برگزیده های پرشین تولز

مقالات مرتبط به كامپيوتر و اينترنت

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مجري طرح سيم‌‏ ‌‏کارت‌‏هاي اعتباري گفت : قرار‌‏داد ترك‌‏سل موجب افزايش عرضه و كاهش قيمت سيم كارت خواهد شد






قرار‌‏داد ترك‌‏سل موجب افزايش عرضه و كاهش قيمت سيم كارت مي‌‏شود.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر احمد علمايي, مديركل دفتر مشاركت‌‏هاي غيردولتي و مجري طرح سيم‌‏كارت‌‏هاي اعتباري , در اين گفت و گو ضمن بيان اين مطلب گفت: نكته اساسي اين است كه اگر اين قرارداد امضا شود عرضه خدمات و سرويس‌‏دهي تلفن همراه بهتر و بيشتر خواهد شد و قاعدتا هزينه سرويس‌‏دهي پايين خواهد آمد ؛ چرا كه مشتري حق انتخاب دارد و مي‌‏تواند براساس انتخابش از سرويس استفاده كند.
وي تصريح كرد: با توجه به قاعده عرضه و تقاضا, پيش‌‏بيني مي‌‏شود كه قيمت سيم كارت در بازار پايين بيايد ؛ اما در حال حاضر ارايه قيمت امكان‌‏پذير نيست.

دكتر علمايي, در ادامه ترك سل را يك طرح اقتصادي دانست و افزود: اين طرح اقتصادي كه به دنبال افزايش عرضه خدمات تلفن همراه براي مردم ايجاد مي‌‏شود, به صورت طرح بيزنس پلن مي‌‏تواند قيمت واقعي سيم كارت را تخمين بزند ؛ اما يك قاعده اساسي در بازار وجود دارد و آن كاهش قيمت سيم كارت در هنگام افزايش عرضه است.

مجري طرح سيم‌‏كارت‌‏هاي اعتباري در ادامه خاطرنشان كرد: براساس قرارداد, قاعدتا از شركتي كه به عنوان اپراتور دوم فعاليت خواهد كرد, خواسته مي‌‏شود كه سرويسي با كيفيت مطلوب در اختيار مصرف‌‏كنندگان قرار دهد.
وي گفت: ما در كشور سازماني به نام سازمان تنظيم مقررات داريم كه وظيفه‌‏اش نظارت بر كليه اپراتور‌‏ها از جمله اپراتور اول( اپراتور مخابرات)است , اين سازمان هم‌‏چنين بر كيفيت سرويس‌‏هاي مورد ارايه اپراتور نظارت مي‌‏كند كه در حد استاندارد‌‏هاي بين‌‏المللي باشد.
علمايي در پايان تصريح كرد: با نظارت اين سازمان بر اپراتور دوم, مي‌‏توان شاهد ارايه يك سرويس با كيفيتي متناسب و هم‌‏چنين منطبق با سطح مورد نظر قانون‌‏گذاران باشيم.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سایت ملی وبلاگ نویسان ایرانی راه اندازی می‌شود






سید یحیی تقوی، دبیر دومین جشنواره ملی مسابقات اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار هموطن سلام با بیان مطلب ذکر شده اظهار داشت: سال گذشته، اولین سالی بود که این جشنواره را با محوریت وبلاگ نویسی قرآنی برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب و حدود 40 هزار بازدید کننده‌ای که از سایت وجود داشت، در طول سال نیز در این فکر کرده بودیم که جشنواره سال جاری را با بخش‌های جامع‌تری برگزار کنیم.
وی افزود: جشنوار ملی مسابقات اینترنتی سال جاری با 6 بخش در حال برگزاری است که علاوه بر موضوع وبلاگ نویسی، موضوعات داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی کوتاه، مفاهیم آیات قرآن، تصویر شناسی، فرهنگ عمومی قرآن و طراحی مسابقات اینترنتی قرآنی را پوشش می‌دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به این که حدود 8 روز از شروع برگزاری جشنواره می‌گذرد، حدود 35 هزار و 600 نفر از سایت بازدید کرده‌اند که طبق آمارهای موجود تحصیلات 2 درصد از این افراد در مقطع دکترا، 4 درصد فوق لیسانس،27 درصد لیسانس، 18 درصد فوق دیپلم و مابقی کمتر از دیپلم که عمدتا طیف دانش آموزان را تشکیل می‌دهند، است.
وی یادآور شد: آمار جالب دیگری که وجود دارد نشان می‌دهد که در این مسابقات از کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ترکیه، عربستان، امارات، پاکستان و افغانستان نیز شرکت کنندگان ایرانی وجود دارد و تقریبا اغلب استان‌های کشور نیز برای حضور ثبت نام کرده‌اند.
وی نکته قابل توجه این جشنواره را که در کنار نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود، الزام حضور در نمایشگاه برای استفاده از بخش‌های آن دانست که این الزام در خصوص جشنواره ملی مسابقات اینترنتی وجود ندارد و به نوعی جشنواره به خانه‌های افراد رفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارشاد برای حمایت از وبلاگ نویسان بیان داشت: در حال حاضر از مباحثی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود، این است که امروزه وبلاگ نویسی و مقاله نویسی اینترنتی در میان اقشار جامعه بسیار رواج یافته و با وجود مقام سوم ایران در زمینه وبلاگ نویسی تاکنون ساماندهی خاصی در این زمینه ایجاد نشده است. لذا این وزارتخانه درصدد است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ساماندهی قشر عظیمی از تولید کنندگان محتوی را بر عهده بگیرد.
وی در خصوص محدودیت موضوعات جشنواره ملی مسابقات اینترنتی بیان داشت: با توجه به برگزاری این جشنواره در کنار نمایشگاه قرآن و استقبال بسیاری از افراد، موضوعات مسابقه در محورهای قرآنی و مذهبی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: البته به این نکته معتقد هستیم که اگر جشنواره در چنین موضوعاتی ثابت بماند، در مدت زمان، کشش‌ چندانی برای مخاطبان نخواهد داشت. لذا وزارت ارشاد در حال آماده سازی طرح‌هایی است که این جشنواره را در موضوعات متنوع‌تری برگزار کند.
وی با اشاره به همکاری شرکت پرشین بلاگ در برگزاری این جشنواره بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی فرهنگ که در زمینه IT نیز فعالیت‌هایی را داشته است، در دستور کار خود چندین طرح را در دست دارد که نمونه آن سایت ملی وبلاگ نویسان ایران است که اکنون با فعالیت‌های انجام شده مراحل پایانی خود را می‌گذارند و امیدواریم تا پایان سال به مرحله اجرا برسد.
وی افزود: این سایت، خدمات ویژه‌ و متنوعی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار خواهد داد که از جمله آن ایجاد انجمن های مختلف، خبرنامه و چاپ آثار تولیدی است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
لغو برگزاري اجلاس جامعه اطلاعاتي در تونس






