برگزیده های پرشین تولز

مقایسه حرفه ای بین DVD خام های مختلف بازار، و آموزش طرز صحیح رایت

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,719
لایک‌ها
11,272
محل سکونت
Tehran
11 مهر 88:
قبل از شروع مطالب دو نکته کوچک رو عرض کنم:
1. مطالب این تاپیک مفصل هستند و در صورتی که نمی خواید همه اش رو کامل بخونید، خلاصه مطالب رو در انتهای پست 3 بخونید.
2. مطالب اولیه مربوط به تابستان سال 86 هستند، که بنده پست 4 تاپیک رو گذاشتم فقط برای آپدیت ها و اونجا مطالب به روز و جدید، از جمله اسکن های جدید خودتون رو اضافه می کنم.
biggestgrin.gif



سلام به همه بچه ها!
flowerysmile.gif

- تا به حال شده که یه DVD رو که 6 ماه قبل رایت شده، در حالی که خط هم نداره بذارید توی DVD رام و ببینید خراب شده و خوب خونده نمیشه؟
gaah.gif

- آیا تا به حال شده یه DVD رو که یکی براتون زده بذارید توی دستگاه دی وی دی پلیر و ببینید اصلا نمی شناسدش؟
- آیا تا به حال شده یه CD یا DVD بازی از بازار بگیرید و بیارید خونه و ببینید وسط نصبش پیغام میده که فلان فایل رو نمی تونه بخونه؟
lousyputer.gif

- آیا تا به حال توی بازار کامپیوتر برای خرید یه DVD خام خوب، دچار تردید شده اید؟
در صورتی که شما هم مثل من این مشکلات رو داشته اید، به دقت تاپیک رو بخونید، چون شدیدا به دردتون می خوره.
128fs318181.gif

راستش من مدت زیادیه که می خواستم این تاپیک رو باز کنم.
علت این که اولین بار به فکر باز کردن این تاپیک افتادم، این بود که احساس کردم در مورد مقایسه کیفیت DVD های مختلف و همچنین فهمیدن این که یه DVD خوب است یا بد، فقر شدید اطلاعاتی حتی بین حرفه ای ها وجود داره:
- اکثر کسانی که حتی صد تا صد تا رایت می کنند، از DVD خوب و بد فقط "تعداد سوختن" رو می شناسند! یعنی اگه یه DVD از 100 بار مثلا یکی دو بار بیشتر نسوزه فکر می کنند عالیه و دیگه براشون مهم نیست که اون 99 تایی که تا آخر رایت شده اند ممکنه کیفیتشون افتضاح باشه!
129fs3867689.gif

- اکثر افراد نمی دونند که اصلا فرق دیسک خوب و بد چیه و چی رو باید بینشون مقایسه کرد!
312jtp0%5b1%5d.gif

پس بنابراین سوال اول رو می پرسیم: فرق DVD خوب و بد چیه؟
1. مهم ترین فرق: دیسک خوب بعد از رایت تعداد ارور کمی توی برنامه های اسکن DVD میده! (به زودی کامل توضیح میدم)
2. دیسک باکیفیت لایه های محافظش قوی هستند و به این راحتی ها از گرما، مواد شیمیایی، خش و ... آسیب نمی بینه، پس اگه بعد از یک سال هم اسکنش کنی تعداد ارور هاش افزایش پیدا نکرده!
3. دیسک خوب قابلیت سازگاریش با رایترهای مختلف بالاست و توی اکثر رایترها خیلی عالی رایت میشه، و بعدش هم توی اکثر دستگاه ها خیلی عالی پخش میشه.
4. دیسک خوب رو میشه با سرعت بالاتری رایت کرد و تعداد ارورش با سرعت بالا، زیاد نمیشه.
و ...
حالا میریم سر اصل مطلب:
برنامه های بررسی کیفیت DVD پس از رایت
یک سری برنامه هستند که بعد از اینکه شما یه DVD رو رایت کردید می تونید باهاشون بررسی کنید که کیفیت دیسک چه جوریه و چقدر ارور داره!
connie_mini_magnify.gif

چندین برنامه در این مورد هست، ولی چون روی کامپیوتر اکثر ما Nero وجود داره، راحت ترینش برنامه Nero CD-DVD Speed است که به راحتی به شکل زیر قابل اجرا است:
منوی استارت ---> Programs ----> منوی برنامه Nero ----> قسمت Tools -----> برنامه Nero CD - DVD Speed ----> قسمت Disc Quality ----> تنظیم سرعت روی 8X ---> کلیک کردن روی Start ---> بعد از 10 دقیقه و اتمام بررسی و اسکن DVD می تونید از علامت فلاپی برای ذخیره کردن یه عکس از اسکن انجام شده استفاده کنید.



این برنامه چند قسمت داره که دیسک ها رو قبل و بعد از رایت بررسی می کنند، ولی مهم ترین قسمت اون قسمت Disc Quality است که اگر یه دیسک رایت شده رو توی DVD رام بذارید می تونید ببینید که کیفیت اون چقدره. طرز بررسی کیفیت دیسک:
1. DVD رایت شده رو بذارید توی دی وی دی رام.
2. برنامه Nero CD-DVD Speed رو اجرا کنید و قسمت Disc Quality رو بیارید.
3. سرعت مناسب برای اسکن کردن در اکثر درایوها 8X است، پس سرعت رو تنظیم کنید.
4. دکمه Start رو بزنید و حدود 8-7 دقیقه صبر کنید تا برنامه دیسک رو کاملا اسکن(بررسی) کنه.
بعد از اینکه کار برنامه تموم شد، یه همچین صفحه ای بهتون میده:



توی این صفحه، چندین قسمت مهم وجود داره، ولی ما نمی خوایم توی این تاپیک بحث تخصصی راه بندازیم و ریزترین مشخصات دیسک ها رو با هم مقایسه کنیم، بنابراین شما فقط به Quality Score (امتیاز کیفیت) که از صد امتیاز حساب میشه دقت کنید (همون که دورش خط قرمز کشیده شده و با عدد 1 مشخص شده).
البته قسمت های دیگه ای که دورشون خط آبی است از قبیل PI Error و PI Failure و Jitter و PO Failure هم خیلی مهم هستند، ولی عمده بحث ما توی این تاپیک روی محاسبه امتیاز کیفیت، برای مقایسه DVD ها است و به نظر من همین مقدار کافی است.
899.gif

امتیاز کیفیت بر حسب درصد است، پس دیسکی که در این مثال می بینید 94 درصد امتیاز گرفته که نسبتا امتیاز خوبی است! کلا این امتیاز هر چی بالاتر باشه بهتره، ولی من تا حالا هیچ وقت ندیدم که یه دیسک 100% امتیاز بگیره و فقط هم یک بار توی اینترنت یه نفر رو دیدم که 99% گرفته باشه، ولی 98% رو خودم یه بار گرفتم! :happy:

سرعت رایت DVD ها
حتی بسیاری از افرادی که اطلاعات تخصصی هم ندارند به مرور زمان تجربه کرده اند که هر چی سرعت رایت دیسک پایین تر باشه کیفیت رایت بالاتر میره و دستگاه های بیشتری دیسک رو می خونند. ولی آیا اگه دلمون می خواد دیسک خوبی داشته باشیم باید همیشه با سرعت 4X رایت کنیم؟ ابدا!!
4bhn7et.gif

DVD رایتر من مارک BenQ است و برنامه ای همراه اون هست به نام QSuite که یکی از قابلیت هاش خیلی عالی است: این برنامه می تونه دی وی دی خام رو قبل از رایت اسکن کنه و بگه سرعت مناسب رایتش چند X است؟ ممکنه سرعتی که برای رایتر من مناسب است برای رایترهای دیگه کم یا زیاد باشه، و در واقع بهترین راه برای فهمیدن سرعت مجاز برای شما اینه که خودتون دیسکتون رو بعد از رایت با سرعت های مختلف، اسکن کنید و ببینید کجا Error پیدا می کنه و امتیازش پایین میاد، ولی به هر حال تا حد زیادی این قضیه بین رایترهای مختلف مشابه است. به همین دلیل سرعت پیشنهادی برنامه Qsuite رو برای دیسک های مختلف می نویسم.
همچنین قیمت روز ( 19 مرداد 86) دیسک های مختلف رو تا جایی که می دونم می نویسم. این قیمت ها مال مغازه های بازار کامپیوتر ولیعصر و مرکز کامپیوتر ایران (هر دو در میدون ولیعصر) هستند.
128fs988122.gif



خوب حالا بیایید امتیاز کیفیت و سرعت رایت دیسک های مختلف رو با هم مقایسه کنیم، چون من خیلی دیسک ها رو امتحان کردم، خیلی هاشون رو اینجا می تونم بذارم، بقیه اش هم به عهده دوستان. :)
پس توی پست بعد می ریم سراغ بررسی دونه به دونه دیسک ها!
haker.gif
 
Last edited:

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,719
لایک‌ها
11,272
محل سکونت
Tehran
خوب بچه ها!
بعد از این که یک بار تمام عکس های این تاپیک توسط سایت محترم Freeshare به باد فنا رفت دیگه این بار روی Webshots آپلودشون کردم که با توجه به اسپانسر گردن کلفتی مثل Cnet دیگه بعیده Webshots و این عکس ها به این راحتی از بین برند.
برای دیدن عکس ها روشون کلیک کنید و وقتی هم که اومدند بهتره (اگر می خواید با سایز کامل ببینیدشون) روی علامت ذره بین کلیک کنید.


بررسی و مقایسه تعدادی از دیسک ها:

1. دی وی دی Maxell
قیمت این دی وی دی روی 10 عدد الآن حدود 430 - 420 است.
برنامه Qsuite مناسب ترین سرعت برای رایت این دی وی دی با ارور پایین را، 8X معرفی می کند (سرعت تبلیغ شده روی دیسک 16 است).
این DVD، کیفیتش خوب است :happy:. می گید نه؟ خودتون ببینید:



امتیاز کیفیت که همونطور که می بینید 97 درصد است، پس با دیسک خوبی طرف هستیم.
اطلاعات تخصصی تر: همونطور که می بینید PIE یه کم بالاست، و PIF و Jitter هم خوبه، ولی در حد ایده آل نیست، اما به هر حال در کل دیسک خیلی خوبی است.

