برگزیده های پرشین تولز

مقالات مرتبط به كامپيوتر و اينترنت

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
چهارهزار مدرسه به اينترنت متصل مي‌شوند





وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با اختصاص 240 ميليارد ريال اعتبار، امكان دسترسي دانش آموزان دبيرستاني چهارهزار مدرسه ديگر به شبكه اينترنت، تا پايان سال تحصيلي جاري فراهم مي‌شود.
هم اكنون يك‌هزار و200 مدرسه در سراسر كشور به شبكه اينترنت دسترسي دارند.


سيداحمد معتمدي در حاشيه مراسم امضاي قرارداد آغاز اين طرح ميان وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به ايرنا گفت: 100 ميليارد ريال ازاين اعتبارات ازسوي اين وزارتخانه و الباقي از محل اعتبارات طرح تكفا اختصاص مي‌يابد.
به گزارش ايرنا وي افزود: با اجراي اين توافقنامه كه نتيجه حدود سه سال تحقيق و بررسي كارشناسان دو وزارتخانه است، شمار مدارس كشور كه امكان دسترسي به اينترنت در آنها فراهم شده است به بيش از پنج هزار و200 مدرسه افزايش خواهد يافت.

معتمدي گفت: درمرحله نخست اين طرح مدارس متوسطه 11 شهر كشوربه شبكه اينترنت
متصل خواهند شد كه دراين صورت 25 درصد جمعيت دانش آموزان متوسطه كشور تحت
پوشش آن قرار مي‌گيرند.
وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات درخصوص اقدامات صورت گرفته براي امضاي اين
توافقنامه گفت: اين توافق نامه در راستاي لايحه‌اي كه درسال 1380 به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده بود، به امضا رسيد.

معتمدي خاطر نشان كرد : طرح توسعه واجراي فناوري اطلاعات وارتباطات آموزش و پرورش، به منظور تحقق آموزش الكترونيكي دركشور وايجاد سازمان الكترونيكي وزارت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
شبکه اينترنت ، زندگى چينيها را متحول ميکند






شبکه جهانى اينترنت در حال متحول کردن زندگى چينيها که فناورى جديد را سريع ميپذيرند، است .
شهروندان اين کشور زمانى براى لقمه اى نان از پاى نمينشستند، اما در حال حاضر گروه وسيعى از آنان از تسهيلات شبکه جهانى اينترنت استفاده کرده و حتى براى خريد نيز از خانه خارج نميشوند.

اينترنت ، زندگى چينيها را رنگارنگ کرده ، چينيهايى که براى سرگرميو تماشاى فيلم بايد به سينما و اپرا و تاتر ميرفتند، اکنون در پاى اينترنت مينشينند و اين شبکه به خانه بسيارى از مردم اين کشور راه يافته است .

آمار مرکز اطلاعات شبکه اينترنت چين نشان ميدهد، تا نيمه نخست سال جارى شمار کاربران اينترنت اين کشور به ۸۷ ميليون نفر رسيد و چين مقام دوم جهان را پس از آمريکا در اين زمينه بدست آورد.

شبکه اينترنت ضمن ايفاى نقش در زمينه هاى اقتصادى، فرهنگى وعلوم و فنون زندگى مردم ، بيش از پيش در زندگى چينيها تاثير گذاشته و روش زندگى آنان را تغيير داده و توسعه بخشيده است .

علاوه برارايه اطلاعات ، شبکه اينترنت حيات مخابراتى مردم چين رانيز متحول کرده است . در گذشته شيوه ارتباطى چينيها معمولا تلفن زدن و نوشتن نامه بود ،اما پس از ظهور اينترنت ، بيشتر مردم در تبادلات با دوستان از " ايميل "،"ام اس ان " و ديگر خدمات اينترنت استفاده ميکنند.

آمار نشان ميدهد روزانه بيش از۱۰۰ ميليون پيام الکترونيکى E-MAILدر اين کشور ارسال ميشود.

خريد و فروش با استفاده از شبکه اينترنت نيز تحول مهمى در زندگى چينى ها بوجود آورده است .

اين شبکه براى چينيهايى که هر روز مشغول کار بوده واوقات فراغت ندارند،خريد کالاها در اينترنت يک انتخاب مطلوب شده است .

آنان غالبا براى خريد به سايت هاى "دانگ دانگ " ، " تائو بائو " و " على بابا" مراجعه ميکنند و از طريق اين سايت ها ، آنان بدون خروج از خانه از خدمات اقتصادى بهره مند ميشوند.

علاوه براين ، جوانان چينى دوست دارند براى تفريح از اينترنت استفاده کنند و نرم افزارهاى بازيها را از اين شبکه بردارند.

اززمان ظهور شبکه اينترنت درچين تاکنون فقط۱۰ سال گذشته ، ولى توسعه اين شبکه در اين کشور بسيار سريع بوده است .

کارشناسان ، توسعه سريع اينترنت در چين را در علل مختلفى جستجو ميکنند و ميگويند که اينترنت با توسعه اقتصادى و اجتماعى وارتقاى زندگى مردم ارتباط فشرده اى دارد ، علاوه بر اين ، چينيها در پذيرش اشياى جديد مهارت دارند و اينترنت در اين زمينه ها به آنان کمک ميکند.

شمار کاربران اينترنت چين اکنون معادل۶ / ۶ درصد مجموع جمعيت يک ميليارد و۳۰۵ ميليو نفرى کشور است .

اين درحالى است ک۳۶ه ميليون و۳۰۰ هزار رايانه در چين اکنون به اينترنت متصل است که اين رقم نسبت به سال گذشته ميلادى۵ / ۱۷ درصد رشد نشان ميدهد.
بيشتر مشترکان اينترنت در چين جوانان هستند و ميانگين سنى افراد بين ۱۸ تا۲۴ سال که کاربران شبکه جهانى ميباشند،۸ / ۳۲ درصد از مجموع شمار مشترکان است .

