برگزیده های پرشین تولز

معرفی بازی جدید هیتمن 2016

Kvothe

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2015
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سن
29
وقتی اعلام شد بازی جدید هیتمن به صورت اپیزودی و ماهانه منتشر می شود، متعجب شدم! سری بازی مخفی کاری هیتمن هرگز به داشتن داستان معروف نبوده به غیر از نسخه قبلی (Hitman: Absolution) البته برای طرفداران دو آتیشه قاتل کچل بهتر است کلا آن را فراموش کنیم! شرکت سازنده (IO Interactive ) در نظر داشت هیتمن جدید را به سبک ( Blood money) بسازد اما همراه با آزادی عمل و گزینه های بیشتر و مپ بزرگ تر!

هیتمن جدید مانند نسخه خون بها یک داستان دارد اما داستان آن زیاد در گیم پلی سنتی هیتمن تاثیری ندارد و فقط بعد از هر ماموریت به صورت (cutscenes) نمایش داده می شود، اصول هر مرحله یکسان است، چندین هدف وجود دارد که باید از صفحه روزگار محو شوند، نقشه بزرگ است و سند باکس به این معنا که برای کشتن هر هدف روش های متفاوتی وجود دارد، این موضوع بازیکن را تشویق می کند که بعد از اتمام یک مرحله به ان برگشته و روش دیگری را انتخاب کند.

هیتمن در هسته خود یک بازی مخفی‌کاری است، البته شما در اکثر مواقع می‌توانید از تاکتیک بزن و فرار کن استفاده کنید به این صورت که مستقیما به طرف هدف رفته و به او شلیک کنید و در حین فرار امیدوار باشید سیستم امنیتی او شما را محاصره نکند! این تاکتیک قابل انجام ولی بسیار شلخته است، مامور 47 یک آدمکش حرفه ای است! لقب او شبح است و سازمان های امنیتی به وجود او شک دارند، البته او تیرانداز ماهری است، به عنوان یک کلون مامور 47 سریع و دقیق است ولی هنوز هم می تواند با چند گلوله از پا بی‌افتد، چالش بازی در این است که بدون شناسایی مرتکب قتل شوید! و لذت بازی در این روش دوچندان است.

استتار یکی از ویژگی های خاص سری بازی های هیتمن است، در هیچ بازی دیگری این میزان لباس و سیستم استتار و مخفی کاری وجود ندارد و این روش تبدیل به امضای مامور 47 شده است، البته این سیستم محدودیت هم دارد اگر لباس یک گارد محافظ را بپوشید انتظار نداشته باشید که برحی از گاردهای دیگر به اینکه این کچل از کجا امد شک نکنند! معمولا هر لباسی که پوشیدید همان گروه به شما شک می کند، مثلا با لباس آشپز باید حواستان باشد که طرف بقیه آشپز ها نروید تا لو نروید، البته تمام آشپزهای دنیا همدیگر را نمی شناسند و برخی موارد می توانید بدون لو رفتن کنار بقیه آشپز ها یا گارد ها پنهان شوید.

داشتن یک لباس همرنگ جماعت همه کار نیست و در مرحله بعد باید بدانید چطور می خواهید هدف را از پای دربیاورید؟ مامور 47 کلت صداخفه کن دارد به همراه سیم خفه کننده مشهور خود! همچنین می توانید از بمب های انفجاری یا سرنگ سمی استفاده کنید، اما معمولا بهترین ابزار قتل درون خود نقشه موجود است، مامور 47 می تواند سیم برقی را دستکاری کند، پیچ لوستری را شل کند یا فلکه گاز را باز کند و مرگ های تصادفی برای اهداف خود رقم بزند، کسی هم شک نمی کند!

طبیعتا بازی به این وسعت چند باگ گرافیکی هم دارد و این باگ ها مشکلی برای گیم پلی ایجاد نمی کنند، اما صداگزاری بازی نسبت به نسخه های پیشین کمی متوسط است، مثلا صدای گارد ها در پاریس و ژاپن با هم تفاوتی ندارد، نقشه عوض شده است ولی گارد ها یکسان سخن می گویند که این توی چشم است، ضعف بعدی عدم حضور موسیقی متن Jesper Kyd است که در نسخه های قبلی طرفداران را عاشق موسیقی متن بازی کرده بود، اینبار موسیقی متن کمی تکراری است. و حالا می رسیم به قسمت فاجعه بار که همان تجربه زده است! برای کسانی که اطلاع ندارند بازی هیتمن برای شروع باید به اینترنت وصل باشد، ان هم نه برای بخش چند نفره بلکه برای بخش داستانی و کمپین تک نفره نیز باید به اینترنت وصل بود که بسیار ازار دهنده است، بدون اتصال به اینترنت نمی توانید امتیاز کسب کنید و بدون امتیار کسب کردن هم نمی توانید گجت های خاص هیتمن را باز کنید، این از لذت بازی بسیار می کاهد مگر اینکه اینترنت قوی داشته باشید (خصوصا برای کسانی که نسخه قانونی بازی را خریداری نکردند و اصطلاحا کرک دانلود کردند اخطار می کنم که تقریبا بازی تبدیل به دمو می شود و بسیار بخش ها فقل می ماند تا اتصال به اینترنت!) (اوایل کرک انلاین بود اما الان یا باید بازی را سی دی اصلی خریداری کنید یا کرک بازی کنید که سلاح های هیتمن را باز نمی کند، دنبال سیو انلاین که قابلیت ها را باز کند هم نگردید که نیست.

منبع: اینجاhttp://persiane.ir/Review-of-the-new-game-Hitman-HITMAN-2016--Parts-of-the-story-of-the-game.html
 
بالا