برگزیده های پرشین تولز

معرفی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ نهایت شکوه!

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
بالاخره اساسین کرید 2020 رسما معرفی شد. با رونمایی از بازی Assassin's Creed Valhalla، مشخص شد که نسخه جدید مجموعه Assassin's Creed مخاطبان را به سرزمین‌های نورس و نبردهای وایکینگ‌ها می‌برد.
assassins-creed-valhalla-update-6.jpg

بازی‌های مجموعه Assassins Creed طرفداران زیادی دارند. هر موقع که بازی جدیدی از این مجموعه معرفی می‌شود، معمولاً سر و صدای زیادی به پا می‌کند. مدت زیادی بود که شایعات متعددی درباره بازی اساسین کرید 2020 می‌شنیدیم. بالاخره کمپانی یوبی‌سافت به این شایعات پایان داد و با معرفی بازی Assassins Creed Valhalla ثابت کرد که روند تازه‌ای را برای این مجموعه پرطرفدار در پیش گرفته است. بازی اساسین کرید والهالا برای PS4 و سایر پلتفرم‌های حاضر در کنار کنسولهای نسل بعدی در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. به طور دقیق، تاریخ انتشار بازی Assassins Creed Valhalla روز 17 نوامبر (27 آبان) است.

تاریخ عرضه بازی Assassins Creed Valhalla
بازی Assassins Creed Valhalla که جدیدترین شماره از این مجموعه است در 17 نوامبر (27 آبان) عرضه خواهد گشت. این بازی علاوه بر پلتفرم‌های فعلی یعنی کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و گوگل استادیا، برای کنسول های بازی نسل بعدی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز منتشر می‌شود. بازی اساسین کرید والهالا برای کامپیوتر در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود. هنوز جزییات سیستم مورد نیاز برای بازی Asassins Creed Valhalla مشخص نشده است.
Assassins-Creed-Valhalla-07-min.jpg


یوبی‌سافت مثل شماره‌های اخیر این مجموعه، نسخه‌های مختلفی را برای بازی اساسینز کرید: والهالا در نظر گرفته که قیمت‌های متفاوتی هم دارند. علاوه بر نسخه معمولی بازی که تنها شامل دیسک آن می‌شود، نسخه دیگری به نام Ultimate Edition نیز وجود دارد که بازیکن‌ها می‌توانند با تهیه آن به محتواهای اضافی دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید این محتوا را با دانلود بازی Assassin’s Creed Valhalla دریافت کنید. اما جذاب‌ترین نسخه بازی اساسینز کرید: والهالا Collector’s Edition نام دارد که علاوه بر بازی اصلی و همه محتواهای آن، یک مجسمه 30 سانتیمتری از شخصیت اصلی و دیگر آیتم‌های جذاب از جمله استیل بوک را شامل می‌شود.

داستان بازی اساسین کرید 2020
داستان بازی Assassins Creed Valhalla درباره گروهی از وایکینگ‌ها است که از سرزمین‌های خودشان خارج می‌شوند و به انگلستان حمله می‌کنند. آن‌ها قصد دارند با این کار صاحب زمین‌های جدیدی برای زندگی کردن شوند و آسایش نسل‌های آینده خودشان را تضمین کنند. شخصیت اصلی بازی اساسینز کرید: والهالا ایوور (Eivor) نام دارد که یکی از همین وایکینگ‌ها است و آن‌ها را ***** می‌کند. روستای محل زندگی ایوور نقش پررنگی هم در داستان و هم در گیم پلی بازی دارد. این روستا در واقع پایگاهی است که در آنجا تدارکات لازم برای نبردها و حملات وایکینگ‌ها پیش‌بینی می‌شوند. بخش‌های مختلف روستا نیز قابل ارتقا هستند و می‌توان با بزرگتر کردن این پایگاه، به امکانات و آیتم‌های جدیدتری هم دست پیدا کرد.
a_s_sa_s_sins-Creed-Valhalla-release-date-october.jpg


اما خط داستانی اصلی اساسین کرید ۲۰۲۰ به نبردهای بین وایکینگ‌ها و انگلستان به ***** شاه آلفرد می‌پردازد. گفته می‌شود که قصه این بازی بسیار پرجزئیات است و وقایع دراماتیکی را روایت می‌کند. ظاهراً در ابتدای قصه اساسین کرید ۲۰۲۰ شاهد شکست شاه آلفرد هستیم. او در ادامه تلاش می‌کند تا دوباره انگلستان را متحد سازد و در مقابل وایکینگ‌ها ایستادگی کند.

