برگزیده های پرشین تولز

مقالات مرتبط به كامپيوتر و اينترنت

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
تکفا ۳۵ میلیون تومان به رتبه بندی آی اس پی ها اختصاص داد


طرح رتبه‌بندى شركت‌هاى ارائه دهنده خدمات اينترنتى(ISP ها) بعد از دريافت 35 ميليون تومان بودجه از طرح تكفا به منظور بررسى پارامترهاى كيفيISP ها اجرا مى‌شود.

رضا پارسا دبير انجمن صنفى كارفرمايان شبكه‌هاى اينترنتى در گفت‌وگو با خبرنگار گروه كامپيوتر <دنياى اقتصاد> ضمن بيان اين مطلب گفت: حدود نه ماه پيش اين طرح توسط انجمن آماده شد كه براى دريافت بودجه، قرارداد درخواست رتبه‌بندى به تكفا ارائه شد.

وى در ادامه گفت: يك ماه پيش وزارت ICT كه از ناحيه تكفا بودجه‌اى در اختيار دارد، پيش‌نويس قرارداد را تهيه و 35 ميليون تومان به آن اختصاص دادند البته در ابتدا 20 ميليون تومان اختصاص يافت كه بعد به درخواست انجمن اين مبلغ افزايش يافت.

پارسا افزود: هنوز اين بودجه دريافت نشده است و مهندس جهانگرد به عنوان مشاور وزير ICT طرف قرارداد انجمن است و مهندس پاذرى نيز به عنوان ناظر اين پروژه انتخاب شده است.

وى همچنين گفت: اين قرارداد شامل طراحى، پياده‌سازى و نگهدارى نرم‌افزار رتبه‌بندى توسط انجمن است و همچنين مدت زمان پيش‌بينى شده براى اجراى اين پروژه 8 ماه است.

پارسا تصريح كرد: شبكه اطلاع‌رسانى اين طرح با استفاده از نرم‌افزار تهيه شده به صورت online به نمايش كيفيت خدماتISP ها و امتيازدهى به آنها مى‌پردازد و از اين طريق ارتباط‌ بين كاربران و ISP ها بيشتر مى‌شود در نتيجهISP ها به ارائه كيفيت بهتر به كاربران خود تشويق مى‌شوند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سری دوم سیم کارت‌ها از نیمه دوم آبان واگذار مي شود
دکتر داود زارعیان، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان مطلب ذکر شده بیان داشت: با پایان یافتن توزیع 4 اولولیت اول سیم کارت‌های تلفن همراه، سری دوم نیز با چهار اولویت دیگر از نیمه دوم آبان در مراکز و دفاتری که متقاضیان اقدام به ثبت نام کرده‌‌اند، توزیع خواهد شد.
وی در پایان گفت: اولویت های سری دوم شامل اولویت 5، 6، 7 و 8 بوده که زمان دقیق و نحوه توزیع آن بزودی اعلام خواهد شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نمايشگاه IT بدون حضور متولي IT

با توجه به گذشت حدود 10 روز از پايان ثبت‌نام، خبري از حضور وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ ديده نمي شود.



هموطن سلام- نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكي (الكامپ 83) كه در سال جاري شاهد برگزاري دهمين دوره آن خواهيم بود، از تاريخ 26 تا 30 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي برگزار خواهد شد.
الكامپ در نوع خود مهم‌ترين رخداد تجاري فناوري اطلاعات و ارتباطات سال در ايران است كه براي نخستين بار در سال 1374 برگزار شد و همه ساله، بازديدكنندگان بسياري از آن ديدن مي كنند.
هدف اصلي اين نمايشگاه هموار كردن راه بازرگاني جهاني و نمايش توان رقابتي ايران است. از اين رو كوشش شده تا با همكاري بسياري از نهادها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي، اين مهم محقق شود.
در نمايشگاه امسال همچون دوره گذشته شاهد بر پايي سالن دولت الكترونيك هستيم كه امسال اين سالن در وسعت بيشترو با حضور تعداد بيشتري از دستگاهاي دولتي برپا خواهد شد.

طبق اعلام انجمن شركت‌هاي انفورماتيك، تعدادي از دستگاه‌هاي كه براي حضور ثبت نام كرده‌اند در برگيرنده شوراي عالي اطلاع‌‏رساني، شوراي عالي انفورماتيك، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، وزارت صنايع و معادن، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مركز آمار ايران، خبرگزاري جمهوري اسلامي، استانداري تهران و ساير استانداري‌‏ها، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت بازرگاني، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سازمان مديريت و برنامه‌‏ريزي، مركز امور مشاركت زنان، صدا و سيما، وزارت مسكن و شهرسازي، سازمان مناطق آزاد، سازمان هواپيمايي كشوري، سازمان پژوهش‌‏هاي علمي و صنعتي، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان آموزش فني و حرفه‌‏اي، مركز اطلاعات و مدارك علمي كشور، فناوري اطلاعات ناجا، وزارت نفت، گمركات كشور، بازرسي كل كشور و تعداد ديگري از دستگاه‌ها است.

وزارت ارتباطات و شركت‌هاي تابع برنامه خاصي براي حضور در نمايشگاه ندارند
طبق اطلاعيه‌هاي قبلي انجمن شركت‌هاي انفورماتيك ثبت‌نام غرفه‌هاي دولت الكترونيكي از دوشنبه، بيستم مهرماه آغاز و تا 26 مهر خاتمه يافته است، اين در حالي است كه با توجه به گذشت حدود10 روز از پايان ثبت نام خبري از حضور وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ ديده نمي شود.
الهه عصاري مدير اجرايي نمايشگاه الكامپ 2004 در اين زمينه اظهارداشت: با وجود اين كه مهلت تعيين شده‌ قبلي براي ثبت نام نمايشگاه پايان يافته و تنها سه هفته تا زمان برگزاري نمايشگاه فرصت باقي است و بخش اعظم فضاي نمايشگاهي توسط شركت‌‏هاي بخش خصوصي و دولتي اشغال شده است؛ اما هنوز با خيل مراجعه‌‏كنندگان روبرو هستيم و ناچار به ادامه ثبت‌‏نام شده‌‏ايم.
طبق تماس هاي گرفته شده به اين قطعيت رسيديم كه با وجود چنين تمهيدي همچنان وزارت ارتباطات و شركت‌هاي تابع برنامه خاصي براي حضور در نمايشگاه ندارند.

