاتي كه به راحتي نمي‌توان به كمك ويندوز آنها را تغيير داد.



3) برنامه هاي هم خانواده:
.
و ...



4) معايب و مزايا:
. مزايا:
بسيار كوچك و كم حجم. تغيير جزئيترين صفات هر فايل يا فولدري به شكل تكي يا گروهي. دسترسي سريع و آسان به برنامه با راست كليك موس روي فايل‌ها. داشتن گزينه‌ها و امكانات زياد.

. معايب:
زياد بودن گزينه‌ها در بعضي از تب‌ها كمي گيج كننده مي‌باشد.



5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. رقيبي ندارد!




6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! البته اين برنامه بسيار ساده هست و هيچ نيازي به راهنما ندارد!



7) توضيح برنامه:
.
اين برنامه بسيار ساده و پر از امكانات مفيد هست. از مهم ترين توانايي اين برنامه، امكان تغيير صفت System فايل‌ها و فولدرها مي‌باشدو اين خصوصيت زماني اهميتش بيشتر احساس مي‌شود كه ويروسي از خانواده Folder.exe فولدرهاي شما را Hidden و System نموده است كه با كمك ويندوز نميتوانيد صفت System آنها را به راحتي برداريد. اين رنامه امكان تغيير آخرين زمان و تاريخ دسترسي/ساخت/تغيير فايل را نيز دارا مي‌باشد.

. از ديگر امكانات خوب اين برنامه دسترسي راحت و بسيار سريع به آن از طريق منوي راست كليك موس مي‌باشد. همچنين امكان اعمال تغييرات بر مجموعه‌اي از فايل‌ها يا فولدرهاي انتخاب شده.





8) توضيح سازنده برنامه:

Changing attributes, date and time information on files and folders in Microsoft Windows can be troublesome .... same for date and time stamps of pictures.

Attribute Changer (freeware) is a power user tool to change all kind of file and folder attributes, date, time and even NTFS compression. Exif date and time information stored in digital images are easily altered with Attribute Changer. It perfectly integrates into the Windows Shell and is available with a right-click on files, folders and drives. It features an easy to use graphical user interface with lots of exciting features.

The latest version of Attribute Changer delivers a long requested feature to easily change picture date and time stamp information.

This information is stored inside digital photos and referred as Exif information. Read more about the latest enhancements on the product information page.
blocks_image
Attribute Changer is supported on the 32-bit versions of Windows 98, Me, 2000, XP, 2003 and Vista.

64-bit editions of MS Windows are NOT supported.
!



9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:





سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...


(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/19
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Outpost Firewall Pro

سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
......Outpost Firewall Pro
سازنده:
.........Agnitum
وب سايت:
...... http://www.agnitum.com
گروه:
............Security\Firewall
Licence:......هShareware، اين برنامه 30 روز مهلت تست مي‌دهد. اين برنامه يك نسخه مجاني هم دارد كه يكسري از توانايي‌هاي آن از نسخه پولي كمتر هست ولي در زمينه Firewall به كاملي نسخه پولي آن مي‌باشد. در بخش هفتم "توضيح برنامه" در مورد آن توضيح داده‌ام و لينك دونلودش را نيز قرار داده‌ام.
نسخه كنوني:. 2009 - v6.5.2509.366.0663
حجم:............ 24.6MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site



2)
كاربرد برنامه:
.
در حال حاضر جزو بهترين برنامه‌هاي فايروال مي‌باشد، با امكانات عالي و بدون كاهش سرعت سيستم. بهترين سازگاري با برنامه‌هاي P2P و شبكه LAN.ه



3) برنامه هاي هم خانواده:
.
. Comodo Firewall ه Online Armor ه ZoneAlarm ه Norton Internet Security ه Kaspersky و ....



4) معايب و مزايا:
. مزايا:
....1) كم نكردن سرعت سيستم
....2) تقريبن با حداقل سوال و جواب از كاربر
....3) دارا بودن Anti-Spyware و Web Guard فوق‌العاده قوي
....4) جلوگيري از مشكلات فايل SVCHOST ويندوز (مانند پيام خطاي Generic Host Process)ه
....5) نمايش برنامه‌هاي فعال در اينترنت و نمايش سرعت DL/UL و ظرفيت كلي DL/UL و نمايش جداگانه Portهاي باز
....6) تنظيمات راحت Rules و ...

. معايب:

....1) مجاني نيست!
....2) سختگيري اجرا شدن فايل‌هاي exe در اين برنامه به اندازه Comodo نيست.



