برگزیده های پرشین تولز

معروفترین دیدنی های آنتالیا

akhbarejazab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
سن
41
آنتالیا كه به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در تركيه محسوب مي گردد داراي جاذبه هاي فراوان و مناظر حيرت انگيزي مي باشد. در اين شهر بلوارهاي زيبا با درختان نخل و لنگرگاهها خود نمائي مي كند. در اين شهر و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه كاله ايجي قرار دارد. بافت خاص منطقه كه شامل خيابانهاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه هاي قديمي كه توسط ديوارهاي قديمي محصور شده ، بسيار جلب توجه مي كند.شهر آنتاليا در همان ابتدا يعني از سال 159 قبل از ميلاد كه توسط آتالوس بنا نهاده شد محل سكونت و زندگي مردم بوده است. آتالوس بود كه نام اين شهر را آنتاليا ناميد. اين شهر قبل از اينكه بدست عثماني ها بيفتد تحت تصرف رومي ها ،بيزانسيها و سلجوقيان بوده است.معناي لغوي آنتاليا، سرزمين آتالوس مي باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. اين شهر پس از پايان پادشاهي «برقها»براي مدتي مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. اين شهر در زمان بيزانسها مرکز کليساي جامع بوده و نامش آتالئيا بوده و بعد از تصرف ترکها پيشرفت بزرگي داشته است. يکي از اين آثار به جاي مانده از اين دوره ديوار بلندي مي باشد که قسمتي از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهاي سهمگين حفظ مي‌کرده است. دروازه مرمت شده هادريان اين ديوار از اثرهاي بسيار زيباي عهد عتيق محسوب مي شود که در تور آنتالیا می توانید از این جاذبه ها دیدن کنید. علي رغم اين که شهرهاي عهد عتيق داراي معبد آگورا و آمفي تئاتر مي‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهاي اين نوع اثرها امکان پذير نبوده است

منطقه تاریخی کالجی
یکی از مهم ترین مناطق تاریخی آنتالیا که بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده کالجی نام دارد، که خوب است پیش از آشنایی با بناهای تاریخی آنتالیا با آن آشنا شویم. کالجی ( Kaleiçi ) منطقه ای تاریخی در آنتالیا است که اگر به تاریخ علاقمند هستید در سفر به آنتالیا می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. در قدیم دور تا دور این منطقه ی شهری با دیوار پوشیده شده بود، شاید نتوان جز به جز به معرفی تمامی سبک های تاریخی به کار رفته در این شهر پرداخت اما همین کافی است که بدانید بناهای کالجی و حتی برخی خانه های مسکونی این منطقه متعلق به دوران سلجوقیان، روم، بیزانس و عثمانی است البته تمامی این معماری ها و ساختمان ها در حال حاضر با معماری مدرن ترکی در هم آمیخته شده است.

از نکات بسیار مثبت منطقه این است که در امتداد ساحل مدیترانه و در جوار بندر معروف قایق بادی ( the yacht ) قرار گرفته است و گردشگران علاوه بر لذت بردن از بعد تاریخی می توانند از تفریحات و زیبایی های ساحل نیز بهره مند شوند.



%D8%A7%D9%85%D8%A7%DA%A9%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A77.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif

بندر قدیمی
3bf186ae-2269-4d31-a5ab-ca83aad459bf.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif

بندر قدیمی آنتالیا که در کنار صخره‌های این شهر آرمیده، مکانی دیدنی پر از بوتیک، کافه‌های زیبا، بازار و کشتی‌های تفریحی کوچک است که به سمت آب‌های درخشان دریای مدیترانه روان هستند. با وجود آرامشی که در کشتی‌های تفریحی این ناحیه وجود دارد، باور این موضوع سخت است که اینجا زمانی مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیا بوده است. اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، بندر قدیمی، بندر اصلی آنتالیا به شمار می‌رفت که موجب رونق شهر و مناطق اطراف آن می‌شده است. این روزها می‌توانید به این مکان آمده و به خرید و گشت و گذار بپردازید و پس از آن، قهوه‌ای برای خود تهیه کنید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. اگر مایل باشید می‌توانید به کشتی‌های تفریحی بندر قدیمی رفته یا در سواحل لب دریا به استراحت بپردازید.

