برگزیده های پرشین تولز

مقایسه آیفون X در برابر آیفون 8 و آیفون 8 پلاس؛ کدامیک را انتخاب کنیم؟کدام بهتر است؟

nima_it

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
27
سن
36
آیفون ایکس بخریم یا آیفون8؟ فرق آیفون X با آیفون 8 چیست؟ آیا کیفیت دوربین آیفون X با آیفون8 یکی است؟مشخصات آیفون ایکس با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس چه فرقی میکند؟
کمپانی اپل اخیرا از نسل جدید گوشی های هوشمند خود به نام های آیفون ۸، آیفون 8 پلاس و آیفون X رونمایی کرد که مدل سوم یعنی آیفون X از قیمت بالایی برخوردار است و هر کسی توانایی خرید آن را ندارد. اینجاست که دو مدل دیگر یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که به ترتیب از نمایشگرهای 4.7 اینچی و 5.5 اینچی بهره می برند، می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب باشند. این دو گوشی از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی برخوردارند و به فناوری های شارژ وایرلس و شارژ بی سیم نیز مجهز شده اند و از این رو، چیزی از پرچمداران موجود در بازار کم ندارند. با این حال، آیفون X یک سروگردن بالاتر از دو مدل نام‌برده است و از این رو، در ادامه قصد داریم تا با نگاهی مقایسه ای، به شما در انتخاب بهترین مدل از میان آیفون های 2017 کمک کنیم. با ما همراه باشید

مشخصات فنی و تصاویر اپل آیفون ایکس

مشخصات فنی و تصاویر آیفون 8 پلاس

مشخصات فنی و تصاویر آیفون 8


طراحی و نمایشگر

اپل در طراحی آیفون X، سنت شکنی کرد و برای اولین بار از نمایشگر امولد لبه به لبه که تمام پنل جلویی را می پوشاند، استفاده کرده است. قسمت پشتی این گوشی با پنل شیشه ای طراحی شده و فریمی فلزی، دورتادور بدنه دستگاه را دربرگرفته است. در پنل جلویی، اثری از دکمه هوم و سنسور اثر انگشت تاچ آی دی مشاهده نمی شود و در عوض، از سیستم شناسایی چهره پیشرفتهFace ID استفاده شده است.
اما مدل های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، ظاهر آشنای خود را حفظ کرده اند، اما با این تفاوت که پنل پشتی به دلیل فراهم شدن قابلیت پشتیبانی از شارژ وایرلس، از شیشه ساخته شده است. همچنین، نمایشگر و نسبت ابعاد این دو گوشی تفاوت چندانی با گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ندارد.


11010_1169821066_mtn_01.jpg


ابعاد این گوشی ها را می توان جزو تفاوت های بارز میان محصولات جدید اپل دانست به طوری که آیفون X از نمایشگر 5.8 اینچی با بدنه ای به ابعاد 14.3 در 7 در 0.7 میلیمتری بهره می برد و وزن آن نیز برابر با 174 گرم عنوان شده است. این در حالیست که آیفون 8 از نمایشگر 4.7 اینچی با ابعاد 13.8 در 6.7 در 0.7 میلیمتری و آیفون 8 پلاس نیز از نمایشگر 5.5 اینچی با ابعاد 15.8 در 7.7 در 0.7 میلیمتری برخوردار است. وزن این دو گوشی نیز به ترتیب برابر با 147 و 202 گرم عنوان شده است.
آیفون X علی رغم برخورداری از نمایشگری بزرگ تر نسبت به آیفون 8، از وزنی بیشتری نیز برخوردار است؛ این بدین معنیست که اگر بخواهیم با یک دست با گوشی کار کنیم، استفاده از آیفونن 8 به مراتب راحت تر از آیفون X خواهد بود. در کل، می توان گفت که آیفون 8 پلاس، از لحاظ ابعاد از دو گوشی دیگر بزرگ تر و همچنین سنگین تر است
11011_421320361_mtn_01.jpg

گفتنی است هر سه مدل از گواهینامه IP 67 برخوردارند که خیال کاربر را از عدم نفوذ آب و گردوغبار به داخل بدنه دستگاه راحت می کند. ورودی هدفون نیز همانند مدل های سال گذشته، دیگر جایی در آیفون های امسال ندارد. هر سه مدل از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کنند که امکان جابجایی سریع تر فایل ها و اتصال بهتر را با دستگاه هایی که در فاصله دورتری قرار دارند، فراهم می کند.