5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. همانند برنامه‌هاي ويروسياب، من برنامه‌هاي فايروال زيادي را تست كردده‌ام كه يك نمونه آن در همين تاپيك و در اين پست در مورد Online Armor نوشته‌ام. امروزه رقابت شديدي بين Online Armor و OutPost و Comodo براي بهبود محصولات خود در جريان هست و هر از چند گاهي يكي از آنها به صدر جدول سايت matousec كه بهترين سايت تست فايروال هست[از نظر نويسنده اين تاپيك] و تعامل بسيار خوبي كمپاني‌هاي سازنده فايروال با آن دارند، مي‌روند.

. برنامه Outpost داراي قدرت و امكانات بسيار خوبيست. امكانات اين برنامه را در زير ذكر نموده‌ام اما دو نكته منفي در اين محصول وجود دارد، 1) مجاني نبودن آن 2) نداشتن Program Gaurd. توانايي دوم در Comodo و Online Armor موجود هست همچنين ممكن هست كه اين توانايي در نسخه Security Suite آن موجود باشد! اما به جاي آن دو توانايي مفيد ديگر دارد كه آن دو فايروال آن را ندارند. توانايي‌هاي اين برنامه:


A) نمايش برنامه‌هاي فعال در اينترنت و سرعت DL/UL آنها و ظرفيت كلي DL/UL آنها به همراه آدرس Connectionهايشان و مشخصات فوق براي هر كانكشن.
B) نمايش Portهاي باز Local/Remote و ...
C) سازگاري با شبكه‌هاي P2P و LAN،
تنظيم آنها به راحتي.
D) توانايي Web Guard. امكان Block كردن هر نوع Ad (تبليغات) در هر جا و هر برنامه‌ايي، حتا در برنامه Yahoo messenger و حذف فلش تبليغاتي زير آن!
E) توانايي Anti-Spyware. اين توانايي براي شناسايي و حذف Spyware ها بسيار مناسب مي‌باشد و به شكل Gaurd فعال بوده و هر چيزي را كنترل مي‌نمايد.
F) امكان تنظيم پسورد براي آن تا كسي نتواند تنظيمات آن را دستكاري يا حتا Uninstall نمايد. مخصوص ادمين‌ها.
G) توانايي Self Protection تا هيچ چيزي نتواند آنرا حذف يا دستكاري يا از Startup ويندوز حذف نمايد.

. سايت
matousec يك سايت تست كننده برنامه‌هاي فايروال براي شناختن و بستن راه نفوذ مي‌باشد. در ابتدا، اين سايت تعداد بسيار زيادي از فايروال‌ها را تست مي‌نمود. جالبي كار اين سايت اين است كه نحوه و نوع تست‌هاي خود را نيز معرفي مي‌نمايد و در لينكي فايل‌هاي تست كننده را براي دونلود قرار داده است تا خود كاربران نيز در صورت دلخواه فايروال خود را تست نمايند. در جدولي قبولي يا رد شدن فايروال‌ها را توسط اين برنامه‌هاي تست كننده و روش‌هاي هك را نمايش مي‌دهد. در جدولي ديگر رتبه فايروال‌ها را نشان مي‌دهد. سپس نتيجه تست را براي شركت‌هاي سازنده فايروال ارسال مي‌كند و جواب آنها را در زير جداول قرار مي‌دهد. بد نيست كه گه گاهي به اين سايت سري بزنيد و از تغييرات و توانايي‌هاي اين نوع برنامه‌ها آگاهي يابيد.



6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! البته اين برنامه بسيار ساده هست و هيچ نيازي به راهنما ندارد!



7) توضيح برنامه:
.
در هنگام نصب اين برنامه اگر در سيستم عامل‌تان برنامه‌ ويروسياب يا AntiSpywareي نصب ياشد ممكن هست توانايي‌ Anti-Spyware يا Web Gaurd يا هردوي آنها در اين برنامه به شكل Disable شوند. اين عمل را براي Compatibility انجام مي‌دهد. براي مثال چون من برنامه Avira Antivir روي سيستم نصب بود هردو توانايي فوق خاموش شد. البته راهي براي روشن نمودن آنها هست كه در ادامه توضيح مي‌دهم.

. محيط آن زيبا و ساده هست:


Click on image to enlarge it!o

. براي مشاهده برنامه‌هاي فعال در اينترنت كافيست كه روي گزينه Network Activity از Panel سمت چپ كليك نماييد:



. براي تنظيم و كنترل قوانين برنامه‌ةا كافيت به Setting برنامه رفته و Application Rules را انتخاب نماييد.

