برگزیده های پرشین تولز

مقاله آموزشی / چطور می توانیم "لینک ورودی" به وب سایت یا وبلاگ خود جذب کنیم؟

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,022
محل سکونت
اوهایو - دیتون
سوال خیلی مهمی است و حتما می دانید که یکی از مهم ترین پارامترهای افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو، افزایش لینک های ورودی "با کیفیت" و "طبیعی" به وب سایت شما است.

"با کیفیت" یعنی لینک های ورودی با معنی از منابع معتبر. هر نوع لینکی از هر نوع وب سایتی، برای وب سایت شما مفید نخواهد بود و گاهی هم خیلی مضر خواهد بود.

لذا این را حتما در نظر داشته باشید که موضوع لینک ورودی به وب سایت باید حتما مدیریت شده انجام شود. آن زمانی که صاحبان وب سایت ها می توانستند رتبه وب سایت خود را با خرید لینک از وب سایت های پر ترافیک و بی کیفیت افزایش دهند، گذشته است و موتورهای جستجو بسیار هوشمندانه، لینک های ورودی "بی کیفیت" را از بقیه تشخیص می دهند.

نکته دیگر این است که لینک های ورودی باید "طبیعی" باشند یعنی بر اساس یک فرایند طبیعی و ذاتی، ایجاد شده باشند. خرید لینک و یا استفاده از روش های غیر متعارف، حتما به ضرر وب سایت شما خواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که افزایش لینک های ورودی به وب سایت شما، جزو سخت ترین کارهایی است که باید انجام دهید و چالش های زیادی خواهد داشت که البته ارزش آن را هم دارد. فقط حواستان باشد که کاری سخت و زمان بر است.

حال چند توصیه برای کمک به افزایش لینک های ورودی به وب سایت شما را مطرح می کنم. شما باید خودتان بر اساس ماهیت وب سایت یا وبلاگتان، این توصیه ها را بومی سازی کنید و به کار بگیرید. البته تعداد این توصیه ها ثابت نیست و شما می توانید انواع و اقسام آنها را در مقاله های مختلف پیدا کنید. من فقط چند تایی را که مهم هستند مطرح می کنم:

1.لینک ورودی "با کیفیت" و "طبیعی" هیچوقت به صفحه "درباره ما" یا صفحه فروش محصولات شما ایجاد نخواهد شد. این نوع لینک ها، به محتوای به روز، اصیل و جذاب وب سایت یا وبلاگ شما ایجاد خواهند شد. لذا مهم ترین گام، به روز رسانی مداوم وبلاگتان با محتوای تازه و جذاب و مفید می باشد.

2.به سایر وب سایت ها امکان این را بدهید که راحت و سریع بتوانند به شما لینک دهند. مثلا دسترسی به RSS Feed وب سایت خود را در جلوی چشم آنها قرار دهید.

3.محتوایی تولید کنید که بقیه صاحبان وب سایت ها در حوزه کاری شما ترجیح دهند به جای تکرار آن، از همان محتوای شما استفاده کنند و به آن لینک دهند. مثلا صفحه "لینک های مفید" که هر روز توسط شما به روز رسانی شود و لینک های مفید جدید به آن اضافه شود، می تواند مثال خوبی باشد.

4.مخاطبین خود را در محتوای خود معرفی کنید. مثلا هر هفته یکی از مشتری های خوب خود را معرفی کنید و در مورد کسب و کار او بنویسید. آن مشتری خودش برای شما لینک های ورودی جدیدی خواهد ساخت.

5.در مورد محتوای دیگران، بنویسید. مثلا مقاله جالبی در وب سایتی دیدید. در مورد آن بنویسید و به مدیر وب سایت اعلام کنید. او حتما برای قدردانی از این کار شما، به شما لینک خواهد داد.

6.اینفوگرافیک ها برای ساخت لینک های ورودی بسیار مفید هستند. معمولا کسی سعی نخواهد کرد اینفوگرافیک شما را کپی کند و لینک دادن به آن، منطقی تر خواهد بود.

7.خیلی هم جدی نباشید. گاهی هم محتوای جالب و مفرح تولید کنید و در وبلاگ خود پست کنید. حتما لینک های ورودی به آن ایجاد خواهد شد.

8.در وب سایت های مشابه خودتان، به عنوان میهمان، مقاله بنویسید و در انتهای آن، لینک به وب سایت خود را ثبت کنید.

9.امکان اشتراک گذاری راحت محتوای وب سایت و وبلاگ خود در شبکه های اجتماعی را قرار دهید. لینک های ورودی زیادی از تویتر و فیسبوک و لینکداین به وب سایت شما ایجاد خواهد شد.

10.در دنیای واقعی، با مدیران سایر وب سایت ها رفاقت کنید و محتوای تولیدی یکدیگر را لینک دهید.

برایتان "لینک سازی" موفقیت آمیزی آرزو می کنم.
محمود بشاش.
@mahmoodbashash
 

payam-nice

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,672
لایک‌ها
3,274
محل سکونت
Tabriz
تو وب فارسی طرف وقتی میخواد لینک بده جونش در میاد! برای همین 98% افراد ترجیح میدن اصلا نه اسمی از منبع ببرن و نه لینکی بدن ، 1% درصد هم لینک رو بصورت متن میذارن (غیرقابل کلیک مثل نوشته معمولی) و 1% هم که لینک میدن به ویکی پدیا و سایر سایت های خارجی هست.
 

abpak

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2016
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
11
سن
39
بالا