برگزیده های پرشین تولز

معرفی سریال ویچر؛ خشن و در عین حال هیجان انگیز

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
پس از سال‌ها انتظار بالاخره فصل اول سریال The Witcher به تازگی توسط نتفلیکس منتشر شد، فصلی که بینندگان واکنش‌های متفاوت بسیاری نسبت به آن داشتند. در این مطلب با بررسی، داستان، بازیگران و هر آنچه باید درباره سریال ویچر بدانید، با شما هستم.

سریال The Witcher

از زمانی که شبکه ی محبوب نت فلیکس ( Netflix ) خبر پخش این مجموعه با اقتباس از رمان آن را داد، طرفداران این سری، سر از پا نمی شناختند و بی صبرانه منتظر پخش این سریال بودند و امیدوارند
که این سریال بتواند همچون بازی اش، شخصیت محبوب گرالت را به خوبی به تصویر بکشد.

سریال The Witcher، محصول جدید شبکه نتفلیکس، برگرفته از سری رمانی به همین نام است که توسط آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski)، نویسنده لهستانی نوشته شده است. در سال 2007، شرکت بازی سازی CD Projekt Red (سی دی پروجکت رد)، بازی نقش آفرینی بر اساس رمان ویچر ساخت که پس از موفقیت نسخه اول، دو دنباله به ترتیب در سال‌های 2011 و 2015 تولید شد که نسخه سوم بازی ویچر (The Witcher 3: Wild Hunt) توانست جایزه بهترین بازی سال 2015 را از آن خود کند. لورن اشمیت هیسریچ (Lauren Schmidt Hissrich)، نویسنده ارشد و گرداننده سریال ویچر است که سابقه نویسندگی سریال‌هایی چون بال غربی، درمانگاه خصوصی، دردویل و مدافعان را در کارنامه کاری خود دارد.

سریال ویچر

قصه سریال ویچر درباره شکارچیانی است که برای اهداف گوناگون و اغلب مالی، به شکار هیولا می پردازند و در قصه به آنها ” ویچر ” گفته می شود. گرالت ( با بازی هنری کویل ) یکی از این ویچرهاست که کم گوی و گزیده گوی است و از ماهرترین شکارچیان هیولا نیز به شمار می رود. اما ورود او به مناطق مختلف ماجراهای گوناگونی را رقم می زند.

فصل اول سریال ویچر (The Witcher) یکی از پر هزینه ترین سریالهای تاریخ تلویزیون است که از لحاظ بصری رضایت تماشاگر را کسب کرده است. نتفیلکس با امید بسیار، هزینه های فراوانی را صرف ساختن سریال « ویچر » کرده تا در دراز مدت بتواند به جایگاهی که « بازی تاج و تخت » رسید دست پیدا کند و به نظر می رسد که این اتفاق چندان هم دور از دسترس نباشد.

در ادامه، قصد دارم به معرفی،داستان، بازیگران و شخصیت‌ها و جزئیات اولیه از فصل دوم سریال ویچر بپردازم.با من همراه باشید.

معرفی و داستان سریال ویچر
داستان سریال ویچر

فصل اول سریال ویچر از 20 دسامبر 2019 (29 آذر 1398) از شبکه نتفلیکس به نمایش در آمد. این فصل که شامل 8 قسمت بود، به صورت همزمان در اختیار بینندگان قرار گرفت. سریال ویچر نتفلیکس در نخستین فصل خود نشان داد که در حال حاضر اثری نه چندان کامل ولی در عین حال یک محصول تلویزیونی پتانسیل‌دار و لایق تماشا شدن توسط هر فرد علاقه‌مند به فانتزی‌های اغراق‌آمیز بزرگ‌سالانه است.

فصل اول سریال ویچر در اروپای شرقی فیلم‌برداری و بخش‌های اعظمی از سکانس‌های سریال The Witcher در کشور مجارستان فیلم‌برداری شد. در ماه مارس 2019، تیم سازنده به گران کاناریا، یکی از جزایر پرجمعیت قناری منتقل شدند. همچنین برخی از سکانس‌های سریال ویچر در جزایر لا پالما و لا گومرا تصویربرداری شده است.

داستان سریال The Witcher دقیقا چه چیزی را روایت می کند؟
The Witcher

شبکه نتفلیکس در ابتدا فقط یک خلاصه داستان رسمی کوتاه از سریال ویچر منتشر کرد که به این شکل بود:

گرالت ریویا، ویچر و شکارچی جهش یافته هیولا، در تلاش است تا جای خود را در دنیایی که اغلب مردم آن خبیث‌تر از هیولاهایش است، پیدا کند.
نتفلیکس می‌خواهد تمامی بینندگان از دسته‌های مختلف از دیدن ویچر لذت ببرند، به همین دلیل داستان سریال به‌گونه‌ای نوشته شده تا تمامی بینندگان را راضی نگه دارد اما متاسفانه چندان در این زمینه موفق نیست.

قطعا هشت ساعت برای اقتباس کردن دو کتاب ویچر زمان بسیار کمی است، اما در نیمی از این هشت ساعت نیز تمرکز نویسندگان سریال به جای اینکه بر روی داستان‌های کوتاه باشد بر روی چیزهای دیگر و جدید است. در حالت عادی این کار نویسندگان و توجه آن‌ها به داستان خود سریال ایرادی ندارد، اما این موضوع در فصل اول سریال ویچر به یک مشکل تبدیل شده و به داستان ضربه زده است.

