برگزیده های پرشین تولز

معرفی 5 اینفلوئنسر اینستاگرام ایرانی با اینگیج بالا + آنالیز پیج!

آگر

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2021
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
محل سکونت
پارک علم و فناوری پردیس
از مقدمه و اینکه این روزها پلتفرم اینستاگرام چقدر برای مارکترها مهم است بگذریم. حالا که شما در این صفحه هستید، یعنی دغدغه تبلیغات اینستاگرام دارید و از قسمت “جستجوی اینستاگرام” هم نتیجه ای نگرفته اید. اینفلوئنسر اینستاگرام ماکرو ( بالاتر از 500 هزار دنبال کننده ) در اینستاگرام فارسی به وفور یافت می شود. اما معدودند آنهایی که نرخ بازخورد ( Engagement Rate ) قابل قبولی برای سفارش تبلیغات داشته باشند. هزینه هایشان هم بر اساس رشد فالوورهایشان روز به روز رشد می کند.

ما در آگر بیشتر از 2000 اینفلوئنسر اینستاگرام را بررسی کرده ایم و در این مجموعه نوشته ها که می توانید آنها را دنبال کنید، صفحات اینستاگرام اینفلوئنسر های با بازخورد بالا (“به درد بخور”) را معرفی و آنالیز می کنیم.
در این نوشته، 5 اینفلوئنسر ماکرو را در 5 دسته محتوایی به شما معرفی می کنیم:

حمید شربتی، اینفلوئنسری با محتوای فانتزی و حرکت به سمت حرفه ای شدن!​

اگر محصول یا خدمتی عمومی دارید، و دسته بندی مخاطبان خاصی ندارید، پیج حمید شربتی می تواند یکی از گزینه های مناسب برای تبلیغات شما باشد.

صفحه اینستاگرام حمید شربتی اینفلوئنسر


EngagementRate: 21.4%​

Followers: 1.4m​

PageScore: 5​

5 ستاره ای که این پیج از ابزار UggerExplore گرفته نشان می دهد که مخاطبان محتوای تولید این اینفلوئنسر بسیار فعال هستند و همانطور که در تصویر بالا می بینید، به ازای هر 100 لایک، بیش از 26 کامنت برای پست ها ثبت می کنند. علیرغم کاهش 7 درصدی تعداد لایک طی 2 ماه گذشته که در 5 پست آخر هم مشهود است، اما اینگیجمنت خیره کننده حدودا 21.5 درصدی در 12 پست آخر، با وجود حجم دنبال کننده تقریبا 1.5 میلیونی، صفحه حمید شربتی را در بین اینفلوئنسرهای محتوای فانتزی متمایز و شاخص کرده است.

در بخش استوری ها بسیار فعال است و در طول روز متوسط 10 تا 15 استوری منتشر می کند. تقریبا یک یا دو پست در ماه هم با توجه به سبک سریالی شان منتشر می کند.
هر چند که سبک محتوایی این پیج بسیار فانتزی و دم دستی ست، اما کاربران اقبال زیادی نسبت به آنها نشان داده اند و هر پست ویدیویی به طور متوسط نزدیک به 800 هزار بازدید دارد.
برای سفارش تبلیغ هم از دو روش اسپانسری سریال و یا استوری می توانید بهره ببرید. اسپانسری سریال هم تنها به نمایش یک لوگو و تگ پست ختم نمی شود. حتما کسب و کار شما را به نحوی درگیر سناریوی سریال می کند.
انتشار تبلیغتان در این پیج به دلیل نوع محتوایی که منتشر می کند مثل حرکت روی لبه تیغ است. باید مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید. ممکن است پرسنای هدف شما، این دست محتوا را سخیف شمرده و همکاری تان با این اینفلوئنسر، ضربه جدی به برندتان وارد کند.

آنالیز صفحه اینستاگرام حمید شربتی سریال خوش مغز

هشتگ های عمومی #خنده و #عشق هم محبوب این اینفلوئنسر هستند. البته که بخش قابل توجهی از بازدیدهای پست های حمید شربتی از اکسپلور اینستاگرام است و می توانید روی مخاطبین خارج از پیج هم برای بازدید اسپانسری برندتان در سریال ها حساب کنید.
شاید شما نوع محتوای صفحه اینستاگرام حمید شربتی را نپسندید، اما باید بررسی کنید که آیا مخاطبان کسب و کارتان هم با این نظر شما هم عقیده اند یا نه!