همچنين ۱ / ۲۹ درصد از اين کاربران بين ۲۰ تا۳۵ ،۸ / ۱۵ درصد بين ۳۱ تا ۳۵ سال و۶ / ۱۶ درصد نيز بيشتر از۳۵ سال دارند .

از سوى ديگر ، دولت مرکزى چين در تلاش است تا براى مقابله با پايگاه هاى اينترنتى غيراخلاقى اين کشور از بسيج مردمى استفاده کند .
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
75 درصد خانواده ها نظارتي بر استفاده فرزندان از اينترنت ندارند




يک کارشناس امور خانواده گفت : هم اکنون 75درصد والدين در ايران به دليل ناآشنايي با رايانه و اينترنت ، هيچ گونه کنترلي بر استفاده فرزندان خود از اينترنت ندارند.
احسان کاظمي در گفتگو با ايرنا افزود: هنوز بسياري از والدين براي استفاده از فناوري هاي جديد ارتباطي بخصوص اينترنت اهميت چنداني قائل نيستند و اين مي تواند در آينده خطرساز باشد.
وي ادامه داد: اگر والدين نسبت به چگونگي کنترل فرزندان خود بخصوص در رده سني کودکان و نوجوانان هنگام استفاده از اينترنت آگاهي نداشته باشند، اين پديده به آفتي بزرگ براي جامعه ما بدل مي شود.
وي تصريح کرد: باآگاه کردن و آموزش دادن والدين در اين ارتباط، مي توان به بهترين شکل از اين پديده مدرن بهره برد و آن را به مثابه يک دوست خوب در خانواده جاي داد.
وي با تاکيد براين نکته که به هيچ عنوان نمي توان مانع استفاده فرزندان از اينترنت شد، گفت : برخورد قهرآميز و سلطه جويانه نه تنها به رفع مشکلات موجود کمک نمي کند، بلکه به افزايش بحران ها مي انجامد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
هك شدن كامپيوترهاي دولتي آمريكا توسط هكرها!






يك مقام دولتي اعلام كرد كه صدها كامپيوتر قدرتمند در وزارت دفاع و مجلس سناي آمريكا توسط هكرها،‌ هك شدند. هكرها از اين كامپيوترها براي ارسال اسپم از طريق ايميل استفاده مي كردند.

به گزارش بخش خبر سايت http://www.IRITN.com ، به نقل از USA Today، استفاده از كامپيوترهاي دولتي در حين سخت گيري هاي اخير وزارت دادگستري درباره جرايم سايبر اتفاق افتاده است.

هكرها با فرستادن كرم ها و ويروس هاي ايميل و نيز با جادادن كدهاي نرم افزاري در وب سايت ها به صورت پنهاني كنترل اين كامپيوترها را بدست گرفتند. آقاي دان لاركين رئيس بخش مركز شكايات جرايم اينترنتي خاطر نشان كرد كه به دست گرفتن كنترل كامپيوترهاي دولتي نشان دهنده شروع يك كلاه برداري جديد آن لاين است كه مي تواند منجر به نقص بيشتر قوانين مربوط به جرايم سايبر شود.

هم اكنون مقامات آمريكايي در حال اصلاح و بازسازي كامپيوترهاي دولتي هستند
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بهاي دسترسي به اينترنت در كشور كاهش مي يابد






ايسنا: نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود ۲۶ كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاي سال به ۵۱۲ كيلوبيت افزايش مي يابد.
معاون گسترش فناوري اطلاعات شركت ارتباطات داده ها با اعلام اين خبر در مورد اقداماتي كه از سوي شركت ديتا در جهت بالا بردن سرعت اينترنت در كشور انجام شده است، اظهار داشت: بايد ۱۰۰درصد برنامه پيش بيني شده در جهت توسعه اينترنت كشور تا آخر برنامه ي ۵ ساله سوم تحقق يابد، در اين راستا تمام تلاش ما اين است كه ظرفيت پورت هاي داخلي را به ۵۸ هزار پورت و ظرفيت بين المللي را تا STM1 افزايش دهيم كه در اين حالت براي لينك هاي داخل كشور استفاده وسيعي از شبكه فيبرنوري كشور خواهد شد، همچنين تأمين پورت هاي مورد نياز، خصوصاً براي شبكه بانكي كشور تا حدود زيادي تأمين شده و بايد تجهيزات لازم توسط خود بانك ها نصب شود.
وي تصريح كرد: اقدام براي خريد سفارشات فني در سال گذشته انجام گرفته و ورود تجهيزات از ابتداي سال در حال انجام شدن است و چنانچه لينك هاي لازم توسط شركت زيرساخت در اختيار گذاشته شود، مشكل خاصي نخواهيم داشت، همچنين ارائه مجوز PAP به شركت ها براي ارائه اينترنت پرسرعت نيز از جمله اقدامات در راستاي افزايش سرعت و سهولت دسترسي كاربران به اينترنت است.
معاون گسترش فناوري اطلاعات شركت ارتباطات داده ها، به استناد آمار امور مشتركان ديتا بر اين نكته كه نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود ۲۶ كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاي سال به ۵۱۲ كيلوبيت افزايش مي يابد تأكيد بيشتري داشت.
مهديون، در مورد وضعيت طرح ايجاد IDC در كشور گفت: ايجاد اين مجتمع ها، كمك بزرگي براي كاهش قيمت تمام شده اطلاعات و مصرف كم پهناي باند بين المللي است، اين پروژه از سال ها ي قبل در مخابرات آغاز شده و نهايتاً پروژه شارع ۲ به عنوان پايلوت از سوي شركت ديتا تقريباً به بهره برداري رسيده و دو مشتري براي «هاست» كردن اطلاعات شان به ما مراجعه كرده اند.
وي تصريح كرد: پيش نويس آيين نامه براي حمايت و در نظر گرفتن تخفيف هاي ويژه براي شركت هاي ارائه كننده خدمات اينترنت در جهت ايجاد IDC تكميل و براي كميسيون ماده ۲ وزارتخانه فرستاده شده كه در صورت تصويب احتمالاً براي اجرا به سازمان تنظيم مقررات فرستاده خواهد شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
پروژه‌ی فارسی سازی پایگاه داده MySQL به مراحل پایانی خود نزدیک شد.