2. دی وی دی TDK:
آخرین قیمتی که از این دی وی دی دارم حدود 450 روی 25 تا است، البته مال یه مدت پیشه و شاید برای رقابت ارزون شده باشه.
برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت TDK رو حدود 8X معرفی می کنه (سرعت تبلیغ شده 16X است).
TDK هم با اکثر رایترها نتیجه خوبی میده، هر چند با رایتر یکی از دوست هام یه کم ضعیف جواب داد و باید خودتون هم با رایتر خودتون ازش امتیاز بگیرید. این هم یه نمونه:



نتیجه چندان بدی نیست! امتیاز کیفیت 94 درصد است، ولی در مقایسه با بقیه دیسک های گرون قیمت، نتیجه ضعیف تره!
اطلاعات تخصصی تر: همونطور که می بینید تعداد PIE و PIF و مقدار Jitter از دیسک های گرون دیگه بیشتره، البته نتیجه بدی نیست، ولی آدم بهتر از اینها رو از یه دیسک با این قیمت انتظار داره!


3. دی وی دی FUJIFILM:
این دی وی دی هم یه کم گرون است و روی 25 عدد 420 تومن فروخته میشه.
سرعت مناسب رایت تشخیص داده شده توسط برنامه Qsuite، باز هم سرعت 8X است. (سرعت تبلیغ شده 16)
بررسی این دی وی دی:



همونطور که می بینید امتیاز کیفیت 97% است و فوجی هم دیسک خیلی خوبی است. البته باز هم یکی دو بار شنیدم که با بعضی رایترها خوب جواب نداده باشه و بهترین کار چک کردن سازگاری با رایتر خودتونه!
اطلاعات تخصصی تر: تعداد PIE و PIF و مقدار Jitter همه در حد بسیار پایین و خوب هستند، و در واقع این یک رایت عالی است.

4. دی وی دی HP:
قیمت این دیسک روی 50 تا دیسک 370 تومن است.
برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت روی این دیسک را بعضی مواقع 8X و بعضی مواقع 4X معرفی می کند. (سرعت تبلیغ شده 16)
این دی وی دی هم از دیسک های متوسط بازار است، و نتایج حاصل از رایت آن هم نتایج متوسطی است.
نکته مهم: دی وی دی HP به شدت روی سرعت رایت حساس است، و هر چند روی آن نوشته 16X، ولی اگر با سرعت 16 رایت شود نتایج بسیار افتضاحی را به بار می آورد. در زیر دو دیسک یکی رایت شده با سرعت 8 و یکی سرعت 16 از HP رو می ذارم:

سرعت 8:



سرعت 16:



همونطور که می بینید این دیسک اگه با سرعت 16 رایت بشه به طرز فجیعی خراب می کنه و کیفیتش میاد روی صفر! ولی با سرعت 8 امتیازش بالای 90 است.
اطلاعات تخصصی تر: همونطور که می بینید حتی با سرعت 8 هم مقدار PIE و Jitter دیسک یه کم بالا است، ولی روی هم رفته دیسک بدی نیست، و در حد متوسط است.

5. دی وی دی معروف، ولی چرت Datalife:
بله، درست خوندید! هر چند که اکثرتون تا الآن فکر می کردید که دیتالایف از بهترین دیسک های ارزون است، ولی الآن با مدرک و سند می بینید که اصلا این طور نیست!
قیمت: فروشنده های دیسک توی بازار دو تا مدل یکی از یکی مزخرف تر از دیتالایف را دارند که اسم یکیش رو گذاشتند چینی و اسم یکیش رو تایوانی! مدل ارزونتر حدود 220 و گرونتره حدود 250 است!
سرعت: با وجود این که سرعتی که روی دیسک تبلیغ شده گاهی 16 است، برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت حتی روی همون 16X ها رو گاهی 8X و گاهی 4X معرفی می کند، و گاهی جواب می دهد که این دی وی دی حتی روی 4 هم ارور فراوان پیدا می کند! :blink:
اسکن این دی وی دی (البته این یکی نسخه 8X دیسک است):



متاسفانه اکثرا نتایج این دیسک بسیار ضعیف است و این 22% تازه خوبش است! من بارها از این دیسک امتیاز صفر در صد گرفته ام، البته گاهی هم به ندرت شده که از این دیسک نتایج بالای 90 درصد و خوب ببینم! ولی به هر حال، به طور کلی این دیسک رو به هیچ وجه به هیچ کس توصیه نمی کنم.
اطلاعات تخصصی: متاسفانه همونطور که می بینید، دیسک یک دی وی دی افتضاح است، و سرشار از PIE و PIF است و مقدار Jitter هم بسیار بالاست!

6. دی وی دی T-GATE:
رسیدیم به دیسک مورد علاقه من!
yay.gif

قیمت: روی ده تا دیسک 220 تومن!! :happy::happy::happy:
سرعت: سرعت تبلیغاتی 16 است، و این دیسک تنها دیسکی است که من دیده ام گاهی برنامه Qsuite سرعت 16 را برایش تایید می کند، البته گاهی هم برای بعضی دیسک هاش سرعت 12 یا گاهی 8 رو معرفی می کند، و من خودم همیشه احتیاط می کنم و با سرعت 8 می زنم.
نتیجه بررسی این دی وی دی:



این دیسک تنها دی وی دی است که من تا به حال موفق شده ام امتیاز 98% رو با اون به دست بیارم!! :happy:
اطلاعات تخصصی تر: این رایت، بدون شک بهترین رایتی است که تا به حال داشته ام! این دقیقا یک رایت ایده آل است: تعداد PIF زیر 280 و تعداد PIE فقط 40 هزار و Jitter زیر 10 درصد.

7. دی وی دی Fortex:
قیمت: حدود 220 تومن.
سرعت: برنامه Qsuite خوشبختانه سرعت مناسب رایت رو برای دیسک رایت شده هم نشون میده، که برای این دیسک سرعت 8 (برابر سرعت تبلیغ شده :happy:) است.
از این دی وی دی من خودم هیچ وقت استفاده نکرده ام، ولی یکی از دوستان برام رایت کرد و فرستاد و من اسکنش کردم. نتایجش بد نیستند:



همونطور که می بینید امتیاز کیفیت دیسک 90 درصد است و در واقع کیفیت دیسک متوسط به بالا است.
اطلاعات تخصصی تر: دقت کنید که دیسک یه کم PIF بالاتری نسبت به رایت های عالی قبلی داره و Jitter اون هم در حد متوسطه. کلا رایت بدی نیست و این دی وی دی اگه T-GATE گیر نیاد قابل توصیه است! ;)

8. دی وی دی GR8:
قیمت: حدود 250 تومن روی 50 عدد!
سرعت: برنامه Qsuite سرعت 4X را پیشنهاد می کند. (سرعت تبلیغاتی 8 است)
نکته: یک مساله خیلی عجیب راجع به این دی وی دی وجود دارد و اون هم این که اگر شما کمتر از 4.3 - 4.2 گیگابایت روی این دیسک رایت کنید یک رایت خیلی خوب بهتون میده، ولی به محض این که حجم اطلاعات از این مقدار بالاتر میره چنان خراب می کنه که بیا و ببین!! این هم دو تصویر از این وضعیت:

رایت شده به مقدار کم:



رایت شده به مقدار زیاد:



من اولش فکر می کردم که این قضیه فقط مال رایتر خودمه، ولی چند تا GR8 دیگه که دوست هام رایت کرده بودند و حجم اطلاعاتشون زیاد بود هم مثل همین کیفیتشون پایین بود. به طور کلی این دی وی دی رو هم به دلیل این مشکلش خیلی نمیشه توصیه کرد!
اطلاعات تخصصی تر: همونطور که می بینید، تعداد PIE و PIF و مقدار Jitter در نسخه ای از دیسک که مقدار اطلاعاتش کمه، در حد قابل قبول و خوب هستند. ولی در نسخه رایت شده با حجم زیاد تعداد همه شون بسیار بالا رفته و دیسک خراب شده! :(

9. دی وی دی RiDATA:
قیمت: روی 50 عدد از 300 الی 320 تومن.
سرعت: دو نوع از این دی وی دی توی بازار هست یکی 8X و دیگری 16X هستند. برنامه Qsuite سرعت مناسب برای نوع 8X را 4 و برای نوع 16X سرعت خوب را 8 معرفی می کند (دقیقا نصف سرعت تبلیغاتی! :D).
کیفیت رایت این دیسک:



همونطور که می بینید امتیاز دیسک 95% می باشد، و در کل دیسک متوسطی است و میشه توصیه اش کرد. البته یک بار توی اینترنت خوندم که DVD رای دیتا یه مشکلی که داره اینه که بسته های مختلفی که ازش خریداری میشه بعضی هاشون کیفیتشون عالی و بعضی های دیگه بد از آب در میان (مثل هندوانه!)، ولی من خودم هر چی تا حالا دیدم خوب بوده! :happy:
اطلاعات تخصصی تر: همونطور که می بینید PIF در حد خوب و PIE و Jitter در حد متوسط هستند، کلا میشه گفت دیسک در حد متوسط است. :)

10. دی وی دی LG:
قیمت: حدود 300 تومن روی 10 تا!!
سرعت: برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت را گاهی 8 و گاهی 12 معرفی می کند.
این دی وی دی رو بسیاری از فروشنده ها و بچه های دیگه خیلی قبول دارند و ازش خوششون میاد (شاید چون کم می سوزه!)، ولی متاسفانه از این DVD، هر چی تا به حال دست من رسیده همه اش کیفیت های پایین و چرت داشته و امتیازش هم خیلی بد بوده!! مثال:



امتیاز کیفیت 65 درصد و دیسک ضعیفی که به احتمال زیاد تقلبی است و به زودی خراب میشه، ولی متاسفانه همه ما چون منبع اطلاعاتمون حرف های دوستامونه، به عنوان یه دیسک عالی می شناسیمش و پول بیشتر براش میدیم!
اطلاعات تخصصی تر: تعداد PIE و PIF یکی از یکی بیشتر و مقدار Jitter هم در حد خیلی بالا! یک رایت افتضاح!!

