برگزیده های پرشین تولز

مهم‌ترین دلایلی که استفاده از گوگل ادز برای کسب‌وکار شما ضروری است

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,195
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون
همزمان با تغییر نام سرویس تبلیغاتی گوگل ادوردز به گوگل ادز، مناسب دیدم که 7 دلیل استفاده از گوگل ادز در کسب و کارتان برای شما بازگو کنم این مقاله ترجمه است از سایت مدیوم لینک مقاله در قسمت منابع می‌آید البته اندکی ویرایش و دخل و تصرف در آن انجام شده است.

گوگل پلتفرم تبلیغاتی آنلاین خود را حدود 18 سال پیش راه اندازی کرد. این پلتفرم شامل شیوه‌ تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک است . استفاده از گوگل ادز به تبلیغ کنندگان امکان ارائه‌ی محصولات پیشنهادی، فهرست خدمات، نرم افزارهای ویدئویی و مواردی از این دست را می‌دهد.

زمانی که اسم گوگل ادز را می‌شنویم، بدون شک تبلیغات نمایش داده شده در بالا و پایین صفحه‌ی اصلی موتور جستجوی گوگل به ذهنمان خطور می‌کند. تبلیغاتی که البته در ستون کناری صفحه نیز نمایش داده می‌شد.

با این حال، استفاده از گوگل ادز چیزی فراتر از این‌ها است. کارزارهایی که در این پلتفرم ارائه می‌شود متنوع است و شامل تبلیغات در جستجوگر، شبکه‌ی نمایش، فروشگاه‌ها، ویدئوها و نرم افزارهای جهانی است.

اگر از گوگل ادز به درستی استفاده شود، نتایج خارق‌العاده‌ای برای کسب و کار به ارمغان خواهد آورد. دلایل خوبی وجود دارد که گوگل ادز سالانه 95 میلیارد دلار درآمد دارد و بزرگ‌ترین منبع درآمد گوگل در سال 2017 بوده است. میلیون‌ها تبلیغ دهنده و کسب و کار از پلتفرم تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنند. درست یا غلط، این روش تنها روش مورد استفاده برای بسیاری از کسب و کارها است. چرا گوگل ادز تا این حد محبوب است و آیا برای سازمان شما مناسب است؟ در اینجا به 7 دلیل اصلی برای چرایی استفاده از گوگل ادز در کسب و کار شما می‌پردازیم.

7 دلیل برای استفاده از گوگل ادز در کسب و کار شما
1. دسترسی خارق‌العاده
یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های گوگل ادز، دسترسی فوق‌العاده‌ی این پلتفرم است. فعالیت انحصاری گوگل در بازار به شکلی است که در حال حاضر گوگل 90 درصد بازار جستجو را در اختیار دارد و روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را پردازش می‌کند.

اکثر این جستجوها ارتباطی با کسب و کار شما ندارند اما تعدادی از آن‌ها هم به شما مرتبط می‌شوند. بر اساس گزارش بخش رسانه و فروش گوگل، از هر 5 جستجو کننده در گوگل، 4 نفر به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره‌ی محصولات و خدماتی در منطقه‌ی زندگی خود هستند. فرقی ندارد که جستجوهای روزانه‌ی مرتبط با کسب و کار شما میلیون‌ها مورد باشد یا چند مورد، دسترسی گوگل به مشتری‌ها بالقوه فرصتی آسان برای معرفی و ارائه‌ نام تجاری شما را فراهم می‌کند.

2. هدف‌گذاری دقیق
همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، همه‌ جستجوها به کسب و کار شما مرتبط نیستند. به علاوه، این امکان وجود دارد که نخواهید شبکه کاری خود را بیش از اندازه توسعه دهید و بخواهید به جای همه‌ جستجوهای مرتبط به کار خود، فقط برخی از آن‌ها را هدف قرار دهید. این مورد هم دلیل دیگری برای استفاده از گوگل ادز است، زیرا این پلتفرم امکان هدف گذاری دقیق را فراهم می‌کند.

پلتفرم تبلیغات کلیکی، در کنار سایر امکانات موجود، به شما اجازه می‌دهد که چند کلمه کلیدی را به صورت همزمان هدف قرار دهید. جامعه‌ هدف را بر اساس سن، جنسیت، وضعیت خانوادگی و وضعیت مالی، در کنار دستگاه مورد استفاده‌ آن‌ها شامل موبایل، تبلت یا رایانه انتخاب کنید. اگر یک کسب و کار کوچک محلی دارید که می‌خواهید بر استان یا منطقه‌ای خاص متمرکز شوید، گوگل امکان هدف گذاری جغرافیایی را هم برای شما فراهم کرده است.