مدیر آزمایشگاه فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، گفت: پروژه‌ی لینوکس ملی از دو سال پیش به منظور محلی‌سازی این سیستم عامل متن‌باز برای کشور شروع شده است و هم اکنون مرحله‌ی دوم این پروژه‌ها در حال انجام است که در این مرحله، افزودن و یا رفع اشکالات قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی در برنامه‌های کاربردی لازم و ضروری است.
"مهندس علیرضا منافی" در گفت‌و گو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان مطلب بالا،‌افزود: در همین راستا پروژه‌ی افزودن امکانات فارسی به پایگاه داده MySQL به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک محول شد. همچنین پروژه‌ی صفحه کلید فارسی نیز قبلا در این مرکز با موفقیت انجام شده است.
وی، ادامه داد: پایگاه داده MySQL معروف‌ترین و امن‌ترین پایگاه داده متن باز در جهان است که به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند NASA، Yahoo، Google، Cisco و Hp از این پایگاه داده‌ها استفاده می‌کنند.
منافی با بیان اینکه این پروژه وارد فاز دوم شده است، تصریح کرد: تقریبا مراحل فنی آن به اتمام رسیده است، در فاز اول با تحقیقات و بررسی‌هایی که بر روی سورس کد این پایگاه داده انجام شد، مشکلات مربوط به زبان فارسی تشخیص داده شد.
وی، از جمله‌ی این مشکلات را ذخیره و نمایش نادرست اطلاعات فارسی و نیز مرتب سازی نادرست حروف فارسی دانست و گفت: این مشکلات در قالب افزودن یک patch نرم افزاری به سورس کد MySQL مرتفع شد و لازم به توضیح است که این patch نرم افزاری مورد تایید توسعه دهندگان اصلی MySQL قرار گرفته و در شاخه‌ی اصلی این نرم افزار Bit keeper ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه نسخه‌ی MySQL .4.1.5 و نسخه‌های بعد از آن شامل امکانات فارسی به طور کامل خواهند بود، ابراز داشت: امکانات ذخیره و نمایش اطلاعات فارسی و تابع جستجو و مرمت سازی فارسی افزوده شده است که کاملا منطبق بر استاندارد یونی کد است و هم اکنون که مرحله‌ی دوم از سری پروژه‌های لینوکس ملی روبه پایان است، لینوکس سمت سرور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، چرا که بیشترین محبوبیت لینوکس به خاطر امنیت و کارایی بالای آن در سمت سرور است.
به عقیده‌ی وی، مصالح امنیت ملی اقتضا می‌کند که برای پروژه‌های ملی ارگان‌ها و وزارتخانه‌هایی که در زمان کنونی در قالب طرح تکفا هدایت می‌شوند از بستری استفاده شود که از جهت مالکیت و استفاده از آن در هر شرایط سیاسی و اقتصادی مشکلی ایجاد نشود، سیستم عامل‌های مبتنی بر UNIX به خاطر ماهیت متن باز بودن و مشکلات امنیتی کمتر برای این مهم از هر جهت مناسب به نظر می‌رسند. منافی در پایان با بیان اینکه این مساله قبلا توسط این مرکز به شورای عالی انفورماتیک اعلام شد ولی متاسفانه توجه چندانی بدان نشد، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر که چنین طرح‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند و یا در حال اجرای طرح‌های سیستم عامل ملی هستند، ابتدا توجه خود را به سمت سرور معطوف می‌کنند و بعد از انجام این مرحله‌ محلی‌سازی را در کامپیوترهای سمت کاربرنهایی انجام می‌دهند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
96 پردازنده روي يک چيپ