11. دی وی دی Samsung:
قیمت: روی 10 تا 300 تومن!
سرعت: برنامه Qsuite سرعت مناسب را 8 معرفی می کند (سرعت تبلیغ شده روی دیسک 16 است).
این دیسک هم درست مثل ال جی است! اسم و رسم دار، ولی ضعیف و بیخود و به احتمال زیاد تقلبی!
خودتون ببینید:



امتیاز کیفیت صفر درصد و تعداد وحشتناک ارور. این بدون شک بدترین رایتی است که تا به حال گذاشته ام!
اطلاعات تخصصی تر: چه گویم که ناگفتنم بهتر است! خودتون تعداد وحشتناک و فجیع PIE و PIF و حتی POF رو ببینید!
34ep7ib.gif


12. دی وی دی SD:
قیمت: روی 10 تا حدود 220 تومن.
سرعت: برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت روی این دیسک رو 4X معرفی می کنه (سرعت نوشته شده روی دیسک 8 است).
نمونه اسکن کیفیت:



همونطور که می بینید امتیاز 90% برای این دیسک، امتیاز نسبتا خوبی است، و میشه تا حدی بهش امیدوار بود.
اطلاعات تخصصی تر: تعداد PIF این دیسک نسبتا بالا است، و تعداد PIE و مقدار Jitter هم متوسط هستند.

13. دی وی دی Fastec:
قیمت: حدودا 220-210 روی 10 تا دیسک.
سرعت: برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت روی این دیسک رو 4X معرفی می کند (سرعت تبلیغ شده: 8X)
بررسی کیفیت این دیسک:



این دیسک به طور کلی اکثرا امتیاز خیلی افتضاحی نمی گیره، ولی چیز دندون گیری هم نیست، و یه نکته عجیبش هم برای خود من اینه که همیشه رایتش تو رایتر من، حتی با سرعت 8X مدت خیلی زیادی طول می کشه! به طور کلی این دیسک یه جای کارش می لنگه و زیاد قابل توصیه کردن نیست!
اطلاعات تخصصی تر: با وجود امتیاز نه چندان بد، ولی نه تعداد هیچ کدوم از PIE، PIF، و نه مقدار Jitter در حد قابل قبول نیستند، و کلا دیسک، چیز جالبی نیست!

14. دی وی دی Datawrite:
قیمت: روی 10 تا 220-210 تومن.
سرعت: برنامه Qsuite سرعت مناسب رایت روی این دیسک رو گاهی 8X و گاهی 4X معرفی می کنه! (سرعت تبلیغ شده روی اکثر دیسک ها 16 است).
بررسی کیفیت این دیسک:



همونطور که می بینید امتیاز 95 درصد نشون میده که این دیسک تا حد زیادی قابل اعتماد است. ولی البته این رو هم بگم که طبق تجربه خودم گاهی اوقات این دیسک بدون هیچ علت خاصی کیفیت خیلی پائینی پیدا می کنه، همچنین یه مشکل دیگه این دیسک اینه که گاهی یه دیسک رایت شده اون که امتیاز بالایی هم تو همون رایتر می گیره، توی دستگاه های دیگه خونده نمیشه!! به طور کلی اگه بهش عادت کنید و طرز کار کردن باهاش رو یاد بگیرید تا حدی میشه توصیه اش کرد.
اطلاعات تخصصی تر: تعداد PIF این دیسک نسبتا کم و رضایت بخش است، ولی PIE و Jitter اون از حد متوسط کمی بالاتر هستند. در کل این رایت، رایت متوسط به بالایی است.

15. یک دی وی دی آشغال، ولی معروف دیگه به اسم Princo:
قیمت: حدود 230-220 تومن روی 10 تا.
سرعت: برنامه Qsuite گاهی سرعت 4 را مناسب عنوان می کند، و گاهی پیش بینی می کند که حتی با سرعت 4 هم دی وی دی پر از ارور خواهد بود!
همونطور که نوشتم، من از این دیسک هم خوشم نمیاد! مدرک می خواید؟ بفرمائید:



کیفیت پایین این دیسک کاملا واضح است! ولی متاسفانه این دیسک اونقدر معروفه که توی هر بقالی هم داره فروخته میشه! باز هم از نتایج بی اطلاعی ملت!
البته این رو هم بگم که بندرت دیسک هایی با این مارک دیده ام که تونستند بالای 90% بگیرند، ولی اکثرا این دیسک خراب می کنه، و بارها هم دیدم که بعد از چند ماه اطلاعات رایت شده قابل استخراج نباشند!
اطلاعات تخصصی تر: تعداد PIE و تعداد PIF هر دو در حد خیلی بالا هستند. یک رایت خیلی بد دیگه! :(


خوب دیگه! کف گیر به ته دیگ خورد و دیسک های مهمی که من داشتم تموم شدند! ولی هنوز یه سری مطالب خیلی مهم دیگه مونده که به صورت سوال و جواب توی پست بعد می نویسم.






-----------------------------------------
11 مهر 88: دوستان عزیز، این اسکن ها و قیمت ها متعلق به همون تابستان 86 هستند، الآن قیمت ها بعد از 2 سال پایین تر اومده و اکثر دیسک های معمولی 170-150 تومن و دی وی دی های معروف تر 350-300 تومن هستند. در ضمن آخرین اسکن های قرار داده شده در تاپیک در پست 4 همیشه گذاشته میشن. پس دست به کار شید و خودتون هم اسکن های انجام شده تون رو برای بقیه بذارید. ;)
 
Last edited:

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,719
لایک‌ها
11,272
محل سکونت
Tehran
حالا یه تعدادی سوال و جواب مهم که زیاد هم پرسیده میشه رو با هم ببینیم:

سوال1: حالا این همه نوشتی "امتیاز کیفیت، امتیاز کیفیت"، این امتیاز اصلا چه فایده ای داره؟
42.gif

جواب: دیسکی که امتیاز کیفیتش بالاست:
الف: معمولا عمر خیلی بیشتری می کنه و اطلاعاتش دو روز بعد خراب نیست!
ب: معمولا توی اکثر دستگاه ها خونده میشه و سازگاریش با درایوها و دستگاه ها بالاتره.

سوال 2: هااااااااا!! این معمولا که با قرمز نوشته بیدی یعنی چه؟ یعنی اگه یه دیسک امتیازش بالای 90 باشه، دیگه خیالمون راحت میشه که دیسک خوبیه و هیچ وقت خراب نمیشه؟
303.gif

جواب: نع!!!
هر چند همونطور که گفتیم امتیاز بالا خیلی مهمه و دیسکی که درصد پائینی می گیره عمرش کوتاهه، ولی این امتیاز همه چیز نیست! در واقع درصد خوب نشون میده که تعداد Error های دیسکتون در ابتدای کار پایینه، ولی یه دیسک خوب و عمری بعد از چند سال هم که اسکنش می کنی باید امتیاز کیفیتش بالا باشه! این نشون میده که دیسکتون لایه های محافظ اطلاعاتش خوب بوده، در مقابل عوامل محیطی مقاوم بوده، و خوب هم ازش نگهداری کرده اید.
301.gif


سوال 3: قسمت های دیگه برنامه CD-DVD Speed به چه دردی می خورند؟
جواب: قسمت اول برنامه یعنی Benchmark هم قسمت مهمیه، و اگر دیسکتون یه خط صاف و خوب بگیره، نشون میده که دیسک شما سرعت خوندن اطلاعاتش یکنواخت و خوبه و توی دستگاه گیر نمی کنه!
قسمت آخر یعنی Scandisk هم قسمت مهمیه، و دیسکتون رو اسکن می کنه و اگر بد سکتور داشته باشه، بهتون میگه. بد سکتور باعث میشه که دیسکتون قسمتی از اطلاعاتش غیرقابل خوندن باشه، و مثلا اگه گیم باشه، ممکنه نتونید نصبش کنید.
4fvgdaq_th.gif


سوال 4: چی کار کنیم که دی وی دی هامون بیشتر عمر کنند؟
جواب: اولا که DVD به درد نخور که بد رایت میشه نخرید، دوما که براشون قاب خوب بگیرید، بعد هم این که در مقابل حرارت، نور شدید، مواد شیمیایی و ... نگذاریدشون، خمشون نکنید، خش نندازیدشون، به ملت حتی الامکان امانت ندید (از ما گفتن)، روشون لک نندازید، و خلاصه این که باهاشون مهربون باشید!
Laie_7.gif


سوال 5: اگه با ماژیک روی DVD اسمش رو بنویسیم عمرش پایین میاد؟
جواب: روی این قضیه توی اینترنت خیلی بحث شده، عمدتا نظر بر اینه که این قضیه بستگی به نوع ماده شیمیایی ماژیک و کیفیت دیسک داره، ولی کلا این قضیه جدی نیست، خیلی وسواس نداشته باشید. من خودم هم روش می نویسم.
128fs318181.gif


سوال 6: آیا این که از چه برنامه ای برای رایت استفاده کنیم، روی کیفیت رایت اثر داره؟
جواب: بله اثر داره، منتها اثرش خیلی جدی نیست، و از اون گذشته بهترین برنامه هم برای اکثر رایترها و دیسک ها همین Nero خودمون است.
43.gif


سوال 7: آیا اگه موقع رایت کردن یه دی وی دی برنامه های دیگه روی کامپیوتر اجرا کنیم، کیفیت رایت پائین میاد؟
جواب: در این مورد تحقیق کامل انجام شده و نتیجه به این شکله که اگر یه برنامه سنگین مثل یه گیم رو موقع رایت دیسک اجرا کنید ممکنه دیسکتون بسوزه و به رحمت خدا بره، ولی اگه برنامه های معمولی مثل استفاده از اینترنت یا موسیقی گوش کردن باشه، دیسکتون بعیده بسوزه، و اگرهم دیسک نسوزه و کامل رایت بشه، امتیازش و کیفیتش پایین نمیاد. :) :cool:

سوال 8: اگر یه DVD اینجا بد جواب داده باشه، توی کامپیوتر من هم حتما بد جواب میده؟
جواب: به احتمال زیاد آره. ولی از طرفی هم ممکنه علت بد جواب دادن یکی از DVD ها ناسازگاری با رایتر من باشه. بنابراین بهتره شما با اسکن کردن دیسک هایی که خودتون قبلا رایت کرده اید، ببینید که کدوم مارک دیسک با رایتر خودتون بیشتر سازگاری داره، و از بد بودن یا خوب بودن یه دیسک کاملا مطمئن بشید. هیچ چیز بهتر از تجربه کردن نیست.
127fs3017718.gif


این هم جواب سوالات. :cool:











-----------------------------------------------
خلاصه مطالب:
در ادامه مطلب هم خلاصه ای از مهم ترین مطالب تاپیک رو می نویسم.

