برگزیده های پرشین تولز

معرفی کتاب کودک و نوجوان

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
مجموعه ی 12 جلدی 30 قصه 30 شب

4323L.jpg


نویسنده ی داستان ها : مژگان شیخی - تصویرگر:عطیه سهرابی

موسسه انتشارات قدیانی

این مجموعه داستان ، مناسب برای سنین پیش دبستانی ، اول و دوم دبستانه. کل این مجموعه یا حتی یک جلد از این مجموعه ، می تونه هدیه ی مناسبی برای کودکان سنین یاد شده باشه.
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
درود

فیلم سینمایی خانم پاتر با شرکت رنه زلوگر رو دیدید؟ اگر دیدید یادتون هست که داستان در مورد زندگی خانمی نویسنده بود که برای بچه ها داستان می نوشت و نقاشی های هنرمندانه ی کتاب ها هم کار خودش بود.

چند روز پیش توی قسمت کودکان کتابفروشی ، با مجموعه ی 20 جلدی "دنیای شگفت انگیز پیتر خرگوشه و دوستان" برخورد کردم که البته هر 20 جلدش رو هم خریدم!

15012012930.JPG

15012012931.JPG

داستان ها و نقاشی ها اثر خانم بئاتریکس پاتره و هر چند جلد رو یک مترجم (از جمله آرش حجا*زی) ترجمه کردن. این مجموعه رو انتشارات کاروان (کتاب زنگوله) به چاپ رسونده.

در مورد نویسنده:

بئاتریکس پاتر


بئاتریکس پاتر در 28 ژوئیه‌ی 1866 در ناحیه‌ی لِیک استریکت لندن به دنیا آمد، بئاتریکس پاتر قبل از دست‌یافتن به شهرت جهانی برای کتاب‌های کودکانش، یکی از فعالان محیط زیست انگستان بود. او که مانند تمام کودکان اشراف‌زاده‌ی آن زمان که روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با والدینشان نداشتند و بعد از سپری شدن دوران خردسالی برای تحصیل به مدارس شبانه‌روزی فرستاده می‌شدند، بسیار تنها بود برای پر کردن تنهایی‌اش به طبیعت پناه ‌برد.
علاقه و توجه بئاتریکس پاتر به نقاشی زمانی شروع شد که برای اولین بار همراه پدر و برادرش به دیدن نمایشگاه نقاشی‌های جان اورت میلی (یکی از دوستان خانوادگی‌شان) در آکادمی سلطنتی رفت. بئاتریکس مجذوب تابلوی نقاشی «اوفلیا» که به نظرش «بی‌نظیرترین تابلوی نقاشی دنیا» بود، شد. تابستان همان سال همراه خانواده‌اش به خانه‌ی ییلاقی‌ای در ناحیه‌ی ری کسل رفت. ری کسل برای دختر جوان بهشتی بود که او را از بی‌حوصلگی ناشی از درس‌های خشک و خسته‌کننده‌ی آن دوره جدا کرد: گیاهان، انواع حشرات و جانوران، همه‌ به آشنایی علمی و عمیق او به محیط زیست منتهی شد. او عاشق قارچ‌شناسی بود. در طول سال‌ها به مطالعه و تحقیق درباره‌ی قارچ‌ها، گیاهان، محیط‌زیست و شیمی پرداخت، اما در هرحال قربانی نظر سنتی آن روزگار که مخالف ورود زن به محیط‌های علمی‌ بود، شد.
در سال 1890 به توصیه‌ی یکی از دوستانش کارت‌پستال‌های نقاشی‌شده‌اش را به یک کمپانی آلمانی فروخت که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد. در همان سال نوشتن داستان چهار خرگوش با نام‌های فلاپسی، ماپسی، دم‌پنبه‌ای و پیتر و تصویرسازی آن‌ها را آغاز کرد. بعد از هفت سال این داستان‌ به داستانی جالب و زیبا همراه با تصویرهای سیاه و سفید تبدیل شد، با این حال هیچ ناشری حاضر به چاپش نشد، بنابراین خودش با قراردادن یک عکس در هر صفحه و استفاده از یک کاغذ محکم، اقدام به چاپ کتابش در اندازه‌ی 15 سانتی‌متر کرد که در آن زمان قطع نامتعارفی برای کتاب بود. به زودی کتاب با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و تمام 250 نسخه‌ی چاپ شده‌ی آن به فروش رفت. ویژگی‌ مهم این کتاب‌ در آن زمان این بود که وی در داستانش از کلمات بسیار ساده و قابل فهم برای کودکان استفاده کرد و داستانش علاوه بر داشتن درون‌مایه‌ای عاطفی، دارای تصاویری بی‌نهایت نزدیک به واقعیت بود. سه ماه بعد کتاب دوباره در تیراژ 250 نسخه به چاپ رسید. و بعد از آن یکی از کمپانی‌هایی که قبلا چاپ کتابش را رد کرده بود، قبول کرد کتاب «پیتر خرگوشه» را همراه با تصاویر رنگی به چاپ رساند. در سال 1902، کتاب به چاپ رسید و در همان سال اولین نسخه‌های آن به آمریکا راه یافت. و بدین‌گونه بئاتریکس پاتر که تا سن 36 سالگی همراه با والدینش زندگی می‌کرد توانست برای اولین بار خودش برای گذران زندگی‌اش درامد کسب کند. ده سال بعد او 23 داستان نوشته بود. خانواده‌ی پیتر خرگوشه پرجمعیت شده‌ بودند: جرمی فیشر ماهیگیری، خانم انگشتی، تیمی نوک‌پنجه‌ای و... فروش کتاب‌ها به قدری خوب بود که او توانست مزرعه‌ای برای خودش در ناحیه‌ای لیک دیستریکت بخرد.
بئاتریکس پاتر در سال 1913، با ازدواج با ویلیام هلیس به نویسندگی پایان داد. خانم هلیس بسیار با پاتر جوان فرق می‌کرد. در 47 سالگی با داشتن عشق و همراهی مردی که عاشق طبیعت بود دیگر احتیاجی به غرق شدن در کاغذها برای رهایی تنهایی‌اش نداشت. او دنیای پیتر خرگوشه را رها کرد و به همراه همسرش به زندگی در روستا و نگهداری گوسفندان پرداخت.
او بعد از مرگش در 22 دسامبر 1943، 14 مزرعه و 4000 هکتار زمین و گوسفندان، و همین‌طور تعداد زیادی خرگوش‌ا که عاشقشان بود و برایش پیتر خرگوشه واقعی بودند از خود به جا گذاشت.