یکی از ویژگی‌های جالب بازی اساسین کرید 2020 امکان انتخاب جنسیت مرد یا زن برای شخصیت اصلی است. شما در ابتدای بازی می‌توانید تعیین کنید که ایوور یک قهرمان مذکر یا مونث باشد. البته مثل بازی‌های قبلی این مجموعه، بخش‌هایی از داستان نیز در زمان معاصر روایت خواهد شد. این قسمت‌ها که در دنیای مدرن اساسین کرید ۲۰۲۰ جریان دارند، ماجراهای مربوط به شخصیت لیلا حسن را دنبال می‌کنند که در دو بازی Origins و Odyssey با او آشنا شده بودیم.

گیم‌ پلی بازی اساسین کرید 2020
گیم پلی بازی Assassins Creed Valhalla مثل نسخه‌های اخیر این مجموعه، المان‌های نقش آفرینی زیادی دارد. منظورمان از المان‌های نقش آفرینی، امکان شخصی‌سازی کاراکتر اصلی و تجهیزات قابل استفاده در بازی است. همچنین می‌توان مهارت‌های مختلف ایوور را به تدریج ارتقا داد و از این طریق، او را به شخصیت قوی‌تری تبدیل کرد.
assassins-creed-valhalla-update-9.jpg


همان طور که گفتیم، گیم پلی بازی اساسین کرید: والهالا در سرزمین‌های نروژ و انگلستان جریان خواهد داشت. شهرهای بزرگی مثل لندن، وینچستر و یورویک بخش زیادی از نقشه بازی را تشکیل می‌دهند. برای سفر بین سرزمین‌های اساسین کرید ۲۰۲۰ نیز وایکینگ‌ها از کشتی استفاده می‌کنند که این کشتی هم قابل شخصی‌سازی است. ایوور با رفتن به سرزمین‌های مختلف می‌تواند در آنجا برای افرادش اقامتگاه بسازد و از این طریق قلمرو خود را گسترش دهد. در واقع محوریت اصلی گیم پلی اساسین کرید ۲۰۲۰ ساخت و گسترش یک ارتش از وایکینگ‌ها برای مبارزه با کشور انگلستان است.

در بخش مبارزات بازی نباید از مهارت‌های اساسینی ایوور غافل شویم. او مثل شخصیت‌های اصلی بازی‌های قبلی این مجموعه، از یک تیغه مخفی (Hidden Blade) استفاده می‌کند که به نوعی نماد اساسین‌ها است. البته تیغه مخفی ایوور خیلی هم مخفی نیست و بر خلاف آنچه که تاکنون در بازی‌های این مجموعه دیده بودیم، به صورت کاملا آشکار بر روی دست او جاسازی شده است.

از دیگر ویژگی‌های مهم گیم پلی در بازی اساسین کرید 2020 امکان استفاده از دو سلاح به طور همزمان است. ایوور می‌تواند در هر کدام از دستان خود یک سلاح داشته باشند و با آن‌ها مبارزه کند. پیش‌بینی می‌شود که نبردهای بازی بسیار شلوغ و سخت باشند. به همین خاطر شخصیت اصلی هم به سلاح‌ها و قابلیت‌های زیادی مجهز شده تا بتواند با دشمنان قدرتمندش مبارزه کند.
assassins-creed-valhalla-update-4.jpg


