برگزیده های پرشین تولز

مقاله مفید در رابطه با قیمت دیزل ژنراتور

wpgostar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 جولای 2014
نوشته‌ها
102
لایک‌ها
17
سن
40
محل سکونت
تهران
قیمت دیزل ژنراتور (عوامل موثر در قیمت دیزل ژنراتور)

قیمت دیزل ژنراتور به عوامل اصلی مختلفی نظیر برند، توان دستگاه، موتور دیزل، ژنراتور و ... بستگی دارد. بنابراین برای تهیه لیست قیمت دیزل ژنراتور در ابتدا باید طبق نیاز مشتریان و قیمت هر کدام از عوامل مذکور برآوردی بعمل آمده تا بتوان استعلام قیمت دیزل ژنراتور مورد نظر را ارائه داد. در این مطلب از وب سایت شرکت دلتا ژنراتور میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه قیمت دیزل ژنراتور به دست آورید و همچنین در صورت نیاز میتوانید با تماس با کارشناسان فروش و قیمت گذاری ما از هزینه و تعرفه خدمات دیزل ژنراتور آگاهی پیدا کنید.

%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1deltagenerator.ir_.png

قیمت دیزل ژنراتور

بیشترین درصد تاثیر در قیمت دیزل ژنراتور مربوط به چه بخشی است ؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم موتور دیزل ژنراتور تاثیر زیادی در قیمت دیزل ژنراتور دارد. کاترپیلار (Caterpillar) ، پرکینز (Perkins) ، کامینز (Cummins) و ولوو (VOLVO Penta) از برند های مطرح و شناخته شده موتور دیزل ژنراتور در ایران و جهان هستند که طبیعتا هر کدام از این برند ها تفاوت قیمت هایی را به دلایل مختلی دارند که در ادامه به نمونه ای از آن اشاره میکنیم : مثلا قیمت دیزل ژنراتور کامینز (Cummins) که ساخت کارخانه های کشور هند و چین می باشد پایین تر از دیزل ژنراتور های شرکت ولوو (VOLVO Penta) که محل اصلی آن در کشور سوئد میباشد است اما این مورد تنها برای نتیجه گیری و برآورد قیمت دیزل ژنراتور کافی نیست به طور مثال یک دیزل ژنراتور با موتور دیزل ولوو میتواند از ۸۵ KVA تا ۷۰۰ KVA توان داشته باشد که در مقایسه با برندهای پرکینز (Perkins) و کامینز (Cummins) محدود و کوچکتر است و همچنین به طور مثال در یک توان مشابه مثلا ۵۰۰ KVA موتور دیزل ولوو مدل TAD1345GE دارای حجم موتوری معادل ۱۳ لیتر (۱۳۰۰۰ cc) می باشد ، در حالی که موتور پرکینز مشابه مدل ۲۵۰۶A-E15TAG1 دارای حجم موتور ۱۵ لیتر (۱۵۰۰۰ cc) است.

تاثیر ژنراتور (Alternator) در قیمت دیزل ژنراتور
بعد از بحث در مورد قیمت موتور دیزل، قیمت ژنراتور اثر گذارترین قسمت بر روی قیمت دیزل ژنراتور است. برندهای شناخته شده در بازار ایران که شرکت دلتا ژنراتور هم اقدام به فروش و پشتیبانی آن ها نموده است شامل ژنراتور استمفورد ساخت کشور انگلستان، ژنراتور مک آلته ساخت ایتالیا ، ژنراتور لوری سومر فرانسه و ژنراتور مارلی میباشد. حال در در بحث قیمت گذاری دیزل ژنراتور در بخش موتور دیزل به طور معمول موتور های استمفورد و لوری سومر قیمت بالاتری از دیگر برندهای موجود در بازار را دارند ( همچنین به این نکته باید توجه داشت که موتور ژنراتور های استمفورد در هند و چین نیز دارای کارخانه تولید میباشد و قیمت ژنراتور های تولید شده در این کارخانه ها علیرغم تحت لیسانس بودن آن از قیمت ژنراتور های استمفورد انگلستان پایین تر است.

لطفا توجه کنید مدل های چینی دیگری نیز مانند استمفورد پاور به صورت کپی از ژنراتور های استمفورد وجود دارد که در هنگام تهیه لیست قیمت دیزل ژنراتور باید دقت شود
تاثیر قیمت تابلو کنترل دیزل ژنراتور در قیمت دیزل ژنراتور
تابلو کنترل دیزل ژنراتور در انواع دستی، اتوماتیک و پارالل موجود است که با توجه به برند و کیفیت قطعات دارای قیمت های مختلفی میباشد. از آنجایی که این بخش یکی از اجزای اصلی دیزل ژنراتور بعد از موتور و ژنراتور است تاثیری چند میلیون تومانی در قیمت دیزل ژنراتور دارد و اکیدا استفاده از برند و قطعات با کیفیت برای جلوگیری از خسارت های شدیدی که در اثر استفاده از قطعات نامرغوب ممکن است رخ دهد پیشنهاد میشود. از برند های معتبر در این زمینه می توان به Datakom ترکیه، DeepSea انگلستان و ComAp چک و در زمینه قطعات قدرت شامل Schneider فرانسه، ABB ایتالیا و زیمنس آلمان اشاره نمود. همچنین دقت کنید امروزه در بازار قطعات کپی و غیر اصلی و متفرقه برخی از برندهای معتبر یاد شده نیز در بازار وجود دارد که هنگام خرید میبایست از اصلی بودن قطعه اطمینان حاصل نمایید و تضمین صحت آن را از شرکت خدمات دهنده دیزل ژنراتور یا فروشنده بخواهید.

قیمت کانوپی سایلنت ( کاور سایلنت ) دیزل ژنراتور
کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور در واقع صداگیر و محافظ دیزل ژنراتور در شرایط محیطی مختلف مانند باد ، باران ، گرد و خاک و ... میباشد که در قیمت دیزل ژنراتور تاثیر بسزایی دارد. به مواردی که مستقیما با قیمت کانوپی سایلنت و طبیعتا قیمت دیزل ژنراتور ارتباط دارند میتوان از طراحی ، ضخامت و نوع ورق ، عایق ها ، تهویه ، دسترسی آسان به بخش های مختلف دیزل ژنراتور ، قفل داشتن ، کلید های دسترسی اضافی جهت خاموشی اضطراری ، قابل حمل بودن آسان و... اشاره داشت که هر کدام از این موارد بر روی قیمت دیزل ژنراتور تاثیر خواهد داشت.

اشتباهی رایج در قیمت دیزل ژنراتور
قیمت دیزل ژنراتور Lovol Perkins با قیمت دیزل ژنراتور با موتور پرکینز (Perkins) برابر است ! این ادعا از آنجا شکل گرفته است که به اشتباه گفته شده این کمپانی چینی تحت لیسانس پرکینز انگلستان محصولات خود را تولید میکند ودر صورتی که به هیچ عنوان Lovol Perkins تحت لیسانس پرکینز انگلستان نیست و کمپانی پرکینز انگلستان هیچ ارتباطی با موتورهای دیزل لوول چین ندارد و این مسئله به صراحت در وب سایت رسمی شرکت پرکینز مببنی بر داشتن هرگونه مسئولیت و .. را نسبت به موتورهای شرکت چینی دیزل Lovol نفی کرده است.

۱۰ اسفند ۱۳۹۵/در ديزل ژنراتور /توسط شرکت دلتا ژنراتور
 
بالا