كسيك مناره در تور آنتالیا Kesik Minare

به معنای مناره های بریده شده می باشد که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده است. این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز را شامل می شود، می باشد. هنگامی که امپراتورها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از استان آنتالیا دیدن کرد بافتخار او دروازه ای با سه طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر به شمار می آمد. امروزه دو برج دروازه و قسمتهایی از دیوار مربوطه را می توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود



antalya_-_kesik_minare_-_...-09092015132943.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif

برج هیدیرلیک | Hıdırlık Tower
مناره و برج هیدیرلیک از مهم ترین اماکن دیدنی آنتالیا است که به سمبلی برای این شهر تبدیل شده. این برج در کنار ساحل قرار گرفته و با رنگ قهوه ای روشنش در ساحل می درخشد.

قدمت این برج را قرن دوم میلادی می دانند و بخشی از استحکامات آنتالیا بوده البته باید بدانید که قسمت های بالایی آن در دوران سلجوقیان و عثمانیان بازسازی شده است، این که دقیقا از این ساختمان چه استفاده ای می شده هنوز هم در هاله ای از ابهام است اما به احتمال زیاد نقشی شبیه به فانوس دریایی داشته زیرا ۱۴ متر ارتفاع دارد و در کنار ساحل ساخته شده است.



%D8%A7%D9%85%D8%A7%DA%A9%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A716.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif

چشمه کارستی
69875c46-2a17-45f5-a6cd-a6e2c0c20e86.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif

نواحی اطراف آنتالیا مملو از چشمه‌های کارستی، گودال و آبشارهای گوناگون است. چشمه کارستی حاصل نفوذ آب مخازن بزرگتر زیرزمینی در یک مخزن کوچکتر و خروج آن از چشمه است. آهک حاصل از آب این چشمه‌ها، طی دوره‌ای تقریبا یک و نیم الی دو میلیون ساله، موجب ایجاد پلکانی آهکی، شبیه به آنچه در پاموک‌کاله (واقع در جنوب غربی ترکیه) وجود دارد، شده است. کرگوز و پینارباسی که در شمال غربی ترکیه واقع شده‌اند، چشمه‌ها و گودال‌هایی دیدنی دارند. دودنباسی نیز دارای آبشارهایی پلکانی است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. آبشارهای مکان‌های یاد شده همگی تحسین‌برانگیز هستند و سفر به اینجا برای دوری از شلوغی و سر و صدای آنتالیا و نیز لذت بردن از طبیعت، بهترین انتخاب خواهد بود. در مطالب پیشین بخوانید : غذاهایی که باید در سوئیس امتحان کنید

غار کاراین
fb5ee3b5-e9f6-419f-8e2a-f96e2e30c04e.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif

غار کاراین که در نزدیکی دوسمالتی واقع شده، محل سکونت انسان‌های ماقبل تاریخ بوده و یافته‌هایی نیز از دوران پیشین و میانی «پارینه‌سنگی» در این مکان کشف شده است. حفاری‌هایی که در اینجا صورت گرفته، موجب کشف استخوان‌ها و دندان‌هایی مربوط به انسان‌های دوران نوسنگی شده است. برخی از کشفیات این غار در یک موزه‌ی کوچک و قابل توجهی که در اطراف همین منطقه واقع شده، به نمایش گذاشته شده‌اند. غارهای عریض و قوس‌دار اینجا مکانی ایده‌آل برای غارنوردی محسوب می‌شود و در میان خانواده‌هایی که قصد رفتن به طبیعت را دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر می‌توانید در ایام وسط هفته به این غار بیایید که نسبت به دیگر روزها، کمی خلوت‌تر است. اگر یک خودروی کرایه‌ای در اختیار داشته باشید، می‌توانید علاوه بر غار کاراین و موزه‌اش، به چشمه‌های کارستی این منطقه نیز رفته و یک روز فوق‌العاده برای خود رقم بزنید.


گردش در منطقه ساید SIDE در تور آنتالیا

این منطقه تاریخی و باستانی به معنی درخت انار می باشد و دارای سواحل ماسه ای و مغازه های مختلف می باشد و اقامتگاه های در اطراف منطقه ساید در انتالیا وجود دارد که مسافران تور آنتالیا می توانند برای استراحت به این اقامتگاه ها بروند . منطقه ساید آنتالیا یک شهر قدیمی و سنتی، خیابان های پر پیچ و خم ،بازارهای پر جنب و جوش،معابد گوناگون و رستوران ها معتبر ترکیه می باشد و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 200 تماشاگر در این مکان موجود می باشد



side-antalya.jpg
upload_2018-9-22_10-19-29.gif
 
بالا