سرويس اخبار داخلي ايتنا - پس از مدت‌ها بحث و كشمكش در باره برگزاري اجلاس آينده سران جامعه اطلاعاتي در كشور تونس، يك مقام آگاه از احتمال لغو اين برنامه خبر داد.

يك مقام آگاه در گفت‌وگو با ايتنا، از لغو برگزاري اجلاس جهاني سران جامعه اطلاعاتي در تونس خبر داد.
البته با توجه به بحث‌ها و حتي مخالفت‌هايي كه نسبت به تصميم براي برگزاري اجلاس بعدي در تونس، به ويژه پس از اتمام اجلاس سال گذشته در ژنو روي داد، لغو آن چندان دور از انتظار نيست.

سال گذشته و پس از اجلاس جهاني جامعه اطلاعاتي كه بازتاب وسيع و طولاني مدتي در رسانه‌ها داشت، و به ويژه طرح موضوع جامعه اطلاعاتي در كنار موضوع توسعه، اهميت دوچنداني به آن بخشيد، به گونه‌اي كه برگزاري اجلاس بعدي در تونس، حركتي مهم و برگي برنده براي كشورهاي توسعه‌نيافته و قاره سياه تلقي مي‌شد. ولي به تدريج موج مخالفت با اين تصميم در گرفت، كه از جمله مسئله فضاي بسته اين كشور، و نيز برخورد با دموكراسي در آن، مورد انتقاد قرار مي‌گرفت. سازمان‌هاي غيردولتي از نخستين مراكزي بودند كه مخالفت صريح خود را آشكار كردند.

هر چند هنوز جزئيات دقيق تصميم تازه مشخص نشده، ولي به گفته همين مقام آگاه، اجلاس بعدي مجدداً در ژنو تشكيل خواهد شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
عرضه سرویس جدید ضد هرزنامه رایگان




شرکت Netriplex از عرضه نسخه جدیدی از سرویس ضدهرزنامه خود خبرداد که با هدف جلب نظر صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده است.

این سرویس که نامه های الکترونیک را قبل از رسیدن آنها به مقصد مورد بررسی قرار میدهد تاکنون کارآیی خود را در مقابله با 98 درصد از هرزنامه ها ثابت کرده است.

پایگاه داده های سرویس 24 ساعته مذکور به منظور شناسایی هرزنامه ها هر چند ثانیه یک بار به روز می شود.

گفتنی است که استفاده از SPAMsig تنها موجب یک دقیقه تاخیر در دریافت نامه های الکترونیک میشود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
دستور مسدود كردن سايت «بازتاب»






سايت بازتاب به مدير عاملي فواد صالحي طي يك دستور قضايي مسدود شد.


به گزارش ايلنا، حسينيان بازپرس شعبه ششم دادسراي كاركنان دولت با توجه به شكايت شاكيان خصوصي و مدعي‌‏العموم طي يك دستور قضايي، دستور مسدود شدن سايت بازتاب را صادر كرد.
همچنين اين دستور قضايي روز گذشته به فواد صالحي، مدير عامل سايت مزبور اعلام شد.

