برگزیده های پرشین تولز

معرفی مسابقه جذاب شهروند و مافیا و روند ثبت نام آن

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
فصل چهارم مسابقه شهروند و مافیا در ماه مبارک رمضان از شبکه سلامت سیما پخش شد. حالا شاهد نمایش فصل پنجم مسابقه شهروند و مافیا هستیم که با نفرات جدید آغاز به کار کرده است.

shahrvand-o-mafia.jpg


بازی مافیا یکی از جذاب‌ترین بازی‌های گروهی است که به تازگی پای آن به تلویزیون ملی ایران هم کشیده شده است. تاکنون 4 فصل از این مسابقه در برنامه‌ای با نام مسابقه شهروند و مافیا از تلویزیون پخش شده و فصل چهارم این مسابقه جذاب هم در ماه مبارک رمضان پخش شد.

روند ثبت نام در فصل پنجم مسابقه شهروند و مافیا

علاقه‌مندی شدید مخاطبان تلویزیون به مسابقه شهروند و مافیا روز به روز در حال افزایش است. به تازگی و بر اساس گزارشی که سایت اطلا‌ع‌رسانی سیما منتشر کرده حدود 11 هزار نفر برای حضور در سری جدید مسابقه شهروند و مافیا ثبت نام کرده‌اند. فصل پنجم مسابقه شهروند و مافیا در حالی کلید می‌خورد که به نظر می‌رسد دوباره پای خانم‌ها به این مسابقه جذاب باز خواهد شد.

در فصل سوم مسابقه شهروند و مافیا که نوروز 99 از شبکه سلامت تلویزیون پخش شد، خانم‌ها هم حضور داشتند. اما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در فصل چهارم که در ماه رمضان پخش شد، از خانم‌ها برای ثبت نام دعوت نشد. تاکنون حدود 1600 خانم برای حضور در فصل پنجم ثبت نام کرده‌اند.

آنچه فصل 5 مسابقه شهروند و مافیا را جذاب‌تر می‌کند، تعیین محدوده سنی برای افراد است. در فصل‌های گذشته شاهد حضور افرادی با سن 13 سال تا 67 سال بودیم که روی کیفیت این مسابقه تاثیر منفی می‌گذاشت. اما این بار قوانین و شرایط سنی جدیدی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده است. حداقل سن افراد برای حضور در فصل پنجم مسابقه شهروند و مافیا 17 سال ( متولدین 1383) است.

پخش مسابقه شهروند و مافیا از تلویزیون

در چند ماه اخیر شاهد پخش سری برنامه‌های مسابقه شهروند و مافیا از شبکه سلامت سیما هستیم. در فصل اول این برنامه بهنام تشکر به عنوان راوی حضور داشت، اما از فصل دوم مسابقه شهروند و مافیا، علیرام نورایی این مسابقه را روایت می‌کند و برای گروه‌های 10 و 12 نفره نقش لرد یا راوی را بازی می‌کند. هنرنمایی او در نقش راوی شهر، واقعا دیدنی است و به هیچ عنوان نمی‌توان اجرای بی‌نظیرش را به عنوان یک مجری بازیگر نادیده گرفت. اگر به بازی مافیا علاقه‌مند هستید، می‌توانید در برنامه شهروند و مافیا با انواع اصطلاح‌های جالبی که مختص این بازی هستند، مانند «رعد و برق زد، قارچ در اومد» و بسیاری از اصطلاحات دیگر، بیشتر آشنا شوید. برنامه تلویزیونی مسابقه شهروند و مافیا تمرین خیلی خوبی برای شما خواهد بود تا با سناریوهای مختلف آشنا شده و بهتر بازی کنید.

جالب است بدانید بازیکنانی که در مسابقه شرکت می‌کنند از فیلترهای زیادی عبور کرده‌اند. به عنوان مثال از شرکت کنندگان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه تست گرفته می‌شود. آن‌ها باید در یک کافه، زیر نظر کارشناسان و داوران برنامه با هم بازی کنند و داورهای برنامه، میزان تسلط شرکت کننده‌ها به بازی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت بهترین بازیکنان را برای شرکت در برنامه انتخاب کنند. برای ثبت نام مسابقه شهروند و مافیا هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود، اما طبیعتا کافه مذکور هزینه‌هایی برای ورودی دریافت می‌کند.

1398102811435548119440794.jpg


در هر برنامه از مسابقه شهروند و مافیا گروه‌های 10 و در برخی از فصل‌ها 12 نفره شرکت می‌کنند. معمولاً در گروه‌های 10 نفره برای تیم مافیا یک گادفادر (رئیس مافیا)، یک مافیای ساده و یک مذاکره کننده بازی می‌کنند. تیم شهروندها هم متشکل از کارآگاه، پزشک، اسنایپر (تک تیرانداز)، زره پوش، خبرنگار و چند شهروند ساده است. در گروه‌های 12 نفره یک مافیای ساده به تیم مافیا و یک شهروند ساده به تیم شهروندان اضافه می‌شود.

مسابقه شهروند و مافیا، 3 داور دارد که بازی را به صورت زنده تماشا می‌کنند و به بازیکن‌ها امتیاز می‌دهند. سینا مطلم، پدرام فیاضی و نادر مدیر داورهای این برنامه هستند. آن‌ها برای صحبت کردن بازیکن‌ها زمان می‌گیرند و در صورتی که بازیکنی در حین بازی مرتکب خطایی شود، او را با کسر امتیاز و در برخی مواقع با اخراج از بازی، جریمه می‌کنند.

به عنوان مثال هیچ یک از بازیکن‌های نقش‌دار، اجازه اعلام نقش در بازی ندارند و اگر به هر نحوی سعی کنند نقش خود را اعلام کرده و از آن طریق در بازی بمانند، امتیاز منفی می‌گیرند و یا اخراج می‌شوند. در پایان هر بازی امتیاز‌های بازیکن‌ها بررسی می‌شود و بازیکنانی که به مرحله بعدی راه یافته‌اند، معرفی می‌شوند. یکی دیگر از جالب‌ترین رسوم این برنامه این است که بعد از فینال هر فصل، عوامل و داوران، در جایگاه بازیکنان می‌نشینند و شما می‌توانید شاهد بازیشان باشید.

سخن پایانی

بازی مافیا یکی از جذاب‌ترین بازی‌های گروهی است. اگر به سختی با دیگران معاشرت می‌کنید و یا کم حرف هستید هم این بازی، برایتان بهترین انتخاب خواهد بود. نظر شما در مورد پخش مسابقه شهروند و مافیا از تلویزیون چیست؟
 
بالا