در همين رابطه مسئول ارتباط با رسانه‌هاي اين وزارتخانه در پاسخ به سوال خبرنگار هموطن سلام بيان داشت: مسئول نمايشگاه‌هاي اين وزارتخانه برنامه خاصي را براي حضور در نمايشگاه اعلام نكرده است.
مدير روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران نيز از كميت و كيفيت برگزاري نمايشگاه اظهار بي‌اطلاعي كرد و در خصوص حضور اين شركت بيان داشت: عمدتاً در اين گونه نمايشگاه‌ها شركت مخابرات ايران حضور دارد و اگر نيازي به حضور ما باشد، قطعا به ما اعلام خواهد شد.

مسئول برگزاري نمايشگاه‌هاي شركت مخابرات ايران نيز با اعلام حضور نيافتن اين شركت در نمايشگاه بيان داشت: با توجه به برگزاري نمايشگاه تلكام كه چندي قبل برگزار شده بود و شركت‌هاي تابع وازرت ارتباطات نيز در آن حضور يافته بودند، ديگر لزومي به شركت در نمايشگاه الكامپ ديده نشده است.
در همين رابطه مدير روابط عمومي و اموزش شركت ارتباطات ديتا نيز بيان داشت: از همان ابتدا كه جلسات اوليه اين نمايشگاه برگزار شد، برنامه‌اي براي حضور در نمايشگاه نداشتيم. دليل آن نيز به حضور يافتن اين شركت در نمايشگاه تلكام و چندين نمايشگاه ديگر باز مي‌گردد كه لزومي به شركت در نمايشگاهي را با فاصله زماني اندك از گذشت تلكام نديديم.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
چگونه درايوها را خودكار Defrag كنيم؟

معمولا سطح هاردديسك به قسمت هاي مختلفي تقسيم مي شود و هر بخش ويژه ي اطاعات خاصي كه بايد در جاي خود باشند تا سيستم به خوبي و با سرعت كار كند. هرگاه برنامه اي را نصب و يا فايلي را كپي مي كنيد، در جايي قرار مي گيرند. وقتي كه بعد از مدتي آنها را پاك مي كنيد، جاي آنها خالي مانده و در نتيجه ساختار هاردديسك و درايوها به طور نامنظم و به هم ريخته شده و باعث كاهش كارايي و سرعت دستگاه مي شود. به همين دليل بايد هرازچند گاهي با استفاده از فرمان Defrag در Systemtools به اين وضعيت سامان بخشيد. براي اين كه اين كار را راحت تر انجام دهيم، يك فايل جديد به نام context_defrag.inf در Notepad بسازيد و متن زير را در آن تايپ كنيد (توجه داشته باشيد هنگام ذخيره كردن فايل گزينه All Files را انتخاب كنيد نه Text Documents)

Context_defrag.INF
Adds Defrag to The right clickcintext menu in windows XP
[Version]
"$ Signature="$ CHICAGO
[Default Install]
AddReg=AddMe
[AddMe]
"Drive\Shell\Defrag\command "EFRAG.EXE%1"، HKCR

سپس راست كليك كرده دكمه Install را انتخاب كنيد. اين كار يك منوي جديد در XP اضافه مي كند كه توسط آن مي توانيد به طور خودكار درايوها را Defrag كنيد. به اين صورت كه در پنجره ي My Computer روي درايو مورد نظر كليك كرده و گزينه Defrag را انتخاب كنيد. پنجره اي ظاهر خواهد شد و درايو Defrag مي شود. وقتي كه اين كار به پايان رسيد پنجره بسته مي شود.

اگر بخواهيد اين قابليت را حذف كنيد، از منوي Start، گزينه Run را اجرا كرده و regedit.exe را تايپ كنيد. به آدرس HkEY-CLASSES-ROOT\Drives\Shell رفته و پوشه ي Defrag را پاك كرده و Regedit را ببنديد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
چگونه كاري كنيم كه هيچ كسي نتواند آسيبي از طريق دانستن IP ما به ما برساند؟




تنها كاري كه شما بايد انجام بدهيد استفاده از يك فاير وال ( ديوار آتش ) Firewall در سيستم خودتان مي باشد.
اين برنامه ها پورتهاي باز شما را بسته و شما را در مقابل حمله احتمالي از طريق IP و هم چنين دسترسي برنامه هاي مشكوك را به اينترنت ( براي ارسال يا دريافت اطلاعات ) محدود مي كند .
برنامه هايي مانند ZoneAlarm يا Tiny Personal Firewall و...
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ايجاد پيغامي قبل از ورود به ويندوز




اگر ميخواهيد هر بار كه ويندوز شروع به كار ميكند , پيغام هشدار , راهنمايي , خوش آمد گويي و ... را بدهد , به زير كليد زير برويد:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]
و دو مقدار رشته اي به نامهاي LegalNoticeCaption وLegalNoticeText بسازيد.به LegalNoticeCaption نام كادر پيغام و به LegalNoticeText متني كه دوست داريد نمايش داده شود را بنويسيد.
 

Queen_of_hearts

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2003
نوشته‌ها
209
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
Every where!
محسن تو اين اخبار رو چند جا كپي مي كني؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ويروسي براي کاربران eBay



متخصصان مسائل امنيتي از كشف ويروسي خبر دادند كه در قالب يك نامه الكترونيك براي كاربران ارسال مي شود.
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري سلام، در اين نامه كه ظاهراً از سوي سايت مشهور ebay براي كاربران ارسال مي شود چنين ادعا شده كه اين سايت خواستار انجام يك پژوهش در ميان كاربران خود است كه شركت در آن جوايزي را نيز به دنبال دارد.

اين نامه همچنين داراي يك ضميمه آلوده به نام Login.exe است كه اجراي آن امكان دسترسي ويروس نويسان به اطلاعات شخصي افراد را فراهم مي آورد.