گفتني است مدعي‌العموم و شاكيان خصوصي به اتهام "نشر اكاذيب" , "انتشار مطالب خلاف واقع"، "انتشار مصوبات شوراي عالي امنيت ملي" از مدير عامل سايت بازتاب شكايت كرده بودند.
لازم به ذكر است پيش از اين نيز شكايت‌‏هايي از سايت بازتاب در شعبه‌‏هاي اول و هفتم دادسراي كاركنان دولت مطرح شده بود.

شايان ذكر است كه در لحظه ارسال اين خبر، سايت بازتاب همچنان در دسترس است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
پارسیک: یک میلیون درخواست در ماه






جستجوگر فارسى پارسيک در ماه گذشته بيش از يک ميليون درخواست جستجو را تجربه کرد.

وب سايت پارسيک (parseek.com) در اوايل سال 1381 و با هدف ايجاد امکان دسترسى به منابع اطلاعاتى در محيطى فارسى تاسيس شد و از همان آغاز مورد توجه کاربران فارسى زبان قرار گرفت.امکانات پارسيک با توجه به نياز فارسى زبان در نظر گرفته شده و برخى از امکانات پارسيک هنوز هم بى رقيب و منحصر بفرد است.

با افزايش امکانات سايت پارسيک در ماههاى اخير استقبال کاربران نيز از آن افزايش يافته است.بطوريکه در ماههاى اخير سايت پارسيک روزانه بيش از سى هزار درخواست جستجو را پاسخ گفته است.به نظر ميرسد با ادامه استقبال از بخشهاى جستجوى پارسيک که در روزهاى اخير به بيش از چهل و پنج هزار درخواست در روز نيز رسيده است پارسيک در ماههاى آتى نيز بيش از يک ميليون درخواست را تجربه کند.گفتنى است که اين آمار تنها شامل بخشهاى جستجو در وب و بخشهاى تازه تاسيس جستجو در منابع علمى و تصوير ميباشد و بخش جستجوگر اخبار فارسى که نيز شامل سرخط دهها سايت خبرى فارسى است نيز روزانه هزاران بازديدکننده دارد .

اکثرمراجعان این سایت از ایران هستند که در ساعتهاى ادارى از امکانات سايت استفاده ميکنند و هزاران درخواست جستجو نيز از سايتها و لابراتورهاى دانشگاه هاى کشور به پارسيک ارسال ميشود.

سايت پارسيک در تهران و توسط عليرضا شيرازى تاسيس شده است و سايتى مستقل و بدون وابستگى به شرکت يا سازمانى است.

پارسيک همچنين منتخب بخش مسابقه نخستين جشنواره وب ، وپ و نشريات الکترونيک به عنوان بهترين سايت اطلاع رسانى و همچنين بهترين سايت جستجوگر در بخش مسابقه ذره بين طلايى سايت IRANSEO ميباشد.
وب سايت پارسيک در آدرس http://www.parseek.com در دسترس است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
IBM لپ تاپ هاى پيشرفته خود را به بازار عرضه مى كند






آى تى خبر: از آنجا كه افراد لپ تاپ ها را با خود حمل مى كنند و احتمال سرقت اين دستگاه ها و اطلاعات موجود در آنها وجود دارد شركت هاى توليدكننده به دنبال راه هايى براى ارتقاى امنيت لپ تاپ هاى خود هستند. شركت IBM اولين نمونه از لپ تاپ هاى مجهز به سيستم امنيتى بيومتريك را به بازار عرضه مى كند. اين نوت بوك هاى جديد امنيت اطلاعات ذخيره شده را كاملاً تامين مى كند و با بهره گيرى از سيستم شناسايى اثرانگشت امكان دسترسى افراد غير از صاحب آن به داده هاى موجود در حافظه دستگاه را از بين مى برد. ارين ميكان مدير بخش كامپيوترهاى شخصى IBM مى گويد: «شما هر لحظه ممكن است لپ تاپ هاى خود را جايى فراموش كنيد و اگر به دست افراد ديگر بيفتد، سيستم شناسايى اثرانگشت به هيچ عنوان به آنها اجازه نمى دهد كه به اطلاعات سرى شما دست پيدا كنند.» وى در ادامه افزود: «قيمت اين لپ تاپ نسبت به مدل هاى قبلى۱۰۰ دلار گران تر خواهد بود؛ اما به عقيده او ۱۰۰ دلار براى حفاظت داده ها مبلغ ناچيزى است.»
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
يك هزار و 600 مركز ارائه خدمات اينترنتى در چين تعطيل شد




يك‌هزار و 600 مركز ارايه خدمات اينترنتى (كافه اينترنت) در هشت ماه سال جارى ميلادى در سراسر چين تعطيل شد.

به نوشته روزنامه <مردم> ارگان حزب كمونيست چين، اداره بازاريابى وزارت فرهنگ چين اعلام كرد كه اين مراكز اينترنتى به دليل ارائه خدماتى چون بازى‌هاى اينترنتى خشن به كودكان و نقض مقررات، 12ميليون دلار جريمه شدند.