حتما تا به حال درباره ابررايانه هايي که در حدود کوادريليون (Quadrillion=1015) تعداد محاسبه در يک ثانيه انجام مي دهند، شنيده ايد.
اين آمار تا حدودي عجيب و گاهي غيرقابل باور به نظر مي رسند، اما هنوز هم چنين رايانه هايي براي انجام بعضي محاسبات ضعيف هستند.
محاسبات مربوط به شبيه سازي يک ملکول DNAهنوز هم مدت زيادي طول مي کشد. به طور کلي امروز بيشتر استفاده از ابررايانه ها در تحقيقات بيولوژيک است.
يکي از مشکلات بزرگي که ابررايانه ها با پردازنده هاي قدرتمند دارند، مشکل مصرف بالاي انرژي و توليد حرارت زياد است. ماه پيش ، شرکت ClearSpeedاعلام کرد توانسته است 96هسته پردازنده را روي يک چيپ نصب کند. اين چيپ آوبري (Avebury) نام دارد و قرار است در آينده به توليد انبوه برسد.
به طور ويژه براي انجام محاسبات با حجم و تکرار پذيري بالا طراحي شده است. هم اکنون قوي ترين پردازنده ها در محدوده سرعت 3گيگاهرتز کار مي کنند و در بعضي ابررايانه ها قدرتي به اندازه 100 وات احتياج دارند، اما هم پردازنده ها(Co-processors) که هر واحد آنها سرعت پايين تر و انرژي کمتري دارد، مي توانند با موازي قرار گرفتن قدرت انجام محاسبات بسيار بالاتري داشته باشند.
در آوبري هر پردازنده سرعت 250 مگاهرتز دارد و تواني معادل 5وات مصرف مي کند; اما اين 96 پردازنده وقتي با هم شروع به کار مي کنند، مي توانند 50 بيليون محاسبات رياضي اعشاري را در يک ثانيه انجام دهند.
اين رقم شايد در مقايسه با ابررايانه هاي جديد چندان زياد به نظر نرسد، ولي با در نظر گرفتن ابعاد اين هم پردازنده و قيمت آن ، يک معجزه براي آزمايشگاه ها و محققان زيست شناسي به شمار مي آيد.
يکي از خصوصيات جالب آوبري که هم اکنون در حال آزمايش در چند آزمايشگاه علوم مختلف و شرکتهاي نفتي است ، اين است که با از کار افتادن يکي از واحدها، 95واحد باقيمانده بدون هيچ مشکلي به کار خود ادامه مي دهند، بدون اين که مشکلي پيش بيايد و تنها ممکن است ميزان کارايي سيستم کاسته شود.
با حمايت هايي که شرکت IBMاز آوبري و شرکت ClearSpeedانجام مي دهد، اين هم پردازنده تا نيمه اول سال 2005وارد بازارها خواهد شد. البته براي استفاده مناسب از چنين پردازنده اي ، نرم افزارها و سخت افزارهاي ويژه بايد طراحي شوند تا بتوانند از قابليت هاي اين پردازنده بهره ببرند.
IBMهنوز در مرحله مذاکره با شرکتهاي مهم طراحي نرم افزار براي توليد نرم افزار مناسب آوبري است. هم اکنون اين پردازنده در شبيه سازي برهم کنش هاي ملکول پروتئين موفق بوده.
چنين شبيه سازي که درباره ميليون ها برهمکنش يک ملکول پروتئين با عوامل ديگر در بدن است ، براي يک آزمايشگاه معمولي تحقيقاتي شايد ماهها طول مي کشيد.
از ديگر استفاده هايي که براي آزمايش از آوبري شده ، انجام محاسبات مربوط به معماران در طراحي ساختمان هاي بزرگ است.
آوبري در عرض چند ثانيه توانست با حل کردن معادلات مکانيکي مربوط به قسمتهاي مختلف ، تمام مهندسان را از اقداماتي که براي هر قسمت بايد انجام دهند، مطلع کند.رکورد قبلي تعداد هم پردازنده ، در اختيار خود Clearspeed است که توانسته بود 64پردازنده را در يک چيپ نصب کند، اما آوبري ، نه تنها تعداد هسته را افزايش داده ، بلکه توانايي و سرعت آن را تا 50درصد بيشتر کرده است.
با استفاده از هم پردازنده هاي آوبري ، در يک آزمايشگاه مي توان روي يک ميز با يک سري رايانه هاي عادي ، عمليات فوق سنگين محاسباتي انجام داد.
البته قيمت اين فناوري چندان ارزان نيست ، ولي در مقايسه با ابررايانه ها مطمئنا يک گزينه عالي براي محققان به شمار مي آيد. برآورد اوليه IBM براي يک سيستم محاسباتي با کارت دوگانه آوبري ، حدود 50هزار دلار است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بهره گیری گوگل از سیستم ضد اسپم یاهو




گوگل اعلام كرد ، از این پس در خدمات ایمیل رایگان خود موسوم به Gmail از سیستم ضد اسپم یاهو بهره می گیرد . این شرکت قصد دارد به منظور جلوگیری از ارسال اسپم به كاربران خدمات ایمیل رایگان خود ، از سیستم DomainKeys استفاده كند .
گفتنی است DomainKeys فن آوری است كه توسط رقیب اصلی گوگل یعنی یاهو ایجاد شده و با بررسی منشاء ایمیل های ارسالی در از دریافت اسپم در میل باكس كاربران جلوگیری می كند . این فن آوری همچنین ایمیل های جعلی كه توسط هكر ها و به منظور دستیابی به اطلاعات بانكی و كارت اعتباری كاربران به ایمیل آنان ارسال می شود را نیز متوقف می كند .
در همین ارتباط سخن گوی یاهو ضمن استقبال از اقدام گوگل برای بكارگیری فن آوری ضد اسپم این شركت گفت: "اسپم مشكل مشترك تمامی شركت هایی كه در زمینه اینترنت فعال هستند بوده و برای مقابله با آن نیز باید تمامی این شركت ها با یكدیگر همكاری كنند ."
شایان ذكر است هم اكنون دیگر شركت های بزرگ فعال در زمینه اینترنت نظیر American Online و مایكروسافت نیز با ایجاد فن آوری های ضد اسپم ویژه درصدند ارسال این ایمیل های ناخواسته دراینترنت را كاهش دهند .
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
همكاري مايكروسافت و سيسكو براي افزايش امنيت در شبكه




موج: با همكاري شركت مايكروسافت و شركت امنيتي سيسكو سيستم براي مبارزه با ويروس هاي رايانه اي امنيت شبكه جهاني افزايش مي يابد.
همكاري اين دو شركت در راستاي حمايت بيشتر از سيستم هاي رايانه اي كاربران شبكه صورت مي گيرد.
مايكروسافت با معرفي نسخه جديد سرور نرم افزار ويندوز امكانات امنيتي بيشتري را فراهم مي كند و سيسكو زيرساختارهاي شبكه را در راستاي صرفه جويي در هزينه و زمان حمايت مي كند. هدف اين كار جلوگيري از آلودگي ساير رايانه ها توسط يك سيستم آلوده شده و انتشار ويروس از طريق شبكه است و اين شركت ها در نظر دارند استاندارد صنعتي آي تي را براي اين نوع حمايت ها ايجاد كنند.
سيستم ويندوز مايكروسافت و سرور نرم افزاري آن به شدت از سوي نويسندگان كرم ها و ويروس ها مورد حمله قرار مي گيرد. از اين جهت مايكروسافت اقدامات امنيتي خود را با توسعه نرم افزارهاي امنيتي و بسته هاي امنيتي جهت سيستم عمل گر ويندوز ايكس پي گسترش مي دهد.
سيسكو نيز در سال ۲۰۰۳ توسط هكرها مورد حمله قرار گرفت، هكرها قصد داشتند به تجهيزات اين شركت كه ترافيك شبكه جهاني را كاهش مي دهد، صدمه بزنند و اين سبب شد بسياري از شركت ها سريعاً اقدام به نصب بسته هاي نرم افزاري ديگر كنند يا به دنبال راه حل هاي ديگر باشند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
حركت به سوي الكترونيك ملكولي




