برگزیده های پرشین تولز

مهمترین معایب نرم افزار CRM

amir_fb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2019
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
سن
49
استفاده از نرم افزار CRM یکی از مهمترین راه های ارتباطی میان مدیران و مشتریان خواهد بود.راه ها و شیوه های بسیار زیادی برای برقراری ارتباط با مشتریان وجود دارد اما ما در این مطلب برای شما به بررسی چند نمونه بسیار پرکاربرد آن خواهیم پرداخت.اولین راه ارتباطی میان شما و مشتری را میتوان تلفن ها دانست.در دنیای امروز شما میتوانید با استفاده از تلفن های ثابت و یا همراه به میزان بسیار زیادی از نیاز های مشتریان خود آگاه شوید و برنامه ها و سیاست های کلی شرکت و موسسه خود را بر اساس آنها تنظیم کنید.

crm-kns.png


یکی از روش های دیگر برای برقراری ارتباط میان مشتری و شما را میتانیم ایمیل ها بدانیم.ایمیل این امکان را به شما میدهد که برای برقراری ارتباط بهترین میان خود و مشتری ویدیوئی مبتنی بر معرفی شرکت و یا عکس و فیلم هایی برای مشتری ارسال کنید.اما در اولین گام برای شما باید به بررسی این موضوع بپردازیم که ایمیل ها نباید دارای محتایی طولانی و آزار دهنده برای مشتری باشد.در ضمن باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ممکن است ایمیل هایی که ارسال میکنید توسط مشتری خوانده نشود.


هدف استفاده از نرم افزار CRM چیست؟

Crm یکی از مهمترین مواردی است که شما میتوانید در هنگام برقراری ارتباط میان خود و مشتری به آن بپردازید.اما سی آر ام این امکان را به شرکت ها میدهد که خود و محصولاتشان را به میزان بسیار زیادی و با دقت فراوان به مشتری های وفادار خود معرفی کنند.باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در دنیای رقابتی امروز ما بین شرکت ها نگه داشتن مشتری های وفادار میتواند به میزان بسیار زیادی برای رشد و ارتقا شرکت موثر باشد همچینین میتوانیم به این نکته نیز اشاره کنیم که با توجه به شرایط ارتباطی در دنیای امروز مشتریان فضای آزاد تری برای انتخاب شرکت و محصولات خود دارند بنابر این نگه داشتن مشتریان میتواند کم هزینه تر از پیدا کردن مشتری های تازه باشد.علاوه بر موارد گفته شده نگه داشتن مشتریان وفادار میتواند به شما در امر برند سازی بسیار مسمرثمر باشد.این نکته را به خاطر داشته باشید که مشتریانی که از سوی شرکت خدمات ویژه و یا احساس توجه داشته باشند میتوانند در امر برند سازی شما بسیار موثر باشند.این امری است که سیستم های crm برای شما در نظر گرفته اند که میتوانید به صورت مادام و با تمام توجه در کنار مشتریان خود باشید.

CRM-features.png


معایب نرم افزار CRM
هر سیستم و هر نرم افزاری در دنیای امروز دارای فواید و معایب بسیار زیادی است که باید پیش از به کارگیری آن به تمام این گزینه ها توجه کرددر ادامه این مطلب برای شما اطلاعاتی را پیرامون مهمترین معایب نرم افزار CRM در نظر گرفته ایم.پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.

اولا انتخاب نامناسب و اشتباه یک ابزار می تواند کار را پیچیده تر کند.به همین خاطر باید به طور دقیقی نیازهای خود را بررسی کنید و ابزاری را متناسب با ساختارهای خود انتخاب نمایید.

به کارگیری CRM زیاد هم اسان نیست. توجه کافی بر روی انتخاب ابزارها باید معطوف گردد.

تاثیر CRM بر عملیات های تجاری
نرم افزار CRM، یک نرم افزار سازمانی است که برای ارتباط سازمان با مشتری و مدیریت اطلاعات مشتریان و نیز و پیاده سازی فرایندهای بازاریابی و اتوماسیون ، خدمات و فروش استفاده میشود .

نیازهای مشتریان

سازمان ها و شرکت های موفق در صدد شناسایی نیازهای مشتریان خود می‌باشند. آنها درباره ی مصرف کننده تحقیق می‌کنند. گروه‌های متفاوت مشتریان را مورد توجه قرار می‌دهند. شکایت‌های مشتریان را بررسی می‌کنند و درباره هر محصول یا خدمتی ، اطلاعاتی را جمع آوریمیکنند . این شرکت‌ها به فروشندگان آموزش می‌دهند تا نیاز های برآورده نشده مشتریان را برآورده کنند.

crm یعنی چه؟
طبق یک ضرب المثل قدیمی ” تقریبا نصف هزینه بازاریابی به هدر می رود ” و تنها مشکل اینجاست که هیچ کس نگفته است که کدام نصفه آن ! مدیر فروشها سعی می کنند حداکثر فروش را با حداقل هزینه داشته باشند.

