برگزیده های پرشین تولز

معرفی انواع لپ تاپ لنوو سری ideapad

blue.s5

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2014
نوشته‌ها
130
لایک‌ها
21
سن
36
لنوو سال های زیادی است که به طراحی و تولید محصولات سخت افزاری مانند کامپیوتر، تبلت و حتی گوشی موبایل نیز می پردازد.

محصولات این شرکت در حدود بیشتر از 160 کشور به فروش می رسد.

در سال های اخیر همانطور که گفته شد به تولید گوشی های هوشمند پرداخته است. و فعالیت خود را در این زمینه از سال 2012 شروع کرد و در سال 2014 به موفقیت بزرگی یعنی بزرگترین فروشنده موبایل در چین دست پیدا کرد.
lxys_lenovo-ultrabook-laptop-ideapad-u310-touch-front-back-1.jpg

لنوو در زمینه لپتاپ نیز بسیار موفق عمل کرد است و نوت بوک هایی اساسا مقاوم و با استقامت و با کفیت سخت افزاری بالا ارائه می کند.

او مانند هر شرکت دیگری شاخه تولید لپ تاپ خود را به سری های متفاوتی تقسیم کرده است. یکی از این موارد خانواده Ideapadاست که معولا قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارند.

سری ideapad لپ تاپ لنوو مجموعه گسترده ای را تشکیل می دهد، مثلا سری 100 که حدود 250 دلار قیمت دارد در دو سایز 14 و 15 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل طراحی شد. پردازنده آن ساخت شرکت اینتل و همچنین با دو حجم حافظه 500 و 128 می باشد. باتری لیتیوم یونی با یکبار شارژ می تواند تا 4 ساعت فعال باشد.

خانواده بعدی، Ideapad 300 است.این سری به لحاظ ساختار و ویژگی هایی که دارند جزو میان رده ها محسوب می شوددرنتیجه برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است.
vttb_lenovo-laptop-ideapad-100-15-back.png

ظاهر دستگاه با داشتن بدنه ی مشکی مات، جذاب به نظر می رسد وهمچنین اثر انگشت را کمتر جذب می کند. صفحه کلید آن از نوع Accu Type است با این کیبورد تایپی سریعی را تجربه خواهید کرد. پردازنده اینتل و 4 گیگابایت رم و500 گیگابایت حافظه داخلی اجزای اصلی داخلی آن را تشکیل می دهد. باتری نیز تا 4 ساعت شارژ را نگه می دارد. از گرافیک پیشرفته خبری نیست و پردازنده اختصاصی گرافیکی وجود ندارد. این محصول به عنوان محصولی خوش قیمت مشهور است و همانطور که مناسب استفاده روزمره به عنوان لپتاپ سبک و همیشه همراه نیز گفته می شود.

IdeaPad 500 سری بعدی این خانواده در اواخر سال 2015 ارائه شد که مجهز به پردازنده جدید Intel Skylake هستند.
کیفیت ساخت و وزن مناسب این کالا از ویژگی های ظاهری و خوب آن محسوب می شود. یکی از ویژگی های برجسته آن بلندگوهای ساخته شده شده شرکت جی بی ال است. و صفحه کلیدی مانند سری قبل یعنی Ideapad 300 دارد البته به نور پس زمینه یعنی backlite نیز مجهز شده است.

وجود گرافیک مجزا و اختصاصی،ساخت AMD تصمیم خرید این محصول را جدی تر می کند. رم 16 گیگابایتی و 2 ترابایت نشان از پیشرفت سخت افزاری این محصول است. در عین حال که از ویژگی های سخت افزاری خوبی برخوردار است،
قیمت چندان بالایی ندارد. سری Y700 خانواده پیشرفته ی آیدیاپد های لنوو محسوب می شود که از پردازنده نسل ششم اینتل بهره برده است و در مدلها 14، 15 و 17.3 اینچی عرضه شدند.

بنده ی آلومینیومی مات طرح دار با مقاومت بالا و اسپیکرهای قرمز رنگ ساخته ی JBL، زیبایی ظاهری خاصی را به این لپتاپ بخشیده است.

به گفته لنوو این سری به خاطر وجود سخت افزاری ویژه برای کاربران اهل بازی و یا تماشای فیلم های با کیفیت، بسیار مناسب است.

همچنین لنوو از پردازشگر گرافیکی حرفه ای Geforce با حافظه اختصاصی گرافیکی در حدود 4 گیگابایت و 8 گیگابایت رم استفاده کرده است.

با توجه به ویژگی های گفته شده این لپتاپ برای کارهای مالتی مدیا و بازی کردن نیز بسیار مناسب است.

اصولا لپ تاپ های لنوو می تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که می خواهند با بهترین و در واقع حداقل هزینه، بهترین و مناسب ترین لپتاپ موجود را خریداری کنند. زیرا لنوو با توجه به تولیدات خود این مهم را به اثبات رسانده است.

اگرچه لنوو مانند دیگر کمپانی ها و برندهای مطرح بازار، لپتاپ های گران قیمت با اجزای سخت افزاری فوق پیشرفته را نیز تولید کرده است که این موضوع باعث دربرگرفتن تمام سلایق از قشرهای مختلف مردم می شود.
 
بالا