برگزیده های پرشین تولز

مقایسه بیت‌کوین و طلا

factcoinss

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 فوریه 2021
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
4
سن
34
محل سکونت
اصفهان
آیا مقایسه بیتکوین و طلا قیاس صحیحی است؟

با شروع همه گیری کرونا، معمولاً بیتکوین و طلا با هم مقایسه میشوند. اما باید بدانیم که این قیاس درستی نیست. چرا که این دو بسیار متفاوت هستند.حتی پیش از این همه گیری و رکود اقتصادی هم بسیاری از تحلیلگران بیتکوین و طلا را در کنار هم قرار میدادند. دلیل این امر هم شهرت و معروفیت مشترک آنها به عنوان دارایی های امن و رفتار ظاهراً ضد چرخه ای و با ثبات آنها در بازار سرمایه است.

مردم عادت کرده اند که بیت کوین را طلای دیجیتال بنامند. البته باید اعتراف کنم که بسیاری از افراد فعال در این حوزه هم در گذشته چنین عبارتی را به کرّات استفاده میکردند.اگر بخواهیم امپراطور رمزارز دنیای رمزنگاری را به تازه واردان معرفی کنیم، میتوانیم بگوییم که منابع بیتکوین هم مثل طلا محدود است .و پروسه تولید (استخراج ) هردوی آنها تا حدودی شبیه به یکدیگر است.

البته ضروریست در همین ابتدای مقاله ذکر کنیم که طبق نتیجه گیری ما ،یک مشکل بسیار اساسی در این مقایسه وجود دارد. بعد از خواندن کل این مقاله متوجه خواهید شد که با وجود شباهتهایی که گفتیم، آنها کاملاً با یکدیگر فرق دارند.

بیتکوین نباید با طلا مقایسه شود.در ادامه این پست به شرح دلایلی که این دو را از یکدیگر متمایز میکند، خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی درباره اینکه چرا بیت کوین از طلا متفاوت است؟ و پیامدهای این امر خصوصاً در شرایط بحرانی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اعتماد
بسیاری از افراد بیشتر تمایل دارند طلا های خود را در بانک ها نگه داری کنند تا نزد خودشان. به علاوه افرادی هم هستند که به صورت غیر مستقیم در طلا سرمایه گذاری کرده اند. حال بسته به شرایط و بحرانی که ممکن است پیش بیاید، دسترسی به سرمایه ( طلا) برای این افراد مشکل میشود. شرایطی را در نظر بگیرید که دولت تصمیم میگیرد همه طلاهای موجود در بانکها را ضبط کند، چه کاری از دست این افراد بر می آید؟

در مقابل مدیریت بیتکوین در دست خود کاربران است و هیچ واسطه ای در این میان وجود ندارد. حتی اگر کاربران کوین های خود را در صرافی ها نگه داری کنند، باز هم ارز دیجیتال است و انتقال آن نسبت به یک جسم فیزیکی مثل طلا بسیار آسانتر است. سرمایه گذاری در طلا مستلزم اعتماد بی چون و چرا به سیستم مالی دولت میباشد. اما سرمایه گذاری در بیتکوین به چنین اعتمادی احتیاج ندارد.

حتی اگر طلاهای خود را نزد خودتان نگه دارید هم آخر به نوعی به سیستم مالی و واسطه ها اعتماد کرده اید. در حالی که در سیستم بیتکوین باید به پروتکل این شبکه و حافظه خودتان اعتماد کنید.
 
Last edited by a moderator:

farzad444

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 فوریه 2021
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
26
محل سکونت
iran_urmia
آیا بیت کویین همین روند صعودی خودش رو خواهد داشت یا مثل بورس سقوط میکنه درآینده؟
 

20doost

Registered User
تاریخ عضویت
6 می 2013
نوشته‌ها
1,502
لایک‌ها
352
محل سکونت
یه جای سرد
آیا بیت کویین همین روند صعودی خودش رو خواهد داشت یا مثل بورس سقوط میکنه درآینده؟
اینی که میگم اعتقاد شخصیم هست بیت کوین و بقیه رمز ارزها روند مشخصی ندارن یه جورایی مثل قماره یادمه سال 1396 بود که اتریوم از 400 دلار اومد رسید به 90 دلار خیلیا پولشون به فنا رفت
بورس رو دولت نابود کرد وگرنه روند خوبی داشت
خلاصه اش کنم مازاد پولتون رو سرمایه گذاری کنید حالا کجاش به خودتون مربوطه!
 
بالا