سوال: پسره *#@&*%! مگه ما بیکاریم که بشینیم این همه مطلب رو بخونیم؟! چرا یه کم خلاصه تر ننوشتی که ما هم حوصله خوندنش رو بکنیم؟!
جواب: خیل خوب بابا! حالا ببخشید دیگه! چرا می زنید؟
black-eye.gif

برای تنبل های گرامی که حال و حوصله خوندن همه مطالب رو ندارند خلاصه مطالب به شرح زیر است:

1. اگر می خواید DVD ها تون درست و حسابی براتون عمر کنند و اطلاعاتشون چند سال دیگه که خواستیدش هم خونده بشه، از یه DVD درست وحسابی استفاده کنید. یه DVD ارزون، ولی فوق العاده مارک T-GATE است، و اگه مایه دار هستید هم مارک FUJIFILM و Maxell گرون، ولی عالی هستند.

2. یاد بگیرید که برای مقایسه کیفیت DVD ها با هم، اونها رو رایت کنید و بعد با برنامه Nero CD-DVD Speed اسکن کنید، نه این که رو هوا بگید من از فلان مارک بیشتر خوشم میاد، یا این که مثلا تعداد سوخته ها رو بشمرید! ;)

3. طرز اسکن کردن DVD رایت شده با برنامه مذکور: منوی استارت ---> Programs ----> منوی برنامه Nero ----> قسمت Tools -----> برنامه Nero CD - DVD Speed ----> قسمت Disc Quality ----> تنظیم سرعت روی 8X ---> کلیک کردن روی Start ---> بعد از 10 دقیقه و اتمام بررسی و اسکن DVD می تونید از علامت فلاپی برای ذخیره کردن یه عکس از اسکن انجام شده استفاده کنید.

4. از DVD خام های مارک Princo، Datalife، LG، Samsung و Fastec پرهیز کنید! مدرک می خواید؟ بالا رو بخونید!

5. سعی کنید معمولا دی وی دی ها رو با سرعت نصف اون چیزی که روشون تبلیغ شده رایت کنید، اکثر DVD ها به این سرعت جواب خوبی می دهند. البته دقیق ترش بالا هست و اگه دقت صد در صد هم می خواید باید با رایتر خودتون امتحان کنید.

6. هر کدوم از DVD خام ها رو که می خواید بیشتر بشناسید بالا توضیحات مفصل و قیمت روز و امتیاز و اسکنش هست.

پ.ن:
آخیییییییییییش! بالاخره همه اش تموم شد!
putertired.gif

برای نوشتن تمام مطالب این تاپیک و تهیه و آپلود اسکن ها و عکس ها حدود 10 ساعت وقت گذاشتم. هدفم هم از این تاپیک ابدا تبلیغ و ... برای یه نوع دیسک نیست! :blink:
علت باز کردن این تاپیک اینه که توی مدتی که در زمینه تبادل DVD فعالیت داشتم، حس کردم اطلاعات بچه ها، حتی حرفه ای هاشون، در مورد رایت می تونه بهتر از اینی که هست باشه، و خواستم چیزهایی که خودم خونده بودم رو بهشون بگم.
grouphugg.gif


لطفا شما هم مطالب رو کاملا بخونید و سعی کنید به کار بگیرید. تضمین می کنم ارزشش رو داره.
winking.gif


مطالب رو برای راحتی بیشتر به چند پست تقسیم کردم. :)

منبع اطلاعاتم هم مطالبیه که در مدت چند سال توی فروم های سایت های cdrinfo.com و cdfreaks.com و ... به دست آوردم.

ممنون از توجه همه بچه ها.
clap.gif
 
Last edited:

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,719
لایک‌ها
11,272
محل سکونت
Tehran
آپدیت تاپیک در تاریخ 11 مهر 88:
خوب! از زمان تاسیس این تاپیک بیش از دو سال می گذره و تاپیک بیش از هزار پست و بالای پنجاه هزار بازدید داره که نشون دهنده لطف دوستانه.
give_rose.gif


یه مقداری تاپیک نیاز به غبارروبی و مطالب جدید داره که بنده اضافه می کنم. اگه چیز خاص دیگه ای به ذهن دوستان رسید ممنون میشم بفرمایید تا اضافه کنم.




1. اسکن های جدید:
قبل از هر چیز، اسکن های صفحه اول یه کم قدیمیه، و به نظرم بهتره یه تعداد اسکن جدید اضافه کنم.
البته خودم مدتیه کم رایت می کنم، ولی اسکن هایی رو که بچه ها محبت کردند و توی صفحات آخر اضافه کردند می ذارم که آخرین DVD های موجود در بازار رو بررسی کرده باشیم:

- دوست عزیزم با آی دی m.b.z که همیشه زحمت زیادی برای اسکن دی وی دی ها کشیدند در این پست، اسکن آخرین دی وی دی های بازار با مارک دیتالایف (امتیاز 95 درصد - رایتر LITE-ON مدل iHAS120 6 7L0E)، تی گیت 4.7 گیگ (امتیاز 95 درصد - رایتر LITE-ON مدل iHAS120 6 7L0E)، و تی گیت 8.5 گیگ (یا دابل لیر با امتیاز 95 درصد - رایتر LITE-ON مدل iHAS120 6 7L0E)، و پرینکو 8.5 گیگ (یا دابل لیر با امتیاز 50 درصد - رایتر سونی مدل DRU-190A 1.65) رو گذاشتند. تاریخ پست مال 13 سپتامبر 2009 است.

- اسکن دی وی دی دیتالایف، توسط دوست خوبم LordMMD در تاریخ 12 سپتامبر 2009 با امتیاز 0 درصد - رایتر سونی مدل DRU-830A SS25 (البته اسکن ها در سایت Imageshack گذاشته شده، که ممکنه برای بعضی از دوستان فیل*ت*ر باشه).

- اسکن دی وی دی Philips توسط دوست خوب مون hamed_1989 در تاریخ 10 می 2009 با امتیاز 93 درصد - رایتر اچ پی مدل 1060d KH22.

- اسکن دی وی دی Maxell توسط دوست مون m.b.z در تاریخ 23 آوریل 2009 با امتیاز 95 درصد با رایتر سونی مدل DRU-190A 1.65.

- اسکن دی وی دی Sony انجام شده توسط m.b.z عزیز در تاریخ 3 آوریل 2009 رایتر LITE-ON بوده و با امتیاز 0 درصد با رایتر LITE-ON مدل iHAS120 6 7L0E!

- اسکن دی وی دی Double Layer (دو لایه 8.5 گیگابایتی) با مارک T-GATE توسط دوست مون m.b.z در تاریخ 10 مارس 2009 با امتیاز 93 درصد - رایتر LITE-ON مدل iHAS120 6 7L0E.

- اسکن دی وی دی Double Layer (دو لایه و 8.5 گیگ) با مارک Intenso توسط دوست عزیزمون m.b.z در تاریخ 13 فوریه 2009 با امتیاز 0 درصد - رایتر LITE-ON مدل iHAS120 6 7L0E.

- اسکن دی وی دی Printable (قابل چاپ) با مارک تی گیت توسط دوست خوب مون hossein61 در تاریخ 17 ژانویه 2009 با امتیاز 95 درصد - رایتر LITE-ON مدل LH-20A1S 9L08.

- اسکن دی وی دی Aone توسط دوست عزیزمون LordMMD در تاریخ 5 ژانویه 2009 با امتیاز 77 درصد - رایتر سونی مدل DRU-830A SS25 (جالبه که در قسمت اطلاعات دیسک سازنده این دیسک Verbatim معرفی شده، قابل توجه دوستانی که این اطلاعات رو موثق می دونند)! :blink: :blink:

- اسکن دی وی دی Double Layer (دو لایه و 8.5 گیگ) با مارک Flash در تاریخ 7 دسامبر 2009 که باز هم زحمتش رو m.b.z عزیز کشیدند، با امتیاز کیفیت 95 درصد و رایت شده توسط دی وی دی رایتر با مارک و مدل LITE-ON ATAPI iHAS120.

- اسکن دو تا دی وی دی Flash در تاریخ 7 دسامبر 2009 که توسط دوست عزیزمون khorvash_110_bz انجام شده، با امتیاز کیفیت 40 درصد و 43 درصد، عمدتا انجام شده با رایتر سوزوکی مدل AD-7580A ZX08.

- اسکن دی وی دی RIDATA در تاریخ 9 دسامبر 2009 توسط دوست عزیزمون khorvash_110_bz که با امتیاز صفر درصد و تعداد Error بسیار بالا به پایان رسیده، سرعت رایت 6X بوده، و رایت با سوزوکی مدل SP-250 XS42 انجام شده.

