برگزیده های پرشین تولز

معروف ترین چشمه های آبگرم سرعین

akhbarejazab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 جولای 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
0
سن
41
در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل، شهری به نام سرعین وجود دراد که چشمه های آبگرمش سبب شهرت آن شده اند و هرساله در تابستان تعداد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به سرعین می روند تا هم از آب و هوای خنک و پاکیزه و مناظر زیبای آن لذت ببرند و هم از چشمه های آب گرم سرعین و خاصیت و ویژگی های منحصر به فرد آن استفاده کنند.

سرعین نامش را هم از همین دارایی ارزشمندش اخذ کرده، سرعین در لغت به معنای سرچشمه می باشد
.

در این شهر چندین چشمه آّب گرم وجود دارد که بسیاری برای تفریح و بسیاری دیگر برای خواص درمانی آن ها، این شهر را انتخاب می کنند.

به غیر از آب گرم، دو استخر آب سرد با آبی گازدار نیز در این شهر وجود دارد که می توان از آّب گازدارش نوشید. این استخرها در ۵ کیلومتری سرعین قرار دارد و در دره ای به نام ویلا دره واقع شده که طبیعت و چشم اندازی فوق العاده دارد.

آبگرم قره سو ( اعصاب سویی )

آبگرم قره سو که غربی ترین چشمه آب گرم سرعین است ، آبی با ۴۴ درجه سانتیگراد دما به صورت جوشان در سطح زمین که جریانی دائمی دارد و در فصل های مختلف جریان آن متغیر است. طعم آب این چشمه کمی گس است و بی رنگ و بی بو می باشد.

سولفات، کلرور، بیکربنات و سدیم، پتاسیم و منیزیم، آنیون ها و کاتیون های موجود در این آّب است.



آّب این چشمه برای آرامش اعصاب و همچنین تسکین دردهای روماتیسمی مفید و سودمند است.

آب معدنی ارجستان

اگر می‌خواهید تجربه‌ی آب‌گرم در فضای باز طبیعت را داشته باشید، بدون شک انتخاب‌تان «آبگرم ارجستان» است. این چشمه مانند دیگر نمونه‌هایش، از مجموعه‌ی چشمه های آبگرم سرعین نیست، بلکه در غرب اردبیل در روستای ارجستان قرار دارد. آبگرم ارجستان، گازدار، سرد، بی‌بو و طعمش گس است، بنابراین، به‌عنوان نوشیدنی استفاده می‌شود. دمایش۱۰ الی ۱۵ درجه سانتیگراد است و علاوه بر استفاده به‌عنوان نوشیدنی، برای آب‌تنی هم، حوضچه‌ای سیمانی و سرپوشیده روی چشمه ساخته شده است.

آبگرم پهنلو ( پهن‌سو )
شرقی ترین و پست ترین آبگرم سرعین ، آب گرم پهنلو يا پهن سو است که آبی نیمه اسیدی با دمای تقریبی ۴۳ درجه سانتیگراد با رنگی متمایل به سبز می دارد که از چشمه ای همیشه جوشان و در ارتفاع ۱۹۵۰ متری از سطح دریا حاصل می شود. اطلاعات بیشتر : تور سرعین

حوض این آب گرم روباز است و امکاناتی نظیر رختكن مسقف، ۶ عدد دوش آبگرم ، حوضچه كلر ، سرويس بهداشتي و غرفه لوازم بهداشتي و آرايشي را داراست.

امروز با انتقال آب به این استخر ، هم حجم آن و هم میزان دمای آب افزایش یافته و به همین دلیل این چشمه از گرم ترین چشمه های آب گرم سرعین به حساب می آید .

آب گرم پهنلو تنها میزبان آقایان است و برای ورود اطفال باید بلیت تهیه کنید.

آب چشمه پهنلو جزو آب های کلرو بی کربنات سدیم می باشد و دارای ترکیباتی چون کلرو، سدیم، پتاسیم و سولفات می باشد.

افرادی که از بیماری های اعصاب و عمومی و دردهای مفصلی رنج می برند، آب گرم این چشمه برای تسکین دردشان موثر خواهد بود

آبگرم گاومیش گلی
آبگرم گاومیش گلی | با درجه‌ی حرارت بالا، برای تسکین دردهای قلبی و عروقی

آبگرم گاومیش گلی پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین چشمه‌ی آب معدنی ایران است که آبش ترش‌مزه و بی‌رنگ و دمایش حدود ۴۶ درجه سانتیگراد است. درمان بیماری‌های زنانه، بیماری‌های قلبی و عمومی، تسکین دردهای روماتیسمی و «خنازیر» از خاصیت‌های این آب‌گرم است

مجتمع آبدرمانی سرعین ایرانیان
یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع های آب درمانی شهر سرعین است که در سوم خرداد ۱۳۸۹به بهره برداری رسید. امکانات مناسب و شرایط مجتمع باعث شده تا گردشگران بی شماری این مرکز را در سفر خود به سرعین انتخاب کنند.

امکانات مجتمع آب درمانی ایرانیان عبارت است از:

استخر آبگرم معدنی با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب، استخر جوانان با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب و استخر کودکان با ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب، سونای خشک، بخار، جکوزی و بخشهای ورزشی و درمانی. در مطالب پیشین بخوانید : در سفر به تفلیس از چه جاهایی دیدن کنیم ؟
 
بالا