برگزیده های پرشین تولز

مقایسه روش های سفید کردن دندان ، لمینیت یا بلیچینگ؟

yalda992

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
8
سن
32
طبق تحقیقات انجام شده ، نیمی از مردم از ترس اینکه دندان های زرد یا پوسیده ای دارند ، از لبخند زدن در جمع خودداری می کنند . این در حالی است که لبخند زدن در زیبایی شما نقش زیادی دارد و همیشه عکس های خنده روی شما زیباتر است . سفید کردن دندان چند سالی است در ایران باب شده است . از جمله این روش های مختلف برای اینکه دندان خود را سفید کنیم ، می توانیم به لمینیت یا بلیچینگ اشاره کرد . این دو روش تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. ما در این مقاله از مجله پزشکی رایان درمان قصد داریم تا شما را با تفاوت روش های مختلف سفید کردن دندان آشنا کنیم.



laminate-vs-bleaching-1.jpg



روش های سفید کردن دندان

به طور کلی دو روش عمومی برای این موضوع وجود دارد و همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این دو روش لمینیت و بلیچینگ می باشند . در روش اول یعنی لمینیت کردن ، یک لایه مصنوعی از جنسی خاص بر روی دندان های شما کشیده می شود . این کار دقیقا مثل این است که بر روی ناخن های خود از ناخن مصنوعی استفاده کنید. هر از گاهی برای اضافه کردن این ماده به تراشیدن دندان نیز نیاز است. اما در روش بلیچینگ ما ساختار فیزیکی دندان ها را تغییر نمی دهیم و این تغییرات را به صورت شیمیایی اعمال می کینیم . در این روش با یک ترکیب خاص رنگ دندان های شما را تغییر یم دهیم . این کار را می توان به استفاده از وایتکس برای سفید کردن تشبیه کرد. اگر روش لمینیت را یک روش فیزیکی بنامیم ، بلیچینگ یک روش کاملا شیمایی می باشد.



فواید و مضرات لمینیت کردن

لمینیت را می توان به دو صورت بالینی و لابراتواری انجام داد . در روش بالینی دکتر ساختار های کمپوزیتی را در یک جلسه بر روی دندان ها می چسباند و در روش لابراتواری پزشک ابتدا با استفاده از لابراتوار از دندان ها غالب تهیه می کند و سپس در جلسه بعدی کار های بعدی را انجام می دهد. استفاده کردن از روش لابراتواری هزینه بیشتری نسبت به روش بالینی دارد و اگر کسی که این کار را می کند نابلد باشد ، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. در روش لابراتواری از مواد بهتری انجام می شود و در نتیجه نتیجه این کار پایدار تر است. از طرفی درخشندگی در روش بالینی نسیت به روش لابراتواری بیشتر است.



laminate-vs-bleaching-2.jpg



فواید و مضرات بلیچینگ کردن

بلیچینگ کردن نیز به دو روش مطبی و خانگی انجام می شود . در روش مطبی پزشک با استفاده از ماده های سفید کننده خاصی استفاده می کند که بسیار سوزناک می باشند. در روش خانگی پزشک برا بیمار یک غالب تهیه می کند که بیمار باید مواد سفید کننده را در داخل آن بریزید و هر شب قبل از خواب ان را در دهان خود قرار دهد. بلیچینگ به روش مطبی زود تر نتیجه می دهد ولی هزینه بیشتری دارد. روش خانگی نسبتا زمان بیشتری می گرد و نیازمند همکاری دقیق بیمار می باشد. روش خانگی معمولا بین 2 تا 3 هفته طول می کشد اما روش مطبی در یک هفته کار سفید کردن تمام می شود.



مقایسه این دو روش

می توان به طور کلی گفت در این دو روش سفید کردن دندان بیشترین امتیاز را لمینیت می گیرد چرا که اولا سفیدی این روش دائمی است ولی در روش بلیچینگ به دلیل رعایت نکردن **** های غذایی رنگ سفید به سرعت از بین می رود. نکته دیگر است است که بعد از انجام این دو روش در دهان حسایت ایجاد می شود که این حساسیت ها نیز در بلیچینگ هم دردناک تر و هم رایج تر می باشند. در ضمن شما زمانی می توانید از روش بلیچینگ استفاده کنید که دندان هایتان نیاز به ترمیم نداشته باشد در صورتی که در روش لمینیت اول باید دندان ها را ترمیم کرد.


منبع :http://rayandarman.com
 
بالا