- اسکن دی وی دی لایت اسکریپ با برند Melody، که در تاریخ 7 ژانویه 2010 باز هم دوست خوب مون m.b.z زحمتش رو کشیدند. امتیاز 95 درصد، رایتری که دیسک باهاش رایت شده: Sony DRU-190A، سرعت رایت:6x، و رایتر تست کننده هم همون Sony DRU-190A، و سرعت تست هم Maximum بوده. یک رایت عالی و کم نقص! :happy:

- اسکن دی وی دی Ferrari با رایتر LITE-ON که توسط دوست مون آقای mohammad_h در تاریخ 28 ژانویه 2010 انجام شده. سرعت اسکن 8X و رایتر اسکن کننده هم همون LITE-ON DH20A4H است. نتیجه اسکن خوب و امتیاز 93 درصد می باشد.

- اسکن دی وی دی عجیب و غریب با مارک MAX3 که در تاریخ 12 مارس 2010 دوست مون regedit021 انجام دادند. دی وی دی رامی که تست با اون انجام شده از نوع BTC BDV316G و سرعت تست 8X و امتیاز کیفیت هم متاسفانه صفر درصد است! :(

- دوست عزیز آقای m.b.z در تاریخ 13 مارس 2010 توی این پست دی وی دی Smartbuy رایت شده به ترتیب با رایتر Pioneer DVR-218L و Asus DRW-2014L1T رو با دو رایتر Lite-On ATAPI iHas120 و Asus DRW-2014L1T مورد تست قرار دادند. سرعت رایت به ترتیب 6X و 4X و سرعت تست Maximum بوده. کیفیت دیسک خیلی خوب به نظر می رسه و امتیاز کیفیت هم به ترتیب 95 درصد و 93 درصد هست.

- دوست مون آقای S1368، در تاریخ 1 می 2010 اسکن دیسک i-disk رو قرار دادند، که با رایتر TEAC DV-W156GD هم رایت و هم اسکن شده. سرعت اسکن ماکزیمم و امتیاز دیسک 95 درصد بوده که حاکی از یه دیسک خوبه. :)

- باز هم دوست عزیزمون آقای S1368، در تاریخ 6 می 2010 اسکن دیسک b&b رو قرار دادند، که با رایتر TEAC DV-W156GD هم رایت و هم اسکن شده. سرعت رایت 6X و سرعت اسکن ماکزیمم و امتیاز دیسک صفر درصد بوده که اصلا نتیجه جالبی نیست. :(

- اسکن دیسک MR.BOSS که باز هم m.b.z عزیز زحمتش رو کشیدند. تاریخ 18 مارس 2010، رایتری که دیسک رو رایت کرده Pioneer DVD-RW DVR-112 بوده، رایتر تست کننده Sony DRU-190A، و سرعت اسکن هم روی ماکزیمم تنظیم شده، نتیجه اسکن عالی بوده و 95 درصد امتیاز گرفته با مقدار ارور خیلی پایین. در صورتی که بارایترهای دیگه هم خوب جواب بده می تونه جایگزین خوبی در صورت کمیاب شدن iDisk باشه...


- اسکن دیسک b&b که Quen عزیز زحمت کشیدند. تاریخ 10 ژوئن 2010، رایتر رایت کننده و اسکن کننده هر دو TEAC DV-W516GD بوده و با سرعت ماکزیمم اسکن شده. نتیجه اسکن ضعیف (20 درصد) بوده است و مقدار ارورها هم که حسابی بالا است...

- اسکن دیسک های ال جی و سونی که باز هم زحمتش رو آقای Quen عزیز کشیدند، تاریخ 12 ژوئن 2010، رایتر رایت کننده و اسکن کننده هر دو TEAC DV-W516GD بوده و با سرعت ماکزیمم اسکن شده. متاسفانه نتیجه بررسی هر دو دیسک حاکی از وجود مقادیر بالای Error در هر دو دیسک بوده که مثلا جزو مارک های معتبر بازار هم قراره باشند (البته دیسک ها از نمایندگی تهیه نشده).
کیفیت دیسک ال جی صفر درصد و دیسک سونی هم به قدری بد رایت شده که حتی نتونسته تست اسکن رو تموم کنه و یه امتیاز بگیره!!
N_aggressive%20(19).gif


- اسکن دیسک Smartbuy که توسط Quen عزیز گذاشته شده، تاریخ 11 جولای 2010، رایت و اسکن شده توسط رایتر TEAC DV-W516GD، که با سرعت 16X رایت و با سرعت ماکزیمم اسکن شده. نتیجه اسکن امتیاز 84 درصد است. کلا دیسک اسمارت بای با رایترهای مختلف تست شده و نتایجش خوب بوده و به نظر دیسک باکیفیتی میاد. :)

- ماجراهای مربوط به خرید بلوری رایتر Pioneer توسط m.b.z در 10 آگوست 2010 (ماه مرداد 89) در این پست نوشته شده. همچنین تست بنچ مارک بلوری رایت شده پایونیر (موجود در خود جعبه) در این پست گذاشته شده، که با سرعت 2 و توسط همین رایتر (Pioneer BDR-S05XLB) رایت شده بوده.

- تست بنچ مارک بلو-ری خام Ahuang که باز هم m.b.z عزیز زحمتش رو کشیدند. رایت و اسکن هر دو با بلوری رایتر Pioneer BDR-S05XLB انجام شده. این تست با برنامه Opti Drive Control که عملکردی مشابه Nero Disc Speed داره انجام شده. ایشون با برنامه Opti Drive Control موفق شدند از دی وی دی معمولی که نرو نمی تونه تست کیفیت بگیره، تست بگیرند.

- تست اسکن دیسک Smartbuy که در تاریخ 23 آگوست 2010 توسط Quen عزیز انجام شده. رایت و اسکن هر دو توسط دیسک TEAC DV-W516GD بوده و رایت با سرعت 8X و اسکن با سرعت ماکزیمم. امتیاز کیفیت دیسک هم 95 درصد. :happy:

- اسکن دیسک Aone که در این پست و این پست در تاریخ 2011/2 توسط دوست عزیز telcomm قرار گرفته. رایتر LITE-ON مدل DH20A4P و سرعت انجام اسکن 8X و نتیجه تست کیفیت 93 درصد و تعداد ارورها هم پایین و در حد قابل قبول بوده.

-اسکن دیسک DATIS که توسط skyeagle عزیز در 2012/4 قرار داده شده. رایتری که باهاش رایت انجام شده لایت آن iHAS324 و سرعت انجام اسکن 8X بوده است. نتیجه تست کیفیت هم 77 درصد که در واقع دیسک متوسطی نشون داده.

- اسکن دیسک T-GATE در تاریخ 2011/6 توسط دوست عزیزمون Hercul در تاپیک قرار گرفته. رایت و اسکن با رایتر SONY DRU-190A انجام گرفته و سرعت اسکن هم 8X بوده. نتیجه تست 90 درصد و میزان ارور در حد پایین و در واقع یه رایت قابل قبول انجام شده روی دیسک. :)

- اسکن دیسک Aone که در تاریخ 30 جولای 2011 توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک گذاشته شده. رایت توسط رایتر Samsung SH-S243D و اسکن با سرعت 8X با رایتر سونی Optiarc AD-7580A انجام شده. نتیجه اسکن 70 درصد و در واقع یک نتیجه متوسط بوده.

- اسکن دیسک T-GATE از نوع جدیدش با مدیای جدید CMC که توسط HoP عزیز در تاریخ 31 جولای 2011 در تاپیک قرار داده شده. رایت توسط رایتر LITE-ON iHAS324 انجام شده و اسکن هم با سرعت 8 با همون رایتر صورت گرفته. نتیجه اسکن امتیاز 88 درصد هستش که البته رایت خوبی رو نشون میده، ولی تعداد ارورها نسبت به رایت های قبلی که این دیسک انجام می داد بالا تره و با توجه به این که رایتر خوب و معمول بازار هم استفاده شده انتظار نتیجه بهتر از اینها می رفت. این رو هم بگم که عده ای از دوستان توصیه می کنند که بهتره دیسک تی گیت رو با مدیای قدیمی TTH02 تهیه کنید که تقریبا همیشه نتایج عالی می داد. در صورتی که اطلاعات جدید یا تغییرات دیگه ای دیده شد حتما به زودی می نویسم.

- اسکن دیسک T-GATE با مدیای MCC که توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 1 آگوست 2011 در تاپیک قرار داده شده. رایتر Samsung TSST SH-S243D جهت رایت استفاده شده و با رایتر LITE-ON SH-S243D با سرعت 8 اسکن شده. نتیجه امتیاز 95 درصد هستش و به طور کلی رایت بسیار عالی و تعداد ارور خیلی پایین هستش و آدم رو یاد اسکن هایی که توی فروم های خارجی می بینه می اندازه!
23t06dg.gif


- اسکن دیسک T-GATE با مدیای TTH02 که توسط hamedm عزیز در تاریخ 15 آگوست 2011 در تاپیک قرار داده شده. رایتر Sony AD-7710H جهت رایت و اسکن استفاده شده و سرعت اسکن هم 8X بوده. نتیجه رایت به طور کلی خوبه و امتیاز کیفیت داده شده به دیسک هم 95 درصد بوده.

- اسکن دیسک RiDATA توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 18 سپتامبر 2011 در تاپیک قرار داده شده. اسکن با درایو Samsung SH-S243D بوده و با سرعت 16 اسکن شده. اسکن با برنامه نرو نیست و امتیاز کیفیت نداره، ولی تعداد ارورها نسبتا بالاست (مدت 2 سال از رایت دیسک ها گذشته بوده). در پاسخ به این پست m.b.z عزیز در تاریخ 24 سپتامبر 2011 اسکن دیسک های RiDATA خودشون که باز حدود 4-3 سال از رایت شون گذشته، ولی هنوز کیفیت بالایی داره (امتیاز کیفیت 93 و 95 درصد هستش) رو قرار دادند. درایو اسکن کننده هم Sony DRU-190A و سرعت اسکن هم برای دو دیسک 8 و 12 بوده.