آنچه امروزه فناوري رايانه را به ابزاري قدرتمند و تاثير گذار تبديل کرده که مي تواند به جاي اشغال فضايي به اندازه يک اتاق بسيار بزرگ در ابعادي بسيار کوچک روي ميز کار شما يا در جيب شما قرار بگيرد و محاسبات پيچيده و طولاني را از دوش شما بردارد ، فناوري ميکروالکترونيک مبتني برسيليکون است.
خدمات گسترده اي که پردازشگرهاي سيليکوني به رايانه ها و خلق نسل جديد آنها کرده اند آن چنان پربار است که نمي توان بسادگي از کنار آن گذشت.
اما در طي 30سال گذشته ، اين فناوري فشار خردکننده اي براي افزايش توان محاسباتي و سرعت محاسبات خود تحمل کرده است.
اما به نظر مي رسد اين فناوري با سرعت بسيار بالايي به پايان اين مسير پر هيجان نزديک مي شود و حداکثر توانايي ممکن اين سيستم ها تا چندي ديگر حاصل خواهد شد و پس از آن نيازمند روشهايي جديد و مبتني بر ساختارهاي غير سيليکوني براي ادامه روند سرعت دادن و افزايش توانايي هاي رايانه اي و محاسبات خواهيم بود.
هم اکنون چندين گزينه در خصوص ادامه اين مسير مطرح است و يکي از آنها استفاده از ساختارهاي ملکولي به جاي ساختارهاي سيليکوني است.
ساختاري ملکولي که بتواند به عنوان يک عملگر الکترونيکي نقش بازي کند.هم اکنون گروهي از محققان از دانشگاه شمال غرب امريکا، به روشي دست يافته اند که با کمک آن مي توانند گونه هاي مختلفي از ملکول ها را برروي يک صفحه سيليکوني و در دماي محيط اتاق مرتب کنند.
گامي کوچک که مي تواند انقلابي در فناوري رايانه هاي پيشرفته به حساب آيد. شايد اين گام را بتوان به جرات نخستين گام بلند براي رسيدن به فناوري الکترونيک ملکولي دانست.
بر مبناي نتايج اين تحقيق جديد، الگو پذيري ساختارهاي ملکولي در مقياسي معادل 10 هزار بار کوچک تر از روشهاي متداول ميکرو الکترونيک قابل دستيابي است!
اهميت اين يافته به حدي بود که ژورنال تخصصي فيزيک کاربردي ، طرح جلد خود را نيز به اين مقاله اختصاص داد.
يکي از اعضاي اين تيم تحقيقاتي در خصوص روش جديد مي گويد: ما روشي را مطرح کرديم که مي توان با کمک آن جايگاه ساختارهاي ملکولي را در يک رشته وسيع مشخص کرد و اين همان چيزي است که براي ساختارهايي با مقياس نانو نظير ترانزيستورهاي مولکولي يا ديودها کاملا ضروري است.
اين فرآيند در دماي يک اتاق عمومي اتفاق افتاده است و صفحه اي سيليکوني نيز به عنوان بستر مرتب سازي آرايش اين ملکول ها انتخاب شده است.
علت انتخاب سيليکون به دليل کاربرد گسترده آن در فناوري امروزه و متداول رايانه هاست و بدين ترتيب فناوري جديد مي تواند سازگاري بيشتري با محيط جديد داشته باشد.
اگرچه روش جديد نقطه پاياني بر فناوري سيليکوني خواهد گذاشت ، اما روش ابداع شده جديد مي تواند پلي در ميان 2 فناوري ميکرو الکترونيک و نانو الکترونيک بردارد.نکته قابل توجه ديگر اين روش ، رخ دادن اين فرآيند در دماي محيط است ؛ دمايي که براي کاربردي شدن اين فناوري ضروري است.
اين فرآيند نانو ساختاري جديد که چاپ چندمرحله اي با بازخورد کنترل شده نام دارد، براي بسياري از تحقيقات و مطالعات بنيادي اين حوزه گامي مشکل گشا به حساب مي آيد.گامهاي که مي تواند باعث طراحي و ساخت نانو ابزارهاي اوليه و اصلي و پيش نمونه لازم براي فناوري هاي آينده الکترونيکي شود.
فرآيندي که ما را از عصر ميکروالکترونيک به عصر الکترونيک زيستي مي رساند.پيش از اين تلاشها براي طراحي و آرايش دادن يک مولکول يکتا به کار گرفته مي شد، اما در روش جديد دانشمندان توانايي آن را پيدا کردند تا به شکل دهي ساختاهاي پيچيده تر بپردازند؛ اگرچه اين تنها مورد مزيت اين روش نيست ، آنچه در اين ميان اهميت دارد، توانايي بالاي اين روش و جامعيت آن است که مختص يک ساختار مشخص نيست و مي توان با آن ساختارهاي گوناگون ملکولي را به آرايش مورد نظر درآورد و با اين کارتوانايي بالاتري براي ابزارهاي آينده فراهم کرد.
تمامي اين کشف بسيار مهم با کمک يک روش اسکن فوق پيشرفته به دست آمده است. آرايش پذير شدن اين ملکول ها در نخستين گام در جهت انجام محاسبات و تعريف بيتهاي زيستي است. ابزارهايي که بتوانند نقش بيتهاي الکترونيم را بازي کنند و بدين ترتيب قابليت هاي ميکرو الکترونيم را به ملکول ها منتقل سازند.
استفاده از ملکوها به عنوان ابزار محاسبات رايانه هاي پيشرفته علاوه بر آن که مي تواتند باعث افزايش توان محاسبات و رعايت شود، دريچه هاي نويني را نيز روي مساله هوش مصنوعي باز خواهد کرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
حمله هكرها به رايانه هاي دانشگاه كاليفرنيا