گندم گیلک، خلاقیت های فوق العاده مادر و دختری!​

صفحه اینستاگرام گندم گیلک که بر اساس واقعیات روزمره زندگی یک دختر خردسال به نام گندم در کنار مادرش بنا شده، چشم هر مخاطبی را به خود خیره می کند. هنوز نمی توانیم بگوییم که مادر اینفلوئنسر است یا کودک اما مشخصا این یک کار تیمی ست که در خیلی از موارد شاهد همکاری کامل گندم با مادرش در تولید ویدیوها هستیم.
صفحه اینستاگرام گندم گیلک اینفلوئنسر


EngagementRate: 18.3%​

Followers: 429k​

PageScore: 4.2​

محتواهای منتشر شده در صفحه این اینفلوئنسر اینستاگرام در دسته “سبک زندگی” ست و به صورت “واقع گرایانه” منتشر می شوند. با وجود اینکه این یک دسته محتوای تخصصی ست و مخاطب عام این پیج بانوان هستند، اما نرخ بازخورد 18 درصدی در حجم دنبال کننده تقریبا نیم میلیونی تحسین برانگیز است و نشان می دهد که این مادر 32 ساله روی کیفیت و موضوعات محتواهایش وسواس خاصی به خرج می دهد.
موضوعات محتوا هم کاملا منطبق بر نیاز بانوان از لوازم خانگی و جهیزیه گرفته تا موضوعات مرتبط با زیبایی را شامل می شود.

آنالیز پیج اینستاگرام گندم گیلک


هرچند که طی یک ماه گذشته، بازخورد مخاطبان صفحه اینستاگرام گندم گیلک کاهش قابل توجهی داشته و نمی دانیم چرا بازخورد دو پست آخر به کمترین میزان خود طی 12 پست آخر رسیده است، اما همچنان معتقدیم که برای دستیابی به حجم قابل توجهی از پرسنای تخصصی بانوان، می توانید روی این اینفلوئنسر حساب کنید.
ترتیب انتشار پست ها منظم نیست و تقریبا می توان گفت هر 10 روز 2 پست منتشر می شود. یکی از پست های جذاب هم، ” جمعه ها با گندم ” است که آموزش آشپزی به نوعی توسط این کودک است. جذاب و چشم نواز!
می توانید اسپانسر این پست ها باشید و یا تبلیغات خود را در استوری ها منتشر کنید.



فَکت مَکت، بهترین پیج دانستنی های اینستاگرام!​

صفحه اینستاگرام فکت مکت، یک اینفلوئنسر حوزه دسته محتوایی “اطلاعات عمومی” ست. به طور کلی پیج های با عنوان “فکت” در اینستاگرام زیاد هستند. اما فَکت مَکت از معدود پیج هایی ست که توانسته با توجه به پیوستن به جرگه اینفلوئنسرهای ماکرو، کیفیت محتواها و بازخورد مخاطبانش را نیز حفظ کند.

صفحه اینستاگرام فکت ، اینفلوئنسر دانستنی های اینستاگرام


EngagementRate: 18.3%​

Followers: 429k​

PageScore: 4.2​

البته فکت های این اینفلوئنسر اینستاگرام بیشتر جنبه فانتزی و سرگرمی دارد. در اکثر پست ها هم، در تصویر کاور یک حیوان خانگی یا کودک را مشاهده می کنید که کمی می تواند دسته بندی مخاطبان پیج را جهت دار کند. انتشار پست ها نظم خاصی ندارد. در لحظه ای که این تحلیل را می نویسم، حدود یک هفته است که پستی منتشر نشده! اما استوری ها به راه است و روزانه تا 15 یا 16 استوری منتشر می شود.

آنالیز پیج اینستاگرام فکت مکت با ابزار آگر


نمودار تغییرات بالا برای سه ماه گذشته است و همانطور که می بینید، نرخ های کلیدی مثل نرخ کامنت در حال بهبود است و روند نزولی این پیج ادامه دار نیست.
تبلیغات را هم عموما در قسمت استوری ها می توانید داشته باشید. اما نکته مهم این است که این پیج، یک ماکرو-اینفلوئنسر با محتوای عمومی است.
البته نوع محتوا تا حد زیادی موجب جهت دار شدن دسته بندی مخاطبان به سمت دسته دوستداران حیوانات خانگی و کودک شده است و اگر محصول یا خدمت شما با این پرسنا سر و کار ندارد، کمتر توصیه می کنیم که به فکر تبلیغ در این صفحه باشید.

روانشناسی کودک، ماکرو اینفلوئنسری برای والدین!​

یک ماکرو اینفلوئنسر تخصصی در خصوص آموزش والدین که آموزش هایش به صورت عکس نوشته منتشر می شود. نرخ بازخورد فالوورهایش نسبت به خیلی از اینفلوئنسرهای این حوزه بهتر و قابل توجه است. هر چند که ظاهرا انتخاب موضوعات از یک روال مشخص پیروی می کند، اما نرخ بازخورد و نرخ کامنت در این پست ها نظم خاصی ندارد!