- اسکن دیسک Verbatim که توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 2 اکتبر 2011 در تاپیک گذاشته شده. اسکن با درایو Samsung SH-S243D بوده و با برنامه نرو نیست و امتیاز کیفیت نداره، ولی رایت نسبتا خوبی داده و تعداد ارورها و تراکم شون نسبتا در حد خوبیه.

- اسکن دیسک Sony که توسط rf عزیز در تاریخ 31 اکتبر 2011 در تاپیک گذاشته شده. رایت و اسکن هر دو با درایو ASUS DRW-1814BL انجام شده و سرعت اسکن 8X بوده است. نتیجه اسکن نسبتا خوب بوده و امتیاز 90 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک T-GATE و PRINCO توسط ACTION_GAMER عزیز در تاریخ 12 دسامبر 2011 در تاپیک قرار داده شده. رایت دیسک تی گیت یک بار با دی وی دی رایتر Pioneer و یک بار با دی وی دی رایتر لپ تاپ Dell Inspiron N5110 بوده و رایت پرینکو فقط با دی وی دی رایتر لپ تاپ بوده. اسکن هر دو با دی وی دی رایتر لپ تاپ Dell Inspiron N5110 انجام شده و سرعت رایت و اسکن هر دو 8X بوده. نتیجه اسکن با هر دو دیسک نسبتا خوب بوده و تی گیت هر دو بار امتیاز 90 درصد و پرینکو امتیاز 93 درصد داشته.

- اسکن دیسک Verbatim که توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 20 ژانویه 2012 در تاپیک قرار داده شده. رایتر رایت کننده Samsung TSST-SH S243D بوده و رایتر تست کننده هم LITE-ON iHAS524 B بوده و سرعت اسکن هم 8X بوده. سرعت رایت 24X بوده و با رایتر سامسونگ با نرو 9 رایت شده. نتیجه اسکن خیلی خوب بوده و امتیاز 90 درصد رو به دست آورده. در ادامه ایشون همون دیسک یعنی Verbatim رو در این پست با سرعت رایت پایین تر یعنی 8X یک بار با رایتر LITE-ON و یک بار با رایتر سامسونگ رایت کردند و بعد با همون درایو قبلی و با همون سرعت 8 اسکن کردند که با سرعت رایت پایین تر امتیاز حتی بهتر هم شد و با رایتر سامسونگ امتیاز 95 درصد و با رایتر LITE-ON امتیاز 93 درصد به دست اومد.

- اسکن دیسک دولایه SIGMA که توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 20 ژانویه 2012 در تاپیک قرار داده شده. رایتر رایت کننده و تست کننده هر دو LITE-ON iHAS524 B بوده، سرعت رایت 6X و سرعت اسکن هم 8X بوده. نتیجه اسکن بد بوده و امتیاز 10 درصد به دست آورده.

- اسکن دیسک های T-GATE و Verbatim که در تاریخ 16 فوریه 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار گرفته. رایت توسط رایتر لپ تاپ MATSHITA BD-CMB UJ242AS و با سرعت 4X و ساکن توسط رایتر Pioneer DVR - 112D و با سرعت 8X با برنامه Opti Drive Control انجام شده. امتیازی توسط برنامه داده نشده، ولی کلا هر دو دیسک نتیجه خوبی گرفتند، که نتیجه دیسک ورباتیم بهتر و تعداد ارورش کمتر بوده.

- اسکن دیسک SONY که در تاریخ 16 فوریه 2012 توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. رایت و تست هر دو توسط رایتر LITE-ON iHAS524 B با سرعت رایت 6X و سرعت اسکن 8X. رایت نسبتا خوب بوده و امتیاز کیفیت 90 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک T-GATE که در تاریخ 16 فوریه 2012 توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. رایت با رایتر سامسونگ TSST-SH S243D با سرعت 8X و اسکن با رایتر LITE-ON iHAS524 B باز هم با سرعت 8X بوده. رایت باز هم خوب بوده و امتیاز کیفیت 95 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک های T-GATE و Smartbuy که توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 20 فوریه 2012 در تاپیک قرار داده شده. رایت و اسکن هر دو دیسک با رایتر LITE-ON iHAS524 B و سرعت رایت و اسکن هم در هر دو مورد 8X بوده. نتیجه اسکن هر دو دیسک بسیار خوبه و هر دو امتیاز 95 درصد به دست آوردند.

- اسکن دیسک T-GATE که توسط khorvash_110_bz عزیز در تاریخ 29 فوریه 2012 در تاپیک قرار داده شده. دو تا دیسک رایت و اسکن شدند که رایت و اسکن شون هر دو با رایتر TEAC DV-W524GSB، یک مورد با سرعت 8 و یک مورد با سرعت 16، و اسکن در هر دو مورد با سرعت 8X انجام شده. نتیجه اسکن عالی بوده و امتیاز در هر دو مورد 95 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک های T-GATE و Smartbuy که در تاریخ 1 مارس 2012 توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. هر دو دیسک با رایتر TEAC DV-W524GSB رایت شدند و طبق توصیه ای که شده بود حجم زیادی روی دیسک ها رایت شده. سرعت رایت شون 16X و سرعت اسکن شون 8X بوده. نتیجه اسکن هر دو دیسک عالی بوده و هر دو امتیاز 95 درصد رو به دست آوردند.

- اسکن دیسک های دولایه (8.5 گیگابایتی) برند TDK و T-GATE که در تاریخ 1 مارس 2012 توسط توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. هر دو دیسک با رایتر TEAC DV-W524GSB رایت و اسکن شدند. سرعت اسکن شون 8X بوده. نتیجه اسکن دیسک TDK خوب بوده و 93 درصد گرفته، ولی دیسک T-GATE خوب اسکن نشده و یه نقطه خراب داشته که باعث افت امتیازش به 20 درصد شده.

- اسکن دیسک دولایه (8.5 گیگابایتی) برند T-GATE که در تاریخ 2 مارس 2012 توسط توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با رایتر TEAC DV-W524GSB رایت و با رایتر LITE-ON iHAS524 B با سرعت 8X اسکن شده. نتیجه اسکن باز هم حاکی از یک نقطه خراب بوده و باز هم امتیاز 23 درصد به دست اومده.

- اسکن دو تا دیسک دولایه (8.5 گیگابایتی) برند T-GATE که در تاریخ 3 مارس 2012 توسط توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. این دو دیسک هر دو با سرعت 8X رایت شدند و یکی شون با رایتر Samsung SH-S243D رایت شده و یکی هم با رایتر LITE-ON iHAS524 B، و بعد هر دوشون با رایتر LITE-ON و با سرعت 8X اسکن شدند. نتیجه اسکن در هر دو بار عالی بوده و امتیازات به ترتیب 95 و 93 درصد بوده.

- اسکن دیسک T-GATE که در تاریخ 4 مارس 2012 توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با رایتر TEAC که با روش های خاص (Crossflash کردن و ریختن Firmware یه درایو دیگه) به درایو Plextor PX-L890SA تبدیل شده بوده رایت و اسکن شده. سرعت رایت واسکن هر دو 8X بوده و دیسک هم نتیجه عالی در اسکن گرفته و امتیازش 95 درصد بوده با تعداد ارور خیلی کم.

- اسکن دیسک دولایه (8.5 گیگابایتی) برند T-GATE که در تاریخ 5 مارس 2012 توسط توسط khorvash_110_bz عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با رایتر Plextor PX-L890SA (در واقع قبلا رایتر TEAC بوده که Crossflash شده و تبدیل شده به Plextor) با سرعت 8X رایت و با رایتر LITE-ON iHAS524 B با سرعت 8X اسکن شده. نتیجه اسکن خوب بوده و امتیاز 90 درصد از اسکن گرفته. به نظر میاد با تبدیل کردن رایتر TEAC به Plextor مشکل رایت روی دیسک های دو لایه تی گیت حل شده و امتیاز خوبی از رایت روشون به دست اومده.

- اسکن دیسک Final که در تاریخ 4 آوریل 2012 توسط INJ3CT8R عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با رایتر Asus DRW-22B2ST با سرعت 8X هم رایت و هم اسکن شده که نتیجه اسکن نسبتا خوبی داشته و امتیاز 90 درصد رو به دست آورده.

- اسکن دیسک Final که در تاریخ 4 آوریل 2012 توسط INJ3CT8R عزیز در تاپیک قرار داده شده. این بار دیسک با درایو Pioneer DVR-216 و سرعت 8X رایت شده و با همون درایو و همون سرعت هم اسکن شده و نتیجه اسکن حتی از درایو ASUS هم بهتر در اومده و امتیاز 95 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک دولایه (8.5 گیگابایتی) T-GATE که در تاریخ 2 ژوئن 2012 توسط sorenphoto عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو Pioneer DVD RW S19fXV رایت شده و با درایو LITE-ON IHAS324 و سرعت Maximum اسکن شده. نتیجه اسکن خوب بوده و امتیاز 97 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک LG که در 7 نوامبر 2012 توسط Chipot عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو Pioneer DVR-219L با سرعت 8X رایت شده و با درایو PHILIPS SDVD8820 AJ10 (لپ تاپ) با سرعت 8X اسکن شده. نتیجه اسکن امتیاز 48 درصد بوده.

- اسکن دیسک PRINCO که در 17 نوامبر 2012 توسط ostadomid در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو SONY DRU-830A رایت شده و با درایو SUZUKI SP-280SA با سرعت 8X اسکن شده. رایت مال 4 سال قبل بوده، ولی امتیاز کیفیت 97 درصد هستش که خیلی خوبه.

- اسکن دیسک Final که در 17 نوامبر 2012 توسط Chipot عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو Pioneer DVR-219L با سرعت 4X رایت شده و با درایو PHILIPS SDVD8820 AJ10 (لپ تاپ) با سرعت 8X اسکن شده. نتیجه رایت جالب نیست و دیسک خیلی ارور داره و امتیاز کیفیتش هم فقط 33 درصده.