سينا: يك هكر رايانه اي با دسترسي پيدا كردن به نامها و شماره هاي امنيتي، اجتماعي حدود يك ميليون و ۴۰۰ هزار كاليفرنيايي، بعد از ورود غيرقانوني به «بركلي» دانشگاه مطرح كاليفرنيا، سيستم هاي رايانه اي آن را مورد حملات شديد قرار داد. اين حمله بدترين حمله در نوع خود تاكنون بوده است.
به گزارش رويترز «كارلوس راموس» معاون امنيتي آژانس خدمات انساني و بهداشتي دانشگاه بركلي گفت: تحقيقات و بررسي ها در اين زمينه هنوز ادامه دارد.
راموس در ادامه افزود: چنانچه اطلاعات شخصي كاربران به سرقت رفته باشد ديگر جاي هيچ تحقيق و بررسي باقي نمي ماند.
تاكنون كليه آژانس هاي دولتي و دفتر مركزي فدرال روي اين قضيه در حال بررسي هستند ولي هنوز هيچ سرنخي از هكرها به دست نيامده است.
«جرج استرايت» سخنگوي دانشگاه اظهار كرده است: احتمالاً اطلاعات بي شماري از قبيل نشاني منازل، شماره تلفن، تاريخ تولد و همچنين بسياري از اطلاعات شخصي ديگر كاربران كه در سيستم بوده است توسط هكرها به سرقت رفته است.
تحليل گران بر اين عقيده هستند كه اين حمله در نوع خود بي نظير بوده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
رقابت بزرگ گوگل











گوگل مسابقه رمزگذاري به نام Google Code Jam برگزار مي كند. در اين مسابقه افرادي كه در زمينه رمزگذاري مهارت ويژه اي دارند در رقابت شركت مي كنند.
اين رقابت از ماه سپتامبر ۲۰۰۴ با حضور ۵ هزار شركت كننده آغاز شد و اكنون با حذف عده اي ۵۰ نفر به مرحله نهايي راه يافته اند و در واقع از اين مرحله مسابقه وارد مرحله اي جديد و خاص مي شود. در اين رقابت، رقبا از ۱۷ كشور جهان، تعدادي از دانشجويان برتر دانشگاه هايي چون MIT و مؤسسه تكنولوژي كاليفرنيا حضور خواهند داشت. گوگل كامپيوترهاي شركت Dell را در اختيار شركت كنندگان قرار مي دهد.
در اين رقابت شركت كنندگان بايد در مدتي كمتر از يك ساعت سه مرحله را پشت سر بگذارند. در مرحله اول شركت كنندگان بايد بتوانند اطلاعات را طبقه بندي كرده و مراحل كار را مرحله به مرحله ساده كنند. در مرحله دوم بايد قالبي خاص براي رمزگذاري طراحي كنند و در مرحله سوم يا آخر بايد برنامه اي طراحي كنند كه براساس آن بتوان عمل رمزگذاري را بدون مشكل و در كوتاه ترين راه انجام دهند.
هوبرت هوانگ دانشجوي ۱۹ ساله از بروكلين مي گويد: مرحله اول و دوم رقابت آسان است، اما مرحله سوم كمي مشكل به نظر مي رسد و اين مرحله سرنوشت ساز خواهد بود.
در اين رقابت داوران علاوه بر بررسي مراحل كار و عملكرد شركت كنندگان در مراحل مختلف سرعت و دقت آنها را نيز در حين كار در نظر مي گيرند و اين نكته خود يكي از موارد مهم كسب امتياز محسوب مي شود.
براساس بررسي هاي انجام شده و نتايج مراحل قبل رقابت بسياري از داوران يكي از دانشجويان ۲۳ ساله دانشگاه وارساوا را شانس اول كسب رتبه اول مي دانند. نكته قابل توجه عدم حضور دختران در اين مسابقه است و همه شركت كنندگان پسر هستند.
اين رقابت با مشاركت گوگل و شركت كامپيوتري Top Coder طراحي شده است. Top Coder پيش از اين نيز رقابت هاي مشابهي در سراسر جهان به منظور انتخاب برترين هاي علم كامپيوتر برگزار كرده بود. رؤساي شركت دليل برگزاري اين قبيل رقابت ها را شناسايي و استخدام آنها در شركت خود اعلام كرده اند.
ابتكار جالب گوگل تبديل طرح برتر به بازي كامپيوتر و ارائه آن به برگزيدگان رقابت است. اين بازي پس از اين وارد بازار جهاني خواهد شد.
برنده سال گذشته اين رقابت Sergio Sancho از آرژانتين بوده است. او موفق به كسب ۱۰ هزار دلار جايزه نقدي شده و در شركت گوگل به عنوان يكي از مهندسان اين شركت مشغول به كار شده است.
برنده نهايي رقابت سال (۲۰۰۴) نيز موفق به كسب همين جايزه و موقعيت شغلي ويژه در گوگل خواهد شد و نفرات بعدي نيز در شركت هاي كامپيوتري ديگر به كار مشغول مي شوند. گوگل دليل اصلي برگزاري اين رقابت را انتخاب و شناسايي برترين هاي علم انفورماتيك و استفاده از اين مغزهاي متفكر در پست هاي مختلف اعلام كرده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
برنامه نرم افزاري جديد شركت اوراكل






