برگزیده های پرشین تولز

معرفی اجزاء درب صنعتی با جزئیات کامل

شرکت پارسیان در صنعت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2022
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
30
درب صنعتی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اجزاء موجود در صنعت میباشد که مستلزم توجهات بسیار میباشد. مهم ترین نکته در خصوص درب صنعتی موجود در بازار اجزاء و ساختار آن میباشد. چرا که همه ما به دنبال درب صنعتی هستیم که از لحاظ کیفیت دارای کیفیت بالایی باشد. مهم ترین عاملی که در کیفیت این محصولات تاثیرگذار میباشد اجزاء و ساختار آن میباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مهم ترین و تاثیرگذار ترین اجزاء این محصولات صنعتی آشنا سازیم.
امروزه باتوجه به پیشرفت هایی ه در علم و تکنولوژی شاهد آن هستیم صنعت دچار تغییر و تحولات اساسی شده است. درب صنعتی نیز به عنوان یکی از اجزاء اصلی موجود در صنعت که دارای کاربردهای بینظیری میباشد دستخوش تغییرات بسیار شده است. در گذشته درب های صنعتی دارای ابعاد بزرگ بودند که حرکت دادن و حتی عملکرد آن توسط نیروی بشر انجام میشد. اما امروزه درب های صنعتی شکل دیگری به خود گرفته است. این پیشرفت ها باعث روی کار آمدن انواع مختلفی از درب صنعتی شده است. تمامی این پیشرفت ها باعث شده است تا امروزه نتوان یک قانون کلی را در رابطه با تمام درب های صنعتی بسط داد. چرا که هر یک باتوجه به ظاهر متفاوتی که دارند دارای عملکرد مختلف و گذشته از آن دارای تجهیزات مختلف میباشد. به همین ترتیب شاید نتوان تمام جزءیات و اجزاء درب صنعتی را مورد بررسی قرار داد. در این مقاله تنها قصد داریم به برخی از اجزاء اصلی این درب ها اشاره نماییم.

اجزاء اصلی درب صنعتی

از جمله اصلی ترین اجزاء درب صنعتی که تاثیرات بسیاری در عملکرد عموم درب های صنعتی به صورت اتوماتیک میباشد دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موتور
  • حسگر
  • برد
  • ریموت
  • کنترل کننده از اجزاء درب صنعتی
  • و...

قطعا باتوجه به مدل ها انواع مختلف درب صنعتی این اجزاء تغییر میکند. اما به صورت کلی این موارد ازجمله اصلی ترین اجزاء درب صنعتی میباشد. در ادامه در رابطه با هر یک از این موارد توضیحاتی کوتاه و اجمالی ارائه میدهیم.

موتور در درب صنعتی
مشخص است که موتور از اصلی ترین اجزاء درب صنعتی میباشد که از نقش آفرینی آن در مورد درب های صنعتی نمیتوان صرف نظر کرد. اغلب در ساخت درب های صنعتی از موتورهای DC استفاده میشود. موتورهای موجود در درب صنعتی ولتاژ مورد نیاز را تعیین میکند. در خصوص درب های صنعتی که دارای موتور DC هستند ولتازی ما بین 24 تا 90 مورد نیاز است.
موتور از اهمیت بسیار زیادی در عملکرد درب دارد. گذشته از این مورد که موتور تضمین کننده کیفیت محصولات درب صنعتی میباشد به جهت آن که نقش بسزایی در تولید صدای درب دارد باید به این مورد نیز توجه ویزه ای داشت. اغلب موتور های مورد استفاده در درب صنعتی که توسط پارسیان در صنعت تولید میشود بیصدا میباشد و شما با کمترین سر و صدا مواجه خواهید بود.
حسگر
حسگر ها از مهم ترین اجزاء درب صنعتی میباشد چرا که به نوعی کنترل کننده عملکرد درب میباشد. امروزه از اجزاء درب صنعتی که به صورت اتوماتیک عمل میکند میتوان از حسگرها یاد کرد. چرا که اغلب درب های اتوماتیک دارای سنسور هایی هستند که به عملکرد صحیح درب کمک شایانی میکند. اغلب در ساخت درب صنعتی اتوماتیک از سنسورهای مادون قرمز استفاده میشود.
برد از اجزاء درب صنعتی
بردهای الکترونیکی از مهم ترین قطعات درب صنعتی هستند که به صورت اتوماتیک فعالیت دارد. در واقع بردهای الکترونیکی وظیفه اصلی را در باز و بسته شدن و انتقال دیتا از بخش های مختلف در برای عملکرد صحیح را دارد.
ریموت
همه ما با اهمیت ریموت آشنایی داریم. کاربران از طریق ریموت میتوانند فرمان مورد نظر را به درب انتقال دهند. در واقع کاربر با فشردن دکه مورد نظر فرمان را صادر نموده و از این طریق این فرمان به بردهای الکترونیکی صادر شده و از طریق برد نیز به موتور فرمان باز و بسته شدن انتقال داده میشود.
کنترل کننده
کنترل کننده ها شاید مادام مورد استفاده کاربر قرار نگیرد و از این رو شاید همه کاربران با آن آشنایی نداشته باشند. اما در مواقع اضطراری این کنترل کننده ها میتواند ایفای نقش حیاتی داشته باشد. هنگام قطعی برق شما با استفاده از شستی های موجود بر روی درب میتوانید به بهترین شکل ممکن درب را تحت کنترل خود اداره نمایید.

در این مقاله قصد داشتیم شما را با اجزاء درب صنعتی آشا سازیم. امیدواریم این مقاله برایتان سودمند بوده باشد.
 
بالا