علاوه بر این، یک کاربر می‌تواند اهدافش را بر اساس ساعات خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته تنظیم کند. از آنجا که گوگل از شرایط اتخاذ تصمیمات به خوبی آگاه است، به تازگی امکان هدف گذاری بر مبنای رویدادهای زندگی نظیر فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، ازدواج و جا به جایی محل زندگی را ایجاد کرده است.

گوگل با ایجاد خدمات یکپارچه تبلیغاتی به جای محتوای متنی ساده، به کاربران اجازه می‌دهد که مخاطبان پیشین خود و مخاطبان کسب و کارهای رقیب را دوباره به محصولات جدید جذب کنید. همچنین کارزارهای بازاریابی مجدد می‌توانند به عنوان عاملی انگیزشی برای تحریک مشتریان بالقوه از یک مرحله‌ فرآیند خرید به مرحله بعدی مورد استفاده قرار گیرند، موضوعی که بسیار ارزشمند است.

زمانی که گوگل ادز را صحیح راه اندازی و اجرا کنید، می‌توانید از هدف گذاری افراد درست، در مکان‌های درست و در زمان‌های درست، مطمئن باشید. دیگر بهتر از این نمی‌شود؟!

3. هدف گذاری افراد علاقه‌مند
در ادامه مورد قبلی باید اشاره کنیم که گوگل مخاطبانی را هدف قرار می‌دهد که درجه‌ای از تمایل و علاقه را به پیشنهاد شما نشان داده باشند.

شیوه‌های تبلیغاتی سنتی نظیر تبلیغات رادیویی و روزنامه‌ای و حتی بنرهای فیزیکی، رویکرد بازاریابی «کلی» را دنبال می‌کنند و اکثراً افرادی را در بر می‌گیرند که علاقه‌ای به محصولات و خدمات شما ندارند. در مقابل گوگل ادز بر مخاطبانی تمرکز می‌کند که بر اساس رفتارشان، به کسب و کار شما علاقه نشان داده‌اند. این رفتار ممکن است جستجو به دنبال محصولی مرتبط با کسب و کار شما یا بازدید سایت شما در روزهای قبل باشد.

4. نتیجه‌دهی واقعاً سریع
در این بخش باید به اهمیت بسیار زیاد بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و ترافیک ارگانیک اشاره کنیم. ما همواره به کسب و کارها هشدار می‌دهیم که فکر نکنند استفاده از گوگل ادز می‌تواند جایگزین سئو شود. این دو راهبرد نه قابل قیاس هستند و نه وابسته به هم. سئو جزئی حیاتی برای ادامه‌ کار کسب و کار است و بدون توجه به اینکه از گوگل ادز استفاده می‌کنید یا نه، بایستی همواره در دستور کار شما قرار داشته باشد. با این حال بهترین راهبرد دیجیتال استفاده همزمان از سئو و گوگل ادز است.

نتایج گوگل ادز از سئو سریع‌تر است. بهره‌گیری از راهبرد بلند مدت سئو برای دستیابی به ترافیک ارگانیک معمولا به ماه‌ها زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد. در حالی که نتایج گوگل ادز را می‌توان در چند ساعت مشاهده کرد. بسته به بودجه، کلمات کلیدی، اهداف و بهینه‌سازی کارزار، گوگل ادز می‌تواند نتایجی بسیار سریع داشته باشد.

5. بودجه‌ی انعطاف‌پذیر
دلیل دیگر برای استفاده از گوگل ادز ، انعطاف پذیری آن بر مبنای بودجه‌ کاربر است. گوگل ادز به کاربران اجازه می‌دهد هر چقدر که می‌خواهند هزینه کنند، فرقی ندارد که 1 دلار باشد یا 1000 دلار. البته در ایران به واسطه آنکه کار با گوگل ادز باید از طریق شرکت‌های واسطه صورت بپذیرد حداقلی خاص برای کار استفاده از گوگل ادز وجود دارد نوین مارکتینگ به واسطه کار با ارز مناسبی مانند بات تایلند این حداقل را در پایین‌ترین سطح خود نگه داشته است. برای اطلاع از پکیج‌های گوگل ادز نوین مارکتینگ اینجا کلیک کنید

به علاوه، پلتفرم تبلیغات کلیکی به کاربران اجازه می‌دهد که در صرف بودجه‌ی خود انعطاف بیشتری داشته باشند. کاربران می‌توانند بودجه‌ اولیه خود را اعلام کنند و در ادامه بدون محدودیت آن را تغییر دهند. مضاف بر این کاربران قادر هستند که سایر عوامل بودجه‌ای نظیر تسریع هزینه برای افزایش سریع کاربران را هم کنترل کنند. در کنار این موارد، عوامل قیمت‌دهی گوگل نیز انعطاف پذیری بیشتری را برای هزینه‌های کاربر ایجاد می‌کند. برای مثال، اگر راهبرد کسی تمرکز بر کلیک باشد، فقط برای کلیک‌ها هزینه می‌دهد و تمامی موارد مربوط به معرفی نام تجاری و شناخته شدن آن، رایگان می‌شود.