كارشناسان خطر اين ويروس را بسيار بالا ارزيابي كرده اند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
اكثر رايانه‌ها به نرم‌افزارهاي جاسوسي آلوده هستند

خبرگزاري فارس: بررسي و مطالعه‌اي درباره‌ رايانه‌هاي خانگي نشان داده است كه در حدود 80 درصد از اين رايانه‌ها آلوده به نرم‌افزارهاي جاسوسي بوده و كاربران از وجود آنها بي اطلاع هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از همكاران سيستم اين بررسي كه توسط شركت آمريكا آن لاين و شركت ملي امنيت شبكه (NCSA) صورت گرفته است، نشانگر آن است كه اكثر كاربران خانگي رايانه، در برابر تهديدها و خطرات آن‌لاين بدون حفاظت و آسيب پذير بوده و از خطرات و عواقب آنها آگاهي و اطلاعي ندارند.
براساس اين گزارش تقريبا از هر پنج كاربر، سه نفر از آنان تفاوت ميان ديوار آتش و نرم‌افزار ضد ويروس را نمي‌دانند. نرم‌افزار ديوار آتش رايانه‌هاي شخصي، كنترل كننده‌ و اداره كننده‌ برنامه‌هاي كاربردي رايانه‌هااست كه قابليت انجام مكالمات و برقراري ارتباط بر روي شبكه را دارند. در حالي كه نرم‌افزار ضد ويروس، كدهاي مخربي را كه تلاش مي‌كنند بر روي رايانه‌ها اجرا شوند، شناسايي و كشف مي‌كند.
اين بررسي همچنين نشانگر اين واقعيت است كه اكثر كاربران خانگي، مسئله‌ خطرات ناشي از اتصال رايانه‌هايشان به اينترنت و چگونگي ايمن كردن سيستمهاي خود را درك نمي‌كنند.
مطالعه و بررسي بر روي كامپيوترهاي 329 كاربر نشان داده است كه در حالي كه از هر 10 كاربر، هشت نفر از آنان نرم‌افزار جاسوسي را بر روي رايانه‌هاي خود دارند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
رييس انجمن ISPها تغيير كرد


سرويس اخبار داخلي ايتنا - به گفته رضا پارسا دبير انجمن صنفي ISPها، هيئت مديره اين انجمن براي پرهيز از فضاي تنش در پيگيري حقوق اعضاي صنف، تصميم به بركناري رييس پيشين، و انتخاب رياست جديد هيئت مديره نموده است.

پس از بحث‌هاي چند روز اخير پيرامون يك قرارداد بين دو شركت و ايراني و كره‌اي، سرانجام هيئت مديره انجمن صنفي كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي در واكنشي رسمي و تند به آن، در مديريت انجمن تغيير دادند.
گفتني است كه رييس پيشين انجمن، مديرعامل شركت «آسياتك» است كه در چند روز اخير، موضوع بحث‌ها و انتقادات بود.

رضا پارسا دبير اين انجمن در گفت‌وگويي كوتاه با ايتنا، علت اصلي اين تصميم را حفظ منافع اعضاي انجمن، و تلاش براي ايجاد فضايي آرام و مناسب براي فعاليت انجمن بدور از جنجال‌ها دانست.
به گفته پارسا، پيشبرد امور انجمن و حل مشكلات اعضاء، فقط در جوي آرام و بدون تنش ممكن است. از اين رو هيئت مديره انجمن تصميم به بركناري رياست پيشين، و انتخاب رييس جديد هسئت مديره نموده است.

رييس جديد انجمن
همچنين در جلسه اضطراري هيئت مديره انجمن شركت‌ها اينترنتي ايران، حسين شيخ‌عطار به سمت رئيس جديد هيئت مديره انتخاب شد.
به گزارش ايسنا، در نمابر ارسالي از دبيرخانه انجمن كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي كه به امضاي رياضيات، رضا پارسا، حسين شيخ‌عطار و علي‌رضا علمي رسيده ، آمده است: «جلسه اضطراري هيئت مديره انجمن شركت‌ها اينترنتي ايران در ساعت 10 بامداد تاريخ 6/8/83 تشكيل شد. در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد كه با توجه به حوادث اخير و شرايط موجود صنفي و به لحاظ رعايت مصالح عمومي اعضاء محترم انجمن، تغييرات در سمت‌هاي اعضاي هيات مديره به عمل آيد و نهايتاð به اتفاق آراء ”حسين شيخ‌عطار” به سمت رئيس جديد هيات مديره انتخاب شد.»
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ارسال sms رایگان


اگر یادتون باشه حدود 2 سال پارس آنلاین به عنوان اولین سایت سرویس sms را در اختیار کاربران گذاشت و بعد از آن سرویسی به نام پارس sms ظاهر شد که شما بعد از پس ثبت نام در سایت این شرکت و اضافه کردن آی دی parssms به لیست یاهو مسنجر خود می توانستید از طریق یاهو مسنجر به موبایلهای ایران پیغام کوتاه (sm) بزنید. ولی بعد از مدتی معلوم شد که این فقط یک تبلیغ بوده و این سرویس از حالت رایگان خارج شد.
پارس آنلاین هنوز این سرویس را ارائه می دهد . شما کافی است که یک موبایل در دسترس داشته باشید و بعد از پر کردن فرم عضویت و دادن شماره موبایلی که در دسترس شماست پس از چند ثانیه که فرم عضویت را ارسال کردید کد رمز عبور را بصورت پیغام کوتاه بر روی موبایلی که شماره آنرا در هنگام عضویت وارد کرده اید دریافت کنید و با آن وارد این سرویس شوید. توجه کنید که به موبایل فقط برای دریافت رمز عبور نیاز دارید و بعد از آن نیازی به موبایل نیست . این سرویس برای کاربرانی که از اشتراک اینترنت پارس آنلاین استفاده نمی کنند اجازه ارسال یک پیغام 80 حرفی در هر نیم ساعت را می دهد و برای کاربرانی که از اشتراک پارس آنلاین استفاده می کنند هر 3 دقیقه امکان ارسال یک پیغام 80 حرفی را می دهد.
تا اینجا را ممکنه همه بدونید ولی .من در این سرویس یک اشکال پیدا کردم که می توانیم این محدودیت را حذف کنیم. با توجه به این که این سیستم از روی آی پی تشخیص می دهد که اگر شما پیغامی در کمتر از نیم ساعت پیش ارسال کرده اید باید منتظر بمانید تا 30 دقیقه به پایان برسد تا بتوانید پیغام بعدی را ارسال کنید شما می توانید با ست کردن پروکسی سرور این سیستم را گول بزنید. یعنی همان کاری که برای عبور از فیلتر(به این مطلب مراجعه کنید ) می کردیم . با ست کردن پروکسی و قرار دادن آی پی و پورت مربوطه وقتی شما قصد ارسال پیغام بعدی را دارید آی پی پروکسی که ست کرده اید به سیستم پارس آنلاین معرفی می شود و شما با ست کردن پروکسی های مختلف(لیست پروکسی سرورها) در هر بار(حتی در یک دقیقه) می توانید چند پیغام بفرستید.
خلاصه اینکه چون این سیستم هر بار که شما پیغامی ارسال می کنید آی پی شما را ثبت می کند و تا 30 دقیقه به پایان نرسد اجازه ارسال پیغام بعدی را نمی دهد می توانید با استفاده از پروکسی سرور هر بار آی پی جدیدی به سیستم معرفی کنید. احتمالا وقتی مسئولین این شرکت این مطلب را بخوانند این مشکل را حل می کنند ولی فعلاً کار می کنه و فکر نکنم که به این زودی ها این اشکال را پیدا کنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نرخ رشد متوسط اينترنت تا پايان سال به 512 كيلوبيت افزايش مي‌يابد

معاون گسترش فناوري اطلاعات شركت ارتباطات داده‌ها، گفت: نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود 26 كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاي سال به 512 كيلوبيت افزايش مي‌يابد.


