برگزیده های پرشین تولز

معرفی جاذبه های گردشگری تهران (مسیر اول - بازار تهران و کاخ گلستان)

NetTours2017

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2017
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
1
معرفی جاذبه های گردشگری تهران (مسیر اول - بازار تهران و کاخ گلستان)
اگر مشتاق هستید تا پایتخت ایران، تهران را ببینید و از دیدنی های جالب و جذاب آن لذت ببرید، با نت تورز همراه باشید تا دیدنی های تهران را در 5 بخش و 5 مسیر به صورت جداگانه معرفی نمائیم. مسیر های تهران گردی ما به این شرح می باشد. مسیر اول بازار بزرگ تهران، کاخ گلستان و اطراف آن، مسیر دوم؛ میدان تجریش و اطراف آن، مسیر سوم؛ باغ ملی و خیابان سی تیر، مسیر چهارم؛ میدان بهارستان و مسیر پنجم؛ شهر ری.
بازار تهران و کاخ گلستان از قدیمی ترین و با اصالت ترین نقاط تهران می باشد که از دیرباز در این محل وجود دارند و امروزه نیز در کنار داشتن کاسبی و مشتری های متنوع برای اهالی بازار، محل بسیار جالب و مناسبی نیز برای گشت و گذار می باشد. با انتخاب تور تهران میتوانید از جاذبه های گردشگری تهران دیدن کنید و لذت ببرید.



مدرسه دارالفنون
مدرسه دارالفنون به دست امیر کبیر ساخته شد و در سال هایی که فعالیت داشت، چهره های فاخری را در خود دیده، پرورش داده و به ایران راهی نموده است. بخشی از مدرسه در حال بازسازی است و بخشی نیز برای بازدید عموم مردم قابل مشاهده می باشد.

%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%86%D9%88%D9%86.jpg


خیابان ناصر خسرو و بازار مروی

در زمان های قدیم اطراف کاخ سلطنتی تهران را خندق کشیده بودند و خیابان ناصر خسرو در خندق شرقی قرار گرفته بود. در زمان های بعدی این خندق به دستور ناصر الدین شاه پر شد و تبدیل به ناصر خسرو امروزی شد. البته در زمان قاجار نام ناصریه بر روی این خیابان بود و در زمان پهلوی به نام ناصر خسرو تغییر نام داده شده. آنچه که ناصر خسرو را مورد توجه همگان قرار داده است وجود گچبری ها و معماری های جالب است که در سطح خیابان به چشم میخورد. چشم نواز ترین بخش این خیابان جایی است که کاخ شمس العماره زیبایی خاصی را به این خیابان داده است. روبروی شمس العماره بازار معروف مروی وجود دارد که بورس انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و خوراکی می باشد.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1-%D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88.jpg




مجموعه تاریخی گلستان
مجموعه تاریخی گلستان از یادگاری های دوران قاجار می باشد که 7 سلسله پادشاهی را در طی مدت 135 سال به خود دیده است. کاخ گلستان دارای بخش های متنوعی مانند تخت مرمر، عمارت بادگیر، شمس العماره، تالار آیینه و ... می باشد که در نوع خود دیدنی می باشد. کاخ گلستان در تور بهار تهران بسیار دیدنی است چرا که فضای باغ را با گل های زیبای بهاری پر میکنند و تنفس در این محل بسیار لذت بخش می باشد. شما میتوانید در داخل کاخ گلستان قدم بزنید، از تابلوها و ظروف نفیسی که پادشاهانی مانند ملکه ویکتوریا، ناپلئون بناپارت، تزار های روس به پادشاهان قاجار هدیه دادند و یا خود پادشاهان فاجاری خریداری نموده اند، تماشا کنید.

%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg




مسجد امام
مسجد امام یا در بین بعضی از افراد، مسجد شاه نام برده میشود، در بازار تهران قرار گرفته است. البته نام اصلی این مسجد، مسجد جامع سلطانی نام دارد. این مسجد در دوره شاه قاجار یعنی فتحعلی شاه ساخته شد و دارای 3 درب می باشد. که این درب ها بخش های مختلف بازار را به یکدیگر وصل میکنند و عبور و مرور را راحتتر میکنند. شبستان های جالب این مسجد به طور معمول به روی بازدید کنندگان بسته می باشد اما میتوانید از سر در شکوهمند شمالی، هشتی، دالان ها، صحن بزرگ و ایوان های آن بازدید داشته باشید.

%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85.JPG




سر در بازار تاریخی تهران و راسته بازار کفاش ها
در سبزه میدان اگر سراغ بازار کفاش ها را از هر کسی بگیرید به شما نشان خواهد داد. وقتی وارد این بازار میشوید، خبری از کفش فروشی نیست! این بازار امروزه تبدیل شده به مغازه هایی که مایحتاج روزانه و خرید های جهیزیه عروس را تامین میکنند و به فروش میرسانند. انتهای این بازار به سرای فرش فروشان میرسد که بازدید از این محل در تور ارزان تهران خالی از لطف نخواهد بود. در ورودی بازار کفاش ها سردر ورودی وجود دارد که در دوره ناصرالدین شاه ساخته شده است.

%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg




از دیگر مکان هایی که در این محدوده قرار دارند، میتوانیم به این موارد اشاره داشته باشیم.
تیمچه حاجب الدوله
امامزاده سید ولی
امامزاده زید
مسجد جامع بازار
چهار سوق بزرگ


برای اطلاع داشتن از قیمت تور تهران، تور لحظه آخری تهران و تور تهران ارزان لطفا به لیست تور های سایت نت تورز مراجعه نمائید.
 
بالا