- اسکن دیسک Verbatim که در 23 نوامبر 2012 توسط Chipot عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو Pioneer DVR-219L با سرعت 8X رایت شده و با درایو PHILIPS SDVD8820 AJ10 (لپ تاپ) باز با سرعت 8X اسکن شده. نتیجه رایت نسبتا خوبه و امتیاز کیفیت 74 درصد بوده، ولی به نظر میاد رایت خیلی خوبی بوده که فقط به دلیل یه نقطه کوچک که ارور داشته امتیازش کم شده، وگرنه بالای 90 در می اومده.

- اسکن دیسک Flash که در 27 نوامبر 2012 توسط Rastin. عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو SONY DRU-840A اسکن شده و سرعت اسکن Maximum و اسکن از نوع سریع و کم دقت (Quick Scan) بوده. از دو دیسک اسکن شده که هر دوشون 4 سال قبل رایت شده بودند یکی امتیاز 57 درصد و یکی امتیاز 93 درصد گرفته.

- دوست عزیزم TVKade در تاریخ 30 نوامبر 2012 اسکن چند دیسک رو در تاپیک قرار دادند که همه شون با درایو LITE-ON iHAS 122 و با سرعت 8X هم رایت و هم اسکن شدند.
نتیجه اسکن ها: دیسک Datawrite با رایت نسبتا خوب و نتیجه 84 درصد، پرینکو دو بار رایت و اسکن شده که هر دو بار نتایج ضعیف بوده و به ترتیب امتیاز 48 و 23 درصد به دست اومده، دیسک Smartbuy که اسکن خوبی داشته و نتیجه 95 درصد ازش به دست اومده، و دیسک T-GATE از دو نوع مختلف که هر دو بار خوب بوده و امتیازات 90 و 93 درصد ازش به دست اومده.

- اسکن دیسک BITRON در تاریخ 10 دسامبر 2012 توسط arashministar عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 هم رایت و هم با همون درایو (با سرعت 8X) اسکن شده. اسکن به صورت سریع (Quick Scan) که دقت کمتری داره انجام شده و البته نتیجه رایت هم خیلی جالب در نیومده و امتیازش 38 درصد بوده.

- اسکن دیسک T-GATE که در تاریخ 23 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه رایت خوب بوده و امتیاز 90 درصد به دست اومده، ولی ایشون گفتند که از ده تا دیسکی که موقع رایت استفاده کردند 5 تاشون سوختند.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 23 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه رایت بسیار بد بوده و امتیاز کیفیت فقط 3 درصد به دست اومده. البته از رایت دیسک چند ماه گذشته و با توجه به این که Error ها اکثر در نقطه خاصی از دیسک متمرکز هستند ممکنه مشکل از آسیب یا کثیف شدن دیسک ناشی شده باشه. این دیسک یک بار دیگه هم اسکن شده و نتیجه در این پست قرار گرفته، که باز هم اسکن بسیار بد و امتیازش معادل صفر درصد بوده.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. این بار این دیسک چند روز قبل رایت شده و نتیجه رایت بهتر از قبل بوده (امتیاز 77 درصد از اسکن به دست اومده).


- اسکن دیسک 8.5 گیگابایتی T-GATE که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه رایت خوب بوده و امتیاز کیفیت 93 درصد ازش به دست اومده.

- اسکن دیسک T-GATE که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز /NB/KPر تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. کیفیت دیسک در اسکن انجام شده خوب بوده و نتیجه 93 درصد ازش به دست اومده.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه اسکن خوب بوده و امتیاز کیفیت هم 93 درصد به دست اومده.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. اسکن نسبتا خوب بوده و نتیجه اون هم امتیاز کیفیت 84 درصد بوده.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط Chipot عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو Pioneer DVR-219L با سرعت 8X رایت شده و با درایو PHILIPS SDVD8820 AJ10 (لپ تاپ) باز با سرعت 8X اسکن شده. البته حجم رایت شده نسبتا کمه، ولی نتیجه اسکن بسیار خوبه و امتیاز کیفیت 94 درصد به دست اومده و و تعداد ارور هم بسیار کم بوده.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 25 دسامبر 2012 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. این دیسک قبلا هم اسکن شده بوده، ولی عین همون اسکن بعد از آپدیت Firmware درایو تکرار شده. دیسک با همون درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه اسکن جالب نیست و دیسک امتیاز 33 درصد به دست آورده، ولی همین دیسک قبل از آپدیت Firmware امتیازش 3 درصد بوده که کمی بهتر شده.

- اسکن دیسک T-GATE که در تاریخ 7 ژانویه 2013 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه اسکن خوب بوده و امتیاز 93 درصد ازش به دست اومده.

- اسکن دیسک max 3 که در تاریخ 7 ژانویه 2013 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه اسکن باز هم خوب بوده و مجددا امتیاز 93 درصد ازش به دست اومده.

- اسکن دیسک Verbatim که در تاریخ 5 فوریه 2013 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 8X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه اسکن متوسط بوده و امتیاز 70 درصد ازش به دست اومده. همچنین به گفته ایشون رایتر بعد از آپدیت Firmware با این نوع دیسک سازگاری ضعیف تری پیدا کرده و قبلا بهتر این نوع دیسک رو رایت می کرده.

- اسکن دیسک 8.5 گیگابایتی T-GATE که در تاریخ 5 فوریه 2013 توسط arjun عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو LITE-ON iHAS524 با سرعت 6X رایت و با همون درایو و همون سرعت اسکن شده. نتیجه اسکن خوب بوده و امتیاز 90 درصد ازش به دست اومده.

- اسکن دیسک emperator که در تاریخ 28 جولای 2014 توسط MAGNUM_2013 عزیز در تاپیک قرار داده شده. دیسک با درایو Suzuki SP-280SA و سرعت 8X اسکن شده و امتیاز 0 درصد به دست اومده و متاسفانه پر از ارور هم بوده.

- اسکن دیسک Princo از دو مدل مختلف که در تاریخ 28 جولای 2014 توسط MAGNUM_2013 عزیز در تاپیک قرار داده شده و ایشون نوشتند که دیسک های پرینکوشون اریجینال و اصل بوده. دیسک ها با درایو Suzuki SP-280SA و سرعت 8X اسکن شده و هر دو دیسک امتیاز 93 رو به دست آوردند که امتیاز خوبیه.






خوب، این ها اسکن های گذاشته شده توسط دوستان در صفحات آخر تاپیک از سال 2009 به بعد هستند. از زحمت همه شون ممنونم. :blush:
سعی می کنم اسکن های جدیدتر که هر کدوم از دوستان زحمت بکشه رو هم همین جا اضافه کنم.






2. فایل PDF حاوی مطالب اولیه تاپیک:
همونطور که قبلا ذکر شد عمده مطالب این تاپیک در ابتدای کار، در یک فایل PDF هم ثبت شده که از اینجا می تونید دانلود کنید.






3. سیر این تاپیک از ابتدای کار تا به حال:

- اکثر دوستان نسبت به تاپیک لطف داشتند و با اضافه کردن مطالب شون، تاپیک رو به مجموعه بزرگی از اطلاعات در مورد دی وی دی های خام بازار ایران تبدیل کردند که از همه تشکر می کنم.
66x1ufd.gif


- مدتی پس از تاسیس تاپیک دوستی با آی دی T-GATE شروع به پست زدن در تاپیک کردند. ایشون خودشون رو مدیر فروش شرکت تی گیت در ایران معرفی کردند و گفتند که این دیسک ها در اصل از مدیای شرکت TDK استفاده می کنه و ... :blink:
در نهایت اکثر دوستان صحبت های ایشون رو قبول نکردند و گفتند که ایشون فقط برای تبلیغات اینجا اومدند. ولی به هر حال چون از اتفاقات عجیب اینجا بود من لینک اولین پست شون رو اینجا می ذارم و قضاوت رو به عهده بیننده می ذارم.

- بعضی از دوستان با برخی مطالب تاپیک مخالفت کرده اند که شرح کاملش رو می نویسم و باز قضاوت به عهده دوستان:







4. پیشنهادات (و گاهی مخالفت های) صورت گرفته با تاپیک و مطالبش:


- متاسفانه بزرگترین مخالفت های صورت گرفته با این تاپیک توسط بعضی از فروشنده های محترم بازارچه سابق پی تی صورت گرفت.

یه عده ای از این عزیزان دیسک هایی که اینجا به عنوان دیسک بی کیفیت معرفی شده بود رو از قبل به تعداد چند هزار تا خریده بودند که دیگه مشتری ازشون قبول نمی کرد و چه در تاپیک، چه پی ام، چه دنیای واقعی از دست بنده شاکی بودند که شما تاپیک زدی برای تبلیغات DVD و ما مجبور شدیم تی گیت بخریم!
cold.gif


در حالی که بنده همونطور که بارها گفتم وجدانا فقط برای افزایش اطلاعات بچه ها تاپیک زدم و غیر از تی گیت حداقل 4-3 نوع دیسک دیگه رو هم خوب معرفی کرده بودم!
128fs4765852.gif


بنابراین باز هم میگم: بزرگترین هدف این تاپیک تهیه یک آرشیو به روز اطلاعات در مورد نتایج تجربی تست های کیفیت DVD هاست و بنده هیچ نوع تعصبی در مورد هیچ مدیا و دیسک خاصی ندارم.



- دوست بسیار عزیزم با آی دی hamineh مطلب مفصلی رو در این پست نوشتند و پیشنهاد کردند که به جای اسکن به ID دیسک خریداری شده توجه کنیم. البته با احترام به نظر ایشون بنده موافق این مساله نیستم و به نظرم تقلب توی یه همچین روشی خیلی راحته. جواب کامل من به مطلب ایشون در این پست هست.



- دوست عزیز دیگه مون igimax که همگی از محبت شون توی بخش سخت افزار و نرم افزار بسیار استفاده کردیم، توی این پست مطالبی رو متذکر شدند که بنده هم اینجا جواب دادم.
البته فرمایشات ایشون در واقع پیشنهاداتی هستش که بسیار سنجیده و عالی هم مطرح شده و من خیلی از ایشون به خاطر مطالب شون تشکر می کنم.



