برگزیده های پرشین تولز

معرفی بهترین سریال های تاریخی جهان ؛ نبرد در دل تاریخ!

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
سریال ‌های تاریخی عموما وقایع و اتفاقات دوره‌های تاریخی مختلف را با شیوه‌های سینمایی جذاب به تصویر می‌کشند. در این مقاله بهترین سریال های تاریخی جهان را به شما معرفی خواهم کرد.
90945.jpg



سریال های تاریخی (Historical Series) سریال‌هایی هستند که هر کدام در یک دوره تاریخی خاص روایت می‌شوند و وقایع پیش آمده را از زبان سینما به مخاطب منتقل می‌کنند. خوشبختانه فیلمسازان حرفه‌ای در سینمای جهان، توجه ویژه‌ای به ساخت سریال های تاریخی داشته‌اند و آثار تاریخی موفقی را تولید کرده‌اند. سریال های تاریخی جهان در برهه‌های زمانی مختلفی ساخته شده‌اند و آنچه که در طول تاریخ اتفاق افتاده است را به زیبایی هر چه تمام‌تر به مخاطب نشان می‌دهند. سریال های تاریخی خارجی به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه حرفه‌ای و پیشرفته، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستند و توجه مخاطبان بسیاری را در تمامی گروه‌های سنی به خود جلب می‌کنند.

لیست بهترین سریال های تاریخی جهان
در این بخش مروری بر بهترین سریال های تاریخی جهان خواهیم داشت و هریک را به صورت اجمالی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. لیست سریال های تاریخی که در ادامه می‌خوانید بر اساس سال تولید آنها معرفی می‌شوند و هر یک از آنها مخاطبان بسیاری در زمان پخش داشتند.

1- مینی سریال جوخه برادران – Band Of Brothers
2- سریال رُم – Rome
3- سریال اسپارتاکوس – Spartacus
4- سریال وایکینگ ها – Vikings
5- سریال آخرین پادشاهی – The Last Kingdom
6- مینی سریال کبیر – The Great



1- مینی سریال جوخه برادران – Band Of Brothers

مینی سریال جوخه برادران یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سریال های تاریخی جهان است که در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. این مینی سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی ساخته شده که اقتباسی از یک کتاب غیر داستانی به همین نام است. این عنوان برای اولین بار در سال 2001 از شبکه HBO پخش شد و در آن زمان توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و مورد تحسین منتقدان قرار گیرد. مینی سریال جوخه برادران، محصول کشور آمریکا است و یکی از معدود سریال‌هایی است که توانسته از IMDb امتیاز بالای 9 را کسب کند و در زمره سریال‌های موفق و پرطرفدار تاریخ سینما قرار گیرد.

داستان مینی سریال جوخه برادران روایتگر زندگی چندین سرباز در طول دوره جنگ جهانی دوم است که از زمان آموزشی آنها تا پیروزی در جنگ را به تصویر می‌کشد.

بازیگران: دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دانی والبرگ و اسکات گریمز


2- سریال رُم – Rome

سریال رم نیز یک سریال تاریخی جذاب است که در زمان پخش مخاطبان بسیاری داشت. این سریال محصول مشترک انگلیس و ایتالیا است که در ژانر درام تاریخی ساخته شده است. دو فصل این سریال در سال‌های 2005 و 2007 از شبکه‌های اچ‌بی‌او، BBC Two و Rai 2 پخش شد. داستان سریال رم در قرن اول قبل از میلاد و در زمان تغییر تمدن رم باستان از حالت جمهوری به امپراتوری روایت می‌شود. این سریال از ابتدای پخش، مورد توجه رسانه‌ها و منتقدان قرار گرفت و جوایز متعددی دریافت کرد.

سریال رم در زمان رم باستان و حواشی تغییر **** آنها از جمهوری به امپراتوری را به تصویر می‌کشد و در طول سریال شاهد تاثیرات این تحول بزرگ بر زندگی انسان‌ها هستیم. اما شخصیت‌های کلیدی سریال رم دو سرباز رومی به نام‌های «لوسیوس ورنیوس» و «تایتیس پولو» هستند که در این دوره زندگی می‌کنند و زندگی آنها درگیر چالش‌ها و حوادث بسیاری می‌شود.

بازیگران: کوین مک‌کید، ری استیونسون، کیران هایندز، کنت کرانام و لینزی دانکن


3- سریال اسپارتاکوس – Spartacus

سریال اسپارتاکوس نیز یکی از جذاب‌ترین سریال های تاریخی جهان است که در زمان پیش از مسیح روایت می‌شود و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این سریال محصول کشور آمریکا است که در ژانر تاریخی، اکشن، بیوگرافی و ماجراجویی ساخته شده است. پخش اولین فصل اسپارتاکوس به سال 2010 بازمی‌گردد و از همان قسمت‌های ابتدایی توانست محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان بدست آورد. تولید و پخش این سریال 3 سال به طول انجامید و در نهایت در سال 2013 با انتشار فصل سوم به پایان رسید. سریال اسپارتاکوس جوایز ارزنده بسیاری از جمله جایزه ساترن بهترین بازیگر نقش مکمل زن در تلویزیون و بهترین سریال بلو ری تلویزیون و همچنین جایزه بهترین سریال اکشن سال 2013 را دریافت کرده است.

