برگزیده های پرشین تولز

معرفی نسل جدیدی از تکنولوژی واقعیت مجازی

mdc.ir

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2015
نوشته‌ها
336
لایک‌ها
41
Development Kit 2 آخرین توسعه نرم افزاری از Oculus Rift می‌باشد که به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا بازیهای مهیج تری را تولید کرده و این تجربه دلپذیر را در اختیار گیمرها و دیگر خریداران این محصول قرار دهند. لازم به ذکر است واقعیت مجازی تکنیک جدید واقعیت نمایی اشیاء محیط و فضاهاست. این تکنیک نوعی شبیه‌سازی اشیاء و محیط اطراف در فضای مجازی برای القای فضای واقعی است. در این حالت به کمک طراحی سه بعدی اشیاء و فضا، شخص احساس سه بعدی از محیط دریافت کند.

ردیابی موقعیت
ردیابی موقعیت با تأخیر زمانی کم و دقت بالا، درها را به سوی بازی‌های تعاملی باز می‌کند. یک کلید مورد نیاز برای ابزارهای موقعیت مجازی، ردیاب موقعیت عالی می‌باشد. Rift به کمک این گزینه می‏‌تواند حرکات سر شما را ردیابی کند و به دنیای مجازی نگاشت کند.

نمایشگر OLED با پاسخ زمانی کوتاه
DK2 ازنمایشگرهای OLED با رزولوشن 960x1080 استفاده می‌کند که در مقابل تاری ناشی از حرکت و لرزشهای ناگهانی مقاوم می‌باشد. این باعث می‌شود تا صحنه بازی از لحاظ بصری پایدارتر به نظر برسد. در شکل زیر این موضوع بهتر نمایان می‌باشد. تاری ناشی از حرکت سر، بزرگترین مشکل در اینگونه ابزارها می‌باشد که برای مصرف کنندگان بسیار آزار دهنده می‌باشد.

یکپارچگی

بسته توسعه نرم افزاری Oculus با Unreal Development Kit ، Unreal Engine 4، Unity 4 سازگار می‌باشد که به توسعه دهندگان بازی‌های واقعیت مجازی این امکان را می‏‌دهد که سریعتر و راحتتر از گذشته برنامه‌های خود را توسعه دهند. این بسته شامل سورس کد، داکیومنت ومثال هایی برای کمک به برنامه نویسان جهت اجرای برنامه های خود می‌باشند. Oculus Rift و Oculus SDK از سیتم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کنند.
برای تماشای ویدئو تست دستگاه کلیک کنید

منبع : www.MDC.ir
 
بالا