برگزیده های پرشین تولز

معرفی بازی ARK: Survival Evolved

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
پس از ساعت ها گشت و گذار در شبیه ساز تلاش برای بقا در دنیای دایناسورها توسط تیم توسعه دهنده ی استودیو Wildcard به سختی می شود هر دو موضوع دستاورد تاثیر برانگیز و و تجربه ای عمیقا نا امید کننده داشت. در واقع بازی چیزی بین این دو است. یک لحظه سر خوش از این که بعد از یک شب طولانی کابوس وار در دوران پیش از تاریخ توانستم آلونکی چوبی وآتشی برای گرم نگاه داشتن خودم درست کنم بشاش بودم. لحظه ای بعد در حال ناسزا گفتن بعد از کشته شدن توسط Dilophosaurus یا دسته ای از Compys یا Titanoboa و یا هر چیزی که در جنگل برای لقمه ای غذا غرش می کند تا این که از نفس بیفتم.
Codys-Gaming2.jpg

این بازی، بازی تلاش برای بقای خالص و مصالح آوری است ، جایی که شما در ساحلی دور افتاده با موجوداتی ناشناخته قرار دارید(مثل مونولیت شناور در هوا) با تنها یک هدف که چگونه زنده بمانید. زمین و دریا با انواع و اقسام دایناسورها و دیگر انواع موجودات پیش از تاریخ پر شده است ، ازDodo های خجالتی و Moschops گرفته تا شکارچیانی عصبانی مثل Spinosaurus، Megapiranha، Troodon، Raptor و بسیاری دیگر. بنابراین نه تنها به جز هوشتان که شما را زنده نگه می دارد هیچ ابزار و سلاحی به همراه ندارید، بلکه هر چیزی که در این جا با شما گیر افتاده است دندان های تیز و برنده دارند و هیچ تردیدی ندارند که برای تکه پاره کردن شما از آن ها استفاده کنند.
گفتنی است که در این بازی منحنی یادگیری وجود ندارد. همه چیز بر اساس سیستم شکارچی- جع کننده است ، جایی که شما منابع مورد نیاز را با کشتن حیوانات برای منابع مخفی شان، گوشت و دیگر چیز های مفید، قطع کردن درختان ، خرد کردن سنگ ها، زیر و رو کردن جنگل برای چوب ، سنگ، سنگ چخماق، توت جمع کردن، و الیاف بدست می آورید. در این بازی سطح شما به سرعت و دائما در طول بازی افزایش می یابد تا بازی را جالب و جذاب نگه دارد و امتیاز هایی به شما می دهد که برای خرید ابزار های مورد نیاز برای بقا مورد استفاده قرار می گیرند. شما مثل انسان های غار نشین بازی را با تبرهای سنگی، کلم بروکلی، لباس های پاره پاره و آتش شروع می کنید اما خیللی زود به قطب نما، عینک جاسوسی، تیرو کمان، سازه های چوبی، باروت ، و بسیاری از چیزهایی دیگر پیشرفت می کنید. به اندازه ی کافی با این چیزها سر کنید و بعد از آن با تفنگ و رادیو پا به دوران مدرن می گذارید.
article_post_width_ark.jpg

در دنیایی بی نقص، بازی کردن نسخه چند نفره ی Ark میتواند مشکلات بالا را حل کند. اما اینطور نیست. تمام این مشکلات با بازی کردن در سرورها با دیگر بازیکنان باقی می ماند، و جدای از آن ، حتی آزار و اذیت های بیشتری به وجود می آید. بازی کردن در سرورهای عمومی به این ممعنا است که عضو تازه واردی هستید، پس عضو شدن در یک قبیله کاملا آسان به نظر نمی رسد. در سرورهای PVP برای بازیکنانی که تجربه بیشتر و به قتل های زنجیره ای علاقه دارند هدف آسانی خواهید بود. سرورهای PVE شما را راحت می گذارند و میگذارند با همکاری دیگران بازی کنید، اما بازیکنان در این بخش دقیقا همان کارهایی را انجام می دهند که در بخش تک نفره انجام می دادند. بنابراین جدای از جنبه های اجتماعی تلاش برای زنده ماندن در سرزمین دایناسورها با کمک دیگران انسان ها نکته ی دیگری در این بخش وجود ندارد.
چیزی باشکوه در مورد طراحی فوق العاده و اتمسفریک بازی اعتیاد آور Ark وجود دارد. هیچ وقت در مواجه با شخصیت منفی در خطر قرار نگرفتم مخصوصا زمانی که با شعله های آتش در اواسط نیمه شب می گشتم و یا زمانی که با یک دایناسور چشم در چشم شدید و واقعا در حس تنهایی فرو رفته اید.
نقاط قوت
بازی جهان باز گسترده آزادی عمل فوق العاده ای را به بازیکن می دهد.
مکانیک هسته ای ساده و تاثیر برانگیز و پیشرفت شخصیت بازیکن
مناظر پیش از تاریخ تماشایی با دایناسورهای با هیبت و ترسناک

نقاط ضعف
نداشتن ساختار، داستان یا مسیری به جز هدف زنده ماندن
سختی بیش از حد به خصوص در ابتدای بازی
نیاز به تکرار مجدد و زیاد بازی
 
بالا