برنامه های فروش و بازاریابی و روش های زیادی هست که به صورت روزمره از آن ها استفاده می شود، بسیاری از آنها در کتاب ها و مجلات مختلفی نوشته شده وکارمندان فروش و مدیران بر اساس آنها بیشترین سعی خود را برای فروش و بازاریابی محصول یا خدمات خود انجام می دهند. اما نکته مهم این است که همه ی این روشهای فروش درصورتی که از طریق سیستم (سی ار ام) انجام شوند البته نتیجه ی بهتری را در کوتاه مدت یا دراز مدت خواهند داشت.پس نرم افزار های سی آر ام بهترین شیوه برای حفاظت و سرمایه گذاری بر روی مشتریان است.

قطعا مدیران فروش قدیمی تا حدودی از تحلیلهای پیش بینی میترسند ، زیرا اگر نتایج این تحلیلها در مثلا دو خط قابل فهم نباشد این مورد که چطور این تحلیلها می تواند فروش را بالا ببرد کمی سخت میشود. . بهترین پاسخ به این نوع از مدیران، ساده کردن فرآیند فروش برای تمرکز بر مواردی که بیشترین پتانسیل برای تبدیل شدن به یک مشتری باارزش را دارد است.

سیستم ارتباط با مشتری crm
وقتی که تنها یک مشتری داشته باشید، چه کاری انجام می‌دهید؟

با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر کسب و کارها خرید و فروش با میلیون‌ها مصرف کننده هستند. اکنون از خودتان بپرسید که اگر موفقیتتان فقط به رضایت یک مشتری بستگی داشت، آنگاه کسب و کارتان چگونه بود ؟ آیا از طریق پیام پیگیری نمیکردید؟ آیا اطلاعات کاربران مهم را نگاه نمیداشتید؟ آیا حاظر بودید کیفیت خدمتتان از حد مطلوب پایین بیاید؟

حقیقت این است که هر مشتری در حقیقت تنها مشتری شماست، آنها این انتظار را دارند که همانگونه که تمام موفقیت‌های کارتان به رضایت آنها بستگی دارد، شما هم رفتار حرفه‌ای با آنها داشته باشید و بهترین عملکرد را در مراقبت از مشتری داشته باشید. و دئر صورتی که تعداد مشتریان شما به هزاران نفر و یا بیشتر برسد، آنگاه ممکن است ارائه‌ این حد از خدمات برای همه کسانی که با شما کار می‌کنند، مشکل باشد. اما خوشبختانه، تکنولوژی پیشرفته‌ای که به کار شما امکان می‌دهد تا بتوانید یکباره میلیون‌ها مشتری را جذب کند، این امکان را هم به شما می‌دهد که مشتریان خود را بتوانید راضی نگه دارید.

(Customer Relationship Management) یا مدیریت ارتباط با مشتری یک نوع تکنولوژی است که به کسب و کارها ، با هر اندازه‌ای این امکان را می‌دهد تا تمام طلاعات مهم مشتریان را جمع‌آوری، بازیابی و تحلیل کنند.

CRM این توانایی را دارد که به همان اندازه ای که شما تصور می‌کنید متنوع و گسترده باشد، به این معنی که می‌تواند به همان اندازه پیچیده یا ساده باشد. هر چند پیچیدگی زیاد هم گاهی خوب نیست! حدودا 72% از کاربران CRM، ترجیح می‌دهند که بجای آینکه خودشان بعضی وظایف پیچیده را انجام دهند، از یک سیستم CRM ساده که به‌ راحتی بتوندداین وظایف پیچیده را با استفاده از آن انجام دهند، استفاده نمایند.

Mobility

قطعا شما از اینکه بتوانید در محل کار و فعالیت خود به اطلاعات مهم مشتریان دسترسی داشته باشید، خوشحال خواهید بود. اما اگر نتوانید به آن اطلاعات در بیرون از محل کار خود دسترسی داشته باشید، فایده ای برای شرکت نخواهد داشت.حدودا 81% از کاربران CRM بوسیله موبایل خود، به نرم افزار crm رایگان دسترسی میابند . اگر شما CRMی را انتخاب نمایید که بصورت کامل با موبایل سازگار باشد ، آنگاه می‌توانید از دسترسی کامل به تمام بخش‌های CRM در هر زمانی مطمین باشید.

