برگزیده های پرشین تولز

معرفی لوله آزمایش پلاستیکی و راهنمای خرید لوله آزمایش پلاستیکی

miliarder

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 می 2016
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
سن
33
محل سکونت
تهران
شکل های گوناگونی از لوله آزمایش پلاستیکی ارزان قیمت که جنس آن از مواد متنوعی می باشد برای استفاده در محیط آزمایشگاهی به چشم می خورد .

لوله ی پلی اتیلن یک لوله ی نیمه محکم از انواع لوله آزمایش پلاستیکی می باشد . به صورت آشکاری می تواند نسبت به لوله های سیلیکونی و وینیلی میزان فشار بالایی را تحمل کند . در حالی که هنوز یک لوله ی نیمه مات می باشد ، مات بودن آن نسبت به سیلیکون بیشتر می باشد و تشخیص موقعیت کاوی سطح مایع یا یک حباب مایع سخت تر می تواند باشد . لوله ی پلی اتیلنی برای سر هم بندی یک سیستم کروماتوگرافی فشار پایین ایده آل می باشد . درجه سختی بیشتر این لوله هنگام مقایسه با لوله ی وینیلی سبب می شود لایه بندی و ظاهر آن به شکل تمیز تر و با سازماندهی بیشتر باشد .

مواد گوناگون خصوصیات فیزیکی متفاوت و قابلیت های شیمیایی متنوعی را دارا می باشند . لوله های وینیلی ارزان ترین می باشند و به نسبت سایرین بیشتر تحت استفاده قرار می گیرند . این لوله ها ساختاری نرم ، انعطاف پذیر و رنگی شفاف دارند . استفاده از لوله آزمایش پلاستیکی وینیلی برای تعداد زیادی از محلول های آبی همانند با اسید ها و باز های رقیق عالی می باشد . لوله های وینیلی را نبایستی به همراه حلال های آلی استفاده کرد به این علت که مواد پلاستیکی حل شده داخل وینیل به سمت حلال مهاجرت کرده و با گذشت زمان باعث کاهش دوام لوله می شود .

این لوله‌ها از پلی‌پروپیلن شفاف ساخته شده‌اند، یکبارمصرف می‌باشند و می‌توان از آن‌ها جهت نگهداری و انتقال انواع نمونه‌ها استفاده نمود. غالب این لوله ها که در بازر فروش لوله آزمایش پلاستیکیدر ایران موجود هستند قابل اتوکلاو کردن و فریز نمودن بوده و در برابر اکثر اسیدها و مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه مقاوم هستند.

لوله آزمایش (به انگلیسی: test tube) یا لوله کشت (به انگلیسی: culture tube) یا لوله نمونه یکی از ابزارهای متداول آزمایشگاهی است که در بیشتر آزمایشگاه‌های شیمی یافت می‌شود.این وسیله که از شیشه یا پلاستیک شفاف ساخته می‌شود به شکل یک لوله بلند است که از یک سر باز و از سر دیگر بسته و به صورت محدب است.لوله‌های آزمایشگاهی بزرگتر که برای جوشاندن مایعات استفاده می‌شود به لوله جوش معروف است.برخی از انواع لوله‌ها به نام لوله‌های مخروطی معروف هستند که این لوله‌ها بیشتر برای سانتریفوژ استفاده می شوند.
خرید لوله آزمایش پلاستیکی در بازار ایران ؛
برای خرید یا اطلاع از قیمت لوله آزمایش پلاستیکی می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید :
http://tajhizyar.com/consumable-product/lab-plastic-tube/
لوله آزمایش پلاستیکی سیلیکونی نرم ترین و انعطاف پذیر ترین لوله ها می باشند . این لوله آزمایش پلاستیکی سفید و نیمه مات می باشد و امکان دیدن عبور نور از میان آن ها وجود دارد و در آن به سهولت کاوی ( گوژی ) سطح حلال را می بینید . بر خلاف لوله ی وینیلی ، در میان مواد سازنده ی لوله آزمایش پلاستیکی مواد حل نشده قرار دارد و لوله های سیلیکونی پلیمراز شده و خالص می باشند . چنین امری سبب می شود به کارگیری آن ها برای اکثر حلال ها به خصوص هنگام استفاده در دمای اتاق و با زمان های کوتاه تماس ( کمتر از 24 ساعت ) مناسب باشد .

کاربردهای لوله آزمایش
لوله آزمایش برای نگهداشتن، ترکیب کردن و گرم کردن مواد شیمیایی مایع یا جامد در مقادیر کم استفاده می‌شود. از لوله آزمایش پلاستیکی یا لوله کشت در آزمایشگاه‌های زیست شناسی برای کشت و نگهداری اورگانهای زنده مانند باکتریها، کپک‌ها و ... استفاده می‌شود و در پزشکی برای نگهداری از نمونه‌های خون استفاده می‌شود. در آزمایشگاه‌های مختلف برای سازمان‌ دهی لوله‌های آزمایش، از رک یا با عنوان جالوله استفاده می شود.
 
بالا