اپلی داپلی
خیاط گلوستر
داستان خانم انگشتی
داستان خرگوش بدتندخو
قصه ی آقای تاد
قصه ی آقای جرمی و ماهیگیر
قصه ی بنی خرگوشه
قصه ی پای و قالب شیرینی
قصه ی پیتر خرگوشه

قصه ی تام پیشی
قصه ی تیمی نوک پنجه ای
قصه ی جانی موشه ی شهری
قصه ی جمینا اردکه
قصه ی خانم خارچشمک
قصه ی خانم موش موشک
قصه ی خرگوشک های خواب آلو
قصه ی دو موش بد
قصه ی زنجبیل و ترشی
قصه ی ساموئل سیبیلو
قصه ی فندقک سنجابه

اینم سایت پیتر خرگوشه: Beatrix Potter's World | Peter Rabbit

موفق باشید.
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
درودی دیگر !

چند شب پیش جایی میهمان بودیم و تو کتابخونه ی پسر میزبان (پسر عموی سپنتا) یکی از نسخه های نیکلا کوچولو رو به زبان فرانسوی یافتم !

این دو تا عکس برام جدید بود و حدس زدم ممکنه که داستان مربوطه (مربوط به ماری ادویژ) حذف شده باشه و یا سانسور شده باشه.ببخشید که کیفیت عکس ها افتضاحه !

21032012087.JPG

21032012086.JPG
 

حسن ياور

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2010
نوشته‌ها
833
لایک‌ها
1,263
محل سکونت
قم
دوستان به نمایشگاه کتاب نزدیک میشیم و از اونجایی که من به تعداد نامتناهی(!):D خواهر زاده و برادر زاده دارم و قراره ببرمشون نمایشگاه ازتون میخوام چندتا کتاب مناسب برای خردسالان، کودکان و نوجوانان معرفی کنید. فکر کنم مادرا بیشتر میتونن کمکم کنند. خواهشا اطلاعات کامل کتاب از نویسنده تا ناشر رو هم بگید تا بتونم راحت تر پیدا کنم. راستی نظرتون درباره کتاب"دیشب خدا رو عاشق کردم" چیه واقعا خوبه یا به خاطر نویستنده و تصویر سازش معروفه...؟
ممنون.
 

naze

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 می 2012
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
10
کتاب 44قصه از هانس کریستین اندر سون ترجمو ازاد محمد شمس
کتاب ماجرا جوی جوان رو حتما برای نوجوانان پیشنهاد میکنم
برای دخترای نوجوان
goatee.gif

8تا کتاب انشرلی رو پیشنهاد میکنم راستی فقط کارتون انشرلی کتاب اولشه وبقیه اش خیلی جالب تره مخصوصا جلد 3 نویسنده ال.ام . مونتگمری:blink:
 

ali1992

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
کتاب 44قصه از هانس کریستین اندر سون ترجمو ازاد محمد شمس
کتاب ماجرا جوی جوان رو حتما برای نوجوانان پیشنهاد میکنم
برای دخترای نوجوان
goatee.gif

8تا کتاب انشرلی رو پیشنهاد میکنم راستی فقط کارتون انشرلی کتاب اولشه وبقیه اش خیلی جالب تره مخصوصا جلد 3 نویسنده ال.ام . مونتگمری:blink:
بین مترجم های انی شرلی بهترینشون میدونی کدومه؟
 
بالا