مهندس مهديون در گفت‌وگو با ايسنا در مورد اقداماتي كه از سوي شركت ديتا در جهت بالا بردن سرعت اينترنت در كشور انجام شده است، اظهار داشت: بايد صددرصد برنامه پيش‌بيني شده در جهت توسعه اينترنت كشور تا آخر برنامه 5 ساله سوم تحقق يابد، در اين راستا تمام تلاش‌ما اين است كه ظرفيت پورت‌هاي داخلي را به 58 هزار پورت و ظرفيت بين‌المللي را تا STM1 افزايش دهيم كه در اين حالت براي لينك‌هاي داخل كشور استفاده وسيعي از شبكه فيبرنوري كشور خواهد شد، همچنين تامين پورت‌هاي مورد نياز، خصوصا براي شبكه بانكي كشور تا حدود زيادي تامين شده و بايد تجهيزات لازم توسط خود بانك‌ها نصب شود.

وي تصريح كرد: اقدام براي خريد سفارشات فني در سال گذشته انجام گرفته و ورود تجهيزات از ابتداي سال در حال انجام شدن است و چنانچه لينك‌هاي لازم توسط شركت زيرساخت در اختيار گذاشته شود، مشكل خاصي نخواهيم داشت، هم‌چنين ارائه مجوز PAP به شركت‌ها براي ارائه اينترنت پرسرعت نيز از جمله اقدامات در راستاي افزايش سرعت و سهولت دسترسي كاربران به اينترنت است.
معاون گسترش فناوري اطلاعات شركت ارتباطات داده‌ها، به استناد آمار امور مشتركان ديتا بر اين نكته كه نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود 26 كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاي سال به 512 كيلوبيت افزايش مي‌يابد تاكيد بيشتري داشت.

مهديون در مورد وضعيت طرح ايجاد IDC در كشور گفت: ايجاد اين مجتمع‌ها، كمك بزرگي براي كاهش قيمت تمام شده اطلاعات و مصرف كم پهناي باند بين‌المللي است، اين پروژه از سال‌ها‌ي قبل در مخابرات آغاز شده و نهايتا پروژه شارع 2 به عنوان پايلوت از سوي شركت ديتا تقريبا به بهره‌برداري رسيده و دو مشتري براي “هاست“ كردن اطلاعات‌شان به ما مراجعه كرده‌اند.
مهديون تصريح كرد: پيش‌نويس آيين‌نامه براي حمايت و در نظر گرفتن تخفيف‌هاي ويژه براي شركت‌هاي ارائه كننده خدمات اينترنت در جهت ايجاد IDC تكميل و براي كميسيون ماده 2 وزارتخانه فرستاده شده كه در صورت تصويب احتمالا براي اجرا به سازمان تنظيم مقررات فرستاده خواهد شد.

وي ادامه داد: اميدواريم تا آخر سال شاهد تصويب آيين‌نامه مذكور و ايجاد 2 يا 3 مجتمع IDC قوي در كشور باشيم كه در اين صورت پيش‌بيني مي‌كنيم قيمت دسترسي به اينترنت در كشور كاهش پيدا كند.
وي يادآور شد: با راه‌اندازي پروژه شارع 2 به عنواني يك IDC نسبتا كوچك، مذاكراتي با صداوسيما انجام داديم تا فيلم‌هاي خود را روي آن هاست كند.

وي با اشاره به تغيير سمت و فعاليت خود در معاونت گسترش فناوري اطلاعات شركت ديتا يادآور شد: با ايجاد اين معاونت مي‌خواهيم گلوگاه‌ها و مشكلات اصلي تكميل نشدن شبكه كشور و عدم دست‌يابي به اهداف نهايي توسعه اينترنت كشور را پيدا كنيم و در واقع اين معاونت به عنوان بازوي كارشناسي به معاونت فناوري اطلاعات وزارتخانه در تصميم‌گيري بهتر كمك خواهد كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
کامپیوترهای مکینتاش در معرض خطر




وقوع یک تهدید امنیتی جدید که تنها کاربران کامپیوترهای مکینتاش را با مشکل مواجه می‌کند هفته گذشته مورد توجه متخصصان مسائل امنیتی قرار گرفت.

به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از خبرگزاري سلام، تهدید مذکور که در قالب یک کرم خرابکار موسوم به Opener ظاهر شده Firewall کامپیوترهای مکینتاش را از کار می‌اندازد و دست به سرقت اطلاعات شخصی کاربران یا تخریب آنها می‌زند؛ اما کارشناسان خطر این ویروس را محدود ارزیابی کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند رویکرد هکرها و ویروس‌نویسان به تخریب کامپیوترهای مکینتاش نشان می‌دهد که کاربران سیستم‌های رایانه‌ای به هیچ‌وجه نباید خود را از خطرات مصون بدانند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
معتمدی جهانگرد را برای دبیری شورای عالی آی تی به رییس جمهور معرفی کرد


سید احمد معتمدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نصرالله جهانگرد دبیرشورای عالی اطلاع رسانی را به عنوان دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات به رییس جمهوری معرفی کرد.

به گفته یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات این اقدام وزیر به دنبال پیگیری برای تشکیل این شورا که در قانون تغییر نام و وظایف این وزارتخانه تاکید شده انجام می گیرد.

طی هفته های اخیر زمزمه های مبنی بر راه اندازی این شورا به گوش می رسید.

شورای عالی فناوری اطلاعات بر طبق قانون بالاترین مرجع تصمیم گیری در زمینه فناوری اطلاعات در کشور است و رییس آن با معرفی وزیر ارتباطات توسط رییس جمهور انتخاب میشود و اعضای آن را نمایندگان دستگاه های مختلف کشور تشکیل می دهند.

بر طبق قانون دبیرخانه این شورا در وزارت ارتباطات ایجاد می شود.

در ماههای اخیر موضوع تشکیل این شورا و حذف شوراهای موازی مثل شورای عالی انفورماتیک و شورای عالی اطلاع رسانی در محافل آی تی در جریان بود.

