برگزیده های پرشین تولز

مهمترین نکات برای نوشتن توضیحات متا در سایت

pegahsamadi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آپریل 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
31
توضیحات متا یا Meta Description عبارتی است که توضیحات کوتاهی از محتوای سایت را ارائه می دهد که در نتایج جستجو بازدیدکنندگان قرار می گیرد.در گذشته توضیحات متا تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایت ها داشت اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که استفاده از Meta Description تاثیر مستقیمی در سئو سایت ندارد و فقط میتواند در جذب کاربران سایت مفید باشد. در این مقاله ۴ نکته مهم برای نوشتن توضیحات متا و بهینه سازی آن را به شما معرفی میکنیم.

اختصاصی بودن Meta Description در صفحات سایت
توضیحات متا باید کاملا اختصاصی و یکتا باشند. بهتر است برای هر کدام از صفحات سایت به صورت مجزا و متناسب با محتوای آن صفحه توضیحات متا را انتخاب کنید. محتوای توضیحات باید خلاصه ای از کل محتوای یک صفحه باشد.

تعداد کاراکتر در توضیحات متا
هیچ محدودیتی برای تعداد کاراکترهای توضیحات متا وجود ندارد و هم اکنون تا ۳۲۰ کاراکتر از Meta Description سایت شما در صفحه نتایج گوگل نشان داده می شود. سعی کنید با استفاده از جملات جذاب و قرار دادن کلمات کلیدی خود در توضیحات متا احتمال کلیک کاربران بر روی آن ها را افزایش دهید. در Meta Description از متن ساده استفاده کنید و کاراکترهای ریاضی مانند +و- را به کار نبرید زیرا ممکن است گوگل آن متن را به صورت کدهای HTML شناسایی کند و کلا نادیده بگیرد.

استفاده از کلمات کلیدی در Meta Description
استفاده از کلمات کلیدی در Meta Description اهمیت زیادی دارد، در محتوای هر صفحه از سایت شما تعدادی کلمات کلیدی وجود دارد که باید در قسمت توضیحات متا از آن ها استفاده کنید.هرچند محدودیتی برای تعداد کلمات کلیدی موجود در Meta Description وجود ندارد اما بهتر است که در آن بیش از یک یا دو کلمه کلیدی به کار نبرید. کلمات کلیدی موجود در قسمتMeta Description در نتایج گوگل به صورت پر ررنگ تر نشان داده می شوند که در جذب بازدیدکنندگان موثر است.

با مخاطبان رو راست باشید و اصل مطلب را بگویید
بهتر است با مخاطبان خود رو راست باشید زیرا هدف شما فقط دریافت بازدیدکننده به سایت نمی باشد بلکه میخواهید مخاطبانی را جذب کنید که برای وبسایت شما اهمیت قائل شوند و به محتویات سایت توجه کنند. بنابراین استفاده از برچسب هایی که با محتوای صفحه ارتباط ندارند و فقط برای افزایش ترافیک سایت به کار برده می شوند معمولا نتیجه عکس دارد. سعی کنید اطلاعات متفاوت و تخصصی مربوط به تجارتتان را به صورت خلاصه و در ۱۵۰ کاراکتر در توضیحات متا بیان کنید.
منبع: راکت سئو
 
بالا