وزارت فرهنگ چين خاطرنشان كرد كه در هشت ماه سال جارى ميلادى يك ميليون و 800 هزار مركز ارائه خدمات اينترنتى در چين مورد بازرسى قرار گرفته كه به 18 هزار مركز تاكيد شده است، از نقض مقررات خوددارى ورزيده و فعاليت‌هاى ناقض قانون را متوقف كنند.

اين وزارتخانه تصريح كرد كه انتشار موضوعات و تصاوير مستهجن، بازى‌هاى خشن و مواردى از اين قبيل در اينترنت، توسعه سالم اين شبكه جهانى در چين را به مخاطره مى‌اندازد.

چين بيش از 87 ميليون كاربر اينترنت دارد كه 50 درصد از آنها زير 24 سال سن دارند.

وزارت صنعت اطلاع‌رسانى چين خرداد ماه سال جارى اعلام كرد كه موضوع مبارزه با سايت‌هاى اينترنتى غيرقانونى و حاوى اطلاعات منحرف‌كننده و غيراخلاقى را در دستور كار خود قرار داده است.

اين وزارتخانه تاكيد كرده كه هدف از اين اقدام جلوگيرى از انتشار اطلاعات غيراخلاقى و نادرستى است كه اقشار مختلف جامعه به‌ويژه نوجوانان و جوانان را به انحراف مى‌كشد.

بنا به گفته مسوولان اين وزارتخانه، از اين پس از فعاليت تمامى پايگاه‌هاى اينترنتى غيرقانونى كه عامل انتشار برنامه‌هاى غيراخلاقى و بى‌ثباتى اجتماعى هستند، جلوگيرى خواهد شد.

چين پيش از اين نيز تدابير سختى براى فعاليت مراكز خدمات اينترنتى غيرقانونى (كافى نت) اتخاذ كرده و بسيارى از اين مراكز را در سراسر كشور تعطيل كرده است.

چين، بزرگ‌ترين كشور فيلترگذار جهان بر روى سايت‌هاى اينترنتى محسوب مى‌شود كه از ديدگاه مقام‌هاى اين كشور فعاليت غيرقانونى دارند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
Bagle جدید خطرناک‌تر از آنچه تصور می‌شد






خبرگزاری سلام - متخصصان مسائل امنیت IT اعلام کردند که نسخه جدید ویروسی Bagle موسوم به Bagle.B.C خطرناک‌تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شد. این ویروس که از سوی برخی موسسات امنیتی اخطار قرمز دریافت کرده است به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است.

شرکت نرم‌افزاری پاندا گزارش کرده که این ویروس در بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری خانگی و تجاری مشاهده شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که در صورت عدم برخورد جدی با ویروس مذکور بر تعداد کامپیوترهای آلوده به آن به شدت افزوده خواهد شد. گفتنی است کهBagle BC از طریق نامه‌های الکترونیک، شبکه‌های P2P و نرم‌افزارهای به اشتراک گذاری فایل مانند کازا گسترش می‌یابد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
AT&T و افزایش قابلیت‌های امنیتی






خبرگزاري سلام - شرکت AT&T دیروز اعلام کرد که ویژگی‌های جدیدی را به سرویس امنیت اینترنتی خود می‌افزاید.

قابلیت‌های جدید که از اوایل سال آینده میلادی اعمال خواهند شد به شرکت‌هایی که خدمات اینترنت خود را از AT&T دریافت می‌کنند امکان خواهد داد تااز خود در برابر حملات کرم‌ها و ویروس‌ها حفاظت کنند، بدون آنکه نیازمند نصب Birewall در شبکه‌های کامپیوتری خود باشند.

ابزار حفاظتی جدید AT&T ضمن جست و جوی شبکه‌های کامپیوتری کرم‌ها و ویروس‌ها را پیدا کرده و فعالیت‌ آنها را قبل از مشکل آفرینی متوقف می‌کند. گفتنی است که AT&T چندی قبل نیز سرویسی را به منظور مقابله با نوعی از حملات اینترنتی موسوم به denial of service راه‌اندازی کرده بود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
جديدترين پردازنده‌ي‌ ويژه‌ي‌ بازي‌هاي كامپيوتري به بازار عرضه شد




خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
شركت “اينتل“ بزرگترين سازنده‌ي تراشه‌هاي كامپيوتري، جديدترين سري پردازنده‌ي پنتيوم ‌٤ را به همراه چيپست جديد XE925، ويژه‌ي بازي‌هاي كامپيوتري را به بازار عرضه كرد.
به گزارش سرويس فناوري اطلاعات ايسنا، سخنگوي اينتل در اين خصوص گفت: اين سري از تراشه‌هاي جديد ‌٩٦/٣ گيگاهرتزي از كش‌هاي سطح سه‌ي دو مگابايتي بهره مي‌گيرند و در آن‌ها از فناوري HT استفاده شده و توانايي انجام دو سري از محاسبات را نيز به طور همزمان دارند.
“بيل سوي“ نايب رييس شركت اينتل نيز در اين خصوص گفت: تركيب تراشه‌يXE925 و پردازنده‌هاي جديد پنتيوم ‌٤ با افزايش توان كامپيوترهاي شخصي مي‌توانند با كاهش هزينه، رضايت هرچه بيشتر مصرف كنندگان را فراهم كنند.
به گفته‌ي اينتل، با استفاده از تراشه‌ي جديد، سرعت كامپيوترهاي شخصي به ميزان بيست و پنج درصد افزايش يافته است.
گفتني است، اينتل قيمت اوليه‌ي هر پردازنده را ‌٩٩٩ دلار در بسته‌هاي هزارتايي تعيين كرده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بازي‌هاي كامپيوتري در خدمت اهداف سياسي