نصرالله جهانگرد تا سه سال قبل مسئولیت معاونت برنامه ریزی و هماهنگی وزارت پست را بر عهده داشت اما به دلیل آنچه که اختلاف با معتمدی گفته می شد او این سمت را ترک گفت و شورای عالی اطلاع رسانی راتقویت کرد.

با توجه به صحبت هایی که پیرامون روابط بین جهانگرد و معتمدی وجود دارد به نظر می رسد معرفی جهانگرد به عنوان دبیر این شورا به نوعی پایان دادن به این صحبت ها و نوعی چراغ سبز به یار و رقیب دیرینه نیز هست.

با توجه به زمان محدود باقی مانده از عمر دولت فعلی مشخص نیست آیا خود جهانگرد حاضر به پذیرفتن این پست هست یا خیر
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
تجديد نظرمايكروسافت در استاندارد ضد اسپم






شركت مايكروسافت روز دوشنبه اعلام كرد كه اين شركت در طرح خود براي از بين بردن اسيم هاي ايميل تجديد نظر كرده است تا بر مهندسان شكاك اينترنتي كه نسبت به پذيرش فن آوري متعلق به شركت با نفوذ نرم افزاري بي ميل بوده اند فائق آيد.

به نقل از رويتر، مقامات مايكروسافت اعلام كردند كه آنها در پروتكل senderID خود تجديد نظر كردند تا با استانداردهاي موجود بهتر كار كنند و در ضمن برنامه انحصاري خود را محدود كرده اند تا مطمئن شود اين برنامه طرح هاي ديگر را پوشش نمي دهد.
موسسه American online كه شعبه اي هز شركت time warner است اعلام كرد كه آنها بعد از اينكه اين پروتكل را به مدت يك ماه واگذار كردند در حال آزمايش دوباره آن هستند.

هرزنامه نويسان اكثر اوقات براي عبور از دستگاه هاي فيلتر از آدرس هاي ايميل ديگران استفاده مي كنند و اين تاكتيك «Spoofing» نام دارد.

Sender ID مايكروسافت يكي از چندين طرح مايكروسافت است كه به موسسه America onlinc و ديگر فراهم كنندگان اينترنت اجازه مي دهد صحت و درستي پيام هاي ارسالي از [email protected] را بررسي كند و پيام هايي را كه از طرف كامپيوترهاي سرور example.com نيستند را به عنوان اسپم حذف كند، اين فن آوري براي كاربران عادي غير قابل رؤيت است.

مايكروسافت در ماه مه طرح Sender ID خود را با طرح ديگر توسعه يافته توسط موسسه كارآفرين Meng Wong تركيب كرد و آن را براي ثبت تسليم موسسه ثبت استاندارد Internet Engineering Task Force كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ياهو و Adobe در خدمت يكديگر


yahoo به تازگي دريافته است كه اتحاد با شركت‌هاي معروف ديگر، روش مناسبي براي رقابت با گوگل مي‌باشد. ياهو و Adobe در همين راستا و براي رقابت با گوگل و مايكروسافت در زمينه جست‌وجو، قراردادي تنظيم كرده‌اند.


طبق اين قرارداد، Adobe نوار ابزاري جديد به نرم‌افزار Acrobat مي‌افزايد و بدين ترتيب اين نرم‌افزار را به بخش‌هاي آنلاين ياهو مانند موتور جست‌وجوي آن، pop-up blocker و نرم‌افزار مقابله با برنامه‌هاي جاسوسي مرتبط مي‌كند.
اين نوارابزار همچنين قادر است تا كاربران ساده و شركت‌هاي كوچك را به يك سرويس آنلاين براي ساختن فايل‌هاي PDF متصل سازد. قابليت پيشرفته‌تري هم در آينده به Acrobat افزوده خواهد شد و به كمك آن مي‌توان صفحات وب را از فرمت HTML به PDF تبديل كرد. همچنين Adobe قصد دارد تا Yahoo Search را به عنوان موتور جست‌وجوي پيش‌فرض در نسخه‌هاي جديد Acrobat Reader قرار دهد. اين اتحاد براي شركت Adobe به منزله افزايش كاربرد نرم‌افزارش و براي ياهو باقي ماندن در عرصه رقابت است.

به نوشته نيو‌يورك تايمز، هم‌اكنون 500 ميليون نفر از نرم‌افزار آكروبات استفاده مي‌كنند. به طور يقين ياهو قادر خواهد بود از اين پس در عرصه رقابت، تعداد زيادي از كاربران اين نرم‌افزار را هم در اختيار خود داشته باشد. اما ياهو با وجود حركت‌هاي جديد گوگل و مايكروسافت در زمينه جست‌وجوي ديسك سخت با مشكل روبرو خواهد شد. گوگل از ماه ژوئن تا سپتامبر امسال نيروي كار خود را 16 درصد افزايش داده است. نوآوري‌ها و حركت‌هاي مهم اين شركت از پتانسيل بالاي آن خبر مي‌دهد و به تازگي شايعاتي هم در مورد فعاليت گوگل بر روي يك مرورگر وب جديد وجود دارد. مايكروسافت نيز نرم‌افزار‌هاي جست‌وجو بر روي ديسك سخت و جست‌وجوي الگوريتمي وب را تا پايان سال 2004 به مرحله آزمايشي بتا خواهد رساند.

ياهو در هفته دوم اكتبر براي رقابت در بازار جست‌وجو بر روي ديسك سخت، شركت Stata Labs. را خريداري نمود. اين شركت در زمينه ابزار جست‌وجوي email فعاليت مي‌كند و ياهو توليد محصولات اين شركت را قطع كرده و تنها از فناوري آن استفاده خواهد كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بررسي مشكلات توسعه شبكه ارتباطات سيار، آنچه به فراموشي سپرده شد