- مطالب دیگه ای در مورد روش اسکن دی وی دی ها و وضعیت نمره دهی نسخه های جدید نرو توسط igimax عزیز در این پست و این پست مطرح شده که من هم اینجا جواب دادم.


5. تشکر از زحمت بچه ها:
بنده به مدت حدود یک سال و نیم از پی تی غیبت کبری داشتم و چه در اون زمان، چه موقعی که پاسخ سوالی رو نمی دونستم، دوستان عزیزی توی این تاپیک از ابتدا تا انتهای تاپیک همیشه پاسخ سوالات دوستان رو دادند و بسیار اینجا زحمت کشیدند. خصوصا از زحمت دوستان عزیزم با آی دی های:

LordMMD
m.b.z
skyeagle
khorvash_110_bz

در این مدت صمیمانه تشکر می کنم.
thankyou.gif


--------------------------------------
ممنونم از توجه همه دوستان و برای همه آرزوی موفقیت می کنم.
give_rose.gif
 
Last edited:

bkh

Guest
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
39
لایک‌ها
1
آقا دستت درد نکنه .
خیلی جالب بود و کارراه انداز .
 

علی یار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2007
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
0
خیلی خیلی ممنون. ;)چقدر خوب میشه اگه در مورد آرشیو بندیو بهترین وسایل آرشیو بندی مثلا در خانه ویا..هم صحبت کنید.:)
 

raxtastar

"کاربرفعال ورزش""کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,959
لایک‌ها
672
سن
39
ایول با اینکه رایتر ندارم (( آینده نزدیک مجبورم بگیرم) تمام خوندم
 

ghoghnuse

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2005
نوشته‌ها
587
لایک‌ها
1
محل سکونت
در قلب کسانی که دوستم دارند
مممنون دوست من . خیلی عالی بود .


البته T gate پنجاه تایی نخرید که تقلبیه . ده تایی هاش عالیه .

دوستدارم

بدرود .
 

prelude2love

Registered User
تاریخ عضویت
4 دسامبر 2006
نوشته‌ها
1,271
لایک‌ها
83
محل سکونت
teh
خدا خيرت بده ! زحمتت کشيدی ! من هم در ضمينهٔ dvd ها زياد بررسی کردم و مطالبی رو که گفتی کاملا تایيد ميکنم !
 

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,719
لایک‌ها
11,272
محل سکونت
Tehran
ممنون از لطف همه دوستان.
2lxe53l.gif

امیدوارم مطالب در آینده به دردتون بخوره.
علی یار جان، ای کاش می شد یه عکس از اتاقم بذارم تا ببینی من چقدر در زمینه نگهداری DVD و آرشیو صاحب نظر هستم! چند روز پیش نزدیک بود یکی از دیسک های عزیزم رو قاطی غذام بخورم! اگه تونستی سر نماز ما رو در این زمینه دعا کن که ما خودمون محتاجیم به دعا!
4bhn7et.gif

ققنوس جان، من خودم پنجاه تایی هم خریده ام و فرقی هم احساس نکردم با ده تایی هاش داشته باشه.
127fs4573872.gif

البته خوب خرید من قدیمی بوده، و شاید جدیدا تقلبی اش اومده باشه! متاسفانه کلاه بردارها به هیچ چیز موفقی رحم نمی کنند!
296.gif

در ضمن صحبت پارسای عزیز:
چه خوب میشه دوستانی که در کار رایت هستند بیان و تجربیاتشون رو در مورد انواع مارک های دی وی دی و سی دی بفرمایند
کاملا تایید میشه. دوستانی که حسش رو دارند محض کنجکاوی و دیدن کیفیت دیسک های خودشون هم که شده، یه تعدادی از DVD هاشون رو اسکن کنند و ببینند چه نتیجه ای میده، و نتیجه رو اینجا بذارند تا خلق الله استفاده و سوء استفاده کنند. :happy:
 

Mohammadirani@

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2006
نوشته‌ها
1,187
لایک‌ها
10
محل سکونت
GraphicStore.ir
ممنون از لطف همه دوستان.
2lxe53l.gif

امیدوارم مطالب در آینده به دردتون بخوره.
علی یار جان، ای کاش می شد یه عکس از اتاقم بذارم تا ببینی من چقدر در زمینه نگهداری DVD و آرشیو صاحب نظر هستم! چند روز پیش نزدیک بود یکی از دیسک های عزیزم رو قاطی غذام بخورم! اگه تونستی سر نماز ما رو در این زمینه دعا کن که ما خودمون محتاجیم به دعا!
4bhn7et.gif

ققنوس جان، من خودم پنجاه تایی هم خریده ام و فرقی هم احساس نکردم با ده تایی هاش داشته باشه.
127fs4573872.gif

البته خوب خرید من قدیمی بوده، و شاید جدیدا تقلبی اش اومده باشه! متاسفانه کلاه بردارها به هیچ چیز موفقی رحم نمی کنند!
296.gif

در ضمن صحبت پارسای عزیز:

کاملا تایید میشه. دوستانی که حسش رو دارند محض کنجکاوی و دیدن کیفیت دیسک های خودشون هم که شده، یه تعدادی از DVD هاشون رو اسکن کنند و ببینند چه نتیجه ای میده، و نتیجه رو اینجا بذارند تا خلق الله استفاده و سوء استفاده کنند. :happy:
فکر میکنم باید CD یا DVD ها رو با خود Nero رایت کنیم تا بتونیم از این ابزار برای سنجش کیفیت اون ها استفاده کنیم .. درسته ؟
 

GreenRoad

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
661
لایک‌ها
79
خیلی عالی توضیح داده بودی - و خیلی هم کامل و به درد بخور بودند - واقعا ازت ممنونم دوست خوبم - خسته نباشی
 

Don Thomas

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
530
لایک‌ها
1
محل سکونت
Lost Heaven
سلام

ممنون از توضیحاتتان .:happy:

کامل و جامع :cool:

این صفحه رو ذخیره می کنم تا همیشه در دسترسم باشد ;)

** ** ** ** ** ** ** ** **
 

alex10_m10

کاربر فعال نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2005
نوشته‌ها
253
لایک‌ها
20
سلام
ممنون از زحمتی که کشیدی (پست اول قسمتی که گفتی سوال اولو مطرح میکنم خیلی شبیه قسمت دوم دایی جان ناپلئونه، روز بعد مهمونی، همونجا که مستنطق عدلیه داره حرف میزنه میگه خوب سوال اصلی اولو مطرح میکنم :lol:)
یک سوال
راجع به Sony چیزی نگفتی ، نداشتی یا ...
خیلی ممنون میشم اگه کسی راجع به Sony هم اطلاعاتی بذاره
در ضمن من تا حالا نه توی CD و نه DVD از Datalife بدی ندیدم :lol: (البته من کلا 5 تا DVD ازش رایت کردم ولی CD حداقل هزار تا رایت کردم با رایتر NEC) ولی کلا DVD هاش افتضاحه :(
من 50 تا 50 تا CD شو میخریدم (دیگه الان نمیخرم) نه توی رایت مشکل داشت نه توی خوندن (الان بعد از 3-4 سال هنوز کار میکنن) ولی خدارو شکر دیگه DVD ازش نمیخرم
راستی اون T-Gate رو همون ولیعصر داره ؟
موفق باشید و خدانگهدار
 

web_doost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2006
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
9
دستت درد نکنه ، یک کار طاقت فرسا و مفید انجام دادی !

با خوندن نوشته هات یک سوال پیش اومد ؛ برای تست کیفیت توضیح ندادی سرعت رو چطوری بذاریم روی 8X
توی آزمایش هایی که کردی جای سونی خالیه . Dr Data چطوره ؟
حتما باید DVD رایت بشه ؟ قبل از رایت نمیشه یک تست زد ؟
ورژن نروی شما چنده ؟

یک بحث مهم در این مقوله تشخیص تقلبی از اصل هست ، من هم سونی خریدم و هم فوجی ، هر دوشون تقلبی بودن ، نامردا قیمتشم پایین نمیارن تا آدم از قیمت کمش بفهمه تقلبیه !!

چند تا سونی ( تقلبی ) رایت کردم همش سوخت ، وقتی از درایو درشون می آوردم بیش از حد داغ بودن !!

در مورد TGate باهات هم نظرم ، خوبه . البته با این تعریف هایی که ازش شد فردا تقلبیش میریزه تو بازار !!
 

web_doost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2006
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
9
یک مطلبی که بد نیست همه بدونن اینه که بسیاری از DVD و CD های موجود در بازار رو همین کارخانه قزوینی میزنه !
به ظاهر خارجی و با نامهای تجاری گوناگون اما همه ساخت ایران !
اسماشو الان یادم نیست ، ولی فکر کنم 10- 15 تا اسم باشن !
 

pingu pin

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2005
نوشته‌ها
83
لایک‌ها
3
خیلی ممنون از توضیحاتتون . بسیار مفید بود . یه سوال ! امکان اینکه یه دی وی دی رو که خراب رایت شده بشه درست کرد وجود داره ؟
راستی من 3 روز پیش t-gate رو از مرکز کامپیوتر شهرک غرب خریدم 250 تومن ( 10 تایی ) !:wacko:
 

Fandogh

کاربر فعال انیمیشن
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 می 2007
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
42
محل سکونت
قطب جنوب
با سلام

خیلی خیلی مطلب مفید و داوی!!! بود.:happy:

فقط نامرد چرا SONY رو فراموش کردی؟؟ من یه عمریه دارم از سونی استفاده می کنم (البته عمر 1 ساله!!).
:D
تازه سونی چینی داره 10 تا 3500 و تایوانی 10 تا 4500:f34r:

در ضمن من متوجه نشدم اینها که گفتی R- بودند یا R+ ؟؟؟؟؟:wacko:

تازشم DL ها چی؟؟؟:p

چقدر گیر دادم !!!! شرمنده ها :devil::devil:
 
بالا