برگزیده های پرشین تولز

مقاله ترجمه بیماری میدان دید چشمی

لندن 2012

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2013
نوشته‌ها
951
لایک‌ها
228
محل سکونت
mashad
گلوکوم (آب سیاه):

گلوکوم یا آب سیاه بیماری است که می تواند سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه کوری شود. این بیماری در آغاز هیچ علامتی ندارد ولی می تواند در طول چند سال سبب کاهش بینایی و نهایتاٌ کوری شود. درمان زودرس می تواند مانع پیشرفت بیماری و کاهش دید بیمار گردد.

علائم بیماری گلوکوم


عصب بینایی


تأثیر گلوکوم بر عصب بینایی


تشخیص بیماری گلوکوم


بسیاری تصور می کنند که در صورتی مبتلا به گلوکوم هستند که فشار چشمشان بالا باشد اما همیشه چنین نیست. فشار بالای چشم خطر ابتلا به گلوکوم را افزایش می دهد. بالا بودن فشار چشم الزاماً به معنای ابتلا به گلوکوم نیست.....

روش های درمانی در گلوکوم

انواع دیگر گلوکوم

بررسی میدان بینایی

افتالموسکوپی مستقیم:

دراین روش از افتالموسكوپ های قابل حمل و سبك استفاده می شود. در این روش بزرگنمایی 15 برابر است ولی میدان دید کم بوده نمی‌توان محیط شبکیه را کاملاً بررسی کرد ضمناً چون از یک چشم برای دیدن استفاده می شود، دید دو بعدی است.

افتالموسکوپی غیر مستقیم:

این نوع افتالموسكپ دستگاهی است كه از آن بصورت دو چشمی استفاده می‌نماییم لذا مشكل دید دو بعدی در اینجا وجود ندارد – بزرگ‌نمایی آن هم 3-5 برابر است كه به ما اجازه جستجوی منطقه وسیع‌تری را می‌دهد – كه البته به همان نسبت كم شدن بزرگنمایی از دقت آن هم كم می‌شود. این دستگاه به‌دلیل مجموعه توانایی های دیگر – وسیله ای گرانقیمت است.

http://jahansalamat.ir/product-10093-miydan-did-cheshm.aspx
 
بالا