برگزیده های پرشین تولز

معرفی و شرایط نگهداری سانسوریا ابلق_خرید اینترنتی سانسوریا

VIP Shop

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2020
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
18
معرفی گیاه سانسوریا ابلق:

سانسوریا شمشیری ابلق با نام علمی Sansevieria trifasciata گیاهی از خانواده Asparagaceae و بومی کشورهای نیجریه و کنگو است. این گیاه با نام هایی همچون زبان مادر شوهر (Mother in laws tongue) و یا گل شمشیری شناخته می شود. معیار زیبایی این گیاه برگ های آن بوده و گیاهی بدون ساقه است. در حقیقت ساقه های این گیاه به صورت اندام هایی زیر زمینی به نام ریزوم هستند که گیاه بدین وسیله به تکثیر خود نیز می پردازد.

برگ‌های سانسوریا مستقیم و شمشیری شکل است از این رو در فارسی به آن گیاه شمشیری نیز گفته می‌شود. برگ های آن مانند گلبرگ‌های یک لاله از دل یکدیگر می‌رویند و از قلاف‌ های جدا نیستند. رنگ برگ‌ها سبز تیره یا ابلق طلایی با نوار‌های طلایی در دو طرف حاشیه‌های برگ است. این برگ های تیز و شمشیر مانند این گیاه دل هر بیننده ای را خواهد برد. ظاهر سانسوریا قدیمی یا ساده بنظر میرسد اما هنوز هم گیاهی شیک و لوکس است و چون مورد توجه طراحان داخلی دکوراسیون می‌باشد.

گلدان آپارتمانی سانسوریا دارای رشد بسیار آرامی است و برای سال‌های طولانی سبز و شاداب باقی می‌ماند، از این رو نگهداری آن بسیار باصرفه و کم هزینه خواهد بود.

همچنین سانسوریا از گیاهان موثر در تصفیه هوا است. این گیاه سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را جذب میکند. پس باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد. از این رو کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که با خرید اینترنتی سانسوریا و نگهداری از این گیاه در اتاق خواب، میتوانند خواب بسیار راحت‌تری داشته باشند.

سانسوریا-شمشیری-ابلق-min.jpg

گونه مورد نظر بومی غرب آفریقا بوده و ارتفاع آن درحدود ۴۵ سانتی متر ودر شرایط مناسب تا حدود یک متر می رسد .
برگهای این گیاه مستقیم و شمشیری شکل هستند.
برگها سبز تیره بوده، رگههای نوار مانند عرضی خاکستری دارند.
در نوع ابلق این گیاه زینتی ، برگ ها مخلوطی ازسبز در متن و زرد در کناره ها هستند .

این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده ودر نقاطمختلف منزل می توان آن را نگهداری کرد .
گل آن ساقه ای زیبا و معطر میباشدو در شرایط مناسب گل می دهد.
این گیاه بومی مناطق گرمسیری آفریقای جنوبی است و به صورت بوته ای رشد می کند.
گیاه سانسوریا شمشیری ابلق گونه ای از خانواده سوسنیان یا لیلیاسه است.
این گیاه زیستی چند ساله، همیشه سبز بوده و برگ های شمشیری و کشیده ای به رنگ سبز دارد.
زیستگاه اصلی این گیاه غرب آفریقا می باشد. طول گیاه گاهی بیش از یک متر می رسد.

شرایط نگهداری گیاه سانسوریا ابلق:
نور:
در وضعیت ایده آل نور متوسط مناسب است.
اما درباره سانسوریا شمشیری ابلق میزان نور کمی فرق دارد. اگر سانسوریا ابلق را در نور کم قرار دهید ، رده‌های زرد رنگ آن کمرنگ خواهد شد. پس برای حفظ رنگ و شادابی گونه‌های ابلق باید نور بیشتری در نظر بگیرید.

خاک:
خاک برگ جنگلی بتنهایی و یا ترکیبی از پیت ماس، ماسه و کوکوپیت و پرلیت (خاک سبک) ایده آل ترین ترکیب خاک برای این گیاه است.

دما :
در زمستان تا درجه حرارت 10 درجه سانتیگراد قدرت تحمل دارد ولی درجه حرارت مطلوب در این فصل 16 است، در تابستان در درجه حرارت مطلوب برای انسان 24 درجه . نسبت به سرما حساس است و سرمای بیش از حد تاب نمی آورد و دچار یخ زدگی می گردد.

آبیاری:
نیاز آبی این گیاه بسیار کم است و به میزان خیلی کم باید ابیاری شود. در فصول سرد سال در صورتی که گیاه در پاسیوهای سرپوشیده و یا در زیر لبه های پشت بام ها (بالکن، حیاط خلوت و ...) نگهداری شود، به هیچ عنوان نباید آبیاری شود.

روش تکثیر:
رایج ترین روش تکثیر سانسوریا، جدا کردن پاجوش های گیاه است. نکته مهم در این روش تکثیر آن است که اندازه پاجوش ها بایستی قبل از جداسازی حداقل به اندازه نصف اندازه گیاه مادر رسیده باشد. در این حالت میزان کافی ریشه در پاجوش ایجاد شده است و گیاه توان ادامه حیات بدون نیاز به گیاه والد خود را دارد.
سانسوریا-بلک-گلد.jpg
 

tehran_games

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,273
لایک‌ها
492
من یکی از این ها داشتم، همه کار هم کردم ! ولی آخرش رشد نمی کرد و ردش کردم رفت.
 
بالا