خبرگزاري فارس: اينترنت مدت‌هاست كه به يكي از ابزارهاي مهم سازماندهي براي فعالان سياسي تبديل شده است و اخيرا بازي‌هاي كامپيوتري هم از اين امر مستثني نبوده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي دي دبليو ورد، اخيرا در بسياري از نقاط جهان از بازي‌هاي كامپيوتري موجود در سايت‌هاي مختلف به منظور دست‌يابي به اهداف سياسي استفاده مي‌شود.
به عنوان مثال بسياري از جواناني كه در گروه‌هاي سياسي برخي از كشورهاي غربي فعاليت مي‌كنند از طريق اينتريت به تظاهرات مي‌پردازند كه هم آسان‌تر و هم ارزان‌تر است.
اخيرا يكي از سايت‌هاي سياسي متعلق به جوانان راديكال در كشور ايتاليا، موسوم به "صنعت نرم افزار" يك جانشين مجازي براي تظاهرات در اختيار مي گذارد. اين سايت براي بازي‌هاي كامپيوتري‌اش مشهور است و در آن مي‌توان به طور مجازي در تظاهرات روز اول ماه مه شركت كرد و آن را به شيوه دلخواه شكل داد.
هدف اين بازي‌ها، همسو با اعتقادات راديكال گروه، برجسته ساختن بي‌عدالتي‌ها در كاپيتاليسم جهاني و بازار نوين كار است.
يكي از اين بازي‌هاي اينترنتي موسوم به "تاماتي پيچو" (‌Tamatipico) به كاربر اجازه مي‌دهد كه كارگران و كارمندان خود را داشته باشد، اما براي حفظ سطح مناسب توليد بايد آنها را خوشحال و راضي نگه دارد. اگر به كارگران خود وقت كافي براي استراحت و خواب در جلو تلويزيون ندهيد آنها فردا دست به اعتصاب مي زنند.
طراح اين بازي معتقد است كه مهمترين مفهوم يك بازي ايدئولوژي آن است كه عمدتا از طريق قواعد بازي و ساختار آن بيان مي شود.
در جاي ديگري چون كشور اروگوئه بازيي طراحي شده است كه در نرم افزار شوك ويو بازي مي‌شود و "12 سپتامبر" نام دارد و در سايتي موسوم به سايت بازي يا خبر بازي قرار دارد.
اين بازي به شكار تروريست ها با موشك هاي نادقيق اختصاص دارد. بنابر اين از خسارت‌هاي جانبي نمي‌توان اجتناب كرد.
طراحان و توليدكنندگان اين نوع بازي‌ها به پرورش نوعي بازي‌هاي ضد-فرهنگ دست مي‌زنند و خود را تازه كاراني در رديف طنزپردازان سياسي مي‌بينند كه اهالي قدرت را دست مي اندازند.
يكي از اهداف اصلي به ار رفته در اينگونه از بازي‌ها با تم سياسي كشور آمريكا و اهداف به اصطلاح ضد سياسي اين كشور است.
با اين همه خود آمريكايي‌ها هم از بازي‌هاي كامپيوتري در خدمت اهداف سياسي بهره مي برند.
جمهوري خواهان بازي طراحي كرده‌اند كه نام آن "مهاجمان ماليات" است و شخصييت اصلي آن را مهاجمان فضايي تشكيل داده‌اند. پيام اين بازي آن است كه اگر مي‌خواهيد ماليات بيشتر و بيشتر ندهيد رئيس جمهور شما جرج بوش است، به او راي بدهيد.
تا حال بازي هاي كامپيوتري راهي براي فرار از دردسرهاي زندگي روزانه بوده است. اما توليد كنندگان بازي‌هاي جديد نشان داده‌اند كه اين بازي‌ها مي‌تواند وسيله موثري براي اهداف سياسي هم باشد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
استفاده ايران از تجربه چين در مواجهه با اينترنت






