برگزیده های پرشین تولز

معرفی چاپ کاتالوگ دیجیتال

naghshonegarad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2019
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
34
معرفی چاپ کاتالوگ دیجیتال

چاپ کاتالوگ دیجیتال ساده ترین نوع چاپ کاتالوگ است که در کمترین مدت زمان این چاپ انجام میشود و این مورد باعث استقبال از چاپ کاتالوگ دیجیتال میشود. اما چاپ کاتالوگ دیجیتال دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در صورت آگاهی از این خصوصیات و ویژگی ها میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چاپ کاتالوگ دیجیتال چگونه انجام میشود؟

همانطور که از نام این نوع روش مشخص است چاپ کاتالوگ با استفاده از دستگاه های دیجیتال انجام میشود. ویژگی های مثبت و منفی این چاپ باعث شده است افرادی با شرایط منحصر به فرد چاپ کاتالوگ دیجیتال را انجام دهند. در ادامه برخی شرایط مختلف که به نوعی استانداردهای چاپی برای چاپ کاتالوگ دیجیتال تلقی میشود ارائه داده شده است.

صفحات داخلی کاتالوگ

کاتالوگ ها به هر روشی که چاپ شوند از یکسری قوانینی پیروی میکنند و این قوانین برای تمامی انواع کاتالوگ و تمامی روش های چاپی آن صدق میکند. یکی از این استانداردها که در مورد تمامی روش های چاپ کاتالوگ اعم از چاپ کاتالوگ دیجیتال و افست صدق میکند، تعداد صفحات داخلی است.

استاندارد مشخصی که در رابطه با صفحات داخلی کاتالوگ وجود دارد رعایت ضریب چهار است، تمامی کاتالوگ ها در هر قطع و هر نوعی که باشند باید تعداد صفحات داخلی آنها ضریبی از عدد چهار باشد.

محدودیت تعداد در چاپ کاتالوگ دیجیتال

تعداد کاتالوگ های چاپی مهم ترین رکن در انواع چاپ های مختلف میباشد. شاید این مورد بیشترین سهم را در انتخاب نوع چاپ داشته باشد. از جمله مزایای چاپ کاتالوگ دیجیتال تعداد اندک چاپی است. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای این متن به انواع روش های چاپی کاتالوگ اشاره کردیم. چاپ افست در عین حال که در گروه چاپ هایی با کیفیت قرار داد اما چاپ آن بر تیراژ بالا انجام میشود و این عامل برای بسیاری از اصناف مناسب نیست. تیراژهای چاپ افست 1000 عدد است. اما در مقابل تیراژ چاپ کاتالوگ دیجیتال بسیار کمتر است و این نوع چاپ بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد چاپ کاتالوگ بیش از 10 عدد دارند.

جنس صفحات داخلی

انواع کاغذهای مورد استفاده در چاپ کاتالوگ به شرح زیر میباشد.

  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ تحریر
البته کاغذهای گلاسه مرسوم ترین نوع کاغذ صفحات داخلی کاتالوگ میباشد زیرا این کاغذها به جهت میزان ضخامتی که دارند بسیار مناسب برای صفحات داخلی کاتالوگ میباشد. کاغذهای تحریر بسیار نازک بوده و از این حیث بسیار نامناسب بوده و عموما در چاپ کاتالوگ از این نوع کاغذ استفاده نمیشود. پیشنهاد نقش و نگار به عنوان یکی از معتبرترین مراکز چاپ و تبلیغات در کرج همواره استفاده از کاغذهای گلاسه در گراماژهای مختلف بوده است.

سایز کاتالوگ در چاپ کاتالوگ دیجیتال

سایز کاتالوگ از مهم ترین عوامل قابل توجه در چاپ کاتالوگ دیجیتال میباشد. از جمله سایز کاتالوگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاتالوگ A4
  • کاتالوگ A5
  • کاتالوگ خشتی
این مواردی که در قسمت فوق به آن اشاره شد از جمله سایزهای استاندارد چاپ کاتالوگ دیجیتال است. هر یک از این ابعاد و اندازه های چاپ کاتالوگ دارای مشخصاتی میباشد که این مشخصه ها باعث انتخاب ابعاد کاتالوگ میشود.

هر یک از این ابعاد باتوجه به نوع کاتالوگ انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال یک نوع کسب و کاری که دارای متون و عکس هایی با کیفیت در ابعادی بزرگ است باید از سایز a4 استفاده کند تا اطلاعات به صورت کامل در کاتالوگ ارائه شود. همچنین مشاغلی که به نوعی فعالیت های فانتزی دارند و به دنبال کاتالوگ با مشخصات ظاهری منحصر به فرد میباشند میتوانند از کاتالوگ هایی در ابعاد خشتی یا کاتالوگ هایی قالبدار استفاده کنند.

صحافی کاتالوگ

صحافی تنها چیزی که باعث انسجام و اتصال صحیح کاغذهای داخلی کاتالوگ به یکدیگر میشود. به همین جهت میتوان از صحافی به عنوان مهم ترین ارکان چاپ کاتالوگ یاد کرد. اگر بخواهیم به انواع روش های صحافی اشاره کنیم باید از موارد زیر نام ببریم.

  • صحافی منگنه
  • صحافی چسب گرم
هر یک از انواع فوق دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشد که با آگاهی از آن میتوان بهترین انتخاب را برای صحافی کاتالوگ داشت. در حالت کلی صحافی منگنه یکی از انواع صحافی هایی است که عموما برای کاتالوگ های کم حجم استفاده میشود. صحافی چسب گرم نیز یکی از با کیفیت ترین انواع صحافی است که با استفاده از چسب و حرارت انجام میشود. معمولا چاپخانه ها بهترین گزینه صحافی را حین چاپ کاتالوگ به مشتریان ارائه میدهند.

منبع : " نقش نامه های نقش و نگار "
 
بالا