برگزیده های پرشین تولز

معرفی بازی Life Is Strange: Before The Storm

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
Life is Strangeتا کنون تا این حد در مورد نمادگرایی دقیق و ظریف نبوده است. به صورت مرتب در مورد تنندبادی که شهر کوچک Arcadia در اولین صحنه ی بازی در سال 2015 مشاهده کردیم به ما یاد آوری می شود و چه معنایی در هرج و مررج کنونی Chloe Price که همه چیز های امن و ثابت در مورد Max Caufield را تهدید می کند. در سری جدید بازی Before the Storm، هیچ تصویری از سفر Chloe Price به سیاه چاله نشان نداده.
این بازی در سه سال قبل از بازی اصلی را روایت می کند، Before the Storm داستان جراحت های دردناک زندگی Chloe Price است که نه توانایی و نه علافه ای بهبود دارد. اگر بازی اول را انجام داده باشید ، بسیار از آن ها برایتان قابل تشخیص خواهند بود: بعد از این که Max به سیاتل می رود ، از زندگی Chloe حذف می شود، پدر کلویی در تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهد، و دوست پسر ردنک (شخصی که از قشر متوسط و پایین جامعه است) مادرش ( که بعدا پدر خوانده ی او می شود). چیزی که در این جا شاهد آن هستیم تاثیر این اتفاقات در زندگی کلویی است زمانی که هیچ کس را دور و بر خود ندارد. همه چیز نامطمئن بود ای که چقدر Chloe احساس وحشت می کرد و این را مثل سپری قرار داده بد تا دیگران به او آسیبی نرسانند.
life-is-strange-5-1024x569.jpg

Before the Storm به شما اجازه می دهد برای حقایق تلخ و دردناک پا جا پای کلویی بگذارید. تعداد بسیار زیادی از عصبانیت ها و ترس و وحشت های یک دختر بچه ی 16 ساله وحود دارد، و این بازی قابل احترام تمام سعی خود را می کند تا لحظات سخت را به تصویر کشد. به سرعت مشخصص می شود که بندر Arcadia تا چه اندازه می تواند برای غریبه ای مثل کلویی بیرحم باشد. او به چیزی بیشتر از این که مادرش، شهرش، زندگی اش می تواند برایش فراهم کند. و تا به این جای کارBefore the Storm باعث میشود تا به شدت در مقابل این واقعیت ستمگرانه در حرکت باشیم.
در این جا ریچل امبر را همانگونه که هست می بینیم: دانش آموزی نمونه، دوست داشتنی همه، بدون هیچ شکی آماده برای به دست آوردن آرزوهایش، اما کسی که نماد جراحت آفتاب سوختگی آن چیزی است که اپیزود اول Before the Storm در موورد آن بحث می کنند. نیمه ی دوم بازی Before the Storm کلویی و ریچل مدرسه را در وهم و خیال خود می کاوند و روزشان همراه با یکدیگر گردبادی از احساسات جدید را همراه خود دارد و به صورت ناباوری آسیب پذیر.
LiS_BTS_SC3.png

چیزی که در آخر روایت داستان Before the Storm اتفاق می افتد تلاش کلویی است که هم روحی و هم جسمانی از این که کسی را به زندگی خود وارد کند می ترسد حتی کسانی که واقعا به ان ها نیاز دارد و یا سزاوار او هستند. جایی که بازی Life is Strange بازی عدم اطمینان و نا پختگی به سمت بلوغ است ،Before the Storm بازی شکستن احساسات است این که چه موقع، چه زمان، و چگونه این کار را انجام دهید. در این جا هیچ چیزی برای حل کردن ، جانی برای نجات دادن وجود ندارد، تنها چالش اعتماد کردن ، حتی عشق ورزیدن به دیگر انسان ها.
با وجود استفاده از همان موتور گرافیکی، همان المانهای گیم پلی و بعضی اشتراکات و لوکیشن های آشنا، تجربه ی ساکن شدن کلویی در Before the Storm کاملا تجربه ای متفاوت است.اپیزود اول بازی قول ممجموعه ای که از عشق و همدلی به عنوان شمشیر و سپر (شمشیر دو لبه) استفاده می کند را می دهد، تنها راه امن ماندن و یا یورش بردن به زندگی ای سخت. این توانایی خاصی است که ما بسیار کم از آن در بازی ها استفاده می کنیم و بسیار دلپذیر خواهد بود که بدانیم هنوز دو اپیزود دیگر از Before the Storm باقی مانده است که بتوانیم دوباره از آن استفاده کنیم.

نقطه قوت
روایتی قوی که احساس جدا بودن از Life is Strange را می دهد.
سیستم Talkback پیچشی ظریف به دیالوگ ها می دهد
صداگذاری فوق العاده
گرافیک قابل قبول

نقاط ضعف
بعضی دیالوگ های طولانی و خسته کننده در طول بازی
 
بالا