هفته نامه نيوزويك چاپ آمريكا با انتشار مقاله اى، توجه جامعه جهانى را به وضعيت مواجهه با اينترنت در ايران خواستار شده است. اين هفته نامه همچنين از جايگزينى شبكه «شارع۲» به جاى «اينترنت» به عنوان يكى از سياستهاى آتى جمهورى اسلامى خبر داده است. به نوشته نيوزويك، دولت ايران اميدوار است با اين كار بتواند استفاده كنندگان اينترنت در ايران را از جهان خارج از ايران جدا سازد. مسؤولان شبكه شارع۲ در بيان هدف خود از ايجاد اين شبكه مى گويند:نگران مسائل اخلاقى و امنيتى هستند. نويسنده نيوزويك مى افزايد: بستن شبكه هاى موجود مشكل است، زيرا خود دولت آنها را لازم دارد. با اين حال مسؤولان ايرانى به روشى كه دولت چين در پيش گرفته اميد بسته اند.
دولت چين از ابتدا دسترسى به اينترنت را از شبكه دولتى امكانپذير ساخت.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مايکروسافت عقب نشينی می کند







آن طور كه شرايط دنياي مرورگرهاي اينترنتي نشان مي‌دهد بالاخره زمان افول رويكرد به مرورگر اينترنتي شركت مايكروسافت موسوم به Internet Explorer فرا رسيده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از خبرگزاري سلام، اين مرورگر كه در حال حاضر هم بيش از 90 درصد از كامپيوترهاي شخصي جهان را در كنار سيستم عامل ويندوز در تسخير خود دارد با ظهور مرورگرهاي جديد كدباز كه از قابليت‌هاي بيشتري برخوردار بوده و حفره‌هاي امنيتي آنان نيز كمتر است، اندك اندك مجبور به عقب نشيني شده است.
يك نكته مهم ديگر در مورد رقباي IE ان است كه كدباز بودن آنها به برنامه‌نويسان امكان داده تا با اعمال دخل و تصرفات موردنظر امكان بهبود عملكرد مرورگرهاي مذكور را فراهم آورند.
در ميان مرورگرهاي رقيب IE، دو مرورگر موزيلا و فايبرفاكس با اقبال گسترده‌تري مواجه شده‌اند و جديدترين مطالعات نشان مي‌دهد كه تعداد آمريكايي‌هايي كه از اين دو مرورگر كدباز استفاده مي‌كنند رشد سريعي داشته است. برهمين اساس در حالي كه در ماه ژوئن مجموع تعداد كاربران اين دو مرورگر تنها 5/3 درصد بوده، اين رقم در ماه سپتامبر به 2/5 درصد و در ماه اكتبر به 6 درصد رسيده است. از اين رقم 6 درصدي تقريبا 3 درصد سهم موزيلا و 3 درصد سهم فايرفاكس است.
برطبق همين گزارش هرچند مرورگر IE مايكروسافت كماكان سهم عمده‌اي از بازار را در اختيار دارد؛ اما استفاده از آن براي چندمين ماه متوالي كاهش يافته است. كاربرد IE در ماه‌هاي ژوئن، سپتامبر و اكتبر به ترتيب 5/95، 7/93 و 9/92 درصد بوده است كه نشانگر يك روند منظم كاهش است. در اين ميان دو مرورگر اپرا (opera) و سفري (safari) ساخت اپل نيز هريك نظر حدود يك درصد از كاربران وب را به خود جلب كرده‌اند.
انجام اين پژوهش از سوي شركت web side story با نصب حساسه‌هاي نرم‌افزاري برروي برخي سايت‌هاي مشهور اينترنتي مانند والت‌ديسني، Best Bug، سوني و غيره ممكن شده است.
اين حساسه‌ها به محققان نشان مي‌دهند كه بازديد كنندگان از چه مرورگري براي مشاهده سايت‌ها بهره برده‌اند.
به هر حال محققان كه براي پنجمين ماه متوالي شاهد نزول كاربرد IE و افزايش استفاده از مرورگرهاي Fire Fox و موزيلا بوده‌اند برسر اين مسئله در حال بحث و جدل هستند كه آيا اين روند ادامه خواهد يافت يا متوقف خواهد شد. سوالي كه هنوز پاسخي قطعي براي آن وجود ندارد.
اين پژوهش در آستانه انتشار نسخه اصلي مرورگر Fire Fox در تاريخ 9 نوامبر انجام شده است. فايرفاكس كه كدنويسي آن برمبناي كدهاي مرورگر كدباز موزيلا انجام شده طي همين مدت هم محبوبيت فراواني كسب كرده، به گونه‌اي كه بارگذاري نسخه‌هاي متعدد تباي آن در ظرف دو هفته از مرز 5 ميليون گذشته است و انتظار مي‌رود به زودي به رقم 7 ميليون برسد.
گفتني است كه تاكنون 250 هزار دلار كمك بلاعوض از سوي شركت‌هاي گوناگون براي نگارش Fire Fox اختصاص يافته است و طراحان اين مرورگر اميدوارند تا پايان سال 2005، ده درصد از سهم دنياي مرورگرها در ايالات متحده را از آن خود كنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
امضاى الكترونيكى در انتظار آيين‌نامه اجرايى است






مشاور دبير خانه شوراى عالى اطلاع‌رسانى گفت: قانون تجارت الكترونيك و به رسميت شناختن امضاى الكترونيكى (SIGNATURE ELECTRONIC) نيازمند تدوين و تصويب آيين نامه اجرايى مربوط به امضاى الكترونيكى است.

