برگزیده های پرشین تولز

مقالات آموزشی سئو و تولید محتوا: گروه بازاریابی محتوایی جوهر

Zahrashz

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
12
سن
36
بازاریابی محتوا در سال 2017 چگونه خواهد بود؟ 5 پیش بینی
بازاریابی محتوا در سال 2017 چگونه خواهد بود؟
جویی یک بازاریاب محتوا در شرکت mention است و در آنجا محتواهای کسل کننده را به داستان های جذاب تبدیل می کند. یا حداقل تلاش می کند این کار را بکند. در غیر این صورت، معمولاً در حال جمع آوری اطلاعات است.

این عالی نیست که در ذهن بازاریاب های واقعاً هوشمند، در نوک قله باشی و ایده های درخشانشان را بگیری؟ لطفاً بگویید بله؛ چون من یکی که از این طریق بود که رئیسم را قانع کردم بازاریابی هوشمند حقیقی را آغاز کند؛ مجموعه ای ویدیویی که در آن، مؤثرترین چهره های بازاریابی، توصیه هایی ساده و کوچک را ضبط کرده اند.

برای آغازکردن نخستین اپیزود، از راند فیشکین، لری کیم، بنجی هیام، سم ملیکرجونان و سوجن پتل دعوت کردیم. اول با یک سؤال خودخواهانه شروع کردیم: «در سال 2017، چه اتفاقی برای بازاریابی محتوا خواهد افتاد؟» به عنوان یک بازاریاب محتوا، واقعاً مشتاقم بدانم به نظر این کارشناسان، چه اتفاقی می افتد و چگونه می شود برای آن آمادگی پیدا کرد.

در سال 2017، بازاریابی محتوا چگونه خواهد بود؟
قصد ندارم ماست مالی کنم: به نظر این کارشناسان، سال 2017 ممکن است برای ما بازاریاب ها اندکی ترسناک باشد. به اعتقاد رند فیشکین، بانی و جادوگر نرم افزار مُز(Moz)، «در سال 2017 قرار است بازاریابی محتوا چالش برانگیزتر از امروز باشد.»
به عقیدۀ لری کیم، بانی ورداستریم (Wordstream) «برنده های انگشت شماری هستند که رقم های خیلی درشت برده باشند.» این را که گفت، دیگر گوش ندادم و اشکم سرازیر شد.حالا چند لحظه این دو نظر را نادیده بگیریم و بپردازیم به کارهایی که می شود در این زمینه انجام داد.

1. برندها با تصویر خلاقانه تر هستند

بازاریابی محتوا به وبلاگ نویسی، کتاب های الکترونیکی و دیگر اشکال نوشتاری راه یافته است که همگی از مشترکین ثابت ایمیل ها نشئت گرفته اند. این استراتژی ها به سلطه شان ادامه می دهند؛ اما برندها باید درمورد فرمت محتوایشان خلاق تر باشند تا در میان انبوه تبلیغات، توجه همگان را جلب کنند.
محتوای دیداری اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا موتورهای جست وجو، تصاویر (البته اغلب تصاویر ماهواره ای) را بهتر تحلیل می کنند و می خوانند و با تصویر، بهتر می توانند محتوای وب سایتتان را تشخیص دهند.
«در سال 2017، محتواها فشرده تر، دلچسب تر، بی نظیرتر و تأثیرگذارتر می شوند.»

2. ارسال پیام تبلیغاتی به عمق قلب مخاطب

با ورود کاربران جدید به دنیای انبوه بازاریابی محتوا در سال 2017، باید بلندپروازی را کنار بگذاریم و فقط روی مهم ترین ابعاد متمرکز شویم.
برای مثال، به جای «چگونگی جذب مشتری به صورت آنلاین» بهتر است دربارۀ «چگونگی جذب مشتریان وفادار از طریق فیس بوک» بنویسیم. ناخنک زدن به موضوعی پربحث، به شما کمک می کند شناخته شوید. چرا مخاطبان باید از میان هزاران پست، نوشتۀ شما را بخوانند؟ به مشتریان خاص و پروپاقرص خدمات رسانی کنید و به عمق قلب آن ها نفوذ کنید.
«مشتریان خاص جذب کنید. هر روز به گروه های کوچک تری از مشتریان واقعی خدمات رسانی کنید.»

3. ویدیو پادشاهی می کند
ما عاشق ویدیوییم. برای همین هم این مجموعه را استارت زدیم. بازاریابان همگی متفق القولند که ویدیو بالاترین بازگشت سرمایه را دارد. ما هم که داریم بیش از این ها را انجام می دهیم. به عقیدۀ سینداکست، 74 درصد تجارت ها در سال 2017 ویدیویی خواهند بود.

سرویس های اشتراک گذاری ویدیو
مانند فیس بوک، موج سواری می کنند و خوراک های خبری را بهینه می سازند تا تجربه های دیداری را بهتر کنند. داشتن ویدیوهای بیشتر سئو را بهبود می بخشد. گوگل، مالک یوتیوب به آن ها در جستجوی بهتر کمک می کند. پس دوربین ها را روشن و فیلمبرداری را آغاز کنید.

4. بازاریابی محتوا، تبلیغات سنتی را تحت الشعاع قرار می دهد

تاکنون برندهایی را که بیش از تبلیغات بر بازاریابی متمرکزند، شناخته ایم. این روند در سال 2017 نیز ادامه خواهد یافت. درواقع، پیش بینی سم از شرکت هاب اسپات(HubSpot) این است که این روند رهبران بازاریابی محتوا را تحویل می دهد تا سهم صاحبان کسب وکار را که از طریق تبلیغات پول درمی آورند، خریداری کنند. بازاریابی محتوا، مقرون به صرفه تر از دیگر اشکال بازاریابی از جمله تبلیغات است و شرکت ها روزبه روز بهتر می توانند از طریق بازاریابی صحیح، کسب درآمد کنند. فکر می کنم قرار است عمر بازاریابی محتوا بیشتر باشد.

5. تعهدات پایدار، زندگی بخش اند
بازاریابان محتوا دستاوردهای خوبی داشته اند؛ اما ما که نمی خواهیم همین شرایط را حفظ کنیم. در سال 2017 حتماً باید تمرکزمان را روی مشتری های همان دوره ببریم؛ مثلاً کاربران فعال روزانه یا هفتگی را پایش کنیم تا تعهدات پایدار تا زمان تغییرات تضمین شوند. به جای اینکه توجهتان را فقط به این پست جلب کنیم، باید آن را بهینه کنیم تا با آن درگیر شوید، مشترک شوید و بعدها هم برگردید دوباره آن را ببینید.
«در سال 2017، بازاریابان محتوا، مثل تولیدکنندگان محصول کار خواهند کرد.»

در سال 2017، بازاریابی محتوا زنده و شکوفا می شود؛ اما کار بیشتر، چالش افزون تر و رسیدن به هدف دشوارتر است. به نظر من فقط باید کمی درموردش هوشمندانه فکر کنیم.

اگر شما به دنبال رونق کسب و کارتان هستید حتما با گروه بازاریابی جوهر تماس بگیرید.

منبع: گروه بازاریابی محتوایی جوهر

 
بالا