شايد شما هم به خاطر داشته باشيد سال 73 تلفن همراه به عنوان يك وسيله لوكس، شناخته شده بود. همين امر باعث شد نه به مباحث آموزشي و تحقيقاتي تلفن همراه توجهي شود و نه سازماندهي مناسبي در زمينه ارتباطات سيار صورت گيرد و حالا وقتي متوجه شده‌ايم تلفن همراه و ارتباطات سيار از نيازهاي عصر امروز است كه با مشكلات و معضلات بسياري روبه‌رو هستيم.
البته نمي توان كتمان كرد كه تنها نگاه به تلفن همراه به عنوان يك كالاي لوكس ريشه مشكلات امروزي نيست آن زمان مشكلات ديگري نيز وجود داشت كه از جمله مي‌توان به كمبود نيروي انساني اشاره كرد.
هنگامي كه تكنولوژي ارتباطات سيار وارد كشور شد، جذب نيروي انساني براي موسسات و شركت‌هاي دولتي داراي محدوديت‌هاي بسياري بود. به همين دليل در آن سال‌ها وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق (ارتباطات و فناوري اطلاعات فعلي) تنها توانست حدود 25 نفر را به صورت بورسيه آموزش دهد و اينك در حالي كه نياز مخابرات ده هزار نفر نيروي جديد در سال است تعداد فارغ‌التحصيلان رشته مخابرات از دانشگاه‌هاي آزاد و دولتي كمتر از 8500 نفر است. ضمن آنكه حدود 50 درصد آنها نيز جذب اين بخش نمي‌شوند. از طرفي دانشگاه‌ها نتوانستند همگام با ورود مبحث ارتباطات سيار به جامعه حركت كنند به طوري كه در حال حاضر دانشگاه‌هاي كشور، آزمايشگاه تخصصي تلفن همراه يا حتي نمونه‌هايي از تجهيزات ارتباطات سيار، مانند BTS را ندارند.
به اين ترتيب سهم آموزش و تحقيقات از سرمايه‌گذاري 900 ميليارد توماني تلفن همراه در كشور تقريبا صفر است.

مشكلات فني توسعه شبكه تلفن همراه
اين روزها هر چند مسوولان و كارشناسان تلاش بسياري براي فراهم كردن بستر توسعه شبكه تلفن همراه مي‌كنند اما هنوز زيرساخت شبكه دچار ضعف و نسبت به توسعه شبكه‌هاي انتقال و دسترسي عقب است.
مشكلاتي از قبيل يكدست نبودن شبكه، پيامدهاي ناشي از طولاني شدن مراحل انجام مناقصه‌هاي خريد تجهيزات و ورود آن به كشور نيز وجود دارد كه بايد در رفع آن كوشيد.
بعضي از كارشناسان ريشه اصلي مشكلات فني شبكه تلفن همراه را ضعف بدنه كارشناسي موجود در شبكه مخابرات مي‌دانند كه راه پيشنهادي آنها نيز استفاده از مشاوران خارجي است.
شايد با توجه به همين پيشنهاد بود كه شركت مخابرات سال 81 از يك شركت مشاور انگليسي با هدف بهينه‌سازي شبكه تلفن همراه تهران، پياده‌سازي نرم‌افزارهاي طراحي شبكه و ارايه آموزش‌هاي لازم و نهايتا طراحي و توسعه شبكه ارتباطات سيار كشور از 2 ميليون به 5 ميليون مشترك، كمك گرفت.
هنگامي كه شركت انگليسي «ايركام» آغاز به كار كرد، انتظار مي‌رفت مشكلات شبكه تلفن همراه نيز آرام آرام برطرف شود. اما متاسفانه مشكلات هنوز پابرجاست به طوري كه امروز حتي بسياري از پارمترهاي كيفيت مكالمه حتي در حداستاندارد آن را نيز دارا نيستيم.
برخي از صاحبنظران مشكلات اجرايي مانند عدم هماهنگي بين ارگان‌هاي ¬ مختلف (درون و برون سازماني) و يا ثبت‌نام هاي بدون برنامه‌ريزي و حجم و مدت زمان زياد مكالمه ‌ها در كشور را از جمله علل ناكامي شركت مشاور خارجي مي‌دانند.
انتخاب تكنولوژي: اگر به تاريخچه راه‌اندازي شبكه ارتباطات سيار نگاهي بيندازيم متوجه خواهيم شد در ابتداي راه‌اندازي شبكه ارتباطات سيار از سيستم اروپايي GSM استفاده شده است كه يكي از دلايل اصلي اين انتخاب در مقايسه با سيستم آنالوگ آمريكايي، ارتباط بهتر ايران با اروپا بوده است اما در واقع اين انتخاب كه براساس نوع رابطه با كشورها صورت گرفت باعث كاهش مشكلات بعدي در مواجهه با تغييرات سريع تكنولوژي‌هاي ارتباط سيار شد.
اما به هر حال رشد سريع تكنولوژي اين حوزه باعث مي‌شود به تدريج به سمت استفاده از نسل سوم موبايل بوديم، حتي اگر تجهيزات و سيستم آن آمريكايي باشد.
اما اين روزها مي‌بينيم كه ما حتي در راه‌اندازي اپراتور دوم موبايل دچار مشكلات عديده‌اي هستيم كه ناشي از همان روابط است و نه تجهيزات و تكنولوژي.
از سويي متاسفانه تاكنون از پهناي باند 1800 مگاهرتز در شبكه ارتباطات سيار كشور استفاده نشده و اين در حالي است كه استفاده از اين پهناي باند تاثير به سزايي در كيفيت ارتباطات سيار دارد.
نبايدفراموش كرد كه اوايل دهه هفتاد (1373) تكنولوژي GSM در ابتداي راه بوده و سيستم‌هاي نسل اول موبايل كه آنالوگ هستند، آن زمان به عنوان يك انتخاب كم دردسر مطرح بوده است. اما امروزه بايد با برنامه‌ريزي و در نظر گرفتن تغييرات سريع و ناگزير تكنولوژي پيش رويم.
همچنين بايد توجه داشت توانايي شبكه زيرساخت در ارايه و پوشش انواع سرويس‌هايي كه تلفن همراه مي‌تواند ارايه دهد، يكي از مهمترين مسايل فني است. كارشناسان معقتدند بايد 6 ماه قبل از زمان ارايه خدمات شبكه زيرساخت توسعه يابد كه تاكنون اين اتفاق نيفتاده است.