سينا: شركت اوراكل، برنامه بودجه و برنامه ريزي سازماني (EPB) خود را كه جايگزين كليه برنامه هاي مالي و فروش سابق مي شود را عرضه كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي BIGNEWS «پل هامرمن» رئيس كميسيون برنامه ريزي سازماني، اين برنامه را يك برنامه خوب و مناسب كه قابليت پيكربندي بالايي دارد برشمرد و افزود: اوراكل تاكنون هيچ سهمي در بازارهاي تجاري و بودجه ها نداشته است و اين امور عملاً در دست رقباي اين شركت بوده اند اما اكنون با ارائه اين برنامه خلأ موجود در اوراكل حل مي شود.
«جان شونر» مدير مسئول اوراكل گفت: اين برنامه بيشتر پيرامون كسب و كار الكترونيكي مي گذرد و موجب مي شود تا اوراكل سهمي از بازار را به دست بياورد.وي در ادامه افزود:EPB اولين آغازگر اجرايي برنامه بودجه اي و قابل برنامه ريزي اوراكل خواهد بود. اين برنامه در ارائه گزارش هاي مبتني بر استثنائاتي كه خواهد بود و در صنايع جايگاه خاصي را براي خود باز خواهد كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
۸۰ درصد تجارت ايران از طريق اينترنت انجام خواهد شد




ايلنا: پايان برنامه چهارم توسعه همزمان با ايجاد تجارت الكترونيك در ايران است.
دكتر علي صنايعي، مشاور اتاق بازرگاني و عضو هيأت علمي دانشگاه اصفهان با بيان اين مطلب گفت: وزارت بازرگاني به عنوان متولي دولت الكترونيك در سال ۸۱ اولين حركت اساسي در جهت ايجاد تجارت الكترونيك در كشور را انجام داد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر تجارت الكترونيك راندمان ارگان هاي كشور را بين ۱۰ تا ۴۰ درصد افزايش مي دهد و همين رقم قابل توجه، مسئولان را بر آن داشته تا در اين مسير گام مؤثري بردارند كه يكي از اين اقدامات برقراري همايش و كارگاههاي آموزشي براي فرهنگ سازي در بين مردم بود.
وي در ادامه افزود: با برقراري تجارت الكترونيك و آگاهي عموم از فوايد اين تجارت، اقتصاد كشور از اقتصاد توليد محور به اقتصاد دانش محور تبديل شده است و در واقع اقتصاد دانش محور خود تابعي از فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) است كه خود شامل برنامه هاي كسب و كار الكترونيك و ديجيتال مي شود.عضو هيأت علمي دانشگاه اصفهان تصريح كرد: با اين اوصاف مي توان اميدوار بود كه در كشور يك زندگي مجازي، پول الكترونيك، بانك هاي الكترونيكي، تجارت الكترونيكي و در آخر دولت الكترونيك به وجود آيد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در حال حاضر با برقراري زيرساخت ها توسط دولت، استانداري ها، فرمانداري ها و مخابرات استانها مي توانيم، اميدوار باشيم تا سال ۲۰۰۸ ايران ۸۰ درصد از تجارت خود را از طريق اينترنت انجام دهد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
تكنولوژي جديد جستجوي وب سايت


سينا: Netgear توليدكننده بسيار مطرح چرخ دنده هاي شبكه اي قصد دارد يك تكنولوژي سلولي بسيار پر سرعت را كه جايگزين بسيار مناسبي براي DSL و اينترنت بي سيمي است را وارد بازار كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي ياهو نيوز، مؤسسه «نت گيير» مشغول طراحي يك مودم پهناي باند براي استفاده با يك سرويس ديتاي بي سيمي به نام Flash-OFDM است كه در حال حاضر توسط مؤسسه مخابراتي «نكستل» در حال آزمايش و امتحان است. اين سخت افزار با ارتباط داخلي برقرار كردن با اين سرويس ديتا كه توسط فناوري هاي اين مؤسسه گسترش پيدا مي كند در رايانه هاي شخصي و شبكه هاي اينترنتي بي سيمي واي فا به خوبي كار مي كند.نت گيير همچنين ممكن است كارت هاي اعتباري را به منظور استفاده در رايانه هاي كيفي كه دسترسي به تلفن هاي همراه را از طريق Flash-OFDM امكان پذير مي سازد گسترش دهد.نت گيير ادعا كرده است كه تا سال ۲۰۰۵ از بسياري از محصولات جديد شركت خود پرده بر خواهد داشت.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
چين آثار باستانى اين کشور را ديجيتالى ميکند




ایرنا - چين قصددارد غارهاى "مو گائو کو" را به عنوان گنجينه فرهنگى و هنرى اين
کشور، ديجيتالى کند و با استفاده از علوم و فنون پيشرفته ، تناقض در زمينه
حفاظت از ميراث فرهنگى و گردشگرى را حل کند.

اين غارها که سالانه پذيراى بسيارى از گردشگران چينى و خارجى است ، خارج
از شهر "دون هوانگ " دراستان "گان سو" در شمال غرب چين واقع شده و بزرگترين
گروه غارهاى سنگى چين است .

دراين غارها معمارى ها، مجسمه هاى رنگى و نقاشيهاى ديوارى از قرن چهارم
تا چهاردهم ميلادى و همچنين حدود۵۰ هزار سند تاريخى حفظ شده و بزرگترين
ميراث فرهنگى باستانى چين به شمار ميرود.

"فن جين شى" رييس پژوهشگاه "دون هوان " چين روز چهارشنبه در اين خصوص به
راديو بين المللى چين ، گفت : در آينده ، هر فرد فقط با زدن کليک رايانه خود
درسايت اينترنت هنرهاى زيبا ميتواند اين غارها را مشاهده کندو"دون هوانگ "
به اين روش جوانى خود را حفظ خواهد کرد.

پژوهشگاه "دون هوانگ " که از دهه ۴۰ قرن بيستم حفاظت از اين غارها را بر
عهده داشته ، اعلام کرده است به شيوه هاى علمى براى حفظ و حراست از غارها
دست يافته است .

"لى زوئه شون " معاون پژوهشگاه گفت : هدف ازديجيتاليشدن "موگائو کو" حفاظت
ازآن است و به دنبال توسعه فناورى رايانه اى، ميتوان تصاوير را به ديجيتال
تغيير داد و سپس آن را مجددا به تصاوير تبديل کرد.

اين پژوهشگاه ، يک مرکز فرهنگى و يک دانشگاه آمريکا به طور مشترک در حال
انجام طرح ديجيتالى کردن "موگائو کو" هستند که ميتوان براى آثار باستانى
و در حال تخريب ايران نيز اقدام کرد.