7.-The-Benefits-of-a-CRM-System2.png


سادگی (Simplicity)

این یک واقعیت است که با وجود مزیت‌های CRM، تا وقتی که کارکنان شما تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند، باعث افزایش درآمد و سود شرکت و یا سازمان نخواهد شد. پس بهتر است که نرم افزاری را بیابید که به راحتی قابل فهم باشد و استفاده از آن هم آسان باشد و با ارائه دادن گزارش‌های کاربردی و شفاف ، شما را در پیشی گرفتن از رقبایتان یاری کند . از CRMی که نمی توانید آن را کنترل و اداره کنید ، استفاده نکنید، چرا که داشتن یک CRM پیچیده با نداشتن آن CRM هیچ فرقی نمی کند . بنابراین پیاده سازی crm خود را به شیوه ای انجام دهید که برای شما بیشترین سودآوری را داشته باشد.

تحلیل‌ها

یک داده ، تنها زمانیکه ارزش دارد که بتوان آن را در عمل استفاده کرد. CRM شما باید بتواند به انجام کارهایی فراتر از ذخیره و جمع آوری حجم بالایی از اطلاعات باشد. یعنی باید توانایی جستجو در داده‌های بدست آمده و اطلاعات را داشته باشد و آنها را تحلیل کند و یک نتیجه‌گیری درست و قابل فهم که در تصمیم‌گیری‌های کسب و کارهم مورد استفاده قرار بگیرند ، ارائه دهد.

مشتریان دوست دارند که تمام کسب و کار شما بر محوریت آنها بچرخد و شما با استفاده از CRM این توانایی را خواهید داشت. تنها توجه داشته باشید که CRM کارها را بیشتر از حد نیازتان برایتان پیچیده نکند. نرم افزار CRM ساده به سازمان شما این کمک را می‌کند تا به راحتی بتوانید رضایت تمام مشتریان را بدست آورید، نیازهای خود تان را نیزبشناسید، تحقیقاتتان را انجام دهید و در نتیجه بهترین و کابردی ترین نرم افزار CRM را برای خود انتخاب کنید.

چگونه به جای تمرکز بر روی قیمت محصول، ارزش آن را بفروشیم؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره سازمانها در سراسر جهان ، درباره فروش ارزش به مشتری است.

فروش ارزش یعنی مشتریان، کالا یا خدمات شما را بخاطر مطلوبیت و لذت استفاده از آن ، خریداری می‌کنند. یعنی آنها محصول یا خدمت را نمی‌خرند بلکه نتیجه‌ای که برایشان از آن محصول نصیبشان می‌شود را میخرند.

بنابراین به جای تمرکز و توجه بر قیمت محصول، ارزش آن را به روش رسانید.

تمرکزو توجهتان را بر روی توضیح چگونگی کارکردن با محصول بگذارید. در صورتی که بر روی ارزش محصول تمرکز کنید، قیمت کم اهمیت ترمیشود . اما اگر به ارزش توجه نکنید، تنها چیزی که خواهید توانست درباره آن صحبت کنید، قیمت است.

نرم افزار CRM

تفاوت قیمتی که پرداخت می‌کنید و نتیجه و مطلوبیتی که مشتری از آن محصول دریافت میکند را ارزش میگویند.

در صورتی که مشتری متوجه باشد که بابت مبلغی که برای محصول یا خدمت هزینه می‌کند، ارزش کافی هم به دست خواهد آورد، آنوقت دید مطلوبی از ارزش محصول خواهد داشت. پس این شمایید که می‌توانید آن را کنترل کنید.

به مشتری هایتان این را بگویید که چقدر ارزش نصیبشان می‌شود، چقدر محصول یا خدمات شما کمکشان میکند ، و همه مواردی که محصول شما قادر است انجام دهد تا مشتریان به اهدافشان برسند و یا مشکلشان حل شود. بنابراین هر چه بیشتر بر روی ارزش‌ها توجه تاکید کنید ، قیمت کمتر اهمیت پیدا می‌کند.

چگونگی فروش ارزش بجای قیمت.

کارهایی که برای تضمین فروشتان باید انجام دهید:

از خودتان بپرسید؛ چه کسانی محصول یا خدمات شما را خواهند خرید؟ و فورا هم این کار را انجام می‌دهد؟ و بعد بر اساس این اطلاعات، برای هر مشتری، صفحه مشخصات یا پروفایل تعریف کنید. سن؟ جنسیت؟ تعداد فرزند؟ مقدار درآمد؟ میزان تحصیلاتشان چقدر است؟

مشکلات آن ها را به خوبی شناسایی کنید. و وقتی این کار را انجام دادید، آنوقت می‌توانید به مرحله بعد که شناسایی مشکلات مشتریان ایده‌آل است ، بروید.

اگر مشتریان را به درستی شناسایی کنید ، خواهید دید که این افراد برای حل مشکلاتشان به شما پول پرداخت خواهند کرد. اما همیشه مشکلات روشن و بدیهی نیستند. گاهی برای مشتری ، این مشکلات وجود ندارند، که در این صورت مشتری محصول شما را نخواهد خرید.
 
بالا