. اگر به دليل وجود برنامه ويروسياب يا AntiSpywareي كه شما نصب نموديد يكي يا هردو توانايي Anti-Spyware و Web Gaurd به حالت Compatibility Mode رفته بودند، ديگر امكان Enable كردن يا حتا استفاده از آنها نيستيد؛ براي خارج كردن آنها از اين حالت و امكان تغيير آنها به حالت Dis/Enable بايد به شكل زير عمل نماييد:

. A) از Setting برنامه General از پنل چپ رفته و از پنل راست Self Protection را خاموش نماييد.
. B) برنامه را Exit نماييد.
. C) به فولدر برنامه رفته (معمولن اين فولدر هست "C:\Program Files\Agnitum\Outpost Firewall Pro") و فايل machine.ini را باز نماييد. اگر فايل فوق را نديد بايد در ويندوز تنظيم نماييد كه فايل‌هاي مخفي را به شما نشان دهد.
. D) براي خارج كردن Anti-Spyware برنامه Outpost از حالت compatibale mode گزينه EnableScanner را در اين فايل يافته و مقدار آن را به true تغيير دهيد.
. E) براي خارج كردن Web Gaurd برنامه Outpost از حالت compatibale mode گزينه EnableContentHandler را در اين فايل يافته و مقدار آن را به true تغيير دهيد.
. F) فايل را Save نماييد و برنامه را اجرا و Self Protection را Enable نماييد.

. اكنون امكان Enable كردن امكانات فوق هست. توصيح: اگر ويروسياب داريد بهتر است Ant-Spyware را فقط از حالت Compatible mode خارج نماييد ولي آن را Enable نكنيد، بلكه آن را تنظيم نماييد كه در هر بار Update يا ساعاتي خاص فقط سيستم را scan نمايد.

. اين برنامه يك نسخه مجاني هم دارد كه از لحاظ امانات و توانايي Firewall همانند نسخه پولي آن بسيار قوي مي‌باشد ولي يكسري از امكانات جانبي آن حذف شده كه در جدول زير مي‌توانيد آنها را مشاهده نماييد:


جدول فوق در اين آدرس موجود هست.


. همچنين بر اساس تست‌هاي سايت matousec اين نسخه مجاني در بالاي جدول قرار دارد. فقط از بدي‌هاي نسخه مجاني اين هست كه در ويندوز 7 نصب نمي‌شود. (بر اساس تستم در تاريخ 88/10/15).
لينك دونلود نسخه مجاني اين فايروال:




8) توضيح سازنده برنامه:

Your Essential Defense Against Internet Threats What you get:

* Advanced firewall for secure connections
* Antispyware to keep your PC spyware-free
* Host protection to block zero-day threats
* Web control to protect your PC from web-borne threats

Benefits:
* Safety on the Internet
The two-way firewall stops inappropriate or malicious access to your computer from both internal (LAN) and external (Internet) sources. As a frontline defense, it prevents malware from spreading or “phoning home”, providing protection against hackers, loss of personal data, unknown malware, and unauthorized program activity.

* Preemptive threat protection
Outpost’s Host Protection module monitors how programs interact to protect your system against high-level security breaches and has passed all well-known leaktests to prevent unauthorized transmission of information from your PC.

* No more spyware!

Eliminate spyware with Outpost’s dedicated antispyware utility. Regular updates and always-on monitoring ensure that spyware cannot activate and cause damage to your data or divert your applications.

* Secure web surfing
The versatile Web Control module safeguards you against the Internet’s darker side. It steers you away from websites infected with drive-by downloads, prevents the inadvertent disclosure of personal information, limits your exposure to potentially unsafe web properties, and keeps your identity private.

* Bulletproof self-defense
Outpost cannot be deactivated by targeted attacks, ensuring continuity of protection.

* Performance-driven operation
No matter what you do on an Outpost-protected computer, it will always feel like it’s brand new because the program uses so few system resources. The key engine has been optimized to deliver revolutionary speed efficiency, so you can focus on using your computer productively, not worrying about security issues.