مشكلات مالي توسعه شبكه ارتباطات سيار
كارشناسان و صاحبنظران معتقدند يكي از دلايل اصلي تاخير در ارايه خدمات و توسعه به هنگام شبكه، همزماني فعاليت‌هاي نصب، راه‌اندازي و سرويس‌دهي است كه ناشي از كمبود نقدينگي و سرمايه اوليه براي خريد و نصب تجهيزات است.
عده‌اي معتقدند با توجه به وجوهي كه از مشتركان به عنوان خريد امتياز تلفن همراه اخذ مي‌شود، مشكل كمبود نقدينگي نبايد وجود داشته باشد. اما تا زماني كه نحوه هزينه كردن وجوه حق اشتراك تلفن همراه كه شركت مخابرات از ثبت نام كنندگان دريافت مي‌كند، شفاف نشود نمي‌توان نسبت به آن اظهارنظر كرد: اينكه چند درصد از اين وجوه صرف هزينه‌هايي مانند توسعه ارتباطات روستايي، بازپرداخت بدهي‌هاي گذشته و هزينه‌هاي اين چنيني مي‌شود و چه مقدار به توسعه و گسترش شبكه ارتباطات سيار تعلق مي‌گيرد.
از سويي بايد اين واقعيت را پذيرفت كه بخش خصوصي نيز در حال آماده شدن براي ارايه سرويس به متقاضيان تلفن همراه هستندو به اين ترتيب اينك مخابرات يكه تاز عرصه ارتباطات سيار نيست و با پيدا كردن رقباي تازه نفس بايد برنامه ريزي دقيقي انجام دهد.
اين نكته انكارناپذير است كه با ورود رقباي بخش خصوصي به اين عرصه شركت مخابرات بخشي از مشتريان خود و در نتيجه بخشي از درآمدخود را از دست خواهد داد.
برخي معتقدند همكاري ساير ارگان‌ها با مخابرات، از جمله ديگر مشكلاتي است كه در اين زمينه وجود دارد. از جمله اين مشكلات مي‌توان به مواردي چون:
- در اختيار قرار ندادن محل مناسب نصب BTS توسط برخي ارگان‌ها
- عدم امكان تعميرات به موقع به دليل قرار داشتن تجهيزات در محدوده ادارات دولتي و ...
هر چند به گفته برخي از مسوولان مشكل همكاري با برخي از ارگان‌ها طي چند ماه اخير به حداقل رسيده اماتدوين مقررات شفاف براي تنظيم روابط بين ارگان‌هاي مرتبط و ايجاد يك كميته كارشناسي براي بررسي و اعلام نظر در اين موارد ضروري است.

و اما اينك ... اگرچه تاكنون به هر دليل، شركت‌هاي بزرگ خصوصي در صنعت تلفن همراه تشكيل نشده‌اند اما به نظر مي‌رسد با افزايش فعاليت مشترك شركت‌هاي موجود، به خصوص در زمينه تحقيقات و R&D تشكيل شركت‌هاي بزرگ و قدرتمند در آينده دور از انتظار نخواهد بود.
بنابراين نه تنها شركت مخابرات بايد از تمام توان خود با برنامه ريزي دقيق استفاده كند بلكه سياست‌هاي حمايتي دولت نيز بايد به گونه‌اي شكل گيرد كه در عين ادامه روند فعلي ارايه خدمات به مردم، به گونه‌اي از شركت‌هاي خصوصي داخلي در جهت متمركز كردن نيرو و توان براي فراهم كردن بستر توسعه ارتباطات سيار حمايت كند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
Istanbul برنامه جديد كامپيوترهاي دسك تاپ سال 2005 راه اندازي مي شود


شركت مايكروسافت اعلام كرد كه آنها در حال راه اندازي يك برنامه دسك تاپ هستند كه هدفش جمع آوري يكپارچه ايميل، پيام هاي كوتاه، كنفرانس هاي تصويري، خدمات تلفن هاي معمولي و مكالمات اينترنتي است.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، به نقل از Cnews، مايكروسافت قصد دارد اين محصول را كه «Istanbul» نام دارد در نيمه اول سال 2005 راه اندازي كند تا از اين طريق با رقيب خود IBM رقابت كند.

مايكروسافت هم اكنون در حال امتحان كردن Istanbul در ايستگاه هاي پردازشگر شركت است و قصد دارد طي چند ماه آينده قبل از عرضه محصول به بازار همين آزمايشات را در سيستم هاي مصرف كنندگان نيز انجام دهد.

آقاي گوپتا، كسي كه اين طرح را در كنفرانس VON پاييز 2004 با موضوع فن آوري صدا از طريق اينترنت در تلفن اعلام كرد گفت كه Istanbul به كاربران اجازه مي دهد تا صرف نظر از نوع علامت تجاري استفاده شده در فن آوري پيام كوتاه با افراد ديگر ارتباط برقرار كنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بيشتر دستگاه‌هاي بزرگ دولتي در نمايشگاه الكامپ حضور دارند

ايتنا - الهه عصاري مدير اجرايي نمايشگاه الكامپ گفت : در هيچ برهه‌اي از زمان دستگاه‌هاي دولتي تا اين اندازه از نمايشگاه‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات استقبال نكرده‌اند و اين نشان از حركت جدي دولت در جهت توسعه كاربري فناوري‌هاي نوين در ادارات و نهادها و موفقيت نسبي طرح تكفا دارد.


به گزارش سايت رسمي الكامپ، تعداد زيادي از وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي در دهمين نمايشگاه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكي(الكامپ 2004) حضور دارند. به گزارش روابط عمومي الكامپ 2004 تعداد دستگاه‌هاي دولتي حاضر در نمايشگاه الكامپ امسال نسبت به سال گذشته افزايش قابل ملاحظه‌اي داشته‌است كه اين موضوع نشان‌دهنده عزم جدي بخش دولتي در توسعه و كاربري فناوري اطلاعات و ارتباطات است.

اين گزارش اسامي برخي از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي حاضر در سالن دولت الكترونيكي را به اين شرح برشمرد: شوراي عالي اطلاع‌رساني، شوراي عالي انفورماتيك، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، وزارت صنايع و معادن، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مركز آمار ايران، خبرگزاري جمهوري اسلامي، استانداري تهران و ساير استانداري‌ها، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت بازرگاني، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، مركز امور مشاركت زنان، صدا و سيما، وزارت مسكن و شهرسازي، سازمان مناطق آزاد، سازمان هواپيمايي كشوري، سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان آموزش فني و حرفه‌اي، مركز اطلاعات و مدارك علمي كشور، فناوري اطلاعات ناجا، وزارت نفت، گمركات كشور، بازرسي كل كشور و...