صفحه نمایش

همانطور که اشاره شد، نمایشگر آیفون های امسال با ابعاد متفاوتی تولید شدند. اما آیفون X از نمایشگر 5.8 اینچی با رزولوشن 2436 در 1125 با قابلیت سوپر رتینا اچ‌دی و تراکم پیکسل 458ppi بهره می برد و آیفون 8 به نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 1334 در 750 و تراکم پیکسل 326ppi و بالاخره آیفون 8 پلاس به نمایشگر ال سی 5.5 اینچی دی با رزولوشن 1920 در 1080 و تراکم پیکسل 401ppi مجهز شده است.
از طرفی دیگر، تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر این گوشی نیز با یکدیگر متفاوت است به طوری که در آیفون X از پنل اولد ساخت مهندسان سامسونگ استفاده شده و در این حالیست که پنل به کار رفته در نمایشگر گوشی های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، از نوع ال سی دی هستند. همچنین، آیفون X از قابلیت پخش محتواهای HDR نیز پشتیبانی می کند که در دو مدل دیگر مشاهده نمی شود. هر سه آیفون امسال از ویژگی هایی همچون True Tone، میزان روشنایی بالا و تاچ سه بعدی نیز بهره می برند.
11012_1596042269_mtn_92.jpg

پردازنده و حافظه

برای آن هایی که برای خرید یک اسمارت فون، به سخت افزار به کار رفته در دل محصول، توجه ویژه ای می کنند باید گفت که هر سه مدل آیفون امسال به تراشه قدرتمند A11 Bionic مجهز شده اند. پردازنده ای که توانست در بسیاری از بنچمارک ها، امتیاز نخست را کسب کند و عنوان پرقدرت ترین پردازنده حال حاضر را از آن خود کند. به عنوان مثال عملکرد این پردازنده در بنچمارک گیک بنچ مورد ارزیابی قرار گرفت و امتیازهای 4061 در بخش تک هسته ای و 9959 در بخش چند هسته ای برای آن ثبت شد.
در آیفون های امسال همچنین، از تراشه گرافیکی اختصاصی اپل استفاده شده که از توان پردازشی گرافیکی بالایی برای اجرای انواع بازی ها برخوردار است. بدون اغراق می توان گفت که در حال حاضر، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X به عنوان قوی‌ترین گوشی های هوشمند جهان به حساب می آیند
11013_145952975_mtn_01.jpg

هنوز اطلاعاتی در خصوص ظرفیت باتری این سه گوشی اعلام نشده اما به گفته اپل، طول عمر باتری آیفون 8 تقریبا برابر با طول عمر باتری آیفون 7 خواهد بود. گفتنی است آیفون 7 توانست در تست باتری، امتیاز 5 ساعت و 45 دقیقه را کسب کند.
اما اپل در مراسم رونمایی از آیفون X عنوان کرد که طول عمر باتری این گوشی، 2 برابر طول عمر باتری آیفون 7 است و قادر است تا 8 ساعت انرژی مورد نیاز را برای روشن ماندن و فعالیت دستگاه، در خود نگه دارد. هر سه گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند که از این طریق می توان ظرف 30 دقیقه، شارژ دستگاه را به 50 درصد رساند.