* Power without complexity
Whether you’re a security novice or expert, you can easily configure Outpost Firewall Pro to meet your needs. Thanks to automated and context-sensitive help, the firewall can learn how to handle alerts and make decisions for you, so you can focus on what you want to do, and leave the security to Outpost!
!o



9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:
.
توانايي Anti-Spyware و Web-Control برنامه و كار آنها



سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/11/01
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
Snagit

سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
.......Snagit
سازنده:
.........TechSmith
وب سايت:
....... http://www.techsmith.com
گروه:
.............Graphic \ Capture Tools
Licence:ه....... Shareware، به مدت 30 روز امكان تست و كار با برنامه ‌هست.
نسخه كنوني:. 29Jan2009, v9.1.1
حجم:............ 26.61MB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site



2) كاربرد برنامه:
. گرفتن عكس يا فيلم از تصاوير روي مونيتور. اين برنامه مي‌تواند از كل صفحه مونيتور يا بخشي از آن عكس يا فيلم تهيه نمايد. اين برنامه تقريبن از هر محيطي عكس و فيلم تهيه مي‌كند. در كل برنامه‌اي براي حرفه‌اي‌ها.



3) برنامه هاي هم خانواده:
.
Capture Professional و PrtScr و WinSnap و ...



4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) تقريبن از همه محيط‌ها عكس و فيلم تهيه مي‌كند. (بازي، فيلم، Scanner و WebCAM ، منوها، Objectها).

....2) گرفتن عكس يا فيلم به هر شكلي! مستطيل، Free Hand يا اشكال هندسي ديگر.
....3) گرفتن عكس از صفحات بزرگتر از صفحه نمايش. Auto Horizontal or Vertical Scroll.حالات مختلف تنظيم Scroll
*. 4) گرفتن عكس از صفحات Web با حفظ Linkها!.
....5) گرفتن همزمان عكس از چندين جاي مختلف صفحه نمايش!
....6) گرفتن عكس پس از سپري شدن زمان Timer. يا فيلم به هر شكلي! مستطيل، Free Hand يا اشكال هندسي ديگر.
*..7) جدا كردن Text از Graphic در يك عمل Capture و ذخيره آن به شكل Text!ه
*..8) دارا بودن يك منوي شناور و كوجك در بالاي صفحه تصوير به نام One Click با دسترسي ساده و سريع به Profileهاي كپچر و تعريف Shortcut Key براي آنهاه
*..9) ساختن Profileهاي جديد متشكل از تركيب چندين حالت فرمان‌هاي Capture موجود به دلخواه كاربران يا دونلود Profileهاي آماده از سايت برنامه!!!
....10) يك Editor بسيار خوب به همراه اين برنامه هست كه پس از Capture كردن حتا نيازي به save شان هم نيست! و همه آنها در اين Editor نگاه داري مي‌شوند.
*..11) ايجاد‌ افكت‌هاي مختلف برروي تصاوير Capture شده در Editor برنامه.
*..12) امكان افزايش و اضافه كردن Effectهاي متعدد به Editor برنامه به شكل مجاني و از خود سايت برنامه!
*..13) داشتن گزينه Repeat Last Action كه باعث افزايش بسيار زياد سرعت Capture مي‌شود. (مخصوصن در حالت Region) براي استفاده از اين توانايي بايد سه كليد Ctrl+Shify+R را باهم فشار دهيد. (يكي از دوستان به كمك اين گزينه از بيش از 3000 عكس يك برنامه اطلاعات عمومي كه همگي در يك چارچوب ثابت قرار داشتد در كمتر از 1 ساعت عكس گرفت!)

. معايب:
....
شايد براي كاربران مبتدي يا آنها كه نياز به اين همه امكانات ندارند اين برنامه كمي حجيم و كمي هم گيچ كننده باشد.




5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. شايد در زمينه برنامه‌هاي Screen Captureها فقط دو برنامه Snagit و Capture Professional از لحاظ امكانات و توانايي‌هايشان بي رقيبترين و بهترين برنامه‌ها باشند. هردو برنامه داراي حداقل توانايي‌هاي يك برنامه CS هستند. اين حداقل ها شامل 7 توانايي اصلي Capture زير مي‌باشد:
1) Full Screen Capture ه
2) Active Window Cupture
ه
3) Window Capture ه
4) Region Capture ه
5) Timer Capture ه
6) Scroll Capture ه
7) Still and Anim Capture ه
. هر دو داراي Editorي براي اعمال تغييرات در تصوير يا فيلم Capture شده هستند.اما چون شركت توليد كننده برنامه Snagit همواره برنامه‌هاي خود را براساس نياز كاربران و اضافه نمودن توانايي‌هاي جديد و سازگاري با سيستم‌عامل‌هاي متفاوت، به روز مي‌كند، اين برنامه نسبت به رقيب خود بسيار قدرتمندتر شده است. من در زمان آمدن Windows 7 Beta Build 7000 نسخه‌اي از اين برنامه را در آن ويندوز نصب كذدم و بدون هيچ مشكلي كار كرد. همچنين به دليل وجود Plugin هاي متعددي كه توسط كاربران براي بخش Effectهاي بخش Editor و Capture Profileهاي اين برنامه نوشته شده و در سايت برنامه فوق مديريت و گرداوري شده اند، امتيازي ديگر براي اين برنامه محسوب مي‌شود.

