برگزیده های پرشین تولز

مقایسه نتایج بنچمارک دو پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ در گلکسی اس ۷

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
حتما شما هم از دنبال کنندگان پرچمداران کمپانی سامسونگ هستید.اگر این چنین است امروز یک بنچمارک جالب را برای شما آماده نموده ایم. سال قبل، کمپانی سامسونگ در پرچمداران خود یعنی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج تنها به چیپست‌های اگزینوس ساخت خود بسنده کرد، اما امسال، سامسونگ علاوه بر بکار بردن چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج از چیپست‌های شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ برای برخی مناطق از دنیا نیز استفاده کرد. حال سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید، تفاوت قدرت این دو نسخه با یک‌دیگر است. در ادامه به مقایسه این دو نسخه که توسط منبع PhoneArena تهیه شده است می‌پردازیم. مانند همیشه با ittl همراه شوید.

سامسونگ باری دیگر تصمیم گرفته است که علاوه بر بکار بردن چیپست‌های ساخت خود از چیپست‌های شرکت کوالکام برای کشور‌های مختلفی استفاده کند. شاید بد نباشد بدانید که نسخه اسنپدارگون برای کشور‌هایی مانند آمریکا و چند کشور دیگر عرضه می‌شود و سایر مناطق مانند کشور خودمان از نسخه اگزینوس این محصول برخوردار خواهند شد. هردو چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ و اسنپدارگون ۸۲۰ دارای معماری ۱۴ نانومتری هستند و از ۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR4 بهره می‌برند، اما تفاوت‌هایی نیز دربین این دونسخه وجود دارد. اگزینوس ۸۸۹۰ یک پردازنده ۸ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی Mali T880MP12 می‌باشد درحالی که اسنپدراگون ۸۲۰ یک پردازنده چهار هسته‌ای با پردازنده گرافیکی Adreno 530 می‌باشد. همانطور که می‌بینید حتی با وجود برخی تفاوت‌ها اما مشخصات این دو بر روی کاعذ تقریبا یکی است.



زمانی که شما ۷۰۰ دلار بابت یک تلفن‌ هوشمند پرداخت می‌کنید انتظار قدرت بالایی از آن دارید و از آنجایی که گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در دو نسخه عرضه می‌شوند، قصد داریم که قدرت این دو چیپست را بایکدیگر مقایسه کنیم. از آنجایی که گلکسی اس ۷ مشخصات سخت‌افزاری مشابه‌ای با گلکسی اس ۷ اج دارد پس می‌توان گفت که نتیجه این مقایسه برای هر دو مدل یکسان خواهد بود. در ادامه می‌توانید نتیجه این مقایسه را مشاهده کنید.





همانطور که مشاهده می‌کنید، هردو چیپست در اکثر زمینه‌ها یکسان هستند و هردو از قدرت بسیار بالایی برخودارند. البته لازم به‌ذکر است که نسخه اگزینوس در آزمایش پردازنده گرافیکی GFX Benchmark عملکرد اندکی ضعیف‌تر نسبت به نسخه اسنپدارگون دارد اما در باقی آزمایش‌ها نتایج تا حد زیادی یکسان است. اما در زمینه بنچمارک‌های مرورگری وب، این اگزینوس است که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدارگون از خود نشان داده است. در پایان باید گفت که هردو چیپست اسنپدارگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ در این آزمایش‌ها سربلند بیرون آمدند و باید اذعان داشت که هردو از قدرتمند ترین چیپست‌های موجود در بازار هستند.

منبع:



مقایسه نتایج بنچمارک دو پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ در گلکسی اس ۷
 
بالا