بازیکنان می‌توانند با استفاده از خدمه کشتی خود به دهکده‌های مختلف حمله کرده و آن‌ها را تصاحب کنند. تمامی جزییات این حملات به صورت تعاملی و Real Time بوده و حس حمله به یک منطقه واقعی را ایجاد خواهد نمود. علاوه بر این‌ها، ایوور توانایی استفاده از تجهیزات مخصوص محاصره را دارد. مخاطبان با استفاده از غنائم هر حمله، به ارتقای خدمه، کشتی و توانایی‌های ایوور می‌پردازند. طبق اطلاعات منتشر شده، تنوع دشمنان در بازی Assassin’s Creed Valhalla بیشتر از تمامی نسخه‌های قبلی این فرنچایز است. هوش مصنوعی دشمنان نیز بهبود یافته و در مبارزات، شاهد استفاده آن‌ها از محیط خواهید بود.

سیستم شهرهای (Settlement) بازی اساسینز کرید: والهالا بسیار پیشرفته بوده و مخاطبان می‌توانند با شهرهای مختلف متحد شده و به دیگران حمله کنند. این سیستم بازی Assassins Creed Valhalla بسیار گسترده و جذاب به نظر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، سیستم مخفی‌کاری نیز مشابه با عناوین قدیمی‌تر سری بوده و به مخاطب اجازه استفاده از لباس‌های مختلف (Disguises)‌ را خواهد داد. سیستم مبارزات نیز دستخوش بهبودهایی شده و اکنون ضربات سنگین‌تر به نظر خواهند رسید. مخاطبان می‌توانند اعضای بدن دشمنان را هدف گرفته و آن‌ها را از بدنشان جدا کنند. سپرها نیز پس از غیبتی موقتی در نسخه قبلی، در بازی اساسین کرید 2020 بازخواهند گشت. آیوور توانایی پرتاب تبرهای خود را داشته و از این طریق صدمه بالایی به دشمنان وارد خواهد کرد. فعالیت‌های جهان‌باز بازی اساسین کرید ۲۰۲۰ شامل ماهی‌گیری، شکار، شرط‌بندی و نبرد رپ (!) می‌شوند. طبق سنت جدید سری، پرنده‌ای آیوور را همراهی خواهد کرد.

بازی Assassins Creed Valhalla طولانی‌ترین یا بزرگ‌ترین نسخه سری نخواهد بود

یکی از ایرادات بازی Assassin’s Creed Odyssey را می‌توان جهان تکراری و بیش از اندازه بزرگ آن دانست؛ امری که منجر به کسل‌کننده بودن بخش‌هایی از بازی می‌شد. طبق اظهارات مدیر روابط خاورمیانه یوبی‌سافت، به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهنده بازی اساسینز کرید: والهالا از این ضعف آگاه بوده و در نسخه جدید، آن را رفع کرده‌اند.

assassins-creed-valhalla-update-2.jpg

جمع بندی
مجموعه Assassins Creed در سال‌های اخیر نشان داده که مسیر جدیدی را در پیش گرفته است و در هر بازی سعی می‌کند با معرفی کردن ویژگی‌های جدید، متفاوت از قبل ظاهر شود. البته عده‌ای از طرفداران قدیمی این مجموعه اعتقاد دارند که این رویکرد چندان جالب نیست و باعث می‌شود هویت این فرانچایز کمرنگ شود و حتی به تدریج از بین برود. اما به هر حال نمی‌توانیم این واقعیت را کتمان کنیم که این استراتژی از سوی یوبی‌سافت با موفقیت همراه بوده و باعث شده مخاطبان جدیدی به مجموعه Assassins Creed جذب شوند. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از بازی اساسین کرید 2020 منتشر شده، به نظر می‌رسد که این بازی هم کاملاً متفاوت از عناوین قبلی مجموعه خواهد بود و از این جهت با یک عنوان کاملا نو مواجه می‌شویم.

منبع: پلازامگ

بازی Assassins Creed Valhalla اواخر سال جاری میلادی و تقریباً به صورت همزمان با کنسول‌های نسل نهم وارد بازار می‌شود و یکی از اولین بازی‌هایی است که روی این کنسول‌ها می‌توان تجربه کرد. نظر شما درباره سیستم مورد نیاز بازی اساسین کرید والهالا چیست؟
 
بالا