برگزیده های پرشین تولز

nettours95

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
1
سن
30
معروف ترین خیابان های استانبول

استانبول به عنوان یکی از توریستی ترین نقاط دنیا، همواره مورد توجه گردشگران زیادی قرار میگیرد. رشد گردشگری در این شهر، موجب به وجود آمدن خیابان های بسیار شیک و متنوعی در استانبول شده است که به عنوان جاذبه های گردشگری استانبول نیز شناخته می شوند. اگر تور استانبول را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب کردید، بد نیست سری هم به این خیابان ها بزنید. چرا که هم فال هستند و هم تماشا، با ما همراه باشید.

1- خیابان استقلال
معروف ترین خیابان استانبول، خیابان استقلال است که در قسمت اروپائی استانبول و در منطقه Beyoglu قرار گرفته است. نام قبلی این خیابان Cadde-i Kebir یا خیابان بزرگ بود که بعد از انقلاب فرهنگی ترکیه، به خیابان استقلال تغییر نام داد. این خیابان برای علاقه مندان به پیاده‌روی، خرید و گردش، یکی از اصلی ترین گزینه ها در استانبول محسوب میشود. به طوری که به اندازه 3 کیلومتر، این خیابان پر از کافه، رستوران، گالری های هنری، بوتیک و مرکز خرید است. تمام برندهای معتبر و بین المللی در این خیابان شعبه دارند و می توان گفت در تمام ساعات شبانه روز این خیابان مملو از جمعیت می باشد. این خیابان از میدان معروف تقسیم، آغاز میشود و اگر مایل باشید می توانید سوار بر یک قطار تراموای توریستی در یک مسیر 3 کیلومتری، از این میدان تا میدان تونل، زیبایی ها و سایر جاذبه های گردشگری این خیابان را تماشا کنید.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%84.jpg




2- خیابان بغداد
یکی دیگر از خیابان های معروف استانبول، خیابان بغداد است که در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است. مراکز خرید و بوتیک‌های زیبایی در این خیابان وجود دارد که انواع برندهای معروف دنیا را عرضه می کنند. علاوه بر این، وجود رستوران های لوکس، این خیابان را به یکی از خیابان ها گران قیمت استانبول تبدیل کرده است. شما میتوانید در این خیابان طولانی، ساختمان‌هایی را ببینید که بسیار چشم نواز و دیدنی هستند. به طوری که بعضی هایشان حتی جایزه های بزرگ معماری را گرفته اند. علاوه بر وجود مراکز خرید معتبر و رستوران های شیک و لوکس، نزدیکی به دریای مرمره و دارا بودن امکانات خاص رفاهی و تفریحی، موقعیت ویژه ای برای این خیابان ایجاد کرده است.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF.jpg



3- خیابان بهاریه

خیابان بهاریه یکی دیگر از خیابان های معروف استانبول است که در قسمت آسیایی استانبول و در منطقه کادیکوی آن قرار گرفته است. این خیابان مخصوص پیاده روی بوده و همینطور یکی از خیابان های معروف استانبول برای خرید کردن است. ساختمان هایی با معماری های زیبا، مجسمه گاوبرنزی، خیابان گلفروش ها، منطقه ای برای عرضه محصولات هنری از جمله جاذبه های دیگر این خیابان هستند. علاوه بر این، ساختمان اپرای استانبول که یکی از قدیمی ترین ساختمان های ترکیه است، در این خیابان قرار دارد و برنامه های موسیقی، رقص باله و سایر برنامه های فرهنگی و هنری را می توانید در آن تماشا کنید.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87(1).jpg



4- خیابان نیشان تاشی

یکی از خیابان های مدرن ترکیه، خیابان نیشان تاشی استانبول است که به عنوان پاتوق هنرمندان، روشنفکران و ادبای معروف ترکیه شناخته میشود. علاوه بر این، ساختمان های تاریخی، بوتیک ها، فروشگاه های متعدد، کافه، رستوران و مراکز تفریحی زیادی در این خیابان وجود دارد که موجب شده است این خیابان به یکی از معروف ترین خیابان های استانبول تبدیل شود. از این خیابان چهار خیابان دیگر هم انشعاب میگیرد که هرکدام نیز به نوبه خود خیابانی مهم و معتبر هستند.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C.jpg



5- خیابان بشیکتاش

خیابان بشیکتاش، یکی دیگر از خیابان های معروف استانبول است. این خیابان یکی از مراکز معروف برای اقشار متوسط است که هم میتوانند خرید کرده و هم از کاخ های تاریخی این محله بازدید کنند. یـکی از بزرگترین و بهترین تیم های ترکیه نیز با نام بشیکتاش در این خیابان وجود دارد که موجب میشود بسیاری از طرفداران این تیم برای رفتن به استادیوم آن، به این خیابان بیایند. در صورت تمایل میتوانید با خرید آنلاین تور برای استانبول، علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری، از این خیابان های زیبا، که خود جاذبه ای توریستی هستند هم دیدن کنید.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B4%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%B4.jpg
 
بالا