اين مراکز انبارداده ها و آرشيوهاى الکترونيکى براى آثارباستانى غارهاى
"مو گائو کو" ايجادميکنند تا براى هميشه و به طور دقيق ، مدارک هنرى غارهاى
سنگى حفظ شود.

فنون ديجيتالى، شيوه اى موثر براى کاهش فشار ازدحام گردشگران به غارها که
تهديديبراى نقاشيهاى ديوارى و مجسمه هاى رنگى غارها به شمار ميرود، است .
اکنون هر سال۳۰۰ هزار گردشگر از غارهاى "مو گائو کو" در چين ديدن مى-
کنند.

"فن جين شى" رييس پژوهشگاه درخصوص چگونگى ديجيتالى کردن اين غارها وآثار
باستانى ، گفت : براى ديجيتالى کردن اين آثار ، از فناورى ديجيتالى و فنون
گردشگرى مصنوعى استفاده ميشود و در آن صحنه زنده و سه بعدى همه جانبه غارها
ترسيم ميشود.

اين امر باعث ميشود گردشگران در محيط مصنوعى از غارها ديدن کنند.
رييس پژوهشگاه گفت : صنعت گردشگرى را نبايد به بهاى تخريب ميراث فرهنگى
گرانبها، توسعه داد و بايد با استفاده از علوم و فنون پيشرفته ، تناقض در
زمينه حفاظت از ميراث فرهنگى و گردشگرى را حل کرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
شناسايي ۳۰۰ شركت غيرمجاز تلفني و اينترنتي




شركت در زمينه فعاليت هاي غيرمجاز تلفني و اينترنتي در شش ماهه نخست امسال شناسايي شده اند.
مديرعامل شركت ديتا با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: اين شركتها اقدام به ورود و خروج داده ها و اطلاعات از طريق اينترنت و سرويسهاي آن به صورت غيرمجاز مي كردند.
رشيدي با اشاره به محدوديت تلفن اينترنتي كه از خارج به داخل كشور انجام مي شود، اظهار داشت: خزانه دولت در اين مدت پنج ميليون دلار با محدود شدن تلفن اينترنتي، سود كرده است.
وي در عين حال گفت كه تاكنون شركت مخابرات ۵۰ تا۶۰ ميليون دلار در زمينه ترافيك فعاليتهاي تلفني و اينترنتي زيان ديده است.وي، اضافه كرد: اين شركت ها بيش از ۱۵ هزار خط تلفن بين الملل را از طريق كانالهاي غيرمجاز وارد كشور مي كردند.
مديرعامل شركت ديتاي مخابرات گفت: در حال حاضر سعي داريم نرم افزارهايي براي شركتهاي توانمند ايراني وارد كشور كنيم تا۳۰ شركت به عنوان نقطه تماس بين الملل از طريق ماهواره ، نقطه تماس ما باشند.وي، دليل ايجاد محدوديت را در ارائه سرويس هاي تلفن اينترنتي، كه از خارج به داخل كشور انجام مي شود را حساسيتهاي اقتصادي و امنيتي ذكر كرد.
رشيدي با اشاره به اينكه «هدف ما توسعه ارائه خدمات تلفن اينترنتي (وي.آي.پي) به صورت قانونمند در جامعه است» ، افزود : تلاش مي كنيم از زيانهاي مادي و امنيتي ناشي از اين فعاليتها جلوگيري شود.
به گفته وي، روند فعلي فعاليتهاي شركتهاي متعددي كه به ارائه سرويسهاي تلفن اينترنتي مي پردازند، از يك سو از مسيرهاي گوناگون و بدون اطلاع وزارت ارتباطات انجام مي شود كه زيانهاي اقتصادي به دنبال دارد و از سوي ديگر از منظر امنيت ملي نيز نظارتي بر اين فعاليتها وجود ندارد.
وي تصريح كرد : هدف ما توسعه تلفن اينترنتي به صورت قانونمند و به دور از تخلف در جامعه است.وي همچنين از انجام مذاكراتي با قوه قضاييه براي رسيدگي به فعاليتهاي تلفني و اينترنتي شركتهاي غيرمجاز خبر داد.
مديرعامل شركت ديتاي شركت مخابرات ايران ، افزود: براي اين امر شعبه و قاضي ويژه در سطح كشور در نظر گرفته شده تا به تخلفات شركتهاي غيرمجاز به طور صحيح رسيدگي شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سايتي براي دوستداران موسيقي




تولد سايت جديد موسيقي مژده اي به علاقه مندان موسيقي است.
سايت موسيقي جديدي به نام Digital Music Notebook از هفته گذشته كار خويش را آغاز كرد.
با مراجعه به اين سايت علاقه مندان موسيقي مي توانند به آلبوم ها و آهنگ هاي گروه هاي موسيقي قديمي و جديد، فيلم ها و آثار هنرمندان و بازيگران دست يابند.
اين سايت جديد توسط شركت ياماها، بخش موسيقي ديجيتالي ياماها و شركت توليد كننده نرم افزارهاي موسيقي به نام Sibelius Group راه اندازي شده و اداره مي شود.
بهاي هر آهنگ ۴ دلار و بهاي يك آلبوم كامل كمي بيش از اين مبلغ است. علاوه بر اين علاقه مندان مي توانند نحوه ساخت آهنگ ها، نماآهنگ ها، تصاوير گرافيكي همراه با موسيقي را كه به وسيله گيتار يا پيانو طراحي مي شوند مشاهده كنند. حتي مي توانند نحوه ساخت آهنگ با گيتار يا پيانو را مرحله به مرحله مشاهده كرده و بياموزند.
اين سايت موسيقي از هفته گذشته با نشاني اينترنتي www.digitalmusicanotebook.com فعاليت خود را آغاز كرده است و در همين مدت كم نيز طرفداران فراواني پيدا كرده است.
 
بالا