الهه عصاري، مدير اجرايي نمايشگاه الكامپ 2004 در اين زمينه اظهار داشت: در هيچ برهه‌اي از زمان دستگاه‌هاي دولتي تا اين اندازه از نمايشگاه‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات استقبال نكرده‌اند و اين نشان از حركت جدي دولت در جهت توسعه كاربري فناوري‌هاي نوين در ادارات و نهادها و موفقيت نسبي طرح تكفا دارد.
وي افزود: با وجود اين كه مهلت تعيين شده قبلي براي ثبت‌نام نمايشگاه پايان يافته و تنها سه هفته تا زمان برگزاري نمايشگاه فرصت باقي است و بخش اعظم فضاي نمايشگاهي توسط شركت‌هاي بخش خصوصي و دولتي اشغال شده‌است، اما هنوز با خيل مراجعه كنندگان روبه‌رو هستيم و ناچار به ادامه ثبت‌نام شده‌ايم. وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: با وجود اين كه برگزاري نمايشگاه امسال خيلي دير قطعيت يافت و فرصت اندكي براي جذب مشاركت كنندگان خارجي داشتيم، اما در روزهاي اخير و پس از تكميل شدن بخش لاتين وب‌سايت نمايشگاه، تقاضاهاي متعددي از سوي شركت‌هاي خارجي و بين‌المللي براي حضور در الكامپ امسال دريافت نموده‌ايم. اين موضوع حاكي از آن است كه چنانچه برنامه‌ريزي دقيق‌تر و اطلاع‌رساني بهتري در خصوص زمان و مكان برگزاري نمايشگاه و نحوه مشاركت در نمايشگاه صورت پذيرد، اين پتانسيل موجود است كه پذيراي تعداد بسيار بيشتري از شركت‌هاي خارجي باشيم.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد با تمهيداتي كه انديشيده‌شده، الكامپ امسال بتواند در سطح كشور و منطقه به الگويي مناسب تبديل شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نمايشگاه IT بدون حضور متولي IT






با توجه به گذشت حدود 10 روز از پايان ثبت‌نام، خبري از حضور وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ ديده نمي شود.



هموطن سلام- نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيكي (الكامپ 83) كه در سال جاري شاهد برگزاري دهمين دوره آن خواهيم بود، از تاريخ 26 تا 30 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي برگزار خواهد شد.
الكامپ در نوع خود مهم‌ترين رخداد تجاري فناوري اطلاعات و ارتباطات سال در ايران است كه براي نخستين بار در سال 1374 برگزار شد و همه ساله، بازديدكنندگان بسياري از آن ديدن مي كنند.
هدف اصلي اين نمايشگاه هموار كردن راه بازرگاني جهاني و نمايش توان رقابتي ايران است. از اين رو كوشش شده تا با همكاري بسياري از نهادها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي، اين مهم محقق شود.
در نمايشگاه امسال همچون دوره گذشته شاهد بر پايي سالن دولت الكترونيك هستيم كه امسال اين سالن در وسعت بيشترو با حضور تعداد بيشتري از دستگاهاي دولتي برپا خواهد شد.

طبق اعلام انجمن شركت‌هاي انفورماتيك، تعدادي از دستگاه‌هاي كه براي حضور ثبت نام كرده‌اند در برگيرنده شوراي عالي اطلاع‌‏رساني، شوراي عالي انفورماتيك، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، وزارت صنايع و معادن، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، مركز آمار ايران، خبرگزاري جمهوري اسلامي، استانداري تهران و ساير استانداري‌‏ها، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت بازرگاني، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سازمان مديريت و برنامه‌‏ريزي، مركز امور مشاركت زنان، صدا و سيما، وزارت مسكن و شهرسازي، سازمان مناطق آزاد، سازمان هواپيمايي كشوري، سازمان پژوهش‌‏هاي علمي و صنعتي، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان آموزش فني و حرفه‌‏اي، مركز اطلاعات و مدارك علمي كشور، فناوري اطلاعات ناجا، وزارت نفت، گمركات كشور، بازرسي كل كشور و تعداد ديگري از دستگاه‌ها است.

وزارت ارتباطات و شركت‌هاي تابع برنامه خاصي براي حضور در نمايشگاه ندارند
طبق اطلاعيه‌هاي قبلي انجمن شركت‌هاي انفورماتيك ثبت‌نام غرفه‌هاي دولت الكترونيكي از دوشنبه، بيستم مهرماه آغاز و تا 26 مهر خاتمه يافته است، اين در حالي است كه با توجه به گذشت حدود10 روز از پايان ثبت نام خبري از حضور وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن دولت الكترونيك نمايشگاه الكامپ ديده نمي شود.
الهه عصاري مدير اجرايي نمايشگاه الكامپ 2004 در اين زمينه اظهارداشت: با وجود اين كه مهلت تعيين شده‌ قبلي براي ثبت نام نمايشگاه پايان يافته و تنها سه هفته تا زمان برگزاري نمايشگاه فرصت باقي است و بخش اعظم فضاي نمايشگاهي توسط شركت‌‏هاي بخش خصوصي و دولتي اشغال شده است؛ اما هنوز با خيل مراجعه‌‏كنندگان روبرو هستيم و ناچار به ادامه ثبت‌‏نام شده‌‏ايم.
طبق تماس هاي گرفته شده به اين قطعيت رسيديم كه با وجود چنين تمهيدي همچنان وزارت ارتباطات و شركت‌هاي تابع برنامه خاصي براي حضور در نمايشگاه ندارند.

در همين رابطه مسئول ارتباط با رسانه‌هاي اين وزارتخانه در پاسخ به سوال خبرنگار هموطن سلام بيان داشت: مسئول نمايشگاه‌هاي اين وزارتخانه برنامه خاصي را براي حضور در نمايشگاه اعلام نكرده است.
مدير روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران نيز از كميت و كيفيت برگزاري نمايشگاه اظهار بي‌اطلاعي كرد و در خصوص حضور اين شركت بيان داشت: عمدتاً در اين گونه نمايشگاه‌ها شركت مخابرات ايران حضور دارد و اگر نيازي به حضور ما باشد، قطعا به ما اعلام خواهد شد.

مسئول برگزاري نمايشگاه‌هاي شركت مخابرات ايران نيز با اعلام حضور نيافتن اين شركت در نمايشگاه بيان داشت: با توجه به برگزاري نمايشگاه تلكام كه چندي قبل برگزار شده بود و شركت‌هاي تابع وازرت ارتباطات نيز در آن حضور يافته بودند، ديگر لزومي به شركت در نمايشگاه الكامپ ديده نشده است.
در همين رابطه مدير روابط عمومي و اموزش شركت ارتباطات ديتا نيز بيان داشت: از همان ابتدا كه جلسات اوليه اين نمايشگاه برگزار شد، برنامه‌اي براي حضور در نمايشگاه نداشتيم. دليل آن نيز به حضور يافتن اين شركت در نمايشگاه تلكام و چندين نمايشگاه ديگر باز مي‌گردد كه لزومي به شركت در نمايشگاهي را با فاصله زماني اندك از گذشت تلكام نديديم.
 
بالا