. برنامه‌هاي كوچك و ساده PrtScr و WinSnap را در پست بعدي توضيح داده‌ام.



6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.



7) توضيح برنامه:
.
محيط اين برنامه به شكل زير هست:


Click on image to enlarge it!o

. در اين تصوير Profileهاي همراه برنامه و يكسري از Profileهاي اضافه شده را مي‌توانيد در گروهاي مختلفي مشاهده نماييد. پروفايل‌هاي اضافي را مي‌توانيد به شكل مجاني از سايت برنامه انتخاب و دنلود نماييد. همچنين حودتان هم مي‌توانيد يك گروه از پروفايل‌هاي موردنيازتان را با تركيب دستورات، گزينه‌ها و افكت‌هايي كه در پايين پنجره مشخص شده‌اند، ايجاد نماييد. با نتخاب هر پروفايل يا انتخاب مستقيم گزينه‌هايي از پاين پنجره و فشار روي دكمه بزرگ فرمز رنگ عمل Capture شروع مي‌شود. آيتم‌هاي موجود در هر 3 گزينه‌ موجود در زير پنجره اصلي برنامه را به شكل تصويري در زير قرار داده‌ام:


Input Type


Output Type


Add Effects



. محيط Editor به شكل زير هست:


روي تصويرم كليك كنيد تا بزرگي‌هايم را ببينيد!

. ساده و در اينحال حاوي ابزاري مفيد. از بين ابزار اين برنامه، فلش‌ها و ابرهاي راهنما (Callout) و Stampها و افكت‌هايي كه در تب Image قرار دارند، از بهترين امكانات اين محيط محسوب مي‌شوند. شما مي‌توانيد Stampهاي بيشتري را به شكل رايگان از سايت برنامه دونلود نماييد. Accessoriesهاي كامل اين برنامه در اين لينك موجود هست.

. يكي از امكانات خوب اين برنامه منوي OneClick آن هست كه امكان دسترسي به Profileهاي كپچر را در هر محيطي بسيار آسان و ساده مي‌كند. با فعال نمودن آن يك نوار زردرنگ بسيار كوچك در بالاي صفحه نمايش و نزديك گوشه چپ، ظاهر مي‌شود. (اين ميله در تصوير شماره يك ديده مي‌شود)
اگر نشانه گر موش را روي آن ببريد منو باز شده و ليست انواع Profileهاي كپچر را خواهيد ديد.






8) توضيح سازنده برنامه:

Capture
Capture anything you see on the screen. Edit and combine those captures. Share them via your favorite applications. Organize and find them again later. The more you use Snagit, the more ways you'll find to use it!

If you can see it, you can snag it
Don't waste time cropping your captures. Snag exactly what you need, with just a click.

Profiles make it easy.
Snagit comes with eleven preset buttons that make screen capture a cinch! Capture a region of your screen, text from a window, the contents of a tall page that scrolls, all the images on a Web page, you get the idea.

Custom suits you.
Don't feel limited by the eleven profiles—create your own combinations for nearly unlimited capture possibilities. What's that? You want to set up a keystroke that captures a menu along with the mouse pointer...adds a drop shadow...and sends the image directly to your Wordpress.com blog? Sure, no problem!
o




9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:





سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...

(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
88/02/02
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
WinSnap

سلام
animsmilysmile.gif



1) شناسنامه برنامه:
نام برنامه:
........WinSnap
سازنده:
...........NTWind Software
وب سايت:
....... http://www.ntwind.com
گروه:
.............Graphic \ Capture Tools
Licence:ه....... Shareware، پولي بيده!.
نسخه كنوني:. April 20, 2009, v3.0.7
حجم:............ 563.9KB
محل دونلود:... Download Link From Developer Site



2) كاربرد برنامه:
. گرفتن عكس از تصاوير روي مونيتور. اين برنامه مي‌تواند از كل صفحه مونيتور يا بخشي از آن عكس بگيرد. اين برنامه بسيار ساده و سريع بوده و يكسري ابزار افكت گذاري ساده نيز دارد.