The Witcher Geralt

فصل اول سریال ویچر (The Witcher ) کمی برای تماشاگرانی که هیچ آشنایی با این عنوان ندارند گیج کننده خواهد بود و چه بسا که بسیاری از آنها را از تماشای ادامه سریال منصرف نماید. اما با کمی تحقیق و کسب اطلاعات اولیه از عنوان « ویچر » می توانیم مشکلات مربوط به روایت قصه در فصل اول را نادیده بگیریم و منتظر نبردهای هیجان انگیز و انتخاب های سخت بین خیر و شر باشیم. دنیای بزرگ « The Witcher » می تواند به راحتی تبدیل به یک « بازی تاج و تخت » دیگر شود فقط شاید باید کمی منتظر بمانیم که داستان در مسیر اصلی خودش قرار بگیرد.

شخصیت ها و بازیگران سریال ویچر
یکی از نقاط قوت و امیدوارکننده‌ی سریال ویچر بازیگران آن هستند که اکثر آن‌ها عملکرد بسیار خوب و امیدوارکننده ای دارند. هنری کویل به عنوان گرالت عملکرد فوق‌العاده‌ و بی‌نقصی دارد، او کاملا به گرالت زندگی بخشیده است به حدی که آندری ساپکوفسکی پس از تماشای سریال او را تحسین کرده و عنوان کرد گرالت همیشه با چهره‌ی هنری شناخته خواهد شد.

The Witcher Cast

آنیا چالوترا به عنوان ینفر نیز نشان داد که تعریف‌های سازندگان و دیگر بازیگران سریال از او بی‌دلیل نبوده، او نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و ینفر را تبدیل به یکی از شخصیت‌های محبوب بینندگان سریال ویچر کرده است. در آخر نیز فریا الن به عنوان سیری، عملکرد او هنوز در سطح هنری و آنیا نیست اما در سکانس‌هایی شاهد استعداد بالای او بودیم، استعدادی که می‌تواند در آینده و با آغاز ماجراجویی‌های سیری در سریال شکوفا شود. از عملکرد غافلگیرکننده و بسیار خوب جوئی بتی در نقش یسکیر نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.

فصل 2 سریال ویچر
The Witcher Season 2

بر سر گرالت و روچ چه خواهد آمد؟ در حالی که تنها یک فصل از سریال ویچر پخش شده است، بینندگان شبکه نتفلیکس عاشق ماجراهای گرالت شده‌اند. نتفلیکس با استفاده از استعداد ذاتی خودش در جادوگری پیش‌بینی کرده است که هواداران سری ویچر عاشق شخصیت هنری کویل خواهند شد. اما آینده گرالتِ ریویا چه خواهد شد؟

لارن اس هسریچ، تهیه‌کننده سریال The Witcher تأیید کرده است که این سریال در تاریخ 13 نوامبر سال 2019 برای فصل دوم تمدید شده بود، یعنی پنج هفته پیش از آنکه فصل اول سریال ویچر در تاریخ بیستم دسامبر پخش شود. متأسفانه هنوز هیچگونه تاریخ عرضه رسمی برای فصل دوم ویچر وجود ندارد و اگر از جادوی ینیفر کمک نگیریم قادر نخواهیم بود به‌طور دقیق از تاریخ دقیق آماده شدن اپیزودهای جدید ویچر آگاه شویم!

با این اوصاف و با توجه به گزارشات نشریه ورایتی، فیلم‌برداری فصل دوم از ابتدای سال 2020 آغاز خواهد شد و برنامه اولیه برای پخش فصل جدید سریال The Witcher نیز سال 2021 است. احتمال می‌رود که قسمت‌های جدید سریال ویچر در ماه‌های ابتدایی 2021 پخش شوند اما باید به این نکته هم توجه کرد که در حال حاضر احتمالات و عوامل زیادی در تغییر این حدس‌وگمان وجود دارند، عواملی مثل مکان‌های فیلم‌برداری و جلوه‌های ویژه تصویری که هرکدام می تواند فصل دوم این سریال را دسخوش تغییرات کند.

The Witcher Series

انتظار می‌رود که در فصل دوم سریال The Witcher داستان‌های متعددی از کتاب‌های مختلف ویچر برداشته شود، درست مثل چیزی که در چند قسمت اول دیده شد. هسریچ در مصاحبه‌ای با دیجیتال اسپای و وعده یک فصل دوم هیجان‌انگیزتر را داد.

هنوز حتی روند تولید فصل دوم The Witcher هم آغاز نشده است پس تا وقتی که ما اولین تصاویر از فصل بعد ویچر را ببینیم باید اندکی صبر کنیم. پیشبینی فعلی این است که اولین تریلر از فصل دوم سریال ویچر در انتهای سال 2020 منتشر خواهد شد.

فصل اول سریال ویچر شاید نتواند برخی از طرفداران این مجموعه‌ که انتظارات بسیار بالایی از آن دارند را راضی کند، اما بدون شک سریالی است که ارزش دیدن دارد و تماشای آن به همه به خصوص طرفداران سبک فانتزی پیشنهاد می‌شود.
نظر شما درباره سریال ویچر که گفته می‌شود به نوعی تبدیل به Game of Thrones برای نتفلیکس می‌شود چیست؟
 
بالا