برگزیده های پرشین تولز

منبع فراموش شده اطلاعات

s_habibee

Registered User
تاریخ عضویت
30 جولای 2005
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
1
سن
42
محل سکونت
meshkin shahr
منبع فراموش شده اطلاعات
بسياري از مجلات و روزنامه‌ها اخبار را منتشر مي‌كنند و وظيفه قابل تحسين انعكاس اخبار گوشه و كنار كشور و جهان را انجام مي‌دهند. اما تعداد كمي از آنان «چرايي» اين حوادث را توضيح مي‌دهند و هيچ اساسي براي توضيح اين پرسش ندارند كه چرا علي‌رغم تمام تلاشي كه براي يافت راه‌حل‌ها به عمل مي‌آيد، باز حوادث مشخصي رخ مي‌دهد و شرايط هيچ‌گاه تغيير نمي‌كند.
علي‌رغم داشتن نبوغ، ما انواع بشر، از حل برخي از مشكلات اساسي خويش عاجز هستيم: عاجز از پيداكردن راه‌حل مسالمت‌آميز براي مشكلات‌مان، عاجز از محو فقر و گرسنگي و شكاف بين داشتن‌ها و نداشتن‌ها.
نويسندگان، سردبيران و ناشران هر كدام منابعي براي تفسير حوادث و اخبار دارند. اما يك منبع اصلي وجود دارد كه اگرچه هيچ وقت قابل خدشه نبوده است، اما بسياري از مردم توجهي به آن ندارند. بسياري از نويسندگان، سردبيران و ناشران هيچ ملاحظه و توجهي به اين منبع ندارند، در نتيجه، اگر چه آن‌‌ها مي‌توانند «كيستي»، «چيستي»، «زمان»، «مكان» و «چگونگي» اخبار را بيان كنند، اما نمي‌توانند بگويند «چرا؟». گزارشات و مطالب آن‌ها اين بعد گمشده را ناديده گرفته‌اند.
اين منبع «چرايي» جهان را تشريح مي‌كند.
اين منبع اصلي همان، «قرآن» و «احاديث» است. درك قرآني اهداف خداوند و برنامه او براي نوع بشر و تدبير و اجراي آن‌ها در زمين، امكان توضيح و تفسير «چرايي» مواجه شدن دنيا با مشكلات عديده‌اي كه هر كدام به نوبه‌ خود آرامش و امنيت ما را تهديد مي‌كند،‌ را در اختيار ما قرار مي‌دهد. زماني كه «چرايي» حوادث را دريابيم، و اينكه چرا مردم اينگونه فكر يا عمل مي‌كنند، درك اينكه به كدام سمت مي‌رويم و چه چيزي در انتظار ماست نيز ميسر خواهد بود.
قرن حاضر يا هزاره حاضر چه چيزي را با خود خواهد آورد؟ آيا اين دوره، زمان خرابي خواهد بود، يا زمان ساختن بهشتي به دست بشر؟
بدون داشتن دانشي كه از طريق مطالعه و فهم كلام خدا به دست مي‌آيد، هرگز نخواهيم دانست كه آيا سياره ما مقدر است تا يك جرم دودي پرتاب شده در فضا باشد يا يك آرمان‌شهر ابدي و زماني طلايي و نوراني فراسوي تخيل ما؟
مي‌توانيم دريابيم كه اين دنيا به كجا مي‌رود و چرا. مي‌توانيم عواملي را كه باعث حوادث پيراموني مي‌شود، دريابيم. اما يك چيزي در اين ميان هست كه ما نداريم و آن «ترس» است. ترس از خدا سرآغاز حكمت و دانش است؛ درك بهتر را آن‌هايي دارند كه از او اطاعت مي‌كنند.
 

vmf

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2003
نوشته‌ها
506
لایک‌ها
2
سن
39
ببین عزیز دل برادر، من نمی دونم شما چطور عقیده ایی دارید( لزومی هم نداره که بدونم) ، اما این هایی که شما می گی اصلا راحت نیست.
و در ابتدا مشکل اصلیش این هست که به نمونه عملی و یا نمونه تئوری قابل آزمایش احتیاج داره.
چیزی که خلاصه توش ان و اون نباشه. وگرنه ممکنه توی ذهن من خیلی چیزها بگذره که موافقان فکری من هم قبولش ندارند، پس مهمتر از همه احتیاج به عملی کردن و با واقعیت نزدیک کردن آون چیزی هست که افرادی نظیر اون چیزی که شما تعریفش کردی بهش اعتقاد دارند.
ولی جدا هر چقدر که جلوتر می ریم و حقیقت های بیشتری در این زمینه معلوم میشه، نوع تفکر افراد هم چقدر زود معلوم میشه.

بابا بی خیال
8.gif
جای این حرف ها یک کاری بگو برای این فیلترینگ بکنیم
25.gif
13.gif
 

TruthPraiser

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
10
محل سکونت
واژه نخست سه نام اين شهر به ترتيب تاريخ ع ش ق
s_habibee عزیز گفته های شمارو درباره منبع فراموش شده اطلاعات قبول دارم.
البته می شه بخش بزرگی از به فراموشی سپرده شدن منابع اطلاعات رو متوجه آموزه های نادرست و ناقص و آموزنده های ناوارد دونست چون هر گروهی هرچه قدر در مورد حقیقت یک موضوع کمتر دانایی داشته باشه بهتر می شه بر اون مسلط شد.
 
بالا