برگزیده های پرشین تولز

منو فایل فتوشاپ

SHGC

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 فوریه 2017
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
2
منو فایل فتوشاپ مانند سایر نرم افزار های استاندارد کار می کند. به طور مثال این منو امکان کپی یا کات کردن ، چسباندن ، ذخیره کردن و.. را به شما می دهد. هم اکنون برای آموزش فتوشاپ و آشنایی با منو فایل File با ما همراه باشید. نکته : این منو ها کلید های میان بر نیز دارند. برای این کار کافی است تا کلید Altt را به همراه حرف اول کمله منوی مورد نظر نگه دارید. خواهید دید که منوی مورد نظر باز خواهد شد. در آموزش های بعدی درباره کلید های میان بر فتوشاپ به طور کامل صحبت خواهد شد.

shl2-880x470.png


File – منو فایل

برای باز شدن کشوی منو فایل نشانگر موس را روی آن قرار دهید. این منو امکانات پایه را در اختیار شما قرار می دهد. مهمترین و کاربردی ترین این امکانات عبارت اند از :

New : برای ایجاد فایل و پروژه تصویری جدید به کار می رود. پس از انتخاب این گزینه صفحه ای باز خواهد شد که می توانید نام پروژه جدید ، prest ( که نوع پروژه مربوط است ) طول و عرض ( که می تواند برحسب واحدهای مختلف اندازه گیری مانند پیکسل ، سانتی متر و.. باشد) ، رزولیشین یا کیفیت تصویر ( پیشنهادی برای وب : ۷۲۲ و برای کار در رایانه : ۳۰۰) ، نوع رنگبندی صفحه ( پیشنهادی برای کار در رایانه: RGB color 8Bit – پیشنهادی برای کار چاپ : CMYK color ) و بک گراند آن را انتخاب کنید.

Open : مانند سایر ابزار های ویندوز ، از open برای باز کردن فایل جدید استفاده می شود. تفاوت Open با New در آن است که New ، یک پروژه جدید و خالی را باز می کند در حالیکه به وسیله Open می توانید یک پروژه آماده و یا یک عکس را در فتوشاپ باز کنید.

Open Recent : امکان باز کردن آخرین پروژه های انجام شده در فتوشاپ در این قسمت وجود دارد.

Open As Smart Object : این گزینه فایل مورد نظر شما را به عنوان یک Smart Object باز می کند. به طور عامیانه به وسیله این امکان می توانید هر نوع فیلتری را در تصویر پیاده سازی و یا غیرفعال کنید بدون آنکه اصل تصویر شما از دست برود. برای ایجاد فیلتر روی تصاویر از منو Filter باید اقدام کرد. در آینده در این مورد صحبت خواهد شد. برای تبدیل لایه ها به Smart Object نیز می توانید روی آنها کلیک راست و این گزنیه را انتخاب کنید.

Close , Close All : همانطور که از نام آن نیز پیداست از close برای بستن پنجره پروژه مورد نظر استفاده می شود و از Close All نیز برای بستن تمام پنجره های باز فتوشاپ استفاده می شود. البته برای بستن پنجره های باز در فتوشاپ ، از علامت ضربدر کوچک در کنار پنجره مورد نظر نیز می توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ضربدر کوچک را با ضربدر اصلی نرم افزار فتوشاپ اشتباه نگیرید.

Save : ذخیره فایل در حال تغییر در بخش Save انجام می شود. در صورتی که برای اولین بار روی این گزینه کلیک کنید محل مورد نظر برای ذخیره سازی را نیز باید تعیین کنید. برای دفعات بعد نیازی به تعیین محل ذخیره سازی نخواهید داشت و فایل تغییرات جدید جایگزین تغییرات قبلی خواهد شد. پیشنهاد می شود در حین کار، هرچند مدت پروژه را ذخیره سازی کنید تا در صورت عیب فنی سیستم و یا قطع برق ، زحمات شما بر باد فنا نرود. نکته : فایل ها با فرمت PSDD. که فرمت خود فتوشاپ هستند ذخیره خواهند شد.

Save As : این گزینه مانند Save است با این تفاوت که می توانید فرمت خروجی مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. به طور مثال حتی می توانید یک عکس با فرمت png. را با فرمت jpg. ذخیره کنید و برعکس. همچنین تفاوت دیگر این گزینه با Save آن است که می توانید محل ذخیره سازی را به دفعات تغییر دهید.

Save for Web : اگر بخواهید یک انیمشین را ذخیره سازی کنید و یا آن را در مروگر مشاهده کنید می توانید از این گزینه استفاده کنید. پس از باز کردن صفحه مورد نظر می توانید پروژه انجام شده را در مرورگر مورد نظر خود مشاهده کنید ( Preview ) و یا آن را با فرمت Gif. ( تعیین فرمت در قسمت Preset همان صفحه) که برای تصویر متحرک به کار می رود ذخیره کنید. همچنین می توانید اندازه تصویر ، کیفیت تصویر و.. را نیز تغییر دهید. برای آشنایی کامل با برخی از ابزار ها باید دست به کار شوید و با کم و زیاد کردن برخی از تنظیمات ، نتیجه را مشاهده کنید.

Revert : این گزینه تمام تغییرات اعمال شده را نادیده گرفته و تصویر را به حالت اولیه باز می گرداند.

Place : برای باز کردن وکتور در فتوشاپ از این قسمت می توانید استفاده کنید. وکتور در واقع نوعی شکل است که می توانید هر مقدار که بخواهید سایز آن را تغییر دهید یا در آن تغییرات ایجاد کنید. البته برای تغییرات خاص در وکتور ها باید از نرم افزار ایلیسترستور استفاده کنید.

برای مشاهده سایر آموزش ها به شاه گرافیک مراجعه کنید.

منبع : شاه گرافیک | آموزش فتوشاپ | منو فایل فتوشاپ
 
بالا