داستان سریال اسپارتاکوس در 73 سال پیش از تولد عیسی مسیح روایت می‌شود و درباره زندگی برده‌ای به نام «اسپارتاکوس» بوده که همسرش به بردگی گرفته شده است. اسپارتاکوس به خاطر هیکل قوی و ورزیده‌اش به عنوان گلادیاتور برگزیده می‌شود و آموزش‌های رزمی می‌بیند. او در چندین نبرد موفق به شکست چندین گلادیاتور می‌شود و از این رو در میان مردم به عنوان یک گلادیاتور قدرتمند شناخته می‌شود. اسپارتاکوس روزی توسط مردی ثروتمند به نام «باتیاتوس» خریداری می‌شود. این دو با یکدیگر قرار می‌گذارند که اگر اسپارتاکوس بتواند چندین گلادیاتور بزرگ را شکست دهد، باتیاتوس نیز همسر او را پیدا کرده و آزاد می‌کند.

بازیگران: اندی ویتفیلد، لیام مک‌اینتایر، جان هانا و مانو بنت

Histrical-Series.jpg


4- سریال وایکینگ ها – Vikings

سریال وایکینگ‌ها نیز یکی از سریال های تاریخی پرمخاطب است که در زمان پخش بسیار خوش درخشید. این سریال محصول کشورهای کانادا و ایرلند است، اما زبان آن انگلیسی است. سریال وایکینگ‌ها در ژانر درام تاریخی، اکشن، جنگی و معمایی ساخته شده است که در زمان یکی از قهرمانان قدیمی اسکاندیناوی روایت می‌شود. انتشار اولین فصل این سریال به سال 2013 بازمی‌گردد. فصل ششم یعنی فصل پایانی این سریال نیز در سال 2019 شروع و قسمت آخر آن نیز در تاریخ 5 فوریه 2020 (16 بهمن 98) نمایش داده شد. سریال وایکینگ‌ها جزء 250 سریال برتر IMDb است و در جشنواره‌های مختلف نیز بسیار مورد توجه منتقدان و داوران قرار گرفته است.

داستان سریال وایکینگ‌ها درباره وایکینگ کشاورزی به نام «رگنار لودبروک» است. رگنار قصد دارد برای اولین بار به غرب و انگلستان حمله کند. او با مخالفت پادشاه و اطرافیان مواجه می‌شود، اما در نهایت به همراه همسر و برادر خود این کار را انجام می‌دهد.

بازیگران: تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بایرن و جرج بلگدن


5- سریال آخرین پادشاهی – The Last Kingdom

سریال آخرین پادشاهی نیز یکی از برترین سریال های تاریخی جهان بوده که پخش آن از سال 2015 شروع شده و همچنان نیز در حال تولید است. این سریال محصول کشور بریتانیا است که در ژانر درام تاریخی، اکشن، ماجراجویی و عاشقانه ساخته شده است. اولین فصل سریال آخرین پادشاهی در سال 2015 و در 8 قسمت منتشر شد و فصل دوم آن نیز با دو سال وقفه در سال 2017 از شبکه BBC TWO پخش گردید. فصل‌های سوم و چهارم آن نیز به ترتیب در سال‌های 2018 و 2020 منتشر شدند. این عنوان نیز یکی از سریال‌های پرمخاطب است که در زمان پخش، بازخوردهای خوب و مثبتی از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کرد.

سریال آخرین پادشاهی روایتگر زندگی فردی به نام «اوترد» است که پدرش در طول حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا کشته شده و خودش نیز به اسارت گرفته می‌شود. اوترد پس از مدتی توسط یکی از فرماندهان وایکینگ آزاد شده و به فرزندخواندگی گرفته می‌شود. او در خانواده جدید خود احساس خوبی دارد تا اینکه بروز یک اتفاق همه چیز را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

بازیگران: الکساندر دریمون، دیوید داوسون، توبیاس زانتلمان و امیلی کوکس


6- مینی سریال کبیر – The Great

مینی سریال کبیر نیز یکی از جدیدترین سریال های تاریخی جهان محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، کمدی و درام ساخته شده است. قسمت اول این سریال کوتاه در 15 مه 2020 (اردیبهشت 99) از پلتفرم Hulu پخش شد و در 10 قسمت به پایان رسید. این مینی سریال تاریخی جذاب از همان قسمت‌های ابتدایی توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و بسیار خوش بدرخشد. سریال کبیر روایتگر داستان ظهور کاترین دوم روسیه است که حدود 34 سال بر روسیه حکومت کرده است. در دوران حکومت کاترین کبیر، اصلاحات و تحولات عظیمی در روسیه به وجود آمد و به همین دلیل یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم روسیه به شمار می‌رود.

بازیگران: ال فانینگ، نیکلاس هولت، فیبی فاکس و ساشا دوان


وقتی صحبت از بهترین سریال های تاریخی خارجی می شود نمی‌توان معیار دقیقی را به کار برد، این امر کاملا می‌تواند جنبه سلیقه‌ای داشته باشد و این مجموعه شامل بهترین سریال‌های تاریخی خارجی ازنظر من می‌باشد که به شما همراهان عزیز ارائه شده است.

شما تاکنون کدامیک از سریال های تاریخی معرفی شده در این مقاله را تماشا کرده‌اید؟
 
بالا