برگزیده های پرشین تولز

معرفی جامع و کلی کراتین

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
mjnw_creatine.jpg



در مقاله ای که درباره کراتین خواهید خواند سعی شده تا به جزئیاتی که ورزشکاران قدرتی به آن نیاز دارند پرداخته شود اما اجازه بدهید یک معرفی جامع و کلی از کراتین را برای شما شرح دهیم. اولین و مهمترین چیزی که باید در مورد مکمل کراتین بدانید اینست که این مکمل را همواره میتوانید برای افزایش قدرت ، توان و حجیم شدن عضلات استفاده کنید وکراتین یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین مکمل های بدنسازی در مقایسه با سایر مکمل ها می باشد. آمارهای آکادمی جهانی ورزشکاران نشان داده که بالای 40 درصد ورزشکاران به صورت مدارم از کراتین میکنند.این میزان را اگر بخواهیم به صورت شاخه ای در ورزشکاران قدرتی محاسبه کنیم به بیش از 75 درصد میرسد. در ورزش هایی مثل بدنسازی، بکس، وزنه برداری و یا حتی دوومیدانی استفقاده از کراتین به مراتب بیشتر است.

چرا کراتین در بین ورزشکاران به این اندازه محبوب است؟

جواب این سوال بسیار ساده است. به این خاطر که ورزشکاران میتوانند نتایج استفاده از آنرا ببینند و از آن رضایت دارند. بیشترین مطالعاتی که درباره مکمل ها تا بحال انجام گرفته بر روی کراتین بوده و تمامی آنها افزایش حجم، افزایش قدرت و افزایش کارآمدی کلی ورزشکار را گزارش کرده اند.

کراتین فرآورده پروتئین مانند غیرضروری در **** غذایی شما میباشد که میتوانید آنرا در گوشت و ماهی به وفور پیدا کنید. کراتین در ابتدا به سه آمینو اسد در کبد تجزیه میشود. از تجزیه کراتین آمینو اسید آرژنین، گلیسین و میتیونین بدست می آید. در حرکات و تمرینات ناگهانی و قدرتی کراتین به بازسازی کراتین فسفات هدر شده برای انرژی سازی کمک میکند. به همین خاطر هست که کراتین را یکی از بوستر های قوی برای رشته های قدرتی و توانی معرفی میکنند. داشتن کراتین فسفات بیشتر به معنی ریکاوری سریع تر ATP میباشد و این یعنی قدرت بیشتر. مشاهده شده مصرف مکمل کراتین میتواند به افزایش بازسازی 20 درصدی کراتین فسفات کمک کند.

تحقیقات انجام شده بر روی ورزشکاران

افزایش قدرت

در سال 1997 روی دو گروه غیر ورزشکار تحقیقاتی برای اثبات افزایش قدرت کراتین انجام شد.یکی از گروه ها کراتین دریافت کردند و دیگری دارونما. بعد از انجام 10 هفته تمرین با وزنه مشاهده شد که در یک تکرار بیشینه در گروهی که مصرف کراتین داشتند افرایش قدرت 25درصدی وجود داشته است. در مطالعاتی دیگر انجام تکرار های بالاتر نیز با مصرف کراتین اثبات شد.

افزایش حجم عضلانی

در دانشگاه کوییزلند بررسی شد پاورلیفتر کاران قدرتی با مصرف مکمل کراتین توانستند حدود 6 پوند عضله خالص کسب کنند. این در حالی که در ورزشکاران قدرتی دیگر در مدت 4 هفته تا 11 پوند هم افزایش حجم عضلانی داشته ایم. در حالی که گروهی دیگر که دارو نما مصرف کرده بودند هیچ افزایشی در حجم عضلانی نداشتند. از آنجایی که مکمل کراتین نقشی در افزایش حجم استخوانها و ارگان های بدن ندارد، افزایش حجم خالص عضله بسیار معقول به نظر میرسد.

افزایش کارایی ورزشکاران

یکی دیگر از فایده های مکمل کراتین برای ورزشکاران کارآمد کردن کلی ورزشکار است. به طور مثال قدرت کلی عضله و استقامت را در تمام طول ورزش ورزشکار میتواند بهبود ببخشد. در ورزشکاران رشته هایی مثل شنا، قایق رانی، فوتبال و دوی سرعت تمامی این یافته ها دیده شده است. البته بیشترین بازده در ورزشکارانی مشاهده شد که حرکات ناگهانی با قدرت بالا انجام میدهند که با استراحت های کوتاه همراه است (در رنج 20تا 60 ثقانیه زمان بندی میشود)

کراتین انواع مختلفی دارد که بیشترین مصرف آن مربوط به کراتین مونوهیدرات میباشد که با نام کراتین شناخته میشود.
 
بالا