برگزیده های پرشین تولز

معرفی جعبه ابزار (دکمه فرمان) CommadndButton (مقطع مبتدی)

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
در هر برنامه یک یا چند دکمه فرمان وجود داره . با دکمه فرمان می توان از برنامه تقاضای انجام کاری را کرد یا به آن فرمان داد . حالت کلیک شده و کلیک نشده دکمه فرمان را خود ویژوال بیسیک در اختیار دارد و نیازی به کنترل از سوی شما نمی باشد . هر دکمه فرمان می تواند دارای یک کلید دسترسی سریع نیز باشد . کاربر می تواند بر روی دکمه کلیک کند , یا دکمه Alt را نگهدارد و کلید دسترسی سریع را بزند . کلید دسترسی سریع در عنوان دکمه با یک زیر خط مشخص می شود .



attachment.php



روی دکمه فرمان دبل کلیک می کنیم




attachment.php






خصوصیت Cancel

این خاصیت نحوه عملکرد کنترل را در برابر کلید Esc تعیین می کند . اگر این خاصیت برابر True باشد کاربر می تواند با زدن کلید Esc عمل کلیک دکمه را انجام دهد . در هر فرم فقط یک دکمه می تواند دارای این خاصیت باشد . اگر خاصیت Cancel را در دکمه ای True کنید ویژوال بیسیک این خاصیت را در تمام دکمه های موجود در آن فرم False خواهد کرد .

attachment.php


خصوصیت Caption

حاوی عنوانی است که روی دکمه دیده خواهد شد . اگر می خواهید که دکمه ای دارای کلید دسترسی سریع باشد باید قبل از حرف مورد نظر در عنوان دکمه یک علامت & قرار دهید .

attachment.php

در شکل روبرو خصوصیت Caption را تغییر داده ایم بدین صورت که متن روی دکمه Exit می باشد و با نگهداشتن دکمه Alt و فشردن کلید X می توان دکمه را فشار دهیم .



attachment.php



همانطور که مشاهده میکنید در متن X بصورت زیر خط دار نوشته شده است .

attachment.php


خصوصیت Default

عکس العمل کنترل را در برابر کلید Enter تعیین می کند . اگر این خاصیت True باشد کاربر می تواند با زدن Enter دکمه را بفشارد . البته در صورتی که کاربر قبلا Focus را به کنترل بعدی منتقل نکرده باشد . در هر فرم فقط یک دکمه می تواند دکمه Default باشد . وقتی فرمی برای اولین بار ظاهر می شود , Focus در اختیار دکمه ایست که خاصیت Default آن True می باشد .

attachment.php

خصوصیت Picture

با کمک این خصوصیت می توانید یک تصویر گرافیکی را بجای عنوان دکمه نمایش دهید . (برای فعال شدن این خصوصیت باید گزینه Style حتما Graphical تنظیم شود )





attachment.php





خصوصیت Style

نوع دکمه را مشخص میکند . همانطور که در شکل مشاهده می کنید این خصوصیت برابر یکی از دو حالت Standard جهت متن و Graphical جهت تصویر می تواند باشد .


attachment.php


خصوصیت Focus (Tab index)
روی هر فرم در هر لحظه فقط یکی از کنترلها میتواندFocus را در اختیار داشته باشد . ترتیب در اختیار گرفتن Focus توسط خصوصیت TabIndex مشخص می شود برای مثال در این تصویر مشاهده می کنید , این کنترل سومین کنترلی است که Focus را دریافت نمواده است به دلیل آنکه این شماره گذاری از صفر شروع می شود این کنترل با شماره 2 سومین کنترل می شود . توجه کنید کنترل هایی مانند برچسب Focus را دریافت نمیکنند .


attachment.php


برای مثال در شکلی که مشاهده می کنید , دکمه وسطی دارای Focus است . این عمل با خط چینی که دور این دکمه دیده می شود مشخص شده است . در این موقعیت در صورتی که کاربر کلید Enter را بزند مانند فشردن این دکمه است . برای حرکت بین کنترلها نیز از کلید Tab و Shift + Tab میتوان استفاده کرد . با دکمه Tab , Focus به ترتیب به جلو میرود و با دکمه Shift + Tab , Focus به ترتیب به عقب میرود .


attachment.php



doc.gif
Download
 

saeedsmk

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,518
لایک‌ها
4
سلام بر همگی
خسته نباشی بلکی جان چه خبرا . بابا ترکوندی

ببین یه پیشنهاد بهتره همه این معرفی ها رو با هم ادغام کنی تا اگه بعدا ( چند ماه بعد خواست ) بخونتشون راحت پیداشون کنه

البته این نظر منه ها
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
شما درست مي فرماييد

ميدوني ميخوام زير اون تاپيك سوالاتش مطرح بشه در آخر هم يه تاپيك ميزنيم و لينك همه رو ميزنيم اونجا دارم به صورت PDF درش ميارم
 
بالا