با استفاده بهینه سازی نیز می‌توان بودجه‌ صرف شده در گوگل ادز را، بدون توجه به کوچکی یا بزرگی آن، به شکلی اثرگذار استفاده کرد.

6. گزارش‌دهی بسیار ساده
بر مبنای اطلاعاتی که گوگل درباره‌ یک کارزار تبلیغاتی فراهم می‌کند، گزارش بایستی بسیار کامل باشد. اما اینطور نیست. بلکه گزارش تا جایی که می‌شود ساده است.

پس از ورود به حساب کاربری گوگل ادز و انتخاب کمپین یا کارزار، کاربران می‌توانند از میزکار استفاده کنند. اینجا نگرشی کلی درباره کارزار فراهم شده که می‌توانید به راحتی آن را شخصی سازی کنید. شاخص‌هایی نظیر مشاهده، کلیک، میانگین پرداخت به ازای کلیک، هزینه‌ها، کلمات کلیدی منتخب، جمعیت شناسی، دستگاه‌ها، مکان‌ها، روزها و ساعات در اینجا وجود دارد. گوگل حتی توصیه‌هایی برای بهبود اثرگذاری کارزارها را هم ارائه می‌کند.

گزارش‌های دیگر نیز در بخش گزارش‌های حساب کاربری موجود است. بخش گزارش‌ها به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات را به صورت انواع نمودارها در آورید. با یک کلیک ساده می‌توانید شاخص مورد نظر خود را انتخاب و تحلیل کنید. سطح جزئی بودن اطلاعات گزارش بر مبنای کارزار، گروه تبلیغاتی، تبلیغی خاص، کلمات کلیدی، نشانی اینترنتی نهایی و مواردی از این دست تعیین می‌شود و کارایی آن بر مبنای شاخص‌هایی مثل کلیک‌، نرخ کلیک روی تبلیغات نمایش داده شده، نمایش، نرخ تعامل و ویژگی‌های کارزار نظیر بودجه، زمان آغاز و پایان کارزار، راهبرد هزینه، عناوین، موارد افزوده شده و دستگاه مورد استفاده است. سایر بخش‌ها نیز شامل شاخص‌های رقابتی نظیر امتیاز کیفی، شبیه ساز هزینه و آمار تلفیقی تبلیغات و جستجوی ارگانیک است.

یکی دیگر از فواید گزارش‌دهی گوگل ادز، نزدیکی آن به وضعیت جاری است. در برخی از شرایط، تنها چند دقیقه میان آنچه در حال روی دادن است و گزارش ارائه شده اختلاف وجود دارد. به علاوه با مرتبط کردن حساب کاربری گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس می‌توان گزارش‌هایی عمیق‌تر را مشاهده کرد. این کار امکان اثرگذاری بیشتر را می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد که نه فقط برای بازاریابی بلکه برای برنامه‌های پیش روی کسب و کار خود، تصمیماتی آگاهانه‌تر اتخاذ کنند.

هیچ پلتفرمی گزارش‌ها و نکاتش را به سادگی گوگل ادز ارائه نمی‌دهد.

7. استفاده از رتبه تبلیغ
رتبه‌ی تبلیغ نیز یک دلیل دیگر برای استفاده کسب و کار شما از گوگل ادز است. رتبه‌ی تبلیغ الگوریتمی است که گوگل برای تعیین رتبه‌ی تبلیغات در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می‌کند. تبلیغات با رتبه بیشتر در جایگاه بالاتر و اثرگذارتر نمایش داده می‌شوند.

رتبه تبلیغ با تمرکز بر حداکثر هزینه و امتیاز کیفی شما، رتبه‌ تبلیغات را تعیین می‌کند. با استفاده از الگوریتم رتبه‌ تبلیغ، میدان بازی رده بندی شده است و تنها با افزایش هزینه نمی‌توان به بالاترین رتبه دست یافت. مگر اینکه امتیاز کیفی هم بالا باشد. اگر سایت شما امتیاز کیفی بالایی داد (که از سئو به دست می‌آید)، شانس بسیار زیادی وجود دارد که رتبه‌ای بالاتر از افراد دیگری به دست آورید که هزینه‌ بیشتری نسبت به شما پرداخت کرده‌اند و امتیاز کیفی کمتری داشته‌اند.

حالا که شما با 7 دلیل استفاده از گوگل ادز در کسب و کار خود آشنا شده‌اید، زمان تماس با نوین مارکتینگ فرا رسیده است!

منبع : https://novinmarketing.com/article/use-google-ads/
 

_hosein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آپریل 2017
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران
قیمت پکیج های مختلف رو میشه بفرمایید؟
 
بالا