>حميدرضا رياحى> گفت: بر اساس قانون تصويب شده، امضاى الكترونيكى عبارت از هر نوع علامت منضم شده يا به نحو منطقى متصل شده به داده پيام است كه براى شناسايى امضاكننده داده پيام مورد استفاده قرار مى‌گيرد.

وى افزود :اكنون برخى از سازمان‌هاى دولتى و اقتصادى كشور در حال تهيه مواد قانونى آيين نامه اجرايى، به منظور فراهم كردن زمينه استفاده از امضاى الكترونيكى در كشور هستند.

وى افزود: وزارت بازرگانى، وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات، وزارت اقتصاد و دارايى، سازمان مديريت و برنامه ريزى، قوه قضاييه، دبير شوراى عالى اطلاع رسانى و چند نهاد ديگر با تشكيل گروه‌هاى تحقيقاتى و مطالعاتى در حال تهيه مفاد اين آيين نامه هستند.

وى با تاكيد بر اين نكته كه ايجاد **** و ساختار اجرايى، لازمه استفاده از اين فناورى نوين در سيستم ادارى كشور است، گفت: اين آيين نامه اجرايى پس از تصويب توسط هيات دولت براى اجرا به دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ مى‌شود.

وى درباره تاييد بين‌المللى امضاى الكترونيكى گفت: دولت ايران در حال مذاكره با اتحاديه بين‌المللى مخابرات (ITU) در اين زمينه است.

رياحى خاطر نشان كرد: به منظور راه‌اندازى سيستم مديريت و ارائه امضاى الكترونيكى در داخل كشور نياز به فرهنگ سازى و وارد كردن برخى نرم افزارها و فناورى‌هاى پيچيده مانند سيستم رمزنگارى داريم.

وى گفت: ما هنوز در اطلاع‌رسانى درباره بسيارى از مفاهيم اوليه ICT به مردم دچار ضعف هستيم و آشنا كردن آنها با مفاهيم تخصصى مانند امضاى الكترونيكى نياز به زمان بيشترى دارد.

وى يادآور شد: ايرنيان مى‌توانند از طريق سايت‌هاى بين المللى اقدام به دريافت و استفاده از امضاى الكترونيكى در سراسر دنيا كنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مايكروسافت بافت IT هواپيمايي اتحاد را تغيير مي‌‏دهد






اتحاد در صدد به روز كردن زيرساخت فناوري اطلاعات خود است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، سازمان هواپيمايي ملي امارات متحده, اتحاد ايرلاينز يك قرارداد سه ساله با شركت مايكروسافت امضا كرده است تا به كمك شركت سيستم زيربنايي فناوري اطلاعات خود را تغيير دهد.

اين قرارداد در برگيرنده سيستم‌‏هاي ويندوز 2003, 2003 SQL , آفيس 2003 و 2003 EXCHANGE است.
براساس اين قرارداد, شركت مايكروسافت, هواپيمايي مذكور را از لحاظ IT به طور كامل حمايت خواهد كرد و همچنين تعهد خواهد كرد كه تمامي تجهيزات هواپيمايي اتحاد را به روز كند.
در حال حاضر اتحاد مشغول ساخت يك سيستم اينترانت (بين شبكه‌‏اي ) است كه برپايه تكنولوژي سرور SHAREPOINT PORTAL استوار است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
موبايلها بليط اتوبوس مي شوند






به زودي امکان استفاده از تلفن هاي همراه در آلمان به عنوان کارتهاي مسافرتي و بليط اتوبوس فراهم خواهد آمد. در همين راستا شرکت نوکيا در حال راه اندازي يک سيستم بي سيم براي استفاده در اتوبوسهاي آلماني است.

از اوايل سال آينده مسافران در شهر Hanau در نزديکي فرانکفورت خواهند توانست تا هزينه سفر درون شهري را با قراردادن تلفن همراه خود در برابر يک قرائت کننده محتويات کارت هوشمند پرداخت کنند. قرار است تا اين دستگاههاي ويژه از سال 2005 در اتوبوسهاي اين شهر نصب شوند.

گفتني است که مسافران براي اين کار بايد از گوشي هاي سري 3220 نوکيا استفاده کنند که بدين منظور مجهز به امکانات ويژه اي است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
تنظيم اندازه حافظه مجازي در نسخه هاي مختلف ويندوز