پیج اینستاگرام روانشناسی کودک


EngagementRate: 6.5%​

Followers: 672k​

PageScore: 1.6​

نرخ PageScore 1.6، یک جهش کاهشی زیاد دارد که دلیلش، تبلیغ پست آخر است. به صورت متوسط ظاهرا پست های تبلیغاتی حدود 20% سایر پست در این صفحه بازخورد می گیرد. این در حالی ست که تبلیغ شما یک 24 ساعت کامل، پست آخر است و البته، بدون تعارف، انتظارمان بیشتر بود. اما موضوعات پست ها خیلی دقیق و مناسب و مشخص و هدفمند در حال هدفگذاری جامعه والدین به خصوص بانوان است.

انتشار پست ها و استوری ها هم کاملا منظم است. روزی یک پست و متوسط 6 استوری منتشر می شود. محتوای استوری ها اما یک فرق اساسی با پست ها دارد. محتوای پست ها تخصصی ست اما محتوای استوری ها چارچوب موضوعی ویژه ای ندارد و موضوعات مختلفی مثل طنز و سرگرمی را نیز در بر می گیرد.

اگر با پرسنای حوزه کودک سر و کار دارید، این اینفلوئنسر هم می تواند برای شما کمپین های تبلیغات اینستاگرامی شما مفید باشد!



موبونیوز، اینفلوئنسر اینستاگرام تخصصی و حرفه ای حوزه تکنولوژی!​

اگر به دنبال یک اینفلوئنسر حرفه ای اینستاگرام می گردید و ایده ای ندارید، سری به صفحه اینستاگرام مهدی شجاری با عنوان موبونیوز بزنید. یک صفحه با محتوای تخصصی حوزه تکنولوژی که بیشتر در خصوص جعبه گشایی گجت ها پست ها منتشر می شود.

پیج اینستاگرام مهدی شجاری به نام موبونیوز


EngagementRate: 14.3%​

Followers: 1m​

PageScore: 4.4​

مهدی شجاری که در حوزه مختلف فعالیت دارد و این روزها هم فروشگاه اینترنتی جیجیمو را راه اندازی کرده و عملا وارد بازار واردات گوشی های تلفن همراه شده است. خیلی قبل تر از اینها هم با راه اندازی پیج mobonews ، معرفی و مقایسه انواع مدل های موبایل را در دستور کار داشت. در اصل موبونیوز یک دیجیکالای اینستاگرامی ست و کاربرانی که قصد خرید گوشی موبایل را دارند به این صفحه برای مشاهده نقد و بررسی ها مراجعه می کنند. البته هر از گاهی ترفندها یا آموزه های خاص را هم ارائه می دهد. انتشار پست ها بسیار منظم است و هر روز یک پست منتشر می شود. استوری ها هم به طور متوسط 5 یا 6 بار در روز منتشر می شوند.

البته مهدی شجاری برای پذیرش سفارش تبلیغ بسیار وسواس دارد ( دست کم قبلا داشت! ) و موضوع تبلیغ و پیج تبلیغ دهنده را کاملا بررسی می کند و برای پذیرش تبلیغ فیترهای خاصی دارد.

آنالیز پیج اینستاگرام موبونیوز


طی سه ماه گذشته هم رشد خوبی داشته! البته رشد نمایی نرخ کامنت این اینفلوئنسر مربوط به دو پست قرعه کشی ایست که در عرض یک هفته به بهانه عبور از مرز یک میلیون فالوور منتشر شده بود.
در نهایت اگر با پرسنای تخصصی حوزه تکنولوژی سر و کار دارید، این اینفلوئنسر حرفه ای قطعا توصیه ام به شماست.



اینفلوئنسرها را چطور آنالیز کنیم؟!​

آنالیز پیج اینفلوئنسرها کاملا یک بررسی نسبی ست و به نظر من فقط از دید مقایسه می توان به نتیجه های مطلوب در کمپین های بازاریابی دست پیدا کرد. من این 5 اینفلوئنسر اینستاگرام را بوسیله ابزار UggerExplore تحلیل کردم. اما اینطور نبود که مستقیم بروم سراغ آیدی پیجشان و شروع به تحلیل کنم. نتیجه گزارشات قریب به 5500 پیج را دیدم و بررسی کردم تا به این 5 گزینه رسیدم.
برای نصبش کافیست، آگراکسپلور را روی مرورگر Google Chrome خود نصب کنید. استفاده از آن هم کاملا رایگان است.

صفحه معرفی و نصب افزونه UggerExplore روی مرور Google Chrome

 
بالا