برگزیده های پرشین تولز

معرفی سریال دل؛ سریال پرحاشیه و پرمخاطب شبکه نمایش خانگی

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
سریال دل بعد از پخش در شبکه نمایش خانگی دچار حواشی مختلفی شده است. در این مقاله به داستان و بازیگران سریال دل و حواشی آخرین ساخته منوچهر هادی بعد از رحمان 1400 نگاهی خواهیم داشت.

serial-del.jpg

منوچهر هادی، کارگردان جوان ایرانی در سال‌های اخیر آثار محبوبی را چه در سینما و چه در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است. از معروف‌ترین ساخته‌های منوچهر هادی می‌توانیم به سریال‌های «خداحافظ بچه» محصول سال 1391، «دلدادگان» محصول سال 1396، «عاشقانه» محصول سال 1395 و همچنین فیلم‌های «من سالوادور نیستم» محصول سال 1394 و «آینه بغل» محصول سال 1396 اشاره کنیم. تا سال 1397 آخرین کار هادی، فیلم سینمایی «رحمان 1400» بود که با جنجال‌های زیادی مواجه شد. با اینکه فیلم رحمان 1400 تنها پس از چند هفته اکران توقیف شد، اما در حال حاضر چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود.


حالا پس از یک سال منوچهر هادی با سریال «دل» به شبکه نمایش خانگی آمده است. پخش این سریال که در 28 قسمت توسط بابک کایدان و میثم کایدان نوشته شده است، از چهارشنبه 13 آذر 1398 آغاز شد. از نکات جالب درباره سریال این است که «دل» در 72 ساعت ابتدایی انتشارش، رکورد تماشای آنلاین را شکست و با ثبت 13 میلیون و 440 هزار دقیقه، عنوان پرمخاطب‌ترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی در سه روز اول انتشار را گرفته است.

داستان سریال دل

«دل» یک ملودارم عاشقانه و اجتماعی است. داستان سریال دل درباره دختر و پسری‌ست که بعد از ماجراهای زیاد و مخالفت خانواده‌هایشان بالاخره موفق می‌شوند با هم ازدواج کنند؛ اما در شب عروسی، عروس گم می‌شود و همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. سریال دل داستانی عاشقانه از یک جدایی است.

del-series-0.jpg

بازیگران سریال دل

در جدول زیر می‌توانید فهرست کامل بازیگران سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی را مشاهده کنید.

dell-cast.jpg


حواشی سریال دل و نظرات درباره آن

حواشی سریال دل کمی بعد از پخش آن فضای مجازی را فراگرفت. بیشتر این حواشی مربوط به سانسور بازیگران زن آن به وجود آمد. بعد از آغاز پخش، طولی نکشید که وزارت ارشاد، دستور سانسور کردن پوشش برخی از بازیگران آن مانند نسرین مقانلو و مهراوه شریفی‌نیا را صادر کرد. توضیحات لازم درباره این عمل را خود منوچهر هادی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در پایین می‌توانید آن را مشاهده کنید:

به دلیل ممیزی لباس بانو نسرین مقانلو توسط وزارت ارشاد مجبور شدیم بخش رنگی لباس رو به رنگ آبی در بیاوریم این پروسه نزدیک به دو ماه کار برد و در بخش‌هایی از صحنه‌های فیلم، گردن‌بند خانوم مقانلو هم به رنگ آبی در آمده بود که بهتر از این نمی‌شد. ممنون از توجه شما.

%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D9%86%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%84.jpg


حواشی سریال دل

یکی دیگر از مواردی که دچار سانسوری عجیب شده، لباس مهراوه شریفی‌نیا است. رنگ این لباس در سریال از سفید به آبی تغییر یافته است که دلیل این کار را خود مهراوه شریفی‌نیا در پست اینستاگرامش این‌گونه بیان کرده است:

اگه حافظه‌ام درست یاری کنه!در سکانس‌های اول حضور نقش من در «دل»، مثلاً عروسی رابی بود که با تغییر رنگ لباس تبدیل شده به نامزدی!!! احتمالاً باب طبعِ عزیزان ناظر نبوده که در پنج قسمت اول سریال، شاهد ناکام ماندن دو تا جشن عروسی باشیم و با تغییر رنگ لباس از سفید به آبی و استفاده از واژه‌ی «نامزد» به جای «عروس» مراسم عروسی رو به نامزدی بدل کردند! به نظرم این تصمیم بدون توجه به روند قصه و اتفاقاتی که در آینده برای رابی خواهد افتاد، گرفته شده!!! اینقدر این ماجرا فانتزی است که یاد کارتون «زیبای خفته» و دعوای بچگانه‌ی پری‌ها سر رنگ لباسش افتادم … باشد که سرنوشت «رابی عزیزم» بیشتر از این مورد هجوم طلسم‌های بی‌دلیل و عجولانه قرار نگیرد … آمین

mehrave-sharifiniya.jpg


یکی دیگر از حواشی سریال دل مربوط به مربوط به ریتم کند سریال و تحمل‌گرایی در آن است. منوچهر هادی ریتم آهسته سریال را طبیعی و منطبق با ساختار آن دانست و گفت:

این سریال درباره روابط بین افراد است و یک سریال اکشن و حادثه‌ای نیست که ریتم تند داشته باشد و این به اقتضای قصه اتفاق می‌افتد. قصه دل درباره به هم خوردن یک عروسی است و پایه داستان همین است. طبیعی است که ما چهار قسمت به دنبال عروسی داستان بپردازیم.

او همچنینی با اشاعه تجمل‌گرایی در این سریال موافق نیست و معتقد است که مردم حق دارند رویاهای خود را در قالب فیلم و سریال ببینند. او گفت:

من ترغیب به تجمل‌گرایی نکردم و زندگی خیلی لاکچری را نشان ندادم؛ بلکه تنها دو خانواده مرفه به تصویر کشیده شده‌اند. چرا به این نگاه نمی‌کنیم که خیلی‌ها با دیدن این سریال، حداقل رویای خودشان را می‌بینند و همین یک انگیزه برای آدم‌هاست که به لحاظ مالی و اقتصادی دلشان بخواهد پیشرفت کنند، چرا مردم نباید حق داشته باشند که رویاهایشان را در قالب فیلم و سریال ببینند.

در این مقاله به معرفی سریال دل و داستان و بازیگرانش پرداختم. آیا شما هم از مخاطبان این سریال هستید؟ نظر شما درباره سریال دل و درکل آثار منوچهر هادی چیست؟
 
بالا