برگزیده های پرشین تولز

معروف ترین شرکت ها و سرمایه گذاری روی بازاریابی جهانی

razihz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 فوریه 2016
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
1
سن
40
شرکت هایی که در زیر معرفی میشوند برای همه مردم دنیا شناخته شده اند و راز موفقیت آن ها در شناخته شدن بین مردم این است که به بهترین و هوشمندانه ترین روش های ممکن روی بازاریابی و تبلیغات شان سرمایه گذاری کرده اند . در زیر به نمونه ای از استراتژی های این شرکت ها اشاره میکنیم :
Red Bull
استراتژی شرکت اتریشی ردبول که محصولی متفاوت از دیگر نوشیدنی ها ارائه داد این بود که میزبان بسیاری از رویداد های بزرگ در سراسر جهان بوده است و بدین شکل روی تبلیغات اش سرمایه گذاری نمود از میزبانی جایزه بزرگ رد بول در هند گرفته تا میزبانی مسابقات هوانوردی در بریتانیا و میزبانی مسابقات سرگرم کننده در لبنان . این شرکت به بهترین شکل روی تبلیغاتی قدرتمند در سراسر دنیا سرمایه گذاری کرده است .
Airbnb
این شرکت نیز یکی از شرکت های بزرگ و معروف در ایالت کالیفرنیای آمریکا ست و بزرگترین سیستم اشتراک گذاری مسکن در سراسر دنیاست که با صنعت هتل داری در حال رقابت تنگاتنگ است این شرکت در 34000 ایالت به شما یک لیست 1500000 از خانه های مختلف برای رزرو ارائه میدهد . یکی از استراتژی های هوشمندانه ای که این شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده است استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد به طور مثال در سال 2015 این شرکت یک کمپین در شبکه های اجتماعی راه اندازی کرد به نامone less stranger و از تمام مردم درخواست کرد به غریبه هایی که به شهرشان وارد میشوند کمک کنند و به نوعی مهمان نوازی خود را نشان دهند و از عکس العمل های آنها فیلم بگیرند و در این شبکه اجتماعی قرار دهند.
Domino's
یکی از استراتژی هایی که رستوران ها دومینو با منوی انواع و اقسام پیتزا برای تبلیغاتش روی آن سرمایه گذاری کرده است این است که ذائقه مشتری را به خوبی شناسایی میکند و کشور به کشور آن را با توجه به سلیقه مردم تغییر داده است به گفته مدیر رستوران های دومینو اصل پیتزا نان مخصوص و سس و پنیر است اما ممکن است این مطابق سلیقه هندی یا چینی ها یا حتی عرب ها نباشد بنابر این ما سعی کرده ایم طوری منوی خود را تغییر دهیم که سلیقه همه افراد را در برگیرد . سرمایه گذاری ما روی نوع ذائقه و سلیقه ی مشتری است .
Nike
این شرکت هم که معروفیت جهانی دارد به هوشمندانه ترین روش ممکن روی تبلیغات خود سرمایه گذاری کرده است و آن قرارداد بلند مدت با یکی از محبوب ترین تیم های فوتبال دنیا به نام منچستر یونایتد است . این شرکت با اسپانسر شدن برای این تیم محبوب در تورنامنت ها و لیگ های قهرمانی توانست به بهترین شکل روی معرفی محصولات خود سرمایه گذاری کند .
Innocent Drinks
این شرکت تولید کننده نوشیدنی که در بریتانیا واقع شده است نیز روی طراحی وب سایت و شکل و شمایل محصولاتش در وب سایت شرکت سرمایه گذاری کرده است به طوری که حس کنجکاوی مشتری را به بهترین شکل بر می انگیزد و آن ها را ترغیب میکند تا به دنبال محصولات با ظاهر دل چسب و بامزه شان بروند .
Coca-Cola
کو کا کولا هم جزو برندهایی است که تقریبا " همه مردم دنیا آن را می شناسند ، این شرکت نیز علاوه بر اسپانسری بسیاری از مسابقات و برنامه هایو رویداد ها در سراسر دنیا فعالیت های خیرخواهانه کوچک و بزرگ فراوانی نیز انجام میدهد که به نوعی هم تبلیغ است هم یک فعالیت خیرخواهانه . به طور مثال در مصر شرکت کوکا کولا 650 منبع آبسالم احداث کرد ، یا وعده های غذایی بسیاری از مردم را در ماه رمضان در خاورمیانه تامین کرده است .
H&M
یکی از استراتژی هایی که این شرکت تولید کننده پوشاک به کار گرفته است مخصوصا " در آمریکا سهولت دسترسی مشتریان بهمحصولات شرکت است این شرکت معتقد است هر کسی مشتریو متقاضی محصولات ما باشد باید بتواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند مشتریان با امکاناتی که شرکت فراهم کرده به راحتی در هر جا که باشند به صورت آن لاینو در هر زمان میتوانند محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند . مدیر این شرکت معتقد است ما در تمام بازار های دنیا حضور داریم بنابراین مشتری های ما هر زمان که اراده کنند باید به بهترین و ساده ترین روش ممکن بتوانند محصولات ما را سفارش دهند و از ما تحویل بگیرند .
منبع:سرمایه گذاری مگاشید
 
بالا