دوربین

اگرچه سخن گفتن در خصوص قابلیت های دوربین یک گوشی، بدون تست آن کار سختی است اما با توجه به اطلاعاتی که اپل در این زمینه ارائه کرده، می توان گفت که آیفون 8 از دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی بهره می برد که به قابلیت لرزشگیر اپتیکال و چهار فلش LED ترو تون مجهز شده است. اگرچه این گوشی از فناوری واقعیت افزوده پشتیبانی می کند، اما چون تنها از یک سنسور برخوردار است، این قابلیت از کارایی چندان بالایی برخوردار نخواهد بود.
11014_400396797_mtn_9.jpg

اما آیفون 8 پلاس همانند مدل پلاس سال گذشته، به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده و از دو لنز زاویه باز و تله فوتو بهره می برد. این دوربین قادر است زوم اپتیکال دو برابری را انجام دهد و از آن جایی که از قابلیت لرزشگیر اپتیکال بهره می برد، می تواند ویدیوهایی با حداقل میزان لرزش ثبت کند. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به عکاسی در حالت پرتره و قابلیت Portrait Lighting اشاره کرد.
در آیفون X نیز از سیستم دوربینی مشابه با آیفون 8 پلاس استفاده شده و تنها تفاوت آن در این است که هر دو لنز دوربین آیفون X از قابلیت زوم اپتیکال برخوردارند و این در حالیست که در آیفون 8 پلاس، تنها یک لنز از این قابلیت بهره می برد.
11015_887427541_mtn_11.jpg

با این حال، برگ برنده آیفون X دروبین 7 مگاپیکسلی TrueDepth آن است که قادر است چهره فرد را برای قابلیت Face ID اسکن کند. این دوربین همچنین، از قابلیت هایی همچون حالت پرتره، Portrait Lighting و انیموجی بهره می برد. قابلیت انیموجی، اموجی های انیمیشنی به حساب می آیند که حرکات صورت فرد را ردیابی می کنند. گفتنی است در هر سه گوشی، از پردازنده سیگنال تصویری به منظور فوکوس خودکار سریع در محیط های کم نور استفاده شده است. از دیگر ویژگی های مشترک میان آیفون های 2017 می توان به قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، ویدیوهای اسلو موشن با رزولوشن 100p و با سرعت 120 یا 240 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

قابلیت های نرم افزاری
اپل امسال هر سه گوشی جدید آیفون خود را مجهز به iOS 11 عرضه خواهد کرد که در حال حاضر، جدیدترین نسخه از این پلتفرم محسوب می شود. این بروزرسانی قرار است از 19 سپتامبر برای دارندگان دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS عرضه شود. قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به این نسخه از iOS اضافه شده که از میان آن ها می توان به پشتیبانی از واقعیت مجازی ARKit، قابلیت های مولتی تسکینگ و فایل منیجر اشاره شد.

قیمت و زمان عرضه
پیش فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از 15 سپتامبر آغاز شده و عرضه آن نیز از 22 سپتامبر کلید خواهد خورد. علاقمندان به آیفون X نیز می توانند از 27 اکتبر نسبت به پیش خرید این گوشی اقدام نمایند تا در 3 نوامبر، جزو اولین دارندگان این گوشی باشند.
در خصوص قیمت این گوشی ها نیز باید گفت که مدل پایه مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی آیفون 8 با قیمت 699 دلار و مدل 256 گیگابایتی نیز با قمیت 859 دلار به فروش خواهد رفت. آیفون 8 پلاس نیز در حافظه های داخلی 64 و 256 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 799 .و 949 دلار قابل خرید خواهد بود.
و اما آیفون X که به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی های تولیدشده به حساب می آید با قیمت پایه 1000 دلار به فروش خواهد رفت و برای داشتن مدل 256 گیگابایتی آن نیز می بایست 1149 دلار بپردازید. در مجموع، باید گفت که اگر قصد خرید یکی از آیفون های امسال را دارید و بودجه‌تان محدود است می توانید آیفون 8 را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال کار با اسمارت فونی مجهز به قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستید، تردیدی در انتخاب آیفون X به خود راه ندهید.

مشاهده بهترین قیمت انواع اپل آیفون در بازار ایران

 
بالا