3) برنامه هاي هم خانواده:
.
Capture Professional و Snagit و
PrtScr و ...



4) معايب و مزايا:
. مزايا:

....1) ساده و بسيار كوچك هست و 5 حالت (Profile) كپچر دارد. (كوچكترين برنامه SC كه تا كنون ديده‌ام)

....2) حافظه را بسيار كمي اشغال مي‌كند و ابزار ابتدايي آن و افكت‌هاي زيبايش نياز اكثر كاربران را برطرف مي‌كند.
....3) توانايي حذف Background در هنگامي كه از پنجره‌اي در دسكتاپ كپچر مي‌گيريد. (فقط در Vista)ه
....4) امكان تعريف Shortcut Key براي هر 5 حالات كپچر.ه

. معايب:
....1) امكان Scroll و تهيه فيلم ندارد. همچنين حالات پيشرفته ديگه همچون Capture Text يا WebLink و ... محروم هست.
....2) هنگام ذخيره تصاوير در حالت Gif و JPG هيچ پارامتري براي تنظيم وجود ندارد!
....3) زمان تاخير كپچر در آن بايد در Option و به شكل عمومي براي همه نوع Profileي تعريف شود و برروي تصوير شمارنده‌اي نشان داده نمي‌شود.


5) نتايج تست با برنامه‌هاي مشابه:
. اين برنامه فقط 5 حالت كپچر دارد و بدون Editor هست (با اين حجم هم توقع Editor داريد آخه!!!) از محمترين كمبود‌هاي اين برنامه در حالات كپچر، مي‌توان به نداشتن حالت Scroll و Free Hand و تهيه فيلم نام برد. اما سادگي آن و از اون محمتر كوچكي و سرعت اجراي آن براي هر سيستمي و كاربري رضايت بخش خواهد بود.

توجه: اگر كه امكانات كپچر پيشرفته براي شما مهم نيست و مجاني بودن برنامه، كوچك بودن و زيبايي محيط آن برايتان مهم هست! حتمن از برنامه بسيار زيباي PrtScr خوشتان خواهد آمد. بخصوص از حالت نمايش تصوير Capture شده و قرو فري كه مي‌آيد!! لذت خواهيد برد!!! به اين فيلم فلش يه نگاهي بيندازيد! برنامه PrtScr فقط داراي امكانات كپچر Full screen و Region و Free Hand هست.



6) لينك راهنماي فارسي كامل برنامه:
. هنوز چيزي نوشته نشده! در ادامه كمي از توانايي‌هاي اين برنامه را توضيح داده‌ام.



7) توضيح برنامه:
. اين برنامه فقط حالات Capture زير را دارد:

1) Full Screen Capture ه
2) Application Cupture
ه
3) Window Capture ه
4) Region Capture ه
5) Object Capture ه

. هم چنين يكسري امكانات ساده افكت گذاري هم دارد كه نياز اكثر كاربران را برطرف مي‌كند.
مي‌توانيد GUI بسيار ساده و محيط اين برنامه را به همراه Capture Profileهاي اين برنامه + افكت‌هاي آن در شكل زير مشاهده مي‌نماييد:



. افكت Shadow در تصوير فوق به زير منوي Capture كه باز كرده‌ام، رفته. اين برنامه همه امكاناتش تقريبن همين هست. ولي با همين امكانات ساده هم نياز اكثر كاربران را مرتفع مي‌كند.



8) توضيح سازنده برنامه:

WinSnap is a small enhancement utility for taking and editing screenshots. Standard features include easy capture of non-rectangular windows with customized and transparent backgrounds, simple and automatic canvas transformations, coloring effects, and the addition of eye-candy drop shadows. WinSnap supports a variety of image formats and has advanced auto-save features.o



9) معرف برنامه:
IgImAx



10)
لينك‌هاي سوالات و جوابهاي مربوط به برنامه:





سوالات، نكات و پيشنهاد‌هاي خود را در مورد برنامه فوق فقط در تاپيك
"سوالات و جوابهاي مربوط به تاپيك (معرفي برنامه‌هاي كاربردي براي تشخيص و ...)"
قرار دهيد و نه در اين تاپيك. ممنون...

(فهرست كامل برنامه‌هاي معرفي شده در اين تاپيك)



موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
88/02/02
26.gif
103.gif
 
Last edited:
بالا