برگزیده های پرشین تولز

معرفی و بررسی فیلم جوکر 2019 | این شرور دوست داشتنی!

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
فیلم جدید جوکر با بازی واکین فینیکس مدتی است که اکران شده است.در پی اکران فیلم جوکر 2019 در جشنواره ونیز ایتالیا و استقبال ویژه حضار و تعریف و تمجید اکثر منتقدان از آن و انتشار نمرات فیلم جوکر 2019 مشخص بود که با یک فیلم بسیار خوب و جذاب روبرو هستیم.
این فیلم که به ریشه‌های ضدقهرمان معروف داستان‌های مصور دی سی یا همان DC Comics می‌پردازد، به‌وسیله تاد فیلیپس کارگردانی می‌شود. داستان فیلم جوکر مربوط به یک کمدین به اسم «آرتور فلک» (همان Joker) است که با شکست مواجه می‌شود و کم‌کم به انجام جرم و جنایت در گاتهام سیتی روی می‌آورد.

ساخت این فیلم از سال 2016 میلادی با همکاری کمپانی برادران وارنر آغاز شد. تاد فیلیپس علاوه بر اینکه نقش کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر را به عهده گرفت، نگارش فیلمنامه را نیز به همراه اسکات سیلور آغاز کرد. جالب است بدانید که فیلمنامه این فیلم با الهام از آثار مارتین اسکورسیزی مانند «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «سلطان کمدی» نوشته شده است. حتی در ابتدا قرار بود اسکورسیزی هم به عنوان تهیه‌کننده در ساخت این فیلم نقش داشته باشد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. واکین فینیکس در اوایل سال 2018 به این پروژه ملحق شد؛ ضمن اینکه مراحل فیلمبرداری هم در سپتامبر 2018 در شهرهای نیویورک، جرسی و نیوآرک شروع شد و اواخر همان سال به پایان رسید.

Joker 2019



داستان فیلم جوکر 2019 درباره چه چیزی است؟


سال ۱۹۸۱، مرد میانسالی به نام آرتور فلک به همراه مادر خود پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به عنوان دلقک در مهمانی‌های مختلف ظاهر شده و خرج خود را اینگونه درمیاورد. گاتهام با جرم و جنایت‌های سازمان‌یافته مواجه شده و فقر و بیکاری مردم شهر از جمله آرتور را آزار می‌دهد. آرتور به یک اختلال عصبی ناخویشتن‌داری عاطفی دچار است و در مواقعی که کنترل خود را از دست می‌دهد، به طرز هیستری می‌خندد. آرتور که در وضعیت بدی به سر می‌برد، بعد از وقایع متعدد از جمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد که این اقدامات او به مرور منجر به شورش مردم فقیر علیه ثروتمندان در گاتهام می‌شود.


داستان فیلم جوکر 2019 / خواکین فینیکس



چند شخصیت دیگر در فیلم هستند که نقش پررنگی در مسیر تبدیل شدن آرتور به بزرگترین تبهکار گاتهام سیتی ایفا می‌کنند. نقش یکی از این شخصیت‌ها را رابرت دنیرو بازی می‌کند. گفته می‌شود که رمان تصویری The Killing Joke که در سال 1988 توسط آلن مور و برایان بولاند خلق شده، به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع الهام برای داستان فیلم جوکر 2019 استفاده شده است. داستان کمیک مذکور به ریشه‌های این شخصیت اشاره می‌کند و ماجرای مرگ همسرش و همچنین دزدی نافرجامی که وی در آن نقش داشته را نشان می‌دهد.

معرفی کارگردان و بازیگران فیلم جوکر 2019

اگر نگاهی به فهرست بازیگران فیلم جوکر 2019 داشته باشیم، نام‌های شاخصی را می‌بینیم. همانطور که گفتیم در این فیلم، واکین فینیکس نقش جوکر را بازی می‌کند. فقط یک لحظه شخصیت مغرور و باصلابت فینیکس به عنوان پادشاه در فیلم «گلادیاتور» را به خاطر بیاورید و سپس او را به‌جای شخصیت Joker با آن لحن حرف زدن مسخره و خنده‌های ریز تصور کنید و سعی کنید که لبخند نزنید! به هر حال فینیکس هم به جمع بازیگران بزرگی مثل جک نیکلسون و هیث لجر که سابقه بازی در نقش این دلقک تبهکار را دارند پیوسته است.

1575101090660.png

بازیگر مهم دیگری که در فیلم جوکر حضو دارد رابرت دنیرو است. او نقش یک مجری تلویزیونی را ایفا می‌کند که تاثیرات زیادی در شکل‌گیری شخصیت جوکر دارد. مارک مارون نیز دیگر بازیگر این فیلم است که در نقش همکار دنیرو ظاهر می‌شود و او نیز در تبدیل شدن کاراکتر واکین فینیکس به دلقک شاهزاده جرم و جنایت موثر است.

فرانسیس کانروی در این فیلم نقش مادر جوکر را بازی می‌کند که «پنی» نام دارد. همچنین زازی بیتز قرار است در نقش معشوقه واکین فینیکس، قبل از تبدیل شدنش به دلقک دیوانه ظاهر شود. علاوه بر اینها قرار بود الک بالدوین در نقش پدر بتمن یعنی «توماس وین» در این فیلم حضور داشته باشد، اما به دلایلی این موضوع به سرانجام نرسید.

اما تاد فیلیپس، کارگردان 49 ساله امریکایی، وظیفه کارگردانی فیلم جوکر را به عهده داشت. در کارنامه کاری او نام فیلم‌های زیادی مشاهده می‌شود که از میان آنها می‌توان به سه‌گانه The Hangover و فیلم War Dogs اشاره کرد. فیلیپس در نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیز سابقه طولانی دارد و حتی در چند فیلم خودش به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته است. روی هم رفته می‌توان گفت فیلم جوکر 2019 بزرگترین پروژه‌ سینمایی فیلیپس تا به امروز است.
1575101168787.png
جمع بندی
جوکر 2019 را می توان قطعا جز بهترین فیلم های امسال دانست.تعداد زیادی از منتقدها و وبسایت‌های معتبر نیز به این فیلم نمره کامل داده‌اند و همین موضوع نشان می‌دهد که فیلم جدید تاد فیلیپس نسبت به تمام ساخته‌های قبلی او فیلم بهتر و مهمتری است. بازی واکین فینیکس مورد تجلیل اکثر بینندگان و منتقدان قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد که می‌توانیم او را یکی از نامزدهای اصلی اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد بدانیم. علاوه بر این، با مقایسه‌ای مختصر می‌توان دریافت که فیلم Joker 2019 بعد از شوالیه تاریکی، بهترین فیلم با حضور این ضدقهرمان محبوب است.
 
بالا