Win9x —گام اول : بعد از مراجعه به منوی Start ابتدا روي گزينه Settings بعدش روي گزينه Control Panel كليك كنين . —گام دوم : روي آيكون System دابل كليك كنين . —گام سوم : روي زبونه Performance كليك كنين . —گام چهارم : روي دكمه Virtual Memory كليك كنين. —گام پنجم : گزينه زير را فعال كنين : —گام ششم : ارزشهاي حداقل و حداكثر حافظه مجازي رو يكسان كنين . بهترين شيوه تنظيم، به سخت افزار شما و مقدار حافظه اي كه نصب كردين ، بستگي داره . اما توصيه می شه ، حداقل 16 مگابايت و حداكثر دو برابر ظرفيت حافظه فيزيكي رو انتخاب كنين . نكته مهم اينه كه هر دو ارزش ، به يه ميزانن . Win2k —گام اول : پس از مراجعه به منويStart ، ابتدا روي گزينه Settings بعدش روي گزينه Control Panel كليك كنين . —گام دوم : روي آيكون System دابل كليك كنين . —گام سوم : روي زبونه Advanced كليك كنين . —گام چهارم : روي دكمه Performance Options كليك كنين. —گام پنجم : تو كادر محاوره ايVirtual Memory Setting ، روي دكمه Change كليك كنين . —گام ششم : درايوي كه می خوايد Swap file رو روي اون قرار بديد ، انتخاب كنين . —گام هفتم : براي فيلدهای Initial Sizeو Maximum Size مقدارای يكساني وارد كنين. —گام هشتم : بعد از راهاندازي مجدد سيستم Swap file ، تو درايو مربوطه با حجم مورد نظر ايجاد می شه . Windows XP —گام اول : بعد از مراجعه به منويStart ، گزينه Control Panel رو انتخاب كنين . —گام دوم : روي آيكون System دابل كليك كنين . —گام سوم : روي زبونه Advanced كليك كرده و تو بخش Performance روي دكمه Settings کليك كنين . —گام چهارم : روي زبونه Advanced كليك كرده و تو بخش Virtual Memory روي Change کليك كنين . —گام پنجم : درايوي كه می خوايد حافظه مجازي رو روي اون قرار بديد ، انتخاب كنين بعد از تنظيم ارزش هر درايو ، بايد روي دكمه SET كليك كنين . اگر فقط يه مقدار رو تايپ كرده و درايو بعدي رو هایلايت كنين ، تنظيمات اولين درايو ذخيره نمي شن. —گام ششم : براي فيلدهاي Initial size وMaximum size ، مقادير يكساني وارد كنين . —گام هفتم : ابتدا SET و بعدش OK رو كليك كرده و سيستم رو دوباره راه اندازي كنين تا تنظيمات جديد، وارد شن .
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
رفع مشكل شناخت صحيح DVD-RAM در ويندوز XP




در اغلب موارد دستگاههاي سخت افزاري به خوبي توسط ويندوز XP شناخته و تعريف ميشوند و كاربران كمتر در مورد تعريف سخت افزار در اين ويندوز با مشكل مواجه ميشوند. ويندوز XP در بعضي مواقع در مورد شناخت بعضي از DVD-Ram ها دچار يك مشكل عجيب ميشود. اين مشكل عجيب از اين قرار است كه ويندوز به طور كامل و بي نقص دستگاه DVD-Ram را Support ميكند اما هنگامي كه كاربر سعي در استفاده از آن دارد متوجه ميشود كه دستگاه به درستي تشخيص داده نميشود يا اينكه براي مثال به عنوان يك CD-Rom شناخته ميشود ! اين اشكال ناشي از يك اشكال در رجيستري است ( ميتوان آن را يك Bug نيز در نظر گرفت ) كه با آموزش زير ميتوانيد اين مشكل را حل كنيد. پس اگر گرفتار يك چنين مشكلي هستيد حتما مراحل زير را دنبال كنيد : ابتدا از طريق Run وارد Regedit شده و سپس كليد زير را بيابيد : HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Class\ {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} سپس در صفحه راست به دنبال دو كليد UpperFilters و LowerFilter بگرديد. پس از يافتن ، هر دوي آنها را از طريق راست كليك و انتخاب گزينه Delete پاك كنيد ( ممكن است فقط يكي از اين كليد ها وجود داشته باشند ). بعد از رجيستري خارج شده و سپس سيستم خود را Restart كنيد. توجه داشته باشيد كه اين روش فقط در اين حالت كار ميكند يعني وقتي كه ويندوز XP شما دستگاه DVD-Ram شما را Support ميكند اما به درستي آن را تشخيص نميدهد. در اين صورت بعد از Restart ميتوانيد مطمئن باشيد كه مشكلتان حل خواهد شد. اگر ويندوز كلا در شناخت دستگاه شما دچار مشكل است يعني اصلا آن را Support نميكند ، اين روش هيچ كمكي به شما نخواهد كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نمايش ميزان Load Averages و Uptime سرور با يك تگ ام‌تي!




يكي از تگ‌هاي مفيد و جالب ام تي كه تقريبا محجور و دورافتاده، قرار گرفته است و من كمتر كسي را ديده‌ام كه از آن استفاده كند، تگ MT Server Uptime مي باشد. تگي كه ميزان دقيق Load Averages سرور و همچنين مدت زمان دقيق Uptime بودن سرور را نشان مي‌دهد. خب اين همه گفتم تا اين تگ را به شما معرفي كنم! شما هم اگر مي‌خواهيد در مورد سروري كه سايتتان روي آن قرار دارد، اين اطلاعات را كسب كنيد، كافي است تگ زير را هر جاي صفحه كه مايليد و يا در يك صفحه جديد